enge figuren

He he, Haloween is ook alweer voorbij. Bij ons in de buurt leeft het feest niet maar er zijn wel buurten waar huizen achter spinnenwebben verborgen liggen en daarachter de enge figuren je  de stuipen op het lijf proberen te jagen.
Nou  is mijn soort huishoudelijke aanleg niet direct een garantie dat je hier niét door  spinnenwebben  naar binnen moet maar je hebt spinnenwebben én spinnenwebben.
Het engste dat je hier aan kunt treffen is een zwarte kat, kun je bést behoorlijk van schrikken als je hem in het donker even niet in de gaten hebt en op z’n staart trapt.

Met een beetje fantasie, en die heb ik wel ja, zie je in Meijendel  ook  bedreigende spinachtige die niet zouden misstaan in een Halloween scene.


Aangenomen dan dat je er in het donker zou wandelen, deze mega “wandelende tak” kom ik in het donker liever niet tegen.
Nee wij zijn wel zo slim om een lekker zonnig uurtje uit te zoeken voor een wandeling, is ook handiger om foto’s te maken .


Zie je nou dat ik niet echt overdrijf, dit zouden toch  allemaal grijpgrage tengels  lijken  in het schemerdonker. En dan heb ik het nog niet eens over zomaar over het pad hangende griezels die hun tentakel omhoog steken.

Maar in het zonnetje was het er prima toeven al is niet ieder pad even geschikt als je een beetje “aan de rol” bent.


Gelukkig kan Henk juist achter de rolstoel  heel aardig lopen en kunnen we  wat paden nemen waar ik met Henk in de rolstoel toch een stevige kluif aan zou hebben, we hebben genóten!
Sorry, nog geen nieuwe camera gekocht dus helaas, de oude camera heeft een licht lek.


Geen zorgen hoor,  ik heb natuurlijk zelf de rolstoel naar boven gebracht maar voor de foto mocht Henk even, hij vond me knettergek dat ik het wilde proberen en dat is hem aan te zien;-)

39 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Nov 05, 2017 @ 13:06:36

    Prachtig die takken zo en wat is het al aardig kaal daar, hier vind ik dat de bomen nog aardig in het blad zitten. Nog even beter gekeken en het viel nog mee zag ook nog veel blad. Voor mijn beurt gepraat. Leuk hoor ben daar ooit een keer wezen wandelen met een vriendin, is mooi daar.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 13:39:02

      Ja dat viel inderdaad nogal mee maar ik was natuurlijk uit op al die grillige kale takken, er staan ook vrij veel naaldbomen die minder vol lijken dan bomen met blad. Je kunt er inderdaad práchtige wandelingen maken al worden wij nu wel een beetje geremd door de rolstoel waardoor niet ieder pad even begaanbaar is.

      Beantwoorden

  2. meninggever
    Nov 05, 2017 @ 11:04:08

    Ik heb niks met het feestje, maar dat komt omdat ik nu eenmaal ben opgevoed met Sinterklaas en Kerst. En als je dan niet mag worden verkleed als Sint of Piet, waarom zouden we dan wel als geesten of spoken door het leven moeten? Nee, ik zoek er niets bij en van mij mag iedereen zijn gang gaan, maar het is toch meer iets voor onze buurlanden. IN ons land zijn genoeg kinderen die een echte Zwarte Piet al eng genoeg vinden…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 05, 2017 @ 13:12:21

      Gelukkig kan het één gerust naast het ander bestaan voor de liefhebber, ik zou niet graag nét zo intolerant bezig zijn als de anti- Zwarte Piet lobbyisten . Het stoort me niet maar dat komt misschien omdat ik verkleedpartijen wel leuk vind.;-)

      Beantwoorden

  3. Melody62
    Nov 04, 2017 @ 10:48:26

    Het verbaast me eerlijk gezegd weldat er nog geen kritiek komt op het (toenemend) feestgedruis van dit ‘griezelfeest’…. of weet men in dit geval wél wat de achterliggende gedachte is? Eén al bloederig geweld wordt, zo het lijkt althans, makkelijk geaccepteeerd dat een zwarte piet met gouden oorbellen…

    Hoe dan ook… jullie hebben genoten en dat is veeeeeeeeeel belangrijker dan mijn relaas hierboven 😉 Keep up the good work.

    Beantwoorden

  4. Neeltje
    Nov 04, 2017 @ 09:40:45

    Heerlijk, zo’n wandeling in de natuur.

    Beantwoorden

  5. Corja
    Nov 03, 2017 @ 23:24:23

    Wat een heerlijke wandeling hebben jullie gemaakt. Zulk prachtig zonnig weer. Ondanks het lek vind ik de foto’s heel goed geslaagd!

    Beantwoorden

  6. Petr@
    Nov 03, 2017 @ 20:51:09

    Vooral op de eerste foto dacht ik de witte wieven te zien haha, maar het is je lichtlek 🙂
    Ik zie jullie al over die wandelende tak klauteren, goede gymnastiek hoor.
    Misschien binnenkort een trucfoto?
    Niet veel gemerkt van Haloween gelukkig, alleen wat versierde ramen, geen enge figuren op straat of aan de deur.

    Beantwoorden

  7. Willy
    Nov 03, 2017 @ 10:37:07

    spinnenwebben zie je deze tijd van het jaar genoeg…

    maar een “wandelende tak” zou ik ook wel eens willen fotograferen…

    hier te lande zijn ze eerder zeldzaam

    maar met een beetje geluk..

    prettige dag Riet

    Beantwoorden

  8. ria
    Nov 03, 2017 @ 09:42:32

    Halloween voorbij . Nu komt St.Maarten . Ik zal er niks van zien. Ga ’s avonds niet in het donker naar buiten en maak ook geen deur open , alleen via afspraak.

    Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Nov 03, 2017 @ 09:02:52

    Haha dat bedenkelijke gezicht van Henk.. heb je echt die rolstoel naar boven gehaald? Nou ja als je wandeling anders stopt is dat jammer natuurlijk, dezelfde weg terug is ook minder. Mooie foto’s, inderdaad met wat fantasie kun je er heel erg enge in zien. Ik heb ook niks met Halloween..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2017 @ 20:23:17

      Ja de stoel was relatief makkelijk tegen de trap opgereden worden omdat de treden goed die waren. Maar anders had ik de stoel nog kunnen inklappen en zo die paar treden op tillen, dat is goed te doen. Ik weet er wel een beetje de weg dus wist dat het pas na de trap begaanbaar is voor Henk en uiteindelijk op een verhard pas uitkomt dus daar kon hij weer in de stoel zitten.

      Beantwoorden

  10. John
    Nov 03, 2017 @ 09:02:04

    Het viel me op toen ik hier op het dorp moest zijn ( ik woon aan de rand en kom niet bijsterveel in het dorp omdat we er niets hebben) dat er heel wat pompoenen lagen. Ik heb echt helemaal niets met dat amerikaanse geode.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2017 @ 20:19:31

      Ja die pompoenen zij echt een herfst teken.
      Ik vind Halloween ergens wel grappig maar dat komt ongetwijfeld doordat ik verkleedpartijtjes leuk vind. Maar hier in de buurt speelt het ook niet.

      Beantwoorden

  11. Marja
    Nov 03, 2017 @ 08:41:46

    Gave actiefoto van Henk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 03, 2017 @ 14:54:01

      Dit soort acties lukt natuurlijk niét als hij in de stoel zit, dan blijf ik op de verharde paden. Maar omdat hij deelt nog zelf kan lopen komen we toch wat meer “in de natuur” , het is zó mooi daar.

      Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Nov 03, 2017 @ 01:07:14

    Echt al jaren geleden dat ik in Meijendel geweest ben. Mogen honden er trouwens los lopen of is dat verboden.

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Nov 03, 2017 @ 00:07:45

    ja, je kan het zo eng maken als je maar wilt! Hier doen ze er niet heel erg aan geloof ik, en hoop ik ook eigenlijk, ik hou niet zo van eng.

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Nov 02, 2017 @ 23:42:40

    heel leuk verslag met prachtige foto’s

    Beantwoorden

  15. Miluke
    Nov 02, 2017 @ 21:59:12

    Dit zijn mooie natuurfoto’s. Aan Haloween doen we ook niet mee, we vinden het een beetje eng. Ik dacht eigenlijk dat het een feest voor de kinderen is maar ik zie op facebook alleen maar verklede volwassenen 😊

    Beantwoorden

  16. Kakel
    Nov 02, 2017 @ 21:25:56

    M’n dochter heeft Halloween gevierd. Zij liever dan ik!
    Wij – jouw trouwe lezers – weten allemaal hoe de stand van zaken is wat betreft dat lichtlek, dus daar hoor je ons niet over mauwen. Het is eigenlijk wel lekker: het lijkt wel of het uitzinnig zonnig weer is.
    Dat gezicht van Henk (-: Ineens zie ik hoeveel Ruud op hem lijkt…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Nov 02, 2017 @ 21:53:57

      Onze kleindochter in Zoetemeer woont in een buurt die erg actief is, ze hebben meegedaan en de kleintjes hádden me een pret.
      De foto’s krijgen misschien net dat beetje spookachtige dat bij het onderwerp hoort;-)
      Ze lijken ook innerlijk best veel op elkaar.

      Beantwoorden

  17. Matroos Beek
    Nov 02, 2017 @ 21:05:46

    Ik bracht prachtige halloweendagen door in de bossen in de Ardennen. Bovendien las ik een thriller over een moord in het bos. Ik moet toegeven dat ik best bang ben geweest…. maar van dat leuke bang dan… net zoals een gillend meisje

    Beantwoorden

  18. Suskeblogt
    Nov 02, 2017 @ 20:23:46

    Halloween is achter de rug. Ik heb er in ieder geval niet veel van gemerkt. Met een beetje fantasie kan je in een bos van alles zien.
    Daar liggen precies nogal wat bomen om. Is er een storm voorbij geraasd ?

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

