pech onderweg…

Zo kan ik het wel noemen ja al was het geen autopech. En ik ben héél boos op het mens dat die pech veroorzaakt heeft! Is weer zo’n oudje dat haar zaakjes niet in de hand heeft…. gggrrrr!
Ze was aan de wandel in het Delftse hout, lekker in het zonnetje met haar man soms achter de rolstoel en soms in de rolstoel, haar tas bungelt met  de  schouderriem over de rolstoelhandvatten.
Niets aan de hand zou je zeggen maar dán gaat ze de rolstoel in de auto bergen, ze klapt hem in en wipt hem handig op de achterbank….. voel je ‘m al aankomen?

Precies, bij thuiskomst mis ik m’n handtas ( die alleen maar op de grond gevallen kan zijn bij het in de auto schuiven van de stoel nadat die ingeklapt was) en dát is niet zo erg want het was een oudje waar al eens een viltstift lelijk in had zitten lekken.
Maar in de tas zat m’n portemonnee, mét m’n rijbewijs, m’n bankpas (waarmee gelukkig niet gepind kan worden)  div. afspraakkaartjes,  de OV pas en een niet te groot geldbedrag. Lástig….. en op zondag niet heel veel aan te doen behalve de pas voor alle zekerheid toch maar te laten blokkeren.

Maar behalve dat óók m’n telefoon, m’n camera en m’n leesbril. Ook hartstikke lastig al kan het geen kwaad alleen kan ik nu even geen foto’s maken voor m’n logjes.
Had ik aanvankelijk nog de hoop dat er sprake was van een eerlijke vinder, ondertussen  vervliegt die hoop met het uur. Op de telefoon krijg ik geen gehoor, het toestel is niet bereikbaar. Wat een muts ben ik toch!

Zucht, gelukkig heb ik nog een oude leesbril, en een oude camera én een oude telefoon…. en een oude  tas, aan alles is een steekje los maar oke, aan mij dus blijkbaar ook en soort zoekt soort.
En Henk altijd maar mopperen dat ik nooit iets wil weggooien.

In ieder geval kan ik nu nog héél even afwachten of er nog iets terugkomt.
Maar vervelend is het, en dan is het ook nog m’n eigen schuld, dat maakt het wel héél lastig want boos zijn op mezelf is  heftig kan ik je verzekeren.

83 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ellymay47
    Okt 23, 2017 @ 07:08:32

    Dat ik echt heel vervelend, hoop op een eerlijke vinder

    Beantwoorden

  2. beaunino
    Okt 20, 2017 @ 16:40:05

    O Riet wat vreselijk balen zeg!!

    Beantwoorden

  3. minoesjka2
    Okt 19, 2017 @ 18:27:19

    He bah ………. wat een pech zeg!! Zo lastig, maar het kan ons allemaal overkomen, al, de meeste hoeven gelukkig geen rolstoel in hun auto te doen…………
    Maar al die rompslomp …….. kan me voorstellen dat je er niet echt vrolijk van word.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 19, 2017 @ 18:33:45

      Nee helemaal niet inderdaad. Maar gelukkig heb ik ondertussen het meeste wel op de rails. Morgen kan ik ID en rijbewijs afhalen, de bankpas is al binnen en de nieuwe telefoon werkt weer….pppffftttt.

      Beantwoorden

  4. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 17, 2017 @ 16:08:54

    Heb je hem al teruggekregen?

    Beantwoorden

  5. cornma
    Okt 17, 2017 @ 10:58:30

    Zit ik een heel verhaal te tikken, verdwijnt ie zomaar als ik op reactie plaatsen tik. Lig ik soms weer in de spam?

    Beantwoorden

  6. cornma
    Okt 17, 2017 @ 10:56:24

    Hè gatver, dat zijn nou net van die dingen waar je niet op zit te wachten. Ben je al terug geweest naar die parkeerplaats? Je weet het nooit, misschien heeft iemand die tas wel in de bosjes geslingerd. Iig sterkte met de (eigenlijk nog vervelender) nasleep.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 20, 2017 @ 21:09:28

      Ja we zijn terug geweest zodra we de tas miste bij het uitstappen, niets. Ook aangegeven bij het paviljoen daar, ook niets. Maar terwijl jij rustig in de spam lag heb ik ondertussen de belangrijkste dingen weer in orde, maar érrug vervelend ja!

      Beantwoorden

  7. powerpointgreetje
    Okt 16, 2017 @ 23:48:26

    Wat een pech en wat vervelend allemaal,
    hoop voor je dat de eerlijke vinder zich meldt.
    Veel sterkte met dit allemaal.

    Beantwoorden

  8. Mirjam Kakelbont
    Okt 16, 2017 @ 20:51:52

    Dit is echt kut met peren, als ik even vrij-uit mag praten. Achteraf kan je jezelf wel een schop onder je kont geven maar daar krijg je je tas niet mee terug. Het minste wat de vinder kan doen, is je rijbewijs en bankpasjes in de brievenbus van een politiebureau laten glijden. Ik bedoel: als hij/zij de rest wil houden.
    Ik hoop dat je nog iets hoort. Opnieuw alles aanvragen is ook zo’n rompslomp…

    Beantwoorden

  9. Spontanity
    Okt 16, 2017 @ 20:37:00

    Och meis, het is zo’n gedoe altijd.
    Hopelijk heeft een lief en eerlijk iemand hem gevonden!

    Beantwoorden

  10. Regenboogvlinder
    Okt 16, 2017 @ 19:27:02

    Oh pechvogeltje.. wat een narigheid. Ik hoop echt dat je in ieder geval de belangrijke pasjes en zo nog terug krijgt. Maar ja Riet, dit kan iedereen overkomen.
    Maar jou niet meer… Die nasleep van al die nieuwe pasjes aanvragen is gewoon heel vervelend. Wens je sterkte en ik zal duimen hoor!

    Beantwoorden

  11. Suskeblogt
    Okt 16, 2017 @ 18:36:09

    Dat is nu pech hebben. Boos zijn op jezelf helpt niet. Afwachten tot de eerlijke vinder het aanbiedt of via politie laat bezorgen.

    Beantwoorden

  12. Jokezelf
    Okt 16, 2017 @ 17:35:52

    Joh wat rot voor je dat je nu die spullen kwijt bent. ‘Seniorenmomentje!’ roep ik zelf dan altijd als mij zoiets overkomt (alsof dat het minder erg maakt en je dan minder boos op jezelf bent – niet). En toch scheelt het, want het is zo ontzettend vervelend dat zoiets gebeurt en je hebt er gewoon een hele lange nasleep van.

    Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Okt 16, 2017 @ 17:23:50

    Oh wat balen zeg. En nog niets gehoord van een eerlijke vinder lees ik. 😦

    Beantwoorden

  14. Yova
    Okt 16, 2017 @ 12:42:10

    Dat is zeker pech voor jou. Heel vervelend. Misschien komt toch goed. En hoop dat ook inhoud ook erin zit. Eerlijk vinder moet terug geven. Ja toch….
    Fijne zonnige dag gewenst.

    Beantwoorden

  15. ria
    Okt 16, 2017 @ 11:51:14

    Echte pech onderweg Riet ik ga voor je duimen. Er zijn echt nog wel eerlijke vinders.

    Beantwoorden

  16. margrietspanjaard
    Okt 16, 2017 @ 11:36:48

    Joh…wat een pech. Hopelijk toch met niet al te veel nare consequenties en…hetbkan iedereen overkomen hoor 😀

    Beantwoorden

  17. schrijfselsvanmij
    Okt 16, 2017 @ 09:52:43

    Ik ga voor je duimen!

    Beantwoorden

  18. Neeltje
    Okt 16, 2017 @ 09:46:43

    Oeps! 😮

    Beantwoorden

  19. Koen
    Okt 16, 2017 @ 08:03:21

    Vooral ‘het gedoe’ om alles weer opnieuw aan te schaffen vergalt je humeur, kan ik me zo voorstellen.

    Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    Okt 15, 2017 @ 22:42:56

    Gelukkig niet te veel waarde maar alle rompslomp om je papieren weer op orde te krijgen dat is een ellende.

    Beantwoorden

  21. RenéSmurf
    Okt 15, 2017 @ 22:36:42

    Dat moet je maar zien als domme pech, je hebt zoveel aan je hoofd, vergeef het jezelf en maak er maar weer het beste van!

    Beantwoorden

  22. gewoonanneke
    Okt 15, 2017 @ 22:15:08

    He getver zeg wat vervelend die dingen…. en zoveel werk weer om alles opnieuw aan te vragen. Hoop dat je het nog terug krijg. Mijn zoon had het ook een keer dat alles gestolen was en twee dagen later kreeg ik een telefoontje dat zijn pasjes allemaal gevonden waren. Geld en telefoon waren wel verdwenen.

    Beantwoorden

  23. Mrs. Brubeck
    Okt 15, 2017 @ 21:59:37

    Ik maak het op mijn werk elke dag mee, mensen die alles kwijt zijn of bestolen zijn, af en toe brengt een eerlijke vinder iets terug…ik hoop voor jou hetzelfde!
    Good luck!

    Beantwoorden

  24. AnneMarie
    Okt 15, 2017 @ 21:56:51

    Oh vreselijk, daar kun je zo onrustig van worden. Zou hij gevonden worden? Zou hij op het politiebureau zijn? Allemaal vragen en maar hopen dat hij terug komt. Kost ook bes wel wat om alles te vervangen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 15, 2017 @ 22:07:30

      Ja ik heb de auto al drie keer helemaal ondersteboven gehaald, je blijft denken dat hij nog wel ergens anders kan liggen. De kosten zijn nog het makkelijkst op te lossen, maar het geeft veel gedoe en daar zit ik niet echt op te wachten.

      Beantwoorden

      • AnneMarie
        Okt 15, 2017 @ 22:18:44

        Dat is het ook. Je bent er wel even mee bezig voordat alles weer geregeld is. Onze zoon had zijn portemonnee in de trein laten liggen met alle pasjes. Van school, rijbewijs, pinpas, ov pas de hele ratteplan. Je bent er echt heel lang mee bezig. Ik geloof ook nog aangifte doen ivm verlies van je rijbewijs, maar hoe dat toen zat weet ik niet precies meer.

        Beantwoorden

  25. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 15, 2017 @ 21:45:35

    Nou meid wat verschrikkelijk!
    Je wilt jezelf zoiets niet aandoen, maar het overkomt je wel.
    Hopen is wat je rest.

    Beantwoorden

  26. Matroos Beek
    Okt 15, 2017 @ 21:22:47

    Bah, echt vervelend zoiets. Ik hoop samen met jou op een eerlijke vinder…

    Beantwoorden

  27. De Gans (Marije)
    Okt 15, 2017 @ 21:05:42

    Getverdeget wat vervelend! Ik hoop toch dat de tas, met alles er in, nog opduikt! X

    Beantwoorden

  28. matroos
    Okt 15, 2017 @ 20:57:49

    Verdikke wat vervelend!Maar misschien komt er toch nog een eerlijke vinder.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

