bij de tijd…

Nog maar net op tijd voor een nieuw logje maar ik zat alweer krap in de tijd.
En dat kwam een klein beetje omdat zoon Ruud alweer even “wat  tijd” in Nederland door kan brengen. Je begrijpt…. weer veel bij kletsen wat natuurlijk onder een etentje moet gebeuren( nee dat kan écht niet zonder etentje)
Waar we het dan allemaal over hebben? Nou bijvoorbeeld over hoe hij “de tijd” in de gaten houdt , ja op z’n horloge natuurlijk maar hij had een net even ander horloge dan we van hem gewend waren, dit horloge.

Een horloge dat hij gelukkig niet écht nodig heeft. hij heeft het gewoon omdat hij het mooi vindt maar het is éigenlijk een horloge voor blinden en slechtziende mensen.
Geen glazen afdekplaat natuurlijk, een blinde moet immers kunnen voelen aan de wijzerplaat.
Voor het cijfer  12 is er een metalen driehoekje, de andere cijfers zijn goed voelbare staafjes met op de “kwart uren” een wat langer staafje.
Het balletje in de geul in het midden wijst de minuten aan en het balletje in de geul aan de buitenkant de uren. Precies het  was dus ongeveer 8 minuten voor half 8 toen de foto gemaakt werd.
Het magnetische horloge is  the Bradley   genoemd als  een eerbetoon aan Bradley Snyder, een militair die in 2011 zijn gezichtsvermogen verloor bij een ontploffing in Afghanistan, maar een jaar later tijdens de Paralympics goud en zilver behaalde bij het zwemmen.

Naar mijn idee best een  goed geslaagd  staaltje integratie  wanneer een hulpstuk voor blinden en slechtzienden zó mooi en praktisch gemaakt is dat het ook graag gebruikt wordt door mensen zónder die handicap.
Ja ja, onze Ruud is  dag en nacht bij de tijd, ook als er even géén lichtje bij hem gaat branden.

47 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Okt 09, 2017 @ 15:08:30

    Wat een bijzonder horloge zeg maar gelukkig dat hij hem zelf niet nodig heeft.

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Okt 08, 2017 @ 14:57:14

    Wat een bijzonder ding zeg. Nog niet gezien of iets over gehoord. Je hebt een primeur in blogland….:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 08, 2017 @ 15:46:56

      Het horloge bestaat toch al wat langer, 2004 als ik me niet vergis. Maar zolang uitsluitend blinden en slechtziende het dragen kom je het natuurlijk niet al te vaak tegen.
      Ik vind het wel heel bijzonder dat zo’n hulpmiddel zó mooi gemaakt is dat het ook voor anderen begeerlijk is.

      Beantwoorden

  3. Melody62
    Okt 06, 2017 @ 13:03:48

    Ik had er al wel van gehoord maar nog geen gezien, tot nu dan 😉

    Bofkont met zo’n zoon 😉

    Beantwoorden

  4. cornma
    Okt 05, 2017 @ 19:25:27

    He, ik had hier vanochtend een reactie geplaatst, maar die vind ik niet meer terug???

    Beantwoorden

  5. Spontanity
    Okt 05, 2017 @ 18:50:53

    Wat een bijzonder horloge, nog nooit van gehoord!

    Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Okt 04, 2017 @ 21:29:29

    Wat een mooie uitvinding. En het ziet er ook nog ‘ns erg fraai uit!

    Beantwoorden

  7. schrijfselsvanmij
    Okt 04, 2017 @ 18:56:41

    Mooie horloge!

    Beantwoorden

  8. Yova
    Okt 04, 2017 @ 16:08:25

    Deze horloge heb ik nooit gezien. Het is wel apart dingetje om te zien. Volgens mij is deze horloge wel erg in? Mooie uurwerk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 04, 2017 @ 16:11:54

      Het is eigenlijk gemaakt voor blinde of slechtziende mensen want bij dit horloge mag je overal aan voelen. Ze worden zeker nog niet algemeen gedragen door ziende mensen want ik zag het óók niet eerder.

      Beantwoorden

  9. Kakel
    Okt 04, 2017 @ 14:15:55

    Ruud denkt buiten de doos. Dat kan ik enorm waarderen in mensen. Het is uiteraard ook een prachthorloge om te zien, dus smaak heeft hij óók nog. En hij heeft Henk en jou als ouders. Wat een begenadigd man, hè (-:
    OT: het is 8 minuten voor half 8. Zonde van je mooie log.
    Liefs ♥

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 04, 2017 @ 15:25:47

      En hij heeft óók nog Inge als zus, het kán niet op voor hem;-)
      Maar je hebt glijk, Ruus is niet dertien in een dozijn en enige eigen”wijs”heid kan hem niet ontegd worden…. ( van wie hééft dat kind het toch!)
      Dankjewel voor de tip, had het niet gezien, snap meteen waarom ik dacht dat ik zo’n haast had, ik liep 20 minuten voor;-)

      Beantwoorden

  10. Willy
    Okt 04, 2017 @ 14:05:18

    heel origineel en nog knap gemaakt ook Riet

    groeten

    Beantwoorden

  11. majaer
    Okt 04, 2017 @ 14:04:40

    Dit is wel een heel apart uurwerkje

    Beantwoorden

  12. John
    Okt 04, 2017 @ 08:55:14

    Dat is een horloge dat ik ook zou dragen. Al was het niet zozeer om de tijd er af te lezen. Trouwens maar goed dat jij op tijd was met een logje. Wat moeten al je fans als je te laat bent. Ik zou me geen raad weten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 04, 2017 @ 15:16:06

      Gewoon een mooi eenvoudig horloge dat alleen al daarom juist een sieraad lijkt.
      Precies, ik dacht al dat jij de kalmeringspillen klaar had liggen voor het geval je niet tijdig je “portie Rietepietz” tot je kon nemen;-)
      ( Ik moest toch wát om het onderwerp er aan de haren bij te slepen)

      Beantwoorden

  13. Suskeblogt
    Okt 04, 2017 @ 05:58:57

    Een speciaal horloge. Dat heb ik nog nooit gezien.

    Beantwoorden

  14. Petr@
    Okt 03, 2017 @ 23:19:50

    Wat mooi, een echt kunststukje!
    Inderdaad kan iedereen het natuurlijk dragen, alleen al omdat het zo mooi is.

    Beantwoorden

  15. ria
    Okt 03, 2017 @ 23:03:24

    Fijn om te weten , je weet maar nooit. Eenvoudige uitvoering en daardoor juist mooi.Ruud heeft wel smaak.

    Beantwoorden

  16. Regenboogvlinder
    Okt 03, 2017 @ 22:48:39

    Wat een uitvinding. Dat al.. Maar het is ook nog eens een heel mooi horloge.
    En wat heerlijk dat Ruud weer even in de buurt was. Fijn hoor zo’n job!

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Okt 03, 2017 @ 22:41:18

    Wat een schitterend mooi horloge! Een juweeltje!

    Beantwoorden

  18. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 03, 2017 @ 22:40:33

    Prachtig klokkie!
    Helaas geef ik niets meer om tijd. 😊

    Beantwoorden

  19. Villasappho
    Okt 03, 2017 @ 22:30:11

    Gaaf horloge

    Beantwoorden

  20. AnneMarie
    Okt 03, 2017 @ 21:43:06

    Sluit me bij Matroos Beek aan. Mooi horloge hoor.

    Beantwoorden

  21. Matroos Beek
    Okt 03, 2017 @ 21:38:40

    Een mooi uurwerk! Echt bijzonder. Je zoon is een trendsetter?

    Beantwoorden

  22. Mies Huibers
    Okt 03, 2017 @ 21:38:34

    Nooit gezien of van geweten. Geweldig dat zo’n horloge bestaat.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

