de kus

Dan heb ik het over de kus die ik van onze buurvrouw kreeg, nee laat me nou uitpraten, ik héb niet staan zoenen met de buurvrouw, ik kreeg déze kus van haar!


Het is een schilderij van de kunstenaar Gustav Klimt maar dát had buurvrouw niet bij zich, nee zij had een in 1000  stukjes gesneden versie waar ( gelukkig) grote delen van de bruine achtergrond onder en boven weggelaten waren. Je begrijpt, ik helemaal in m’n knollentuin want als je Rietepietz érgens blij mee kunt maken is het wel met een legpuzzel.

Niets voor de beginnende puzzelaar dat is wel duidelijk, vooral de nog overgebleven stukken bruine achtergrond zijn  een uitdaging. Maar ook bij de rest moet je toch drie keer kijken wil je “het plaatje”zien.
Zelfs de randjes in elkaar leggen was al niet eenvoudig en dan had ik ook nog weinig tijd, tel uit je winst.


Heel toevallig blijkt de jongste kleindochter sinds kort een reproductie van “de Kus”  boven de bank te hebben hangen, zij herkende de puzzel dus direct terwijl het plaatje voor mij helemaal nieuw was.
Al met al ben ik nog wel even bezig, het laatste deel dat nog gedaan moet worden   zal wel heel veel één voor een passen worden.
Tja en dan….. ? Gewoon weer terug in de doos als hij klaar is, tenzij er zich iemand meldt die deze kus aan de muur wil hebben. Eh…. wie wil er een kus van mij?

