de makkelijkste weg

Inderdaad, ik kies vandaag voor makkelijk, hard gewerkt en m’n handen willen niet erg.
Ik neem je mee naar eind 2007 (toch alweer 10 jaar geleden)  toen we een sportschool bevlieging hadden die stiekem toch nog een paar jaar duurde………………
=====================================================

dec.2007

Je wilt het niet geloven maar we gaan nog steeds regelmatig naar de sportschool!
Toegegeven, het lukt niet altijd om 2 x in de week te gaan, dus 1 x voor de 55+ aerobic les én 1x een uurtje in “de zaal” sporten, maar meestal lukt zelfs dat.

We hebben ondertussen voor op de apparaten een nieuw schema, het eerste was wel érg minimaal en  was in 3 kwartier afgewerkt zonder dat we er dood bij neer vielen.
Het nieuwe schema bevat wat meer apparaten en duurt dus alles bij elkaar ruim een uur en ook daarna liggen we niet op “apegapen”.
Hoewel … de éerste keer dat we het nieuwe schema draaiden zie ik Henk op de loopband na een kwartier ineens met uitpuilende ogen steeds harder doorstappen.
Ik meteen op zoek naar spullen om hem zo nodig te kunnen reanimeren natuurlijk, dat zal toch wel aanwezig zijn in een sportschool?
Mijn blik volgt voor alle zekerheid even de richting van zijn starre ogen in de richting waarin hij kijkt en dát maakt veel duidelijk …..

Henk mag dan 71 zijn, hij weet nog donders goed wat mooi is, en het meisje dat vlak vóór hem op zo’n soort hardloopstep haar benen afwisselend omhoog en omlaag laat gaan is mooi met  haar wapperende lange haren die niet klef in haar gezicht plakken zoals dat bij mij altijd wél gebeurt.
Mensen willen over het algemeen overal “lekker veel” van en hoewel Henk op dat gebied dus meer op zou moeten hebben met mijn “iets royalere afmetingen”, is zo’n meisje met nergens “een onsje teveel ” blijkbaar toch meer een blikvanger dan mijn Rubensachtige vormen.

Enfin, de reanimatie kan afgeblazen worden en ik moet toegeven, zijn “uitzicht ” is spectaculair.
Het meisje  draagt   een tricot “iets ” dat iedere lijn van  haar lichaam volgt en ook duidelijk laat zien dat het “vrouwelijk zit onderdeel ” uit 2 helften bestaat.
Ook het spannende topje dat ze er boven draagt laat zien dat liposuctie in ieder geval niet voor haar is uitgevonden terwijl ze nérgens “onderontwikkelde spieren ” heeft, je vraagt je af ……. wat doet het  kind in hemelsnaam in een sportschool!

Bij mij moeten ze er maar een beetje naar raden , ik draag gewoon een trainingsbroek (ssst , mannenmaatje M) die niet al te strak om het “zitgedeelte” spant en een ruime T-shirt , want eh….. “oud vlees moet je niet uit de verpakking halen en al helemáál niet etaleren” vind ik !

* plaatjes van het internet
49 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Okt 01, 2017 @ 15:26:59

    Ook ik kijk met veel plezier naar al dat vacuum verpakte vlees hoor. Zeker als het ook nog lenig en soepel is. Niks mis mee…Nou ja, ik kom op een leeftijd dat ik niet al te opvallend mag lopen of zitten kijken. Voor je het weet ben je een oude vieze man. Maar ja, smaak blijft, voorkeur ook….en die trek neemt niet zo snel af…

    Beantwoorden

  2. beaunino
    Okt 01, 2017 @ 11:13:15

    Ik had ooit een figuurtje maat 36 cub B. Ach, we doen het met de mooie herinneringen;-))

    Beantwoorden

  3. Melody62
    Sep 28, 2017 @ 13:28:50

    liplezen omdat je het spreken toch niet kunt verstaan door het rammelend gratenpakhuis 😉

    Wat een feest, notttttt

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Sep 27, 2017 @ 00:52:55

    Leuk als jij de makkelijkste weg kiest alleen dan wordt ik weer geconfronteerd dat ik alweer 10 jaar ouder ben want herinnerde me de log 🙂

    Beantwoorden

  5. Willy
    Sep 26, 2017 @ 16:54:38

    ik kan Henk best begrijpen Riet

    het oog wil ook wel wat.. toch

    Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Sep 26, 2017 @ 11:27:52

    Oh ja. Als de oudste naar de sportschool gaat in haar strakke pakje dan denk ik ook … jemig, wat mooi. En pffft, was ik ook ooit zo? Kan het me niet herinneren.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2017 @ 15:31:10

      Grappig is dat hé, ik had dat een tijdje geleden toen ik oude foto van mezelf gebruikte , pas dáár zag ik dat ik niet (altijd) zo broodmager was als ik altijd dacht en er wel degelijk een spannende billenpartij in huis was.

      Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Sep 26, 2017 @ 09:44:18

    En laat ik nou net die sportschool weer opgezocht hebben. Heb ook wat krachttoestellen die ik ga doen.. tenminste dat denk ik. Want als je weet hoe mijn bovenrug en armen nu voelen, zou je misschien ook denken, de groeten.
    Geweldig verhaal, hoorde er gisteren al over en de interactie met mijn lieffie… 😉
    Als ik die kleerkasten zie die daar rondlopen heb ik al gegeten en gedronken, wat doen die mannen én meiden zichzelf aan.. Walgelijk. Maar goed, ieder zijn smaak hè. Maar kijken staat vrij, dat houdt niemand tegen toch?
    Prachtig logje! Ik heb veel gemist merk ik al, denk dat we nu 3 jaar bij elkaar lezen zo ongeveer… Maar elk logje van jou blijft genieten!!! Blogqueen is je bijnaam, dat weet je toch hè.. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2017 @ 15:28:16

      Wij zijn ook gestopt bij die sportschool omdat door een samenvoeging “het publiek” zo ander werd. Meer type patsertje en daar moet je dan de sauna mee in, vond er toen niets mee aan.
      De tijd vliegt , ik las nét op jouw vorige blog toen je vanwegen de scheiding ineens stopte. Vanaf dat je weer begon lezen we bij elkaar doordat Marja er toen een logje tegenaan gooide met de nieuwe link. Ik heb zelf altijd het idee dat ik vroeger leuke schreef, maar ja, heel geleidelijk aan heb ik natuurlijk toch een beetje ander leven gekregen. Maar alles staat gelukkig in het achief,

      Beantwoorden

  8. John
    Sep 26, 2017 @ 08:55:12

    Zo is het met vrouwen net zo. Ook zij kijken nog naar de jongere variant van het andere geslacht, en zeker als deze gespierd en dergelijke is. We blijven tenslotte allemaal jong in de geest. Ik kan me dit verhaal nog herinneren? Of niet? Ik lees namelijk zeker wel al 10 jaar je blogs.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2017 @ 15:17:37

      Dat zou zeker kunnen je leest inderdaad al heel lang hier. Ja kijken doen we allemaal maar soms ook echt wel afkeurend. Maar mannen kijken toch vaker “hebberig” (maar wat ze zien hebben ze nog niet 😉 ) dan vrouwen, ik realiseer me heel goed dat zo’n leuke vent m’n kleinzoon zou kunnen zijn.

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2017 @ 15:19:57

      p.s. Je hebt gelijk, er stond inderdaad een reactie van jou bij. Dan lees je inderdaad al 10 jaar bij. Alleen Tagrijn en Glibber nóg langer;-) Wel grappig, allemaal mannen!

      Beantwoorden

  9. Michel
    Sep 26, 2017 @ 08:26:42

    Zo’n dame hoort vast bij het promotieteam van de sportschool 😂 Mij zul je er niet zien, ik hou niet van de zweetlucht die daar soms hangt…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2017 @ 15:13:57

      Daar zou ik ook voor wegblijven ja, maar dat was daar gelukkig niet zo. Misschien ook wel omdat wij altijd overdag konden gaan dan is het minder druk. Bovendien was de sauna in de buurt en dan ruik je altijd een soort eucalyptus luchtje, heerlijk.

      Beantwoorden

  10. ria
    Sep 25, 2017 @ 22:54:23

    Tot 5 jaar geleden heb ik ook veel gesport . Nu ben ik al moe als ik 4 keer per dag de hondjes heb uitgelaten. Dan slenter ik meer dan ik loop:-)
    Ik moet wel lachen om de reacties van HHH. Mannen hè……

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2017 @ 15:11:56

      Tja mánnen…. Maar oke, ze mogen buiten hoger krijgen als ze maar thuis komen eten zeggen ze dan toch? Ik snap best dat zo’n mooi meidje hun aandacht trekt.
      Logisch dat je nu niet meer zoveel kan sporten, je hebt ook héél veel meegemaakt in die paar jaar en je lichaam heeft een flinke opdonder gehad.

      Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Sep 25, 2017 @ 22:50:05

    ja, mooi om aan terug te denken, aan de mooie tijden die geweest zijn en wat er daarna allemaal nog kwam, en dan vooral het leuke.

    Beantwoorden

  12. AnneMarie
    Sep 25, 2017 @ 21:44:56

    Gelukkig kun je heel lang wandelen. Niemand blijft eeuwig bij de sportschool. Maar Henk heeft er iig van genoten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 25, 2017 @ 22:05:12

      Zo is het maar net al heeft voor henk wandelen nu toch al aardig wat beperkingen. Maar gelukkig kan ik dankzij de rolstoel nu weer wat langer wandelen, en hij eigenlijk ook want achter de rolstoel loopt hij makkelijker.

      Beantwoorden

  13. Kakel
    Sep 25, 2017 @ 20:48:04

    Stoer hoor! Ik sportte het liefst buiten. Als het te slecht was om te fietsen, ging ik hardlopen. Desnoods als het sneeuwde of pijpenstelen regende.
    Die Henk had toch even de tijd van zijn leven, haha. Wedden dat hij niet gereanimeerd wilde worden (-:
    Sterkte met je handen. Kusje erop?
    Liefs Kakel

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 25, 2017 @ 21:09:54

      Hebben we ook gedaan hoor, joggen in de omgeving, zelfs een keer de CPC meegelopen. Ook heel lang aerobic gedaan. Goh, ik lijk nog sportief;-)
      Mn voeten doen ook zeer, heb je nog meer kusjes;-)

      Beantwoorden

  14. Spontanity
    Sep 25, 2017 @ 20:32:26

    De buurtsauna, Hofstede, was altijd leuk daar.
    Misschien elkaar daar wel eens tegen gekomen.
    Lang geleden, toen we elkaar nog niet kenden 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2017 @ 20:50:30

      Wie vertel je het, ik mis de Hofstede nog wekelijks. We hadden er een abonnement en gingen om de week, héérlijk! Zou best kunnen dat we elkaar daar wel eens gepasseerd zijn maar ja, zonder kleding herken je mensen meestal niet.;-)

      Beantwoorden

  15. Matroos Beek
    Sep 25, 2017 @ 20:30:47

    Ook voor mij geen sportschool. Ik beweeg dagelijks meer dan genoeg en ik wandel veel (flink doorstappen). En inderdaad, er staan vaak mooie meisjes te sporten die er héél strak uitzien. Ach ja, zo was ik ook. Vraag me af waarom ik het destijds allemaal deed terwijl het niet nodig was…

    Beantwoorden

  16. Zus
    Sep 25, 2017 @ 20:02:21

    Sporten in de sportzaal hebben wij ook jaren gedaan Tot er bij mij een haar in de boter kwam ( ik ziek werd) en ik niet meer kon. Als ik nu wel eens tegen mijn dokter zeg dat ik dat wel weer eens zou willen doen, vraagt hij of ik wel goed bij mijn hoofd ben. Wandelen is alles wat hij me aanraadt. Maar ik vond het toch wel erg leuk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 25, 2017 @ 21:05:56

      Maar je dokter heeft wel gelijk, eigenlijk is wandelen gewoon de beste sport.zeker op onze leeftijd. moet je niet meer op die apparaten klimmen, ongelukje zit in een klein hoekje.

      Beantwoorden

  17. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 25, 2017 @ 19:51:52

    Tja, ik kan Henk wel volgen.
    Ze zeggen weleens dat je voor sommige meiden een weiland kaal eet. En voor sommige begin je toch echt met grazen!

    Beantwoorden

  18. matroos
    Sep 25, 2017 @ 19:50:20

    Al gaan jullie dan niet meer,je hebt er leuke logjes aan over gehouden.De sportschool vind ik een gruwel,ga er nooooooooooit meer heen.

    Beantwoorden

  19. Marja
    Sep 25, 2017 @ 19:40:20

    Dapper. Wij trokken in de jaren 70 al een grens. Sauna ja / sportschool nee.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 25, 2017 @ 19:45:20

      Nou ja, deze opleving is alweer tien jaar geleden maar toen waren we inderdaad al niet héél piep meer. We waren de oudste van de groep “aerobiclessers.” Maar we gingen in hoofdzaak voor de saua. Dar we er stopte kwam doordat men samenging met andere scholen waardoor er ineens héél ander publiek binnen kwam en wij ons niet meer op het gemak voelde in de sauna.

      Beantwoorden

  20. gewoonanneke
    Sep 25, 2017 @ 18:58:01

    O in mijn mail las ik heel andere jaartallen eind 2017 en even begin ik aan mezelf te twijfelen maar goed. Het is blijkbaar gecorrigeerd. Hsha. Zo n sportschool aanval heb ik ook wel gehad. Hou het nu maar bij zwaai en draai
    Oefeningen en fietsen en wandelen Leuke blog trouwens terug in de tijd

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 25, 2017 @ 19:12:26

      Ja ik zag ineens dat ik wel érg in de toekomst bezig was;-)
      We hebben het toch nog een paar jaar gedaan, zijn wel meer logje over. We gingen er eigenlijk heen voor de sauna omdat onze buurtsauna afgebrand was.
      Aerobic hebben heel veel gedaan ook toen we jonger waren. Maar wandelen en fietsen zijn prima hoor, een sportschool is zeker niet echt nodig.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

