derde dinsdag

 

Leden van het log, U allemaal!

U zult begrijpen dat de  derde dinsdag in september  bij Uw voormalige Vorstin ieder jaar  veel herinneringen losmaakt.

Thans richt ik me tot U als moeder, en vraag U niet te hard te oordelen over mijn zoon. W.A. heeft op deze prinsjesdag geen andere keuze dan een  op toiletpapier afgedrukte troonrede voor te lezen.
Deze troonrede heeft als enig doel bij het aantreden van een nieuw kabinet,  al dan niet bevuild, in  de vlakspoeler te verdwijnen..

Ten tijden van mijn Koningingschap  was er   nog de mogelijkheid   treuzelende  formateurs  een aanmoedigende  schop onder het achterste geven, helaas  heeft WA geen bemoeienis met de kabinetsformatie.

U zult mij niet euvel duiden, het is tijd, W.A. rekent erop dat ik ergens op de route sta te wuiven, ik reken op Uw coulance!

 

88 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Sep 25, 2017 @ 12:34:18

    Majesteit, ik wuif u in dank voor het genoegen weer even toe….

    Beantwoorden

  2. beaunino
    Sep 22, 2017 @ 07:53:34

    Wat hebben jullie dit weer geweldig in elkaar gefrutseld. Heeft Henk je geholpen? Die wuíf😄

    Beantwoorden

  3. minoesjka2
    Sep 21, 2017 @ 19:29:39

    O, gewelig, Trix zelf had het niet beter kunnen verwoorden.

    Beantwoorden

  4. Mirjam Kakelbont
    Sep 21, 2017 @ 15:55:14

    Hahaha! Jouw hoed vind ik de mooiste van allemaal. Om nog maar te zwijgen over de troonrede. Mensch, wat een vondst (-: Ik zou sommige kabinetsleden ook een schop onder hun achterste willen geven. Alhoewel…toch liever niet. Zonde van mijn schoenen…
    Dikke kus.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 21, 2017 @ 15:59:06

      Heel geschikt voor hoedje wip ook;-) Fijn je hier weer even te zien. Het kwam een tijd geleden in een tv programma ter sprake dat Trix inderdaad de treuzelende politici wel wel een soort “schop onder de kont gaf” als ze het te gek vond worden.

      Beantwoorden

  5. Melody62
    Sep 21, 2017 @ 15:39:27

    *Schaterlach* waar haal je toch iedere keer weer vandaan…… mens jouw humor, mag ik er een stukje van? 😊

    Beantwoorden

  6. majaer
    Sep 21, 2017 @ 14:23:07

    U toespraak was weer geweldig majesteit, en de keuze van uw hoed is prachtig met deze valt u zeker op. Ik heb de troonreden niet gezien maar U als moeder heeft van WA heeft ons toch nog toe gesproken. Geweldig majesteit

    Beantwoorden

  7. Marja
    Sep 21, 2017 @ 11:21:59

    Vorstelijk! Blijf dit alsjeblieft doen. Je bent uniek.

    Beantwoorden

  8. Neeltje
    Sep 21, 2017 @ 10:18:31

    Ik….bwhahahahahaha….hik…..bwahabwhahaha…….vind….hahahabwahabhwabahaha….hik, hik…..u zooooooooo hahahahahahahaha………hik……glappig! Diepe buiging koniggin! 😅😅😅😅😅😅😅😅😅

    Beantwoorden

  9. Petr@
    Sep 20, 2017 @ 22:46:08

    Riet je bent geweldig!
    Koninklijke klasse en stijl!
    Je spreekt ook zo correct Nederlands!
    Chapeau!

    Beantwoorden

  10. Paul
    Sep 20, 2017 @ 21:37:46

    Je hoed doet niet onder voor de creaties op het binnenhof, Riet! Mooi gedaan.

    Beantwoorden

  11. Blog Zonder Naam
    Sep 20, 2017 @ 19:42:55

    Geachte koningklijke gemiddeldheid,
    Ik moet mij verontschuldigen, Ik heb de troonrede gemist, daar manlief en ik onze 26-ste huwelijksdag aan het vieren waren. Dit jaar zijn we in Delft geweest. U weet wel, waar de Nieuwe kerk de u wel bekende graftombe herbergd. Vijf meter links van de vader des vaderlands, bevindt zich het graf van een van mijn voorvaders van vaderskant. En dat hebben we dus bezocht. Hugo de Groot (die van de boekenkist) ligt er ook. Mijn ‘oude’ opa bevind zich dus in goed gezelschap. Manlief weet nu dus dat ik nooit gelogen heb over het feit dat er (licht-)blauw bloed door mijn aderen vloeit.
    Ik ben blij dat ik in ieder geval hier nog iets van de logrede mee heb kunnen krijgen.
    Daarom leve hare Rietepietz…..hoera…….hoera……hoera……

    Oja, het filmpje mag je gebruiken hoor. Ik benieuwd wat jij er van maakt!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 20, 2017 @ 19:54:29

      Alsnog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, altijd een leuk uitstapje een rondje Delft.
      Je opa uit de oudheid ligt er in goed gezelschap bij “mijn”familie 😉
      Dit was denk ik wel het belangrijkste deel uit de troonrede, de rest was allemaat “ouwe koek”.
      Ik ga wel zien wat het wordt, moet eerst nog m’n fles shampoo opmaken natuurlijk, maar de tip is heel goed.

      Beantwoorden

  12. AnneMarie
    Sep 20, 2017 @ 13:24:38

    Hi Hi. Klasse. Ik had dit nog nooit gezien op je log, kijk ook nog niet zolang mee maar het is geweldig. Kijk uit naar volgend jaar

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 20, 2017 @ 13:30:58

      De titel van m’n blog “van koninklijk tot knettergek”komt natuurlijk wel érgens vandaan, al komt knettergek dichter bij de waarheid dan Koninklijk;-) . Dit soort filmpjes maak ik maakte ik een paar jaar toen bea nog koningin was, maar ook mijn kerst- en nieuwjaarswens doe ik meestal “vloggend” op dit niveau, ze zijn allemaal in het archief te vinden .Zó leuk om eens lekker gek te doen.

      Beantwoorden

  13. John
    Sep 20, 2017 @ 09:22:43

    Ik heb maar niet gekeken. Dat doe ik trouwens nooit. Het is een grote poppenkast en we worden met z’n allen bij de neus genomen. Natuurlijk heb ik die van jou wel gekeken, want die zijn altijd eerlijk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 20, 2017 @ 09:31:56

      Op dit moment heeft het allemaal weinig zin, ook stemmen niet .Door het ontbreken van een kiesdrempel zijn het toch altijd dezelfde kliekjes die de dienst uit maken, de rest van de grotere partijen ( die samen toch wel heel veel stemmen hebben ) wil niet regeren of wordt uitgesloten. Maar ja, zonder regering blijkt het allemaal ook wel te lopen.

      Beantwoorden

  14. Leidse Glibber
    Sep 20, 2017 @ 00:07:03

    Ik miste echt je troonredes en ben zo blij dat je als moeder van WA ons weer hebt toegesproken. Heeeeeeerlijk ik heb weer genoten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 20, 2017 @ 09:28:19

      ja ik miste het zelf ook enorm, gelukkig ook dit jaar weer een ingang gevonden, kan niet beloven dat het jaarlijks gaat lukken maar dit keer was het ontbrekende kabinet me zeer welkom.

      Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Sep 19, 2017 @ 23:01:29

    Het was een poppenkast, het is een poppenkast en het blijft een poppenkast! En jij doet jouw schepje er vermakelijk bovenop.

    Beantwoorden

  16. Zus
    Sep 19, 2017 @ 22:58:07

    Hahahaha , Riet, Oh pardon, Majesteit U was weer subliem bezig .Het was een genot u weer te mogen ontmoeten.Uw hoed was geheel naar de nieuwe mode. Een zeer goede keuze. Heb weer enorm genoten. ❤

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Sep 19, 2017 @ 22:16:31

    Prachtig ik liep vanmorgen nog te bedenken of je weer een filmpje had gemaakt tradities zijn er om in ere te houden he. Wat een prachtige hoed, een echte koningin waardig……

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Sep 19, 2017 @ 21:22:57

    ♥♥♥

    Beantwoorden

  19. Matroos Beek
    Sep 19, 2017 @ 20:49:27

    Geweldig! Je bent een geboren actrice en de outfit staat je beeldig. Wauw wat een hoed en wat een uitstraling. Je bent dé echte koningin!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 19, 2017 @ 21:06:19

      Ik deed dat vaker toen Trix nog de troonrede voorlas, zó leuk om een beetje de draak mee te steken. Na haar aftreden stopte ik ermee maar gelukkig kan ik af en toe weer een ingang vinden om haar op te laten draven.
      Vandaar ook het ” van Koninklijk tot knettergek” in de titel. Allemaal begonnen toen in 2006 een lezer me uitdaagde de in plaats van Beatrix de nieuwjaarsrede te doen. Vanaf die tijd zijn de kerstboodschappen nooit meer “normaal” geweest en duiken er bij gelegenheid de meest vreemde filmpjes op” 😉

      Beantwoorden

  20. Gerda ( Thamara)
    Sep 19, 2017 @ 20:33:05

    Heerlijk is het om uit te zien naar de derde dinsdag van sept.. want dan kom jij weer in beeld. En Beeldig was je… zelfs als voorbeeld.
    IK heb genoten van je toespraak .
    Je hoed vond ik super!!
    Komen er ook nog bloopers? 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 19, 2017 @ 20:42:33

      Nee helaas geen bloopers, er ging niet zoveel fout maar bovendien kan ik sinds kort de filmpjes in you tube niet meer aan elaar plakken, heel jammer .Maar ik ik wil wel een logje maken over hoe de hoed in elkaar steekt , Trees vroeg al op ik die hoed gehuurd had, dan is mijn knutsel dus aardig gelukt ,dat wil ik dan wel laten zien hoe makkelijk het is om “niets” op “ïets” te laten lijken.
      Trouwens wel weer onwijs leuk iets van je te horen. Ik blijf het jammer vinden dat je niet meer blogt.

      Beantwoorden

      • Gerda ( Thamara)
        Sep 19, 2017 @ 21:48:51

        IK denk dat het een vuilniszak is waar je zoveel moois va wist te maken, dus ik ben zeer benieuwd. Het leuke is dat ik 50 jaar lang een hoed droeg zondags maar nooit zo mooi als die van jou . Maar dan moet je ook koningin voor zijn natuurlijk.
        En ik blog. maar dan gewoon op FB. maar ook lang zo leuk niet als jou stukjes Riet . Verbazend , want jij had columniste moeten worden.
        En nu met Henk… ik vind je bijzonder. En ontzettend lief. Een mooi mafstel en ik ben trots op je dat ik je heb mogen leren kennen. Zelfs voor mij die in de zorg werk nu ben je tot groot voorbeeld.
        Enne…. volgend jaar toch eens in de troon rede beloven dat er meer geld komt voor in de zorg 😉

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Sep 19, 2017 @ 22:02:15

          Nee geen vuilniszak, maar wel zoiets.
          Ik wou dat ik het lef had om een hoed te dragen maar ja, ga je daar dan mee naar bakker?
          Ja ik weet dat je wel op FB schrijft maar dan kan ik niet op , dan moet je zelf een FB account hebben.
          Schrijven is gewoon leuk al mer ik wel dat ik nu soms toch minder op grappige ideetjes kom. We maken natuurlijk ook minder mee en mij “aangever” verwaarloosd zijn taak.
          Lief compliment, maar ja , ik groei erin en zou het héél erg vinden als hij uit huis zou moeten. Gelukkig heb ik nog vrij veel mogelijkheden het leefbaar te houden . Het grote veeldeel van een partner is dat die de patiënt van haver tot gort kent , dat maakt vooruitdenken makkelijker dan dan voor een vreemde al is die nóg zo goedwillend.
          Ik wil het best beloven maar dat gaat natuurlijk niets opleveren;-)

          Beantwoorden

  21. Ilse van Kreanimo
    Sep 19, 2017 @ 19:27:46

    Knap gedaan… net echt.

    Beantwoorden

  22. Villasappho
    Sep 19, 2017 @ 18:28:05

    Ik zeg Rietepietz for president!

    Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Sep 19, 2017 @ 17:46:37

    En ik die dacht dat ze zoiets alleen in Belgie kunnen laten aanmodderen.

    Beantwoorden

  24. Spontanity
    Sep 19, 2017 @ 17:26:58

    Ha, daar is ze weer!!!!!
    Fijn U te zien.
    xxx

    Beantwoorden

  25. hanscke
    Sep 19, 2017 @ 16:46:05

    Prinsjesdag, het is één grote traditie, maar jouw logje over deze gebeurtenis is zeker ook al een traditie. ik heb er naar uit gekeken ne je stelt me zeker niet teleur.

    Beantwoorden

  26. Willy
    Sep 19, 2017 @ 16:35:17

    die hoed staat je perfect Riet…

    en dat wuiven heb je professioneel gedaan

    een heel origineel logje !!!

    Beantwoorden

  27. Regenboogvlinder
    Sep 19, 2017 @ 15:17:24

    Wowwowwow.. wat een geweldige speech weer! En die hoed, echt prachtig!
    Heb weer met veel plezier gekeken en geluisterd hoor! Op naar volgend jaar, hopelijk met een ‘schoon’ kabinet!

    Beantwoorden

  28. ria
    Sep 19, 2017 @ 12:07:11

    Geweldig , KLASSE

    Beantwoorden

  29. ellymay47
    Sep 19, 2017 @ 10:46:53

    Super gedaan……Vooral het zwaaien was perfect

    Beantwoorden

  30. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 19, 2017 @ 10:39:46

    Hij is weer TOP!
    Je kan als weblogQUEEN als geen ander zo deftig en ingetogen wuiven.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

