vals beeld

Als ik hier schrijf dat ik graag de buurvrouw’s poesje zou willen  maar de kans niet krijg veroorzaak  ik waarschijnlijk een vals beeld. Het is wél de waarheid.
De buurvrouw heeft nog niet héél lang geleden een jong poesje  gevonden dat erg ziek was.
Nou is buufje toevallig dierenarts dus ze heeft het diertje opgelapt. Toen niemand het op kwam eisen  werd poes als nieuwe huisgenoot van alle gemakken voorzien.

Het enige probleem is dat buufje met enige regelmaat een weekend, of een weekje de benen neemt en tja, zo’n beestje moet toch eten en dán kom ik dus goed van pas. Geen probleem hoor, ik stap 2x per dag even een deurtje verder  en vul de  bakjes met eten en drinken. Ik hoef zelfs niet voor een kattenbak  te zorgen want, één een buiten kat,altijd een buiten kat en poes doet alles in de tuin.

Daarom  liet buufje een kattenluik in de openslaande tuindeuren zetten, hoe bedoel je dierenliefje, die deuren mét pui waren er net na een peperdure verbouwing in gezet.
Deze foto is een toevalstreffer want poes laat zich normaal gesproken niet zien als ik er ben en toen ze me eenmaal binnen ontdekte   blies ze me ook toe: “wat doe jij hier” en verdween met een sneltreinvaart naar boven.

Tja, ik wil best wel even met kroelen maar daar heeft poes blijkbaar geen behoefte aan, maar de bakjes zijn 2x per dag  leeg dus ga ik er van uit dat het goed gaat met de voormalige patiënt.

Eén keer zag ik haar boven aan de trap zitten, hoopvol naar beneden kijkend  of nou eindelijk haar eigen vrouwtje er weer was.
Maar nee, ik was het maar en teleurgesteld trok poes zich terug zonde mij één blik waardig te keuren.
Ze straalt iets uit van ; “oke, dat eten en drinken mag je neer zetten , als je maar niet denkt dat we vrienden kunnen worden”!
Het zij zo, maar we hebben nog een week samen te gaan, ik ben benieuwd!

54 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. beaunino
    Sep 17, 2017 @ 23:26:55

    Wedden dat ze je weet te vinden als ze honger heeft en haar bakjes niet op tijd worden gevuld. Straatkatten zijn gewoon streetwise. Lief dat je dit doet Riet.

    Beantwoorden

  2. Melody62
    Sep 17, 2017 @ 18:19:14

    Zo herkenbaar…..bij 1 stel waar ik kom …. is de poes de de vorige hulp gemolesteerd met de stofzuiger… we zijn inmiddels 3 jaar verder en de poes blijft dan de laatste tijd wel op dezelfde etage als waar ik ik ben maar houdt me strak in de gaten en blijft in de tegenovergestelde hoek zitten….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 17, 2017 @ 18:25:35

      Deze komt ook van de straat dus is niet snel eenzaam. Maar bij het stel waar ze woont is ze ondertussen wel ingeburgerd en ligt ze ook op schoot. Maar ik ben er natuurlijk veel te weinig.

      Beantwoorden

  3. meninggever
    Sep 17, 2017 @ 15:10:11

    Een hond heeft een baas, een kat personeel. Zo zal je wellicht worden behandeld. Maar kan ook komen door de slechte start waardoor deze kat argwaan voelt tegen mensen in het algemeen. Het zijn slimme broeders hoor…

    Beantwoorden

  4. Spontanity
    Sep 17, 2017 @ 10:38:06

    Komt goed, denk ik. 🙂

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    Sep 14, 2017 @ 22:48:52

    Als ze niet willen dan willen ze ook niet, wat je ook doet. 🙂 Wij hadden in het vorige huis ook een kattenluik en geen kattenbak was een geweldige uitkomst. Nu weer een kattenbak maar was in het begin even wennen ook voor de poes 🙂

    Beantwoorden

  6. RenéSmurf
    Sep 14, 2017 @ 22:03:06

    ja, het zijn eigenwijze dieren, en die gaan nu eenmaal graag hun eigen gang.

    Beantwoorden

  7. Matroos Beek
    Sep 14, 2017 @ 19:41:40

    Toch lief dat ze al komt kijken… het komt vast nog goed tussen jullie. Maar ja… de kat beslist hé…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2017 @ 20:09:37

      Ze wil natuurlijk wél even zeker weten dat het niet haar eigen baasje is die binnenkomt. We hadden beter even voor ze vertrokken samen de poes kunnen “voorstellen” maar dat vergeten we iedere keer.

      Beantwoorden

  8. gewoonanneke
    Sep 14, 2017 @ 19:38:47

    Ja die katten die hebben geen bazen maar zijn de baas. Je kreeg je eigen schuwe kat ook wel zover dat hij het naar zijn zin had dus deze zal ook wel aan je wennen denk ik zomaar…….. even geduld hebben.

    Beantwoorden

  9. ria
    Sep 14, 2017 @ 18:27:09

    Haar naam roepen als je binnenkomt en misschien kun je paar kattensnoepjes geven die ze alleen van jou krijgt. Laat ze zien en leg ze dan neer.:-)

    Beantwoorden

  10. margrietspanjaard
    Sep 14, 2017 @ 18:15:25

    Och Rietepietz, voor je het weet ligt er een muis voor je klaar 🤣🤣🤣

    Beantwoorden

  11. Suskeblogt
    Sep 14, 2017 @ 17:52:22

    Poezen kiezen zelf hun mens met wie ze bevriend willen worden. Eigenzinnige dieren zijn het.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2017 @ 18:54:26

      Aan de ene kant is het ook niet zo erg, het is een echte buitenpoes die álles buiten doet. En dat heb ik toch liever niet in onze tuin. Dus als ze me niet opzoekt in de tuin is goed.

      Beantwoorden

  12. majaer
    Sep 14, 2017 @ 15:53:25

    De poes is in ieder geval goed terecht gekomen, en ja ze schrikt met zo’n vreemd figuur in huis haha. Maar ze is je toch dankbaar ook al gaat ze er als een speer vandoor.

    Beantwoorden

  13. Neeltje
    Sep 14, 2017 @ 13:19:45

    Een oplapjespoes dus! 🐱

    Beantwoorden

  14. Willy
    Sep 14, 2017 @ 10:32:44

    Honden hebben bazen, poezen personeel.. zegt men weleens Riet

    maar mogelijk komt het toch nog goed tussen jullie

    Beantwoorden

  15. Regenboogvlinder
    Sep 14, 2017 @ 09:56:45

    Hoop voor je dat ze zich op zijn minst een keer laat aaien.. Dat geeft toch meer voldoening. Maar niet op rekenen want katten zien mensen als hun personeel en dat ben jij nu 😉

    Beantwoorden

  16. John
    Sep 14, 2017 @ 09:42:03

    Nou, ik wil de poes van de buurvrouw niet hebben hoor, en dat mag iedereen opvatten zoals ze dat willen 😆 Maar fijn dat dit katje een goed leven krijgt. Lief van je buurvrouw om het in huis te houden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2017 @ 09:56:00

      Ja buuf is duidelijk niet voor niets dierenarts geworden. Ze heeft ook lief voor onze Beau gezorgd toen wij naar Terschelling waren. QWelke poes heeft en nou de dokter aan huis voor z’n verzorging.

      Beantwoorden

  17. schrijfselsvanmij
    Sep 14, 2017 @ 09:23:45

    Onze buuf, zelf personeel van ooit 5 katten, mocht ook altijd opdraven om onze katten van brokjes te voorzien, en ook zij kreeg nooit de kans hen te zien omdat – met name Bibi – altijd de benen nam als ze haar (buuf) zag.

    Beantwoorden

  18. Michel
    Sep 14, 2017 @ 09:11:29

    Iedere kat heeft zijn eigen karakter maar dat is juist leuk 😉 Op haar manier heeft ze jou geaccepteerd als haar personeelslid 👍

    Beantwoorden

  19. Marja
    Sep 14, 2017 @ 07:55:50

    Het komt vast wel goed tussen jullie. Katten hebben tijd nodig.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2017 @ 09:51:47

      Nou ja, ze overleeft het wel maar het is natuurlijk leuker als ze af en toe even een aai over de bol krijgt. Maar het is een echte buitenkat dus heel veel mist ze niet denk ik.

      Beantwoorden

  20. AnneMarie
    Sep 13, 2017 @ 23:36:12

    En kat met een trauma. Grotere uitdaging is er niet in kattenland. Hij is nog jong begrijp ik. Er is nog hoop waarschijnlijk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2017 @ 09:50:25

      En waarschijnlijk gewoon een straatkatje. Ze doet het goed bij de buuf hoor maar ja, in 2x per dag even aanwippen kweek je geen band natuurlijk. En ik kan niet gaan zitten wachten toto ze te voorschijn komt.

      Beantwoorden

  21. Villasappho
    Sep 13, 2017 @ 22:46:46

    Stiekem is zijn ze wel dankbaar hoor. Het duurt ff maar ze vergeten nooit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2017 @ 09:48:58

      Ik zou er wat langer binnen moeten blijven voor een beter resultaat, maar ja, ga maar 3 uur zitten wachten tot het mevrouw beliefd……
      Hoofdzaak is dat ze niet de hongerdood sterft en dat ik alarm kan slaan wanneer de bakjes niet leeg gaan.

      Beantwoorden

  22. Petr@
    Sep 13, 2017 @ 22:45:28

    Ja een poes heeft personeel he Riet, en jij bent blijkbaar helemaal “het hulpje” haha.

    Beantwoorden

  23. Zus
    Sep 13, 2017 @ 22:30:57

    Hoop dat ze nog een beetje bijdraait als ze merkt dat ze van jou die lekkere bakjes eten krijgt .Maar katten zijn erg eigenzinnig, dus geduld hebben,Riet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2017 @ 09:46:03

      Het is met onze Beau wel gelukt, maar daar ben ik natuurlijk de hele dag in de buurt, dat is makkelijker. Ik ga daar geen drie uur zitten wachten tot mevrouw uit haar schuilplaats komt.

      Beantwoorden

  24. Ilse van Kreanimo
    Sep 13, 2017 @ 22:08:08

    Ah katten zijn zo eigenzinnig. Ben ook benieuwd of ze toch geen vriendschap komt sluiten.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

