vals beeld

Als ik hier schrijf dat ik graag de buurvrouw’s poesje zou willen  maar de kans niet krijg veroorzaak  ik waarschijnlijk een vals beeld. Het is wél de waarheid.
De buurvrouw heeft nog niet héél lang geleden een jong poesje  gevonden dat erg ziek was.
Nou is buufje toevallig dierenarts dus ze heeft het diertje opgelapt. Toen niemand het op kwam eisen  werd poes als nieuwe huisgenoot van alle gemakken voorzien.

Het enige probleem is dat buufje met enige regelmaat een weekend, of een weekje de benen neemt en tja, zo’n beestje moet toch eten en dán kom ik dus goed van pas. Geen probleem hoor, ik stap 2x per dag even een deurtje verder  en vul de  bakjes met eten en drinken. Ik hoef zelfs niet voor een kattenbak  te zorgen want, één een buiten kat,altijd een buiten kat en poes doet alles in de tuin.

Daarom  liet buufje een kattenluik in de openslaande tuindeuren zetten, hoe bedoel je dierenliefje, die deuren mét pui waren er net na een peperdure verbouwing in gezet.
Deze foto is een toevalstreffer want poes laat zich normaal gesproken niet zien als ik er ben en toen ze me eenmaal binnen ontdekte   blies ze me ook toe: “wat doe jij hier” en verdween met een sneltreinvaart naar boven.

Tja, ik wil best wel even met kroelen maar daar heeft poes blijkbaar geen behoefte aan, maar de bakjes zijn 2x per dag  leeg dus ga ik er van uit dat het goed gaat met de voormalige patiënt.

Eén keer zag ik haar boven aan de trap zitten, hoopvol naar beneden kijkend  of nou eindelijk haar eigen vrouwtje er weer was.
Maar nee, ik was het maar en teleurgesteld trok poes zich terug zonde mij één blik waardig te keuren.
Ze straalt iets uit van ; “oke, dat eten en drinken mag je neer zetten , als je maar niet denkt dat we vrienden kunnen worden”!
Het zij zo, maar we hebben nog een week samen te gaan, ik ben benieuwd!

