knuffelbeest…

Hebben jullie vast al gehoord, er is weer een nieuw  dier als “huisdier” in opmars.  Een man die deze dieren kweekt zegt erover;
“Het is een heel vrolijk dier en  ze  worden, afhankelijk van de soort, minimaal 4 en maximaal 7 jaar oud. Ze eten alles wat mensen ook eten. “Fruit en groente vooral. Zout natuurlijk niet, en ook geen zure dingen.

Je ziet vast al een plaatje van schattig wollig diertje dat de rol van familieknuffel bij jou thuis kan vervullen.
Maar ik wéét het niet, de kweker richt zich nou juist op dieren die al een thuis hebben, en dat terwijl er óók zoveel zijn die het zonder huis moeten doen. In deze tijden van politieke  correctheid is het op z’n minst “not done” om de dakloze aan hun lot over te laten. O wacht ff, ik vergeet helemaal om te vertellen wélk dier de geluksvogel is en  nu als huisdier z’n intrede mag doen, dat is deze lieverd…..


De reuzenslak,  bofkont natuurlijk want veel van z’n soortgenoten verdwijnen in de pan bij Franse lekkerbekken maar deze slak heeft het gemaakt als huisdier.
O dat heb je niet meegekregen? klik
Evengoed toch sneu voor al die slakken die géén huisje hebben  en aan hun lot overgelaten worden.
Ach…., die stumpers  moeten zelf maar hun kostje bij elkaar scharrelen en hebben geen onderdak terwijl de reuzen slak, niet óp de lepel komt maar ván de lepel mag eten (zie filmpje op de gelinkte site)

Trendgevoelig als ik ben ging ik meteen op zoek naar het nieuwe huisdier, nee niet naar de fokker natuurlijk, het nieuwe huisdier is onder ons.


Zie je wat ik bedoel, als schoonzoon Peter z’n koffie op heeft zet hij het kopje even op de grond.
Nee dat is niet een  verguisd zelfgebakken koekje van z’n schoonmoeder dat op het schoteltje is achtergebleven.
Heel diervriendelijk heeft hij een drupje op het schoteltje “gemorst”, leer mij Peter kennen, dat ging écht “perongelukexpres” om de  slak een beetje te verwennen.


Ik sta natuurlijk klaar met de camera want dat zijn jullie zo gewend, al onze huisgenoten komen aan bod in een logje. Kijk ‘m genieten onze huisvriend!!

53 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Sep 11, 2017 @ 09:57:43

    Ik lees van voor naar achter dus geef mij maar zo’n wollig huisdiertje hoor.

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Sep 10, 2017 @ 15:43:54

    Het barst er van in de tuin en ik ga ze echt niet als huisdiertje houden. Een schotel met bier kunnen ze verwachten….

    Beantwoorden

  3. Melody62
    Sep 10, 2017 @ 10:19:58

    Het zijn schitterende dieren ontegenzeggelijk maar om ze nou als huisdier te nemen… neuh ga ik maar niet doen denk ik 😉
    In de tuin hebben we er genoeg en dat is genieten want ze zijn prachtig om naar te kijken.

    Beantwoorden

  4. schrijfselsvanmij
    Sep 08, 2017 @ 20:36:54

    Haha, mijn hobby van afgelopen zomer (iedere avond zo’n 60 tot 80 slakken van gazon en planten plukken) kan dus uitgroeien tot een heuse job. Ik hoef ze alleen wat krachtvoer te geven tot ze groot genoeg zijn om als huisdier te dienen. Moet ik alleen een oplossing vinden voor de huisjes die ze niet hebben.

    Beantwoorden

  5. Spontanity
    Sep 08, 2017 @ 15:18:51

    Vreselijke beesten vind ik het!!!!!!
    Sorrie.

    Beantwoorden

  6. Regenboogvlinder
    Sep 08, 2017 @ 07:59:55

    Nou Riet.. hoe bedenk je het weer? Ik dacht echt die neemt ons allemaal weer in de maling! Brrrr… nooit van mijn leven. Als ik er een vind in de tuin gaat hij linea-recta over de schutting met huis en al. En zo’n grote, ik word er gewoon onpasselijk van als ik ernaar kijk.. Maar jij had weer logvoer en dat is weer supergoed gelukt 🙂

    Beantwoorden

  7. Jokezelf
    Sep 06, 2017 @ 18:01:49

    Ik hou niet van slakken, niet van kleintjes, niet van bloterikken en niet van die met huisjes. En ik al helemáál niet van reuze modellen. Getverdegetver (mag ik het zó samenvatten? 😉 )

    Beantwoorden

  8. margrietspanjaard
    Sep 06, 2017 @ 15:46:52

    ehhhhmmm…ik geloof niet dat kat Sieb concurrentie duldt, in welke vorm dan ook 🙂 en deze keer ben ik daar wel blij mee 🙂

    Beantwoorden

  9. Mammalien
    Sep 06, 2017 @ 12:40:46

    Ehhhhh…. ik sla even over…. vind ‘m niet heel knuffelbaar…

    Beantwoorden

  10. Willy
    Sep 06, 2017 @ 10:50:43

    slakken op mijn bord, liever niet Riet..

    en als huisdier zeker, geen sprake van..

    slijmerds vind ik ze…

    Beantwoorden

  11. John
    Sep 06, 2017 @ 08:20:26

    Een voordeel van deze beesten. Je kunt ze altijd weet terug vinden aan hun spoor. Die ene is wel erg groot zeg., Die vreet in een week je hele tuin op. 😆

    Beantwoorden

  12. Suskeblogt
    Sep 06, 2017 @ 05:59:20

    die dieren zijn me net iets te glad. Laat die maar buiten.

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Sep 05, 2017 @ 23:35:45

    Mag ik overslaan dit keer, dol op huisdieren maar slakken horen in de tuin of met een lekker knoflooksausje op een schoteltje 🙂

    Beantwoorden

  14. Mrs. Brubeck
    Sep 05, 2017 @ 23:23:12

    Echt lekker! 😂

    Beantwoorden

  15. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 05, 2017 @ 22:59:47

    Slik
    Slijm
    Slurp
    Slak

    Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Sep 05, 2017 @ 22:46:49

    Nou, als dat geen dierenliefde is! Ik heb het niet zo op die glibbers.

    Beantwoorden

  17. De Gans (Marije)
    Sep 05, 2017 @ 22:27:39

    Hihihi als huisdier. Nou, kom ze maar hem hoor. Wat een joekel! Ik vind ze trouwens schattig,.zo met die voelsprietjes. Gee problemen mee en zo kan ik door de hosta heen de bodem zien 😉 Onze kater eet ze op trouwens. En raakt dan aan de diarree. Dat is minder. Knuffelze hoor.

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Sep 05, 2017 @ 22:10:14

    He gatver, het moet allemaal niet gekker worden.

    Beantwoorden

  19. Matroos Beek
    Sep 05, 2017 @ 21:41:35

    Hier had ik nog nooit van gehoord. Je mag je huisdier hebben… hoe kan je die nu aaien met al dat slijm? Brrr.. Levert wel een fantastische blogpost op!

    Beantwoorden

  20. Neeltje
    Sep 05, 2017 @ 21:40:04

    Slijmerig, slakkenvullend blogje!

    Beantwoorden

  21. Marja
    Sep 05, 2017 @ 21:03:41

    Ik heb ze liever op mijn bord, maar ik gun iedereen z’n knuffel natuurlijk.
    Lief van Peter dat hij de slak niet vergat te verwennen.

    Beantwoorden

  22. Villasappho
    Sep 05, 2017 @ 21:02:58

    Keigaaf zo’n slak! Die met huisjes vind ik het leukste.

    Beantwoorden

  23. ria
    Sep 05, 2017 @ 20:09:32

    Je kunt ze hier gratis halen. Ik breekt er bijna mijn nek over.:-(

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 05, 2017 @ 20:48:34

      Whahaha, doe voorzichtig hoor, voor je het weet lig je met een gebroken heup. Ik hoop wel voor je dat het niét de reuzenslakken zijn, de gewone zijn al lastig genoeg in de tuin.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

