knuffelbeest…

Hebben jullie vast al gehoord, er is weer een nieuw  dier als “huisdier” in opmars.  Een man die deze dieren kweekt zegt erover;
“Het is een heel vrolijk dier en  ze  worden, afhankelijk van de soort, minimaal 4 en maximaal 7 jaar oud. Ze eten alles wat mensen ook eten. “Fruit en groente vooral. Zout natuurlijk niet, en ook geen zure dingen.

Je ziet vast al een plaatje van schattig wollig diertje dat de rol van familieknuffel bij jou thuis kan vervullen.
Maar ik wéét het niet, de kweker richt zich nou juist op dieren die al een thuis hebben, en dat terwijl er óók zoveel zijn die het zonder huis moeten doen. In deze tijden van politieke  correctheid is het op z’n minst “not done” om de dakloze aan hun lot over te laten. O wacht ff, ik vergeet helemaal om te vertellen wélk dier de geluksvogel is en  nu als huisdier z’n intrede mag doen, dat is deze lieverd…..


De reuzenslak,  bofkont natuurlijk want veel van z’n soortgenoten verdwijnen in de pan bij Franse lekkerbekken maar deze slak heeft het gemaakt als huisdier.
O dat heb je niet meegekregen? klik
Evengoed toch sneu voor al die slakken die géén huisje hebben  en aan hun lot overgelaten worden.
Ach…., die stumpers  moeten zelf maar hun kostje bij elkaar scharrelen en hebben geen onderdak terwijl de reuzen slak, niet óp de lepel komt maar ván de lepel mag eten (zie filmpje op de gelinkte site)

Trendgevoelig als ik ben ging ik meteen op zoek naar het nieuwe huisdier, nee niet naar de fokker natuurlijk, het nieuwe huisdier is onder ons.


Zie je wat ik bedoel, als schoonzoon Peter z’n koffie op heeft zet hij het kopje even op de grond.
Nee dat is niet een  verguisd zelfgebakken koekje van z’n schoonmoeder dat op het schoteltje is achtergebleven.
Heel diervriendelijk heeft hij een drupje op het schoteltje “gemorst”, leer mij Peter kennen, dat ging écht “perongelukexpres” om de  slak een beetje te verwennen.


Ik sta natuurlijk klaar met de camera want dat zijn jullie zo gewend, al onze huisgenoten komen aan bod in een logje. Kijk ‘m genieten onze huisvriend!!

