moe maar gelukkig

Ja dat is een aardige omschrijving hoe  de familie Rietepietz  er nu bij zit.
Goede terugreis gehad en nog té woelig in het hoofd om vroeg naar bed te gaan.
Geeft niets, kan ik alvast mooi een voorproefje geven wat “de lezer” nog te wachten staat. Als al die verhalen een plekje gevonden hebben zijn we vast weer een paar logjes verder.
Misschien krijgen jullie wel ál die momenten voorgeschoteld dat we nét zo in een lachstuip lagen als op deze foto!


Wat er daar te lachen viel……?  Tja, laat ik het er op houden dat het die eerste avond daar op het waddenstrand erg “winderig” was! En de kinderen me een schatje vonden maar dat ze waarschijnlijk een beetje in de war waren met de klinkers a en e.
Ja dát soort “lolligheid” heeft een naam en daar kunnen wij altijd goed mee uit de voeten op zo’n eerste avond van de vakantie. Geloof me, het was nog lang rumoerig.

Het is jullie gezamenlijk gelukt alle regen tegen te houden tot dinsdag heel laat in de middag. Maar toen hadden we alles al gedaan dat we die dag buiten op het programma hadden, we aten in het hotel die dag dus hadden geen last van de flinke bui die voor de natuur gewoon heel nodig was.  We stonden weer met een zonnetje op en dat piepkleine buitje toen we op de boot zaten tellen we gewoon niet mee, dat moet haast wel boegwater geweest zijn!

Oke, om toch een béétje normaal vakantieloge  te kunnen brengen heb ik dan maar snel wat natuurfoto’s in een diashow gezet. Terschelling is zó prachtig. Dan kunnen  Anneke en Renesmurf, die allebei ergens in september Terschelling aandoen, alvast zien wat ze te wachten staat. Ik ben bang dat de heide dan al uitgebloeid is, die was vroeg in bloei dit jaar en daar mochten dus al van genieten.

43 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. beaunino
    Aug 13, 2017 @ 13:14:58

    Wij waren er in juni 1 dagje. Ook zo genoten van de wandeling daar, mooi hé.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 13, 2017 @ 13:31:25

      Het is een klein paradijsje, het gebeurt me zelden maar ik had er best nog een paar dagen aan willen plakken. Helaas kon dat door de kinderen niet die natuurlijk andere verplichtingen hadden.

      Beantwoorden

  2. meninggever
    Aug 13, 2017 @ 12:57:04

    Van de Waddeneilanden ken ik eigenlijk alleen Texel maar. Terschelling nooit geweest. Dus moet het doen met jouw leuke beschrijving en dito plaatjes. Zo reis ik virtueel even mee…..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 13, 2017 @ 13:28:27

      Texel ben ik ook geweest, dat is het minst “een eiland”, Vlieland het meest. Maar Terschelling is ook fantastisch al zie je er het meest als je zonder auto gaat, fietsend zie je gewoon het meest.

      Beantwoorden

  3. Petr@
    Aug 11, 2017 @ 09:46:27

    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!
    Ik krijg helemaal heimwee naar Terschelling door die foto’s van jou! Geweldig!

    Beantwoorden

  4. Mammalien
    Aug 11, 2017 @ 08:05:27

    Ik ben benieuwd! Na je foto´s gezien te hebben denk ik dat we ´m zeker op het lijstje moeten zetten, dat Terschelling 🙂

    Beantwoorden

  5. Zus
    Aug 10, 2017 @ 21:14:21

    Riet, Wat fijn om te lezen dat de wens van ons allen is uitgekomen. Heus we hebben met z’n allen zitten duimen om goed weer. En genieten nu een beetje mee.

    Beantwoorden

  6. Willy
    Aug 10, 2017 @ 19:21:49

    die foto is veelzeggend Riet…

    het doet me plezier dat jullie er samen met de kinderen fijne dagen doorbrachten

    groeten

    Beantwoorden

  7. margrietspanjaard
    Aug 10, 2017 @ 16:31:37

    Wat fijn dat jullie er volop van hebben kunnen genieten en……wat heb je prachtige foto’s gemaakt…er zitten echte pareltjes tussen 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 10, 2017 @ 16:40:18

      De pareltjes zijn ongetwijfeld door m’n dochter gemaakt, die heeft er meer oog voor dan ik.
      Bovendien kwam zij met broerlief tijdens Henks middagdut op de fiets wat meer in de ongerepte natuur dan Henk en ik. Maar ik ben dit tevreden met wat wij hebben kunnen doen, vooral de huifkartocht bracht ons veel moois.

      Beantwoorden

  8. Melody62
    Aug 10, 2017 @ 15:05:07

    dit zijn blogjes waar ik heel blj van word!! Wat onbeschrijflijk fijn dat het allemaal zo mooi verlopen is, dat was op voorhand maar nog steeds, zo gegund~!

    zulke dagen zijn dan wellicht wel vermoeiend maar het plezier en het genieten maakt dat dubbel en dwars weer goed en duurt veeeeeeeel langer dan maar een paar dagen. wat heerlijk !!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 10, 2017 @ 15:21:40

      In ons gevoel leek het ook alsof we veel langer weg geweest zijn. Het doet ook goed dat het ons zo gegund is en vult een beetje alsof jullie er met z’n allen voor hebben gezorgd dat het geslaagd is;-)

      Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Aug 10, 2017 @ 15:00:57

    Rietje, Rietje, je bent wel buiten je boekje gegaan. Wat lees ik hier nou, dat je eigenlijk nog wel even wilde blijven? Jij, die het liefste thuis is!
    Dit moet echt geweldig zijn geweest voor jullie. En lachen, ja dat moet je er gewoon in houden hoor. Ben zo ontzettend blij voor je dat het geslaagd is, kon ook eigenlijk niet anders hè? Lekker nagenieten en ik kan niet wachten op je verhalen! Maar kom eerst maar lekker bij, die verhalen zitten toch wel in je hoofd!

    Beantwoorden

  10. John
    Aug 10, 2017 @ 09:14:53

    Ik had echt gehoopt dat alle regen hier gevallen was en jullie het totaal droog zouden houden. Helaas.. Het is er eg mooi ja. Dat zie ik ook weer in je die voorstelling.

    Beantwoorden

  11. Marja
    Aug 10, 2017 @ 09:06:11

    Wat heerlijk voor jullie. De dia’s zijn prachtig. En nu maar nagenieten. Ik wacht op de verhalen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 10, 2017 @ 09:20:26

      Het was een feestje, moet behoorlijk afkicken;-)
      Het is er zó mooi, daar zie je natuurlijk het meest van als je op de fiets stapt want met de auto kun je niet overal komen. Maar Ruud en Inge fietste in ons rustuurtje er lustig op los dus heb ik toch mooie foto’s.

      Beantwoorden

  12. Suskeblogt
    Aug 10, 2017 @ 09:05:17

    Mooi stukje natuur in die dia voorstelling

    Beantwoorden

  13. Villasappho
    Aug 10, 2017 @ 00:11:17

    Fijn om jullie zo te zien

    Beantwoorden

  14. Matroos Beek
    Aug 09, 2017 @ 23:12:09

    Ik ben heel blij voor jullie. De pret druipt eraf.
    Geniet na. Ik kijk uit naar de verhalen!
    Slaapwel X

    Beantwoorden

  15. powerpointgreetje
    Aug 09, 2017 @ 23:07:13

    Erg mooie beelden in deze voorstelling, echt knap hoor.
    Heel fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad,
    groetjes Greetje

    Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Aug 09, 2017 @ 22:55:09

    Natuurlijk heb ik dubbel goed even gekeken, de vakantie is inmiddels geboekt…. Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben met elkaar en ik ben heel nieuwsgierig natuurlijk naar de verhalen maar die komen vast wel…….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 10, 2017 @ 08:56:06

      Ik verheug me nu al op jouw foto’s, je gaat er héél erg genieten weet ik zeker. Ik had het leuk gevonden ergens een “herkenningsteken”achter te laten maar kon nies bedenken. Wij zaten in West Terschelling in het Westcord apart hotel Boschrijk. Net even buiten “het dorp”. Met de fiets zie je er natuurlijk véél meer dan wij nu met de auto.

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        Aug 20, 2017 @ 20:26:57

        Oke wij hebben een appartementje gehuurd in het midden van Terschelling dus we zullen het zien en beleven. Leuk even bij je gelezen te hebben was er deze week niet zo van gekomen met alle drukte maar was wel nieuwsgierig natuuurlijk…..

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Aug 20, 2017 @ 20:39:58

          Ja snap ik, dahct wel dat je dat nog wel kwam doen, zou ik ook doen als er nog heen ging en iemand schreef erover. Ze hebben er veel aardige appartementjes, wij zaten in West Terschelling in het “aparthotel ” dus wél hotel faciliteiten maar toch appartement, was ideaal. Ik zal duimen voor mooi weer.

          Beantwoorden

  17. ria
    Aug 09, 2017 @ 22:36:43

    Het doet me plezier te lezen dat jullie zulke fijne dagen hebben gehad.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

