richting de boot sturen

Eindelijk is de rust in huis weergekeerd. Alle gedoe was  best een aanslag op Henk’s incasseringsvermogen. Meer verward dan anders, (ik kon m’n tanden niet poetsen want ik kon de kraan niet vinden)  maar een ook moeizamere spraak. Steeds verdwijnt wat hij wil zeggen vóór hij de zin heeft kunnen vormen en midden in de nacht wordt ik wakker gestreeld en probeert hij haperend z’n zorgen te uiten. Hij is verdrietig en wil weten waarom het  niet over gaat.

Ik weet niet beter dan te vertellen dat ouder wordende  aderen  in je hoofd ook schade aan kunnen richten, zoals bij een hersenbloeding, maar dan in het klein, met kleine bloedinkjes die de boel in de war gooien in je hersenpan. En dat de enige optie is er samen zo goed mogelijk mee om te gaan want helaas, jonger worden gaat niet meer lukken.
Ik vertel ook dat ik hem gelukkig zó goed ken dat ik meestal wel weet wat hij wilde zeggen met het weinige dat hij wél kan zeggen.
Misschien niet gerustgesteld maar wel getroost wil hij weer gaan slapen en al snel hoor ik  aan zijn  rustige ademhaling  dat hij slaapt…. dat hoor ik nog lang!

Een aantal dagen héél geschikt werk in de drukkerij gaf afleiding en geleidelijk ging het weer iets beter met de verwardheid.
We, ( de kinderen en ik)  willen zó graag dat hij ook wat voorpret kan hebben over ons uitstapje naar Terschelling zondag maar de vraag is of het niet ” voorangst” zal zijn voor hem.
We drinken  een keer koffie met z’n vieren waar Inge “heel toevallig” vertelt dat kleindochter Anne  een weekje naar Terschelling gaat.  Ik haak erop in, wij willen al tijden ook zo graag  bla bla bla …  ( terwijl Henk er natuurlijk bij betrokken wordt )
Ruud draagt een steentje bij, hij is nog nooit op de eilanden geweest  en “wat zóu het leuk zijn als”….  enz… waarna Inge belooft zich  eens op het internet storten of er écht geen mogelijkheden meer zijn.
We lachen nog even om vroegere vakanties en verder laten we het erbij.

Vandaag kwam Inge weer even langs en je raadt het al, láát ze nou een leuke optie gevonden hebben….. alleen is er nog geen plaats op de boot voor de auto maar misschien wordt er nog een boot ingezet. De oplettende lezer herkent het verhaal, alleen speelde dat al twee weken eerder.
We liegen niet, vertellen hem het verhaal  alleen pas twee weken later.

Een paar uur later heeft hij pas vragen,  als die wat te benauwd zijn leg ik weer even de nadruk op ” nou ja, het is nog niet zeker dus als het niet voor ons bedoeld is komt er gewoon geen extra boot”.
Dat stelt hem  weer wat gerust maar de verwarring slaat toch weer wat meer toe. Er ligt nog wat vouwwerkt thuis,  door  steeds weer de zelfde handelingen te doen die zijn aandacht vragen wordt hij rustiger.
We gaan pas vrijdagavond zeggen dat er een extra boot is ingezet, dat is nog vroeg genoeg.

69 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Nathalie
    Aug 07, 2017 @ 16:04:14

    Ik heb inmiddels gelezen dat jullie een heel fijn weekeinde hebben gehad. Die mooie momenten, de momenten dat de tranen van “geluk” over de wangen stromen zijn zo kostbaar. Ik wens jullie nog zoveel van die mooie momenten.
    Liefs

    Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Aug 06, 2017 @ 19:46:44

    Lastig hoor Riet, want niet alleen hij heeft het moeilijk maar jij en de kinderen ook. Lijkt me zwaar als hij je s’nachts zo verdrietig wakker maakt, aan de andere kant ook wel fijn dat hij het met jou durft te delen.
    Dat soort veranderingen kunnen inderdaad voor tijdelijk wat meer verwardheid zorgen. Sterkte hoor en probeer met elkaar zoveel mogelijk fijne herinneringen te bouwen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 07, 2017 @ 15:38:54

      Nee klopt, maar we moeten er gewoon mee om leren gaan en dat maakt hij gelukkig mogelijk. Je hoort ook zo vaak dat ze agressief worden en dan is het allemaal extra verdrietig voor mensen die zo hun best doen.

      Beantwoorden

  3. meninggever
    Aug 06, 2017 @ 15:24:14

    De open- en eerlijkheid die in dit verhaal zit geeft ook een groot gevoel van liefde weer. Een compliment waardig hoor. Rietz ik hoop oprecht dat het een leuk uitje wordt en dat ook jij je zult kunnen ontspannen. Al is het maar een paar uurtjes…

    Beantwoorden

  4. Jokezelf
    Aug 05, 2017 @ 17:27:24

    Ach meid, wat handle jij dat goed. Petje af! Let je ook wel een beetje op jezelf?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 05, 2017 @ 17:41:27

      Voor zover dat kan doe ik dat zeker. Neem ook echt m’n rustuurtje als hij zijn middagdut doet. ’s avonds kijk ik met een half oog mee TV maar zit ik op m’n lappie ook in m”n logwereldje, dat houdt me bij het gewone leven.
      Gelukkig let mijn dochter ook op me hoor, maar het is een veeleisende ziekte. Het kan allemaal nog omdat hij me volledig vertrouwd en niet boosaardig is en dan is het heel dankbaar om te doen.

      Beantwoorden

  5. Neeltje
    Aug 05, 2017 @ 10:52:49

    Uit ieder woord in je blog spreekt de liefde die er is, maar ook hoe ingrijpend dementie is. Wat wens ik jullie mooie dagen toe. Ik hoop het van harte. Voor jou, voor Henk en voor iedereen die mee gaat.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 05, 2017 @ 15:23:35

      Ja dat zeg je goed, bijna onbegrijpelijk hoeveel impact het heeft zo’n ingreep in het normale leven.
      Hij heeft het moeilijk vandaag, en het vergt heel veel oplettendheid om te voorkomen dat hij met z’n foutjes geconfronteerd wordt want dat maakt hem verdrietig en onzeker. Voorkomen is beter. Onrustig dus maar wel duidelijk opgewekt en hij kijkt er naar uit dus die éne dag en nacht komen we ook nog wel door , het is de moeite waard. Zo fijn dat iedereen het ons zo gunt.X

      Beantwoorden

  6. Melody62
    Aug 04, 2017 @ 23:13:07

    De liefde spat er vanaf en dát ontroert, me telkens weer! Ik vind dat zo onbeschrijflijk mooi! Met alle zorg en verdriet die jullie omringt is het een zegen zo’n liefdevolle relatie en gezinsleven te hebben.
    Zoals je weet … weet ik hoe zo iets gaat in de situatie waarin jij je bevindt en je pakt het hartstikke goed aan. Het heeft inderdaad totaal geen zin iets te delen als je op voorhand al weet dat het Henk zal verontrusten, daar is niemand bij gebaat.

    je bent een moordwijf, dat wist ik natuurlijk al maar toch wil ik het nog maar een keer zeggen. Ik draag dan wel nooit eentje maar als ik dat wel deed zou ik mijn pet met een zo diep mogelijke buiging voor je afnemen. De taak op jouw schouders is enorm zwaar, veel zwaarder dan menigeen zich realiseert en je doet het toch maar ‘even’.

    Ik hoop en wens jullie allen van ♥-e toe dat het een groot feest zal worden dit uitje, het is jullie allen zo ontzettend gegund!!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 05, 2017 @ 15:28:08

      Nee klopt, als ik zie hoe hij vandaag heeft, er van slag is, echt vrijwel niets goed, dan ben ik heel blij dat we het die paar weken voor ons gehouden hebben. Maar hij is wél blij en opgewekt en die ene dag en nacht lukt het wel om het zo goed mogelijk op te vanen. Hoe het daar gaat zien we dan wel weer maar dan sta ik er niet alleen voor, ik kijk er naar uit.
      Zo fijn al dat medeleven.

      Beantwoorden

  7. Mrs. T.
    Aug 04, 2017 @ 22:13:38

    Ik vind dit zo mooi om te lezen. Wat wordt er goed voor Henk gezorgd en op hem gelet. Liefde!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 05, 2017 @ 15:31:04

      Hij kijkt er echt naar uit sinds hij het weet, dat maakt hem helaas wél van slag maar dat moet dan maar, over 24 uur stappen we al van de boot af en kan het feestje beginnen. O naa, dat begint al als we in de auto stappen want hij vindt een ritje heerlijk.

      Beantwoorden

  8. John
    Aug 04, 2017 @ 08:55:15

    Petje af voor jullie allemaal hoe jullie dit aanpakken. Het moet soms best wel even denken zijn hoe het het beste te doen. Ik hoop dat Henk vanaf vrijdag toch wat voorpret kan hebben. Dat is ook gelijk wat leuker voor jullie allemaal.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 04, 2017 @ 15:47:13

      Ja er kwam wel wat vooruitdenken aan te pas maar ondertussen heeft hij ook voorpret. heb bewust vanmorgen vertelt tijdens het werk, dan moet het even doordringen maar kon hij nog een “praatje maken”met de collega’s die het hem ook zo gunnen. Omdat ze het natuurlijk al wisten van mij konden ze hem helpen waar de spraak even niet wilde. Hij zal nog wel met regelzorgjes komen maar het is zó zondagmorgen dus dat is maar kort

      Beantwoorden

  9. Hartelijke Hot Hulk
    Aug 04, 2017 @ 08:08:19

    Alle reacties lezende, houden wij allemaal van Henk en Rietepietz. Hoe mooi is dat? Heel veel plezier en weinig zorg gewenst op jullie vakantie.

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Aug 04, 2017 @ 00:50:21

    Geweldig hoe je met de hele situatie omgaat, echt prachtig. Ik wet zeker dat het heel leuk gaat worden op Terschelling.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 04, 2017 @ 15:40:34

      Je groeit erin en dan is het best te doen, vooral als je ziet dat het het leven leefbaar houdt.
      Ik geloof er ook in, net als de kinderen die natuurlijk echt voor ons meegaan dus krijg ik het makkelijk.

      Beantwoorden

  11. Matroos Beek
    Aug 03, 2017 @ 23:06:43

    Gelukkig dat je de zo goed kan omgaan met Henk en zijn probleem. Respect. Probeer ook goed voor jezelf te zorgen. Lieve groet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 04, 2017 @ 15:39:04

      Dat is een zegen en volgens mij voorkomt dat boosheid van zijn kant heel aardig. Waar mogelijk zorg ik goed voor mezelf en neem de momentjes die zich voordoen voor rust. dan ga ik niet lopen poetsen.

      Beantwoorden

  12. gewoonanneke
    Aug 03, 2017 @ 22:38:09

    Het zal je best regelmatig je slaap kosten inderdaad. Het lijkt me zo intens verdrietig voor Henk ook juist als het besef dat er iets is en je het ook niet meer begrijpt. Wat een rotziekte is het toch eigenlijk. Hoop toch dat het mooie dagen samen worden voor jullie vieren.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 04, 2017 @ 15:36:29

      Ja soms wel, dat is niet erg want hij krijgt altijd al vroeg slaap en heeft het liefst dat ik dan ook mee ga dus ik krijg slaap genoeg.
      Mijn zijn verdriet is natuurlijk ook mijn verdriet. Ach iedere terminale ziekte is een aanslag op de gemoedsrust maar inderdaad vraagt juist deze ziekte best veel van een partner omdat zo weinig over kunt geven aan een ander zonder schade aan te richten.

      Beantwoorden

  13. ria
    Aug 03, 2017 @ 22:37:08

    Het wordt een mooi weekend Riet daar duim ik voor en wens jullie een heel fijn weekend.

    Beantwoorden

  14. RenéSmurf
    Aug 03, 2017 @ 22:20:10

    Er is geen cursus voor of boek over hoe het moet, je moet het met vallen en opstaan zelf allemaal uitvinden, en gaandeweg de weg vinden. En de leuke momenten overwinnen, lekker verheugen nu, komt vast goed.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 04, 2017 @ 15:32:41

      Nou er zijn wel boeken over maar dat is toch nog iets anders dan de werkelijkheid, en bovendien is iedere patiënt toch weer net even anders. Maar natuurlijk gaan we er iets moois van maken.

      Beantwoorden

  15. schrijfselsvanmij
    Aug 03, 2017 @ 21:52:29

    Ik wilde dat mijn schoonvader mijn schoonmoeder net zo zou behandelen als jij jouw Henk. Pff, hij kan er ècht niet mee omgaan, met het gegeven dat zij vaak dingen vergeet, alles minimaal drie keer vertelt of vraagt, en de eenvoudigste dingen niet meer zelfstandig kan doen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 03, 2017 @ 22:06:50

      Helaas kan inderdaad niet iedereen daarmee omgaan. Meestal niet eens onwil maar het onvermogen zich in te leven, of misschien soms niet de wil om zich in te leven. Het is ook lang niet altijd makkelijk en ik ga natuurlijk ook wel eens de fout in, niets menselijks is me vreemd.

      Beantwoorden

  16. Lotus Lilly
    Aug 03, 2017 @ 21:04:56

    Zo te lezen gaan jullie heel zorgvuldig met Henk om, en dat gun ik hem ook. Fijne vakantie 🙂

    Beantwoorden

  17. Petr@
    Aug 03, 2017 @ 20:06:06

    Moeilijk hoor Riet, maar goed hoe jullie het doen.
    Ik hoop dat jullie er van gaan genieten, ik wens je een ontspannen en gezellige vakantie!
    Liefs x

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 03, 2017 @ 21:04:06

      Dankjewel, We doen ons best zoveel mogelijk in zijn belang te handelen. Blijft altijd een beetje zoeken maar als het lukt is dat heel fijn voor ons allemaal. We gaan er echt wat van maken, zeker weten.

      Beantwoorden

  18. AnneMarie
    Aug 03, 2017 @ 18:39:35

    Moedig hoor om toch op vakantie te gaan. Maar met zoveel hulp gaat het vast lukken. Ik hoop dat je zelf ook kunt genieten van de vakantie. Bijtanken is heerlijk om straks de zorgen van alle dag weer aan te kunnen. Veel plezier gewenst.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 03, 2017 @ 18:41:42

      Het is maar 4 dagen bij elkaar maar tóch, een vakantie die ik alleen met hem toch niet gauw zou maken. Geweldig dat ons kroost ons dat gunt.Ik weet zeker dat ze hun eigen verlangens thuis laten en er alleen voor ons zullen zijn.

      Beantwoorden

  19. Marja
    Aug 03, 2017 @ 18:24:07

    Het wordt vast geweldig. Dat móet wel met zoveel liefde en zorg. Allemaal kanjers.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 03, 2017 @ 18:38:46

      We zijn het állemaal van plan en ik weet zeker dat zowel hij als ik op handen gedragen zullen worden. Het weer ziet er niet héél geweldig uit maar we hebben daar ook “droge mogelijkheden” en héél warm zou ook teveel zijn voor hem. Je bent liefXXX

      Beantwoorden

  20. Regenboogvlinder
    Aug 03, 2017 @ 18:12:16

    Och wat ontroerend Riet, ik zie het voor me.. En als hij weer rustig slaapt, lig jij voorlopig weer wakker met al je gedachten en zorgen. Zo logisch. Het is voor Henk (lees de patiënt) in deze fase ook het allermoeilijkst. Hij weet dat er dingen niet kloppen en dat hij van alles vergeet. Wat een geluk dat hij gewoon heel lief is. Wat een vreselijke ziekte is het toch.
    Maar jullie pakken het slim aan vwb die vakantie. Zaterdag zal nog wel even moeilijk worden, als je de spullen gaat pakken en zo. Maar wat een heerlijk vooruitzicht. Wordt vast geweldig!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 03, 2017 @ 18:36:40

      Ja dat zijn ook ontroerende momenten waar je alleen maar heel veel medeleven met hem kunt hebben. Ik kan niet meer doen dan proberen zijn haperende vaardigheden te ondervangen. Vaak lukt dat aardig maar natuurlijk merkt hij zeker wel dat het niet klopt in zijn koppie.
      Ja heel fijn dat hij niet agressief is , misschien komt dat ook wel een klein beetje omdat hij niet tegen mij hoeft te knokken omdat ik hem als het even kan niet op de vingers tik als hij iets fout
      doet.Ik zorg dat we zaterdag nog wat bezigheden hebben, anders gaat hij inderdaad tobben . Het kán gewoon niet anders dan slagen.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Aug 03, 2017 @ 20:01:11

        Kan het me zo voorstellen, maar voor jou is het ook erg, om hem steeds meer verward te zien en te weten dat het nooit meer beter wordt. Gelukkig heb je je familie die ook meehelpen waar kan.
        Je doet het ook heel goed! Niet tegen hem ingaan of boos worden, dan wordt het alleen maar erger. Meepraten is het beste…
        Mijn jongste zus kon niet omgaan met de dementie van mijn moeder. Ging overal tegenin, wat ik ook zei, ik had de ervaring helaas al opgedaan met mijn schoonmoeder. Voorbeeldje.. zei mijn moeder eens tegen haar, heb je je sleutels alweer teruggevonden, die was je toch kwijt. Zij: Hoe komt u daar nou bij, ik ben nooit mijn sleutels kwijt.. Moeder weer verward en verdrietig want het kon er ook nog eens goed bits uitkomen. Ik heb nog wel meer voorbeelden, maar ik zou gewoon zeggen, ja hoor, die heb ik weer gevonden. Einde discussie en geen verdriet…
        Veel succes deze dagen, geniet je wel een beetje van de voorbereidingen ook?
        En natuurlijk slaagt het, dat kan niet anders!!! Dikke knuffel!

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Aug 03, 2017 @ 21:00:07

          Ja precies, strijd wordt niemand beter van, ik denk dat je dan agressie opwekt. En voor heel veel dingen maakt het niet uit of het nou wel of niet klopt. Henk zegt bij ieder herhaald programma “hé die heb ik nog niet gezien” als ik al gezegd heb dat ik hem wel gezien heb dan zeg, o dan heb ik ‘m zeker in bed liggen kijken ( hij valt altijd direct in slaap als hij in bed ligt. )
          Soms kunnen kinderen niet accepteren dat een ouder dement is ,dat was misschien het geval met je zus. Je moet het ook niet als liegen zien maar als meegaan in hun belevingswereld, dat werkt echt goed omdat je hen veel momenten bespaard dat ze met hun disfunctioneren geconfronteerd. Dat geeft rust en minder onzekerheid en daardoor blijven ze dingen doen.
          Ja soms realiseer ik me ineens dat er weer een stukje weg is en het eindpunt wéér dichterbij, dat is even slikken.
          Maar deze dagen worden topdagen,ábsoluut.

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            Aug 03, 2017 @ 21:06:11

            Dat is het, het moet niet uitmaken of iets wel of niet klopt. Helemaal niet belangrijk. Gewoon meepraten ja, heeft niks met liegen te maken. Dat klopt ook wel, ze vond het vreselijk haar zo te zien. Ik ook hoor, wij allemaal. Mijn zusje is lang alleen geweest met mijn moeder, ik heb wel eens het idee dat ze het voelde alsof mijn moeder haar in de maling nam én in de steek liet.
            Oh jij gaat nog heel lang teren op die dagen. Dochter en zoon erbij, vind het echt geweldig voor jullie allemaal.. 👍🏼🎉

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Aug 03, 2017 @ 21:12:07

              Als iemand zich niet voor kan stellen wat het betekend als het niet goed werkt in je hersenen dan zullen ze dat inderdaad denken.
              Zeker weten;-) Maar ook die momentjes als die nacht zijn me ondanks alles dierbaar hoor, zijn vertrouwen in me in zó groot en bijzonder.

              Beantwoorden

              • Regenboogvlinder
                Aug 03, 2017 @ 22:43:01

                Ja dat denk ik ook, dat dat het is..
                Het laatste wat je zegt is dikke winst, voor hetzelfde geld was hij eigenwijs en agressief.. Maar hij is dankbaar en steunt volledig op je. Maar jij gaat er ook goed mee om al is het heel erg moeilijk.
                Mijn moeder werd uiteindelijk ook heel leuk dement, meestal blij, heel vaak ondeugend kijken. Alleen als mijn zus er was huilde ze steeds. Mijn schoonmoeder was weer anders.
                Respect Riet! X

                Beantwoorden

                • rietepietz
                  Aug 04, 2017 @ 15:37:16

                  Bij Henk verdwijnt z’n humor helaas steeds meer, hij begrijt het niet snel genoeg meer.

                • Regenboogvlinder
                  Aug 04, 2017 @ 21:40:11

                  Jammer hè..
                  Nee die humor heeft ze behouden gelukkig. Maar dat was in de tijd dat ze het echt al allemaal niet meer snapte of op een rijtje had hoor. Wie weet komt het verder in het proces bij Henk wel weer terug, al zal het dan soms een humor zijn die nergens op slaat. Maar dat geeft niet!

  21. terrebel
    Aug 03, 2017 @ 17:55:13

    Knap hoe jullie met deze moeilijke situatie omgaan, Riet!

    Beantwoorden

  22. Mrs. Brubeck
    Aug 03, 2017 @ 17:48:42

    Ik denk dat jullie de enige juiste manier gevonden hebben om dit zo aan te pakken.
    Hij is omringd door de mensen die hem liefhebben en er voor hem zijn.
    Jullie gaan een fijne tijd hebben.
    Respect voor je lieve Riet!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 03, 2017 @ 18:05:39

      Voor ons in ieder geval wel, bij iemand anders werkt het misschien wéér anders. Dat is het voordeel van een lang hecht huwelijk, je kent elkaar zó goed dat je dit soort dingen goed kunt aanvoelen.
      Dankjewel voor je compliment en natuurlijk gaan we er onvergetelijke dagen van maken.

      Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Aug 03, 2017 @ 16:57:15

    Gelukkig heeft hij nog zijn vrouw en familie die hem door dik en dun steunen en helpen waar kan. Geniet in ieder geval van deze uitstap.

    Beantwoorden

  24. Villasappho
    Aug 03, 2017 @ 16:35:15

    Ja vragen ontwijken het even in het midden laten het is allemaal niet netjes maar je hebt weinig keus want het gaat toch om zijn gezondheid. Heel veel plezier alvast.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 03, 2017 @ 16:42:20

      Het heeft geen zin om hem te verontrusten, daar worden we geen van beiden beter van.
      Meestal lukt het ons nu om samen nog een redelijk normaal leven te hebben zonder dat hij ál te veel met z’n neus gedrukt wordt op wat niét meer kan, maar juist op wat nog wél kan. .

      Beantwoorden

  25. Willy
    Aug 03, 2017 @ 16:10:41

    bezorgd uitkijken naar de vakantie Riet..

    je staat er niet alleen voor, met de kinderen er bij, zal het wel meevallen .

    en bijna is het zover..

    groeten

    Beantwoorden

  26. Zus
    Aug 03, 2017 @ 15:46:10

    Riet, Met kromme tenen zit ik bij je te lezen. Dat je er zo voorzichtig mee om moet gaan is moeilijk, Als dat bij ons ook gaat gebeuren weet ik niet of ik dat zo zou kunnen als jij. Theo heeft een litteken op zijn hersens overgehouden van die val vorig jaar, en wat dat gaat doen wist de dokter niet. Nou ja komt tijd,komt raad. zullen we maar zeggen. Ik vind dat jullie het goed oppakken en razend knap dat hij iedere keer weer gerust gesteld kan worden. Hij weet dat jullie van hem houden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Aug 03, 2017 @ 16:06:30

      Nee vooral geen kromme tenen hoor, die heb ik wel maar niet van Henk. Als je ervoor staat zul je het zeker ook kunnen hoor. Je laat de man waar je van houdt toch niet in de steek. Ik ben ook niet gebaat bij een man die onnodig in de war raakt dus probeer ik dit soort dingen. tot ik de juiste manier gevonden heb. Dat zal voor iedereen anders zijn.

      Beantwoorden

  27. De Gans (Marije)
    Aug 03, 2017 @ 15:34:10

    Wat ben jij lief… Wat een intense zorg spreekt er toch uit je tekst. Ik hoop dat alles goed loopt en dat jullie met zijn allen kunnen genieten. Veel liefs,

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

