gunstig teken?

Heb ik misschien een ” fatalistische” instelling? Even opzoeken….. ; ” het geloof dat elke handeling en elke daad in het leven van de mens al bepaald is door het lot en dus al op voorhand vastligt.
Mmmmm, misschien niet  helemáál mijn levensfilosofie.
Toch laat ik soms beslissingen afhangen  van zaken die door het “het lot” bepaald  lijken en kan me dan wonderlijk getroost voelen  als de twijfels alsnog de kop opsteken zoals vandaag.

Zo waren wij 30 jaar geleden voor het eerst én het laatst op Terschelling. Vanaf Harlingen kun je zowel naar Vlieland als Terschelling overvaren maar de overtocht naar Terschelling duurt bijna 2 uur en  op Vlieland meer je na een uur al aan. Alleen al daarom kozen we dus vaker voor Vlieland.
Maar nog steeds willen we graag de kennismaking met Terschelling hernieuwen,  maar reizen is al een paar jaar lastig.

Twee weken geleden kwam Inge met een plan.
Zullen we, nu Ruud in de buurt is, nog eens als “het gezin dat we ooit waren” een paar dagen naar Terschelling gaan. Poeh…… dáár moest ik wel even over nadenken. Is het nog wel verantwoord Henk uit z’n eigen omgeving te halen, zal het niet de genadeslag voor hem zijn en het laatste restje “Henk” opslokken? En is het praktisch allemaal wel te regelen, we moeten met veel meer dingen rekening  houden dan vroeger.

Maar ook, wat kunnen we er nog doen, we fietsen niet meer en wandelen heeft z’n beperkingen. De middagtuk om een uur of 3 maakt de dagen heel kort temeer hij, ondanks de tuk, vaak al om 9 uur zit te knikkebollen.
Auto’s worden op de eilanden geweerd,  áls ze mee mogen, door dat flink duur te maken maar zonder auto komen natuurlijk nergens meer op het eiland met een stuk of 5 dorpjes.

Om een lang verhaal kort te maken, Inge stortte zich op “de mogelijkheden” opzoeken.  Geen kleinigheid in het hoogseizoen.  Ze vond een geweldig “appartementenhotel” dat van 6 t/m 9 augustus plaats heeft voor ons. Ook Ruud kan zich vrijmaken voor die dagen.
De auto overtocht bleek een probleem,  er is weinig plaats voor auto’s en de plaats dié er was paste héél slecht in “Henk z’n  ritme”,  maar Inge hield de site in de gaten  tot de “half beloofde” extra boot eindelijk te boeken was.

Kijk en dán zie ik dat toch een beetje als “een teken dat het goed is” en geef groen licht !
Yés , we gáán zondag 6 augustus naar terschelling. In onze  auto, dan heb ik twee reserve  chauffeurs, die óók een oogje op de navigatie kunnen houden op weg naar Harlingen. Reuze  luxe want Henk kan dat allebei al een paar jaar niet meer.
henk weet nog niets, zou téveel stress geven, een dag van te voren met het plan komen is vroeg genoeg.

Hóe het uit gaat pakken moet blijken, maar  heel bijzonder gaat het zeker worden.
Zucht…., net nu weer een paar bar slechte dagen waardoor héél makkelijk  de twijfel toeslaat!
Oke, dán maar fatalistisch, het móet  wel de bedoeling zijn dat we gaan, die extra veerboot werd toch niet voor niets  ingezet? Dat denk jij toch ook?

69 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Melody62
    Jul 22, 2017 @ 23:02:46

    Wat een fantastisch vooruitzicht… en ook heel dapper, kan niet anders zeggen want het is inderdaad een hele onderneming. Ik blijf voor jullie duimen hoor dat alle tekenen met jullie zullen zijn !!

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Jul 22, 2017 @ 11:59:01

    Ik ken van die eilanden alleen Texel. Daar ben ik wel wat keertjes geweest. Ook met het vliegtuig. Maakte het daar extra aantrekkelijk. Maar ik snap wel dat je met dit soort uitjes waarbij Henk een belangrijke rol speelt, even goed moet nadenken over het hoe, wat en wanneer. Ik wens jullie nu alvast heel veel plezier daar! Gaat vast goed komen allemaal….En trouwens Harlingen…dat is gewoon bij Maastricht linksaf hoor…:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 22, 2017 @ 12:22:59

      Texel is voor mij het waddeneiland dat eigenlijk geen eiland is;-) te groot én teveel stoplichten. Wel sneller te bereiken zowel de auto-als de bootrit zijn korter, maar toch kan het me niet bekoren.

      Beantwoorden

  3. beaunino
    Jul 21, 2017 @ 21:04:00

    Ja, dat weet ik zeker hoor. En jullie zijn al een keer geweest dus mogelijk maakt het herinneringen los bij Henk. Wat een heerlijk vooruitzicht Riet, het komt gewoon helemaal goed: relax! X

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 21, 2017 @ 21:12:16

      Wel heel lang geleden hoor dat we er waren , 30 jaar. Ik hoop dat hij het óók heel leuk gaat hebben en zich niet verloren zal voelen.Het is natuurlijk heel bijzonder om met alle twee onze kinderen er heen te kunnen. Gaat vast heel bijzonder worden.

      Beantwoorden

      • beaunino
        Jul 21, 2017 @ 21:15:04

        Ja. Ik vond het zo’n fijn relaxte sfeertje daar, ga ook zeker nog een keer heen. Wat een heerlijk vooruitzicht voor je, en wat fijn/ bijzonder om dit met jullie kinderen te mogen doen. Zo fijn voor je.

        Beantwoorden

  4. Petr@
    Jul 20, 2017 @ 12:43:01

    Riet, Terschelling is een prachtig eiland en misschien is het wel nu of nooit voor jullie.
    Een auto heb je zeker nodig in jullie geval.
    Misschien een leuke tip om een huifkartocht te maken over het eiland, een aanrader!
    Heel veel plezier en maak je niet te druk, je hebt goede backup bij je 😉
    Liefs Petr@

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 20, 2017 @ 12:48:43

      Het is zelfs niet “misschien” het is nu al de vraag of hij er zelf veel aan zal hebben en niet ten onder gaat aan stress. De huifkar heeft dochterlief al geboekt er was nog iets vrij op een route van 2 uur, drie uur zoals de meeste is waarschijnlijk te lang voor hem, dan neemt hij zeker niets meer op. Ja ik zou het zonder de kinderen véél zwaarder krijgen dat is wel zeker.

      Beantwoorden

  5. Suskeblogt
    Jul 19, 2017 @ 20:54:04

    Fatalistisch ben ik ook niet. “We zijn wel” is mijn motto. Veel plezier alvast.

    Beantwoorden

  6. Spontanity
    Jul 19, 2017 @ 19:07:41

    Dat is al snel.
    Ik gun het jullie zo en ik hoop zo dat het helemaal fantastisch gaat worden!!!

    Beantwoorden

  7. Leidse Glibber
    Jul 18, 2017 @ 00:03:36

    Ohh wat leuk !!!!! Ik weet zeker dat het heel leuk en speciaal gaat worden.

    Beantwoorden

  8. Mammalien
    Jul 17, 2017 @ 23:32:18

    Heerlijk! Veel plezier!

    Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Jul 17, 2017 @ 17:22:17

    Tjonge wat een enig idee en wat prachtig dat het nu toch gepland is ook! Ik geloof juist niet in toeval, dat die extra boot gaat zodat de auto mee kan heeft gewoon zo moeten zijn, dus een perfecte timing nu voor jullie.
    De mooie tijden die jullie daar hebben met zijn viertjes een klein beetje overdoen! Echt Riet, GEWELDIG! Ga er met volle teugen van genieten hoor! Jullie weten allemaal heel goed hoe je het beste met Henk om kunt gaan. Niet twijfelen lieve schat, oude tijden herleven misschien wel voor hem, dat zou toch prachtig zijn?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 17, 2017 @ 17:29:28

      Lief….. het is inderdaad al heel bijzonder dat alles zo samenkomt, dat Ruud mee kan, dat er hartje hoogseizoen nog zo’n mooi en geschikt onderdak te vinden én dat er alsnog een boot in schema paste, je zou inderdaad in voorzienigheid gaan geloven. Het gaat zo hard de laatste tijd dat het echt wel de laatste kans is zoiets te doen. We gaan er zeker een feestje van proberen te maken.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Jul 17, 2017 @ 18:50:09

        Rot om te lezen dat het hard gaat de laatste tijd. Dus is het NU tijd voor een feestje ja! Alles klopt gewoon, dus zeker van profiteren en genieten! Dikke knuffel!

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jul 17, 2017 @ 19:28:49

          Nou ja, ik ga er maar vanuit het toch (meestal) een proces van jaren is . Maar het is vaak verdrietig dat is waar.

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            Jul 17, 2017 @ 20:04:31

            Ja joh, dat is het ook hoor.. Maar het hangt er ook een beetje vanaf hoe hij in zijn vel zit. Net als mensen die niet hebben wat Henk heeft, kan hij ook zijn mindere dagen hebben natuurlijk. Voor jou lastig omdat hij het waarschijnlijk niet zo goed kan uiten. Het is wel goed ook dat die vakantie al redelijk snel is. Joh, ik hoop zo dat je er echt van kunt genieten. Sowieso wordt de zorg voor Henk ook een klein beetje overgenomen dan en dat is ook fijn voor jou! Misschien mag je wel weer ergens lekker in een sauna genieten.

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Jul 17, 2017 @ 20:10:51

              Er is een sauna in het hotel, én een zwembad en daar zal vast wel een gaatje voor gevonden kunnen worden. Hant ook een beetje van het weer af, als het koud is is zelfs voor Henk de sauna een optie , maar dan moet ik natuurlijk wel in zijn buurt blijven maar dat is niet erg. Ik zie het altijd direct hoe hij ervoor staat,

              Beantwoorden

  10. ria
    Jul 17, 2017 @ 16:28:57

    Gaan Riet je houdt er een fantastische herinnering aan over. Als je thuisblijft wordt de situatie voor Henk er toch niet beter op. Wij allen gaan voor jullie duimen en het worden mooie dagen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 17, 2017 @ 16:40:12

      We willen het al zo lang, maar steeds als ik voorstel om te boeken en erheen te rijden schrikt hij ervoor terug. Misschien geeft het hem nu de kinderen óók meegaan wel de rust dat het goed is. het is ook best wel een flinke verantwoording als ik het in m’n uppie zou doen.

      Beantwoorden

  11. John
    Jul 17, 2017 @ 08:49:15

    Ik zeg LEUK en ja, alles zal vast al vast liggen en bepaald zijn in het lot alleen ik geloof daar niet zo in. Ik denk dat alles toeval is en het allemaal op ons pad komt omdat dit nu eenmaal zo is. Zo iets.
    Jullie alvast veel plezier.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 17, 2017 @ 09:21:55

      En dat je het lot ook wel een beetje moet helpen door dingen in ieder geval mogelijk te maken. Af gaan zitten wachten wat “het lot”voor je bedacht heeft werkt natuurlijk niet, ben ik met je eens.

      Beantwoorden

  12. Zus
    Jul 17, 2017 @ 00:12:27

    Riet, goed idee, doen ! Je zult versteld staan van de hulp die je krijgt als je dat nodig hebt. Dat merken wij als we ergens naar toe gaan,en gaat niet zo goed. Er zijn zoveel lieve mensen. Dus ik wens jullie veel plezier.Ik duim dat alles goed gaat.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 17, 2017 @ 09:20:12

      Voor hulp heb ik het dan al heel luxe, de beide kinderen erbij dát gebeurt natuurlijk normaal nooit voor meer dan een paar uurtjes.
      We verheugen ons er erg op, jammer dat hij de voorpret niet kan delen maar het zou voor hem geen pret zijn, alleen maar zorgen opleveren. Dus we houden het nog even geheim .

      Beantwoorden

  13. terrebel
    Jul 16, 2017 @ 23:20:28

    Goed hoor, plannen blijven maken. Niemand weet wat de toekomst brengt dus uit angst voor een slechte uitkomst dingen dan maar niet doen is vaak zonde. Het kan namelijk ook heel goed uitpakken. Veel plezier, Riet!

    Beantwoorden

  14. hanscke
    Jul 16, 2017 @ 23:06:42

    Wat leuk Riet, en je hoeft het niet alleen te doen, er zijn hulptroepen. Alleen ik zou het Henk wel iets eerder vertellen. Een dag van te voren vind ik wel heel erg kort. Dan vind de stress helemaal plaats op het moment zelf. Je kunt de stress ook wat eerder laten komen zodat er tijd genoeg is voor de ontlading van de stress. Maar het is nu nog te ver weg. Dat snap ik. Geen zorgen maken hoor, het komt zoals het komt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 17, 2017 @ 09:15:53

      Zo werkt dat helaas bij Henk niet, een simpele afspraak om een wasmachine thuis te bezorgen maakt hem dagenlang in de war . Omdat hij het niet wil vergeten is hij constant in de weer om “te regelen”.
      het natuurlijk niet om “gewone”stress” maar om iemand die veranderingen niet meer kan overzien en daarmee blijft worstelen tot het zover is. het werkt bij hem het beste als dingen niet te ver vooruit weet.

      Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Jul 16, 2017 @ 22:44:19

    Dat is grappig, ik ga een paar dagen later ook naar Terschelling, ik ben er nog nooit geweest en ga mijn zomervakantie daar spenderen.

    Beantwoorden

  16. gewoonanneke
    Jul 16, 2017 @ 21:23:52

    Dat moest vast een goed teken zijn. Ik wens jullie heel fijne dagen als familie bij elkaar en ik hoop dat het voor Henk geen achteruitgang betekent.

    Beantwoorden

  17. willy
    Jul 16, 2017 @ 21:20:07

    met de kinderen terug naar Terschelling ….

    niet aan twijfelen Riet..

    ik zou er “fanatiek” voor gaan

    fijne avond

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Jul 16, 2017 @ 21:16:56

    Wat fijn toch dat het kan. Vooral ook voor jou en de kinderen en ik wed (hoop) dat Henk ook gaat genieten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 16, 2017 @ 21:26:40

      Hij zal zeker van de aanwezigheid van de kinderen genieten, zelfs Inge ziet hij hier natuurlijk niet dagelijks en Ruud al helemaal heel weinig. We gaan gewoon zórgen dat het heel mooi gaat worden.

      Beantwoorden

  19. margrietspanjaard
    Jul 16, 2017 @ 19:52:52

    Ik sluit me helemaal bij Corja aan…laat het op je af komen en maak je pas druk als het nodig is (zei zij, die altijd beren op haar weg ziet 🤣) ik ben er van overtuugd dat het hartstikke leuk wordt en dat Henk net die dagen hartstikke goed is 😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 16, 2017 @ 20:01:32

      Ik ben héél veeleisend want ik wil er ook nog mooi weer bij , kan dat? 😉 Ik hoop héél
      erg dat je gelijk hebt.

      Beantwoorden

      • margrietspanjaard
        Jul 16, 2017 @ 20:28:29

        Op de Wadden is het vaak mooier weer dan op het vasteland en kun je genieten van prachtige wolkenpartijen die geen seconde hetzelfde zijn en…..Terschelling is ons favoriete eiland al ben ik ook idolaat van Vlieland. Op die eilanden daalt er een rust op je neer en dat moet Henk haast wel ten goede komen…ik zou er op vertrouwen 😀

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jul 16, 2017 @ 20:34:44

          Vlieland is béélschoon en heerlijk, we zijn er vaak geweest. Daar mag de auto écht niet mee naar toe, tenzij met een bijzondere toestemming en is dus het ultieme eiland waar zelfs geen verkeerslichten te vinden zijn. Eén dorp en de rest natuur. het is op de eilanden meestal wel een stuk frissen dan op het vaste land , maar dat moeten we dus afwachten.

          Beantwoorden

  20. Matroos Beek
    Jul 16, 2017 @ 18:40:35

    Gooi je gewoon in het avontuur. Je staat er niet alleen voor daar, dat scheelt al veel. En hoe het zal verlopen, kan je toch niet inschatten, maar ik duim alvast voor een ontspannen tijd voor jullie. Niet meer over piekeren. De kogel is door de kerk, de extra boot was een gunstig teken… dus ga ervoor!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 16, 2017 @ 18:44:47

      Ja doen, het is inderdaad heel fijn dat we met m’n drietjes voor hem kunnen zorgen. Maar áls het hem kwaad doet zal ons leven bij thuiskomst wéér wat moeilijker worden. Dat is eigenlijk m’n grootste zorg.

      Beantwoorden

      • Matroos Beek
        Jul 16, 2017 @ 18:52:02

        Mijn moeder werd opgenomen in het ziekenhuis voor haar hart een jaar geleden. Het was afschuwelijk om te zien hoe verward ze daar was. Compleet van de kaart. Ik was ook van de kaart omdat ik haar psychisch zo zag lijden… Wij dachten dat het nooit meer goed kon komen. Toen ze na anderhalve week terug naar huis kwam, viel de grote verwarring helemaal van haar af. Dat hadden wij nooit gedacht. Je kan het gewoon niet inschatten… Maar desalniettemin begrijp ik je zorgen zeer goed.

        Beantwoorden

  21. Villasappho
    Jul 16, 2017 @ 18:20:49

    Ik hoop gewoon dat het allemaal mee gaat vallen en dat je positief als je bent gewoon gaat genieten van alle mooie momenten.

    Beantwoorden

  22. Marja
    Jul 16, 2017 @ 16:49:35

    Ik snap je bedenkingen maar al te goed. Ben zelf van nature al een kei in het vinden van beren op de weg. Toch is die extra boot een zeer goed teken. En wij duimen allemaal voor een fantastisch avontuur, net als HHH.

    Beantwoorden

  23. Corja
    Jul 16, 2017 @ 16:06:40

    Goed hoor. Gewoon doen. Neem het zoals het komt. Fijn dat jullie kinderen er ook bij zijn, bij dit misschien wel laatste ‘familie-uitje’. Als ‘De Goden’ er de hand in hebben, zoals nu blijkt, dan komt het helemaal goed. Vertrouw er maar op.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 16, 2017 @ 16:10:26

      Ik probeer het in ieder geval zo te zien. het is natuurlijk heel fijn dat de kinderen er samen bij zijn , heel bijzonder. Ik stuur ze na 3 uur gewoon lekker samen op pad zodat wij bij kunnen komen 😉

      Beantwoorden

  24. Hartelijke Hot Hulk
    Jul 16, 2017 @ 16:05:28

    Misschien wordt fatalistisch wel fantastisch!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

