niet alle groen is gras

Al bij een paar bloggers las ik dat Photo Bucket (een foto host)  ineens geld wil zien als men foto’s bij hen wil blijven hosten. En inderdaad, ook ik ontving een mail over veranderingen waar ik zeker géén trek in heb.  Zucht……, daar word ik zó moedeloos van. Steeds wanneer ik alles op de rails denk te hebben is er wel weer iets of iemand die roet in het eten gooit.
Heel veel last zal ik gelukkig niet van hebben omdat ik na het web-log debacle al vrij veel logjes had moeten aanpassen.

Toch zal ik de zooi wéér na moeten lopen op Photo Bucket foto’s. Plaatjes is niet zo’n probleem, daar kan  wel een gelijksoortig  plaatje voor gevonden worden maar  foto’s  zijn vaak essentieel voor het verhaaltje  en dus niet te  vervangen in een logje.
Zucht…… daar gaan we weer…….
Gelukkig kon ik nog inloggen om vast te zien of er nog filmpjes bij staan die ik nog niet bij you tube heb ondergebracht want natuurlijk zag ik op het laatst door de bomen het bos niet meer.

Zo kon ik destijds een filmpje niét terug vinden dat ik nu vrijwel metéén tegen kwam. Dat maar  als eerste overgezet én in het logje geplaatst waar het thuis hoort, dat is een logje in 20o9 toen Ruud met het hele gezin hier was. Wacht…..ik kopieer  even een paar stukjes uit  het logje dat bij het filmpje hoort……. over gras dat geen gras bleek, een natte broek en mensen die daar nog om moesten lachen ook!!!!!! ………………………………………….

De camera van Ruud snorde  terwijl “vrouw en kinderen” een beetje op het grasveld rondscharrelden .
Door de lens zag hij dat het voor Sebastian allerminst duidelijk was waar het gras ophield en het eendenkroos begon …….( wel vreemd dat het gras ineens lager lag, nou ja, zal wel soort stoep zijn)

Inderdaad, Sebastian liep door en leerde proefondervindelijk dat over het water lopen slechts aan een enkeling voorbehouden is. ( ’t was niet diep maar hij kon nog niet zwemmen)

Ruud is een regisseur van niets en legde camera in het gras op het moment dat er iets spannends gebeurde. ( ja hoor, ik ben écht een liefhebbende oma)

Omdat er gelukkig nog meer mensen bij waren stond Sebastian alweer op de kant toen Ruud erbij kwam. Ook om het kroos uit de oortjes te peuteren was hulp genoeg zodat hij z’n taak als cameraman maar weer opnam, dit tot grote vreugde van Sebastians grote broer Santiago.

Na die dag heeft het kroos voor Sebastian geen geheimen meer, bij twijfel zoekt hij een takje of een steentje en gooit dat voor zich uit …. …even wachten op een…… BLUP …… om pas door te lopen als er geen Blup komt !

