telefoon(stress) tag

Telefoon-Tag..

Eerder verschenen bij o.a. Villasappho, Melody Music en Trees…
Omdat mijn oude prepaid Nokia “wijlen” is dé gelegenheid mijn telefoonstress met jullie te delen zonder van gezeur verdacht te worden.

1) Welke telefoon heb je op het moment? Ben je hier tevreden mee?

Een Samsung Galaxy J3(6)
Je moet wát als je eigenlijk niet wilt en de “know how” nodig kunt  hebben van experts op een vergelijkbaar apparaat. Prepaid natuurlijk, zónder abonnement en zonder poespas! Dát is naar tevredenheid gelukt! Nu nog bellen!

2) Wat voor hoesje heb je eromheen?
 Zwarte met zonder niks, al na 2x keer ruilen een passend exemplaar, onmisbaar volgens de (klein)kinderen  die met lede ogen aanzien hoe ik omga met camera en telefoon…,  snap je dát nou!!

3) Hoelang zit je meestal op je telefoon per dag?
Ook met een stevig hoesje is me ten strengste afgeraden op de telefoon te gaan zitten c.q. te laten vallen! Maar om niet in gekkenhuis terecht te komen nu nog érg weinig

4) Wat heb je momenteel als achtergrond?

Huishoudschool en later moeder MAVO en wat HAVO certificaten Oh..W8FF,  zoals het bij aankoop stond, je denk toch niet dat ik kan goochelen of nog erger, dat ik energie kan steken  in dat soort onbelangrijke zaken!

5) Wat is je favoriete liedje op je telefoon?

Eh…..muziek? Daar heb ik een CD-  én platenspeler voor …en nog een radio.
Het is een telefoon já! Geen jukebox.
Maar er blijkt wél een megaorkest in te zitten, dat ging ineens spelen toen de telefoon in een hoekje aan ’t infuus lag en  er “een groen rondje met telefoonsymbool”oplichtte, schrikken hoor! Moeten die lui allemaal koffie?

6) Liever al je foto’s kwijt of nooit meer foto’s kunnen maken met je telefoon?

Je gaat me toch niet vertellen dat ik me voor niets in de kuren van m’n camera heb verdiept, en ik ben al helemáál niet van plan “lappie” de deur uit te doen.

7) Bewerk jij je foto’s? Zo ja waarmee?

Wil ik het niét over hebben, ggrrr…. PSP doet het beneden nog steeds niet.

8) Wat is je meest gebruikte en je favoriete app?

Ik kan niet zonder  WhatsApp volgens mijn “instructeurs”,  heb ik helaas te dikke vingers voor.
Schrijf nu in een taal die ik op school niet geleerd heb. Voorgeprogrammeerde woordjes aantikken  krijg ik een cijfer voor, meestal een 5 of een 6, lullig want het woord dat ik aantikte verschijnt dan niet, voor straf denk ik.  Achter “is”  wordt steeds  ongevraagd “lam” gezet, klopt niet,  ik ben (nog) niet lam maar toegegeven,  een flinke neut achteroverslaan is wél verleidelijk bij dit soort zaken.

9) Als je nog maar drie apps kon downloaden (en verder geen gedownloade apps meer op je telefoon hebt) welke zouden dit dan zijn?

Eh… is er nog méér van dat soort ellende dan?  Ik moet éérst leren “vegen”en “aaien” in plaats van “rammen” alsof  het de vijand is,  wat zeker niet ver bezijden de waarheid is. ik heb “knopjes” die bij aanraken 3x dezelfde letter zetten  had die neut toch niet moeten doen  of aan twee buurknopje vast lijken te zitten#*##***!

10) Wat is het laatste appje dat je binnenkreeg?

Een foto van dochterlief ’s autootje dat vanmiddag een vrijage had  met de auto van een kleurenblinde chauffeur.

11) Als je een nieuwe mobiel uit mocht zoeken welke zou dat dan zijn?

Open deur, mijn oude Nokia in het nieuw…please…please…please!
Gelukkig zijn er op het internet wel “hulpvideo’s” te vinden van “kenners”, schoonzoon Peter stuurde een link om me op weg te helpen, echt top!

Vind je deze Tag leuk? Neem hem gerust over hoor! 

66 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jul 09, 2017 @ 15:53:16

    Ik had een tijdlang een geweldige Nokia Smartphone, met 20MP camera aan boord en werkend op Windows. Kon er mee lezen en schrijven, maar ook fotograferen en filmen en natuurlijk ook de sociale media mee bedienen. Tot het ding eind vorig jaar ineens heel traag werd en bijvoorbeeld op allerlei apps lastig deed. Als de bliksem alle foto’s er af gehaald en opgeslagen extern. Zoonlief vond het niet verantwoord om er mee door te werken. Dus kwam er een iPhone. Dat was wennen, maar nu kan ik er mee omgaan en doe ik er weer hetzelfde mee als met die Nokia. En hoewel de foto’s een iets lagere resolutie kennen, kan ik ze wel eenvoudig bijwerken. Ook dat is iets waard. Na twee Nokia’s nu dus Apple. Ach, het lijkt toch wat op elkaar…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2017 @ 17:19:23

      Ik gruwel vn de gepriegel op z’n klein ding. Heb nu al gezien dat het spraakbericht een aanwinst is als ik even snel iets wil doorgeven aan iemand die op dat moment niet gebeld kan worden, snel en makkelijk . verder zal ik niet heel veel functies gebruiken want ook op de oude Nokia gebruikte ik alleen bellen en sms verder niets. Ik voel er ook niets voor de hele dag met een telefoon im m’n handen te zitten.

      Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Jul 09, 2017 @ 15:24:44

    Nou Riet, geef het de kans meid!! Een collega van mij haar oude Nokia was een paar maanden terug ook overleden….. heeft nu voor het eerst ook een smartphone en vind de computer voor het werk al niets. Maar wonderlijk genoeg was ze aan haar smartphone zo gewend. Tenminste verder dan bellen, een app van haar man en foto’s maken komt ze niet, maar dat is genoeg voor haar. 🙂
    Ik vind wel dat je de tag eigenlijk het leukst van allemaal hebt ingevuld, lekker op zijn Rietepietz.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 09, 2017 @ 17:13:17

      Ik kan me al aardig redden hoor maar ik ga er weinig meer mee doen dan destijds met de nokia. Gewoon omdat ik niet meer nodig heb. Op zo’n klein schermpje knoeien is niet voor mij. Maar inderdaad, zo’n tag vul ik dan wel in met ( een pietsie overdrijving) op mijn manier want mijn telefoon is zeker niet sensationeel genoeg om over te bloggen.

      Beantwoorden

  3. majaer
    Jul 08, 2017 @ 15:53:23

    Ik heb ooit een telefoon genomen om bereikbaar te zijn, maar dat is allang niet meer zo ik doe eigenlijk alles met mijn telefoon dus ik gebruik hem (heel) veel

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Jul 08, 2017 @ 08:29:21

    Met de val die ik maakte toen ik achterover kukelde na de trap van de koe waarbij ik mijn pols brak, ben ik bovenop mijn telefoon geland. (ook een onderwetse prepaid Nokia) Ik heb nog geen nieuwe, alles werkt nog…… (nog wel) Maar ik ben bang dat ik onderhand ook de overstap moet gaan maken. Nu las ik pas dat Nokia ook de ouderwetse toestellen weer in de handel brengt, welliswaar met nieuwere snufjes, maar toch de oudewetse uitvoering…. Daar wacht ik dan maar op.

    Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    Jul 07, 2017 @ 22:18:35

    Ik heb geen mobiele telefoon. Ik snap het niet en ik wil het niet.

    Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    Jul 07, 2017 @ 21:22:48

    Ik heb niks met lijstjes en met tags die ik dan opeens overal tegenkom met dezelfde vragen.

    Beantwoorden

  7. terrebel
    Jul 07, 2017 @ 19:22:48

    Goed nieuws, Riet! Je bent niet de enige en er is een fabrikant die heeft geluisterd…de ouderwetse Nokia (Bellen, sms’jes en het spelletje Snake) is terug in een hip jasje voor maar een paar tientjes! http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_nokia-3310-2017-16mb-blauw-1502557.html

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 07, 2017 @ 19:30:17

      Spelletje snake heb ik nog nooit gespeeld, ik gebruik de telefoon echt alleen voor korte sms jes of korte belletjes, de rst doe ik allemaal thuis op de computer. Dat werk gewoon veel prettiger. Wwats app, kun je dan nog als sms jes zien, er is zelfs een mogelijkheid voor een spraakboodschap, Meer heb ik niet nodig. Heb thuis ook nog gewoon een vaste telefoonlijn, héél ouderwets natuurlijk;-)

      Beantwoorden

  8. beaunino
    Jul 07, 2017 @ 10:08:38

    Ik vind het knap hoe jij je weet te redden met alle hedendaagse nieuwigheden. Mijn moeder begon er echt niet aan hoor. Geen sms, niets. Mijn vader kon ze wel lezen, maar dat antwoorden was dan weer te omslachtig voor hem.
    Zelf schrijf ik er mijn blogs op. Baal nu een beetje want mijn mobiel valt steeds uit binnen 10 min. zodra ik hem maar uit de oplader haal. Ook na plaatsing nieuwe batterij. Kan in de trein dus nu geen blogjes meer lezen. Misschien is het tijd voor een nieuwe.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 07, 2017 @ 10:54:38

      Dát bedoel ik, dit soor moderne zooi heeft vaker , en sneller, allerlei problemen. Niet héél erg als je er niet afhankelijk van bent maar als je nieuw móet kopen zodra iets uitvalt hangt er een flink prijskaartje aan.
      Ik kan het allemaal wel maar heb inderdaad voor div. dingen gewoon geen zin om me er in te verdiepen, en dat typen op het kreng is echt bagger, niets voor mij.

      Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Jul 07, 2017 @ 08:46:47

    Leuk ingevuld Riet.. zo kun jij dat alleen maar.. lekker de draak ermee steken.
    Ja een mens moet soms met zijn tijd meegaan hè.. Ik schrijf er geen logjes op, maar Jan bijvoorbeeld wel.. en die heeft ook grote handen hoor, als ik zie hoe hij daarop tikt.. gewoon met zijn vingertopjes.. knap vind ik het! Succes met je nieuwe speeltje.. hoewel dat het voor jou vast niet wordt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 07, 2017 @ 09:33:41

      Nee zeker niet, het is meer een martelwerktuig;-) Moet leren niet te rammen alsof het typemachine is en zoek steeds naar m’n muis. moest ook erg wennen dat de letters nú weer als een toetsenbord zitten, op de oude Nokia zaten ze alfabetisch. Geef mij m’n lappie maar, onhandig gedoe met zo’n telefoon.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Jul 08, 2017 @ 20:06:54

        Haha dacht ik wel.. Maar echt, het went snel hoor! Aan groepsapps doe ik niet, zou ik kriegel van worden. Maar verder vind ik het toch wel een fijn ding hoor! En logjes op mijn foon doen, nee dat vraagt om ruzie met mezelf en fouten en dus moeilijkheden.. Mijn lappie is me heilig!

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jul 08, 2017 @ 20:25:21

          Ik heb wel een groeps app met de drie kleinkinderen hier, dat is wel eens handig denk ik maar ik kan ze natuurlijk ook ieder apart aanklikken. Ik vind vooral de spraakberichtjes prettig.

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            Jul 08, 2017 @ 20:46:39

            De spraakbrichtjes zijn zeker leuk en heel handig! Mijn jongste kleindochter vindt dat ook prachtig en dan vind ik echt zo leuk om dat stemmetje te horen! En soms even snel een berichtje inspreken is ook prettig. Nou ja met 3 kleinkinderen gaat nog hè.. En dat is juist speciaal dan! Nou ik hoop toch dat je er veel plezier aan gaat beleven!

            Beantwoorden

  10. John
    Jul 07, 2017 @ 08:19:37

    Mijn telefoon is echt een berg. Van agenda tot notitieblok, tot adressenboek en dergelijke. Dan maak ik er nog foto’s mee en bankier ik met dat ding. Nee, onmisbaar geworden helaas.
    Aan appen heb ik overigens de schurft.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 07, 2017 @ 08:42:12

      En eh… bellen, lukt dat er óók mee? 😉 Ik ben gewoon og té ouderwets, weet nog veel telefoonnummers uit m’n hoofd. Ik zie het nut wel van een sms je of een apje maar dan alleen ter vervanging van een kort telefoontje, niet om ff te ouwehoeren. Je las al dat ik ook niet uit m’n bol ga van appen.

      Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Jul 07, 2017 @ 02:18:18

    Lig helemaal dubbel om je antwoorden, Rietepietz ten voeten uit.Geweldig. ( ennuhhhh ik krijg (nou ja betaal hem zelf natuurlijk) morgen weer zo’n nieuw mobiel monster. Kan alles zeggen ze, nu maar hopen dat bellen ook onder alles valt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 07, 2017 @ 08:39:15

      Ik hoop dat je ondertussen weer overeind bent want anders krijg je last van je rug natuurlijk.
      Ja bellen schijnt nog wel eens een dingetje te zijn, dat geeft soms problemen, misschien maar eens met de cd speler proberen te bellen want die staat toch werkeloos in een hoekje;-)

      Beantwoorden

      • Leidse Glibber
        Jul 07, 2017 @ 23:02:57

        Ik heb vandaag net de nieuweste telefoon opgehaald en snap er zoals altijd weer helemaal niets van. 🙂 OT: we denken elk jaar dat de Stamgasten hun peurbsk het jaar daarop niet kunnen overtreffen en toch lukt het hun ieder jaar weer.

        Beantwoorden

  12. Spontanity
    Jul 06, 2017 @ 20:28:59

    Hee Riet, gaan we appen ? 🙂

    Beantwoorden

  13. margrietspanjaard
    Jul 06, 2017 @ 16:37:16

    Met de Galaxy Ace 4 kan ik alles, behalve bellen, maar…dat ligt natuurlijk aan mij. Het ding gaat steeds op slot als je aan het bellen bent. Geeft niet, zolang je moet luisteren of praten, maar als je een cijfer in moet toetsen moet je eerst 2x tikken op het scherm om hem te ontgrendelen. DAT GAAT BIJ MIJ DUS ALTIJD FOUT grrrrrrrrrrrrrrrrr….en dat is meteen het probleem met dat apparaat, dat NIET te verhelpen is. Ik gooi hem nog een keer bij de buren in de vijver blp blp blp

    Beantwoorden

  14. Suskeblogt
    Jul 06, 2017 @ 16:36:04

    Veel apps gebruik ik nooit. Die zal ik er afhalen. Voor mij is telefoneren en nu en dan een foto maken voor mijn blog voldoende.

    Beantwoorden

  15. matroos
    Jul 06, 2017 @ 15:45:03

    Whaaa kostelijk!

    Mijn telefoon kwam met de Batavieren het land in en wordt enkel gebruikt om te bellen,lekker simpel eh dat is het abonnement ook voor €5,- 300 minuten kletsen.Ik kan n.l helemaal niets zien op beeldschermen in de buitenlucht,als ik om mij heen kijk heeft niemand daar last van schijnbaar.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 06, 2017 @ 15:55:17

      Voor mij is het ook slechts”bereikbaar zijn” dus ik ga al die toeters en bellen zelfs niet bekijken de Watsh app heeft dan nog wel de mogelijkheid om een spraakberichtje te maken, dát is het ei van Columbus, hoef ik niet te typen.Voor lange verhalen bel ik gewoon met de vaste lijn.

      Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Jul 06, 2017 @ 15:39:05

    Nou ja zeg, deze had ik voor morgen klaarstaan. Dan ga ik maar iets anders plaatsen morgen.

    Hilarisch ingevuld. HOop wel dat het met dochter allemaal goed is na de botsing?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 06, 2017 @ 16:16:12

      Niets mis mee toch om het gewoon te plaatsen, jij hebt ongetwijfeld weer een heel andere invulling omdat je ‘m ábsoluut anders gebruikt dan ik;-)
      Met dochter Inge gaat het gelukkig goed, wat nek en hoofd pijn maar haar nek doet altijd wel een beetje pijn. het ging niet hard gelukkig. De tegenpartij nam ( naar hij dacht, jaja) het laatst stukje oranje maar omdat de vrachtwagen voor hem een U bocht ging maken moest hij uitwijken en kwam mijn dochter tegen die wél groen had dus gelukkig niet hard reed. Wel behoorlijk wat schade want een anda is nou eenmaal geen “tank” die een stootje kan hebben. Jammer, ze is er zo zuinig op.

      Beantwoorden

    • Spontanity
      Jul 06, 2017 @ 20:29:55

      🙂

      Beantwoorden

  17. schrijfselsvanmij
    Jul 06, 2017 @ 14:31:39

    ‘wat voor achtergrond’ Haha je bent echt onbetaalbaar 😂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 06, 2017 @ 14:39:06

      ja zo héérlijk als je dingen uit het verband kunt halen, net als “hoe lang zit je op je telefoon per dag”, ik zie dat voor me. Nou ja, niet de telefoon natuurlijk want dié is onzichtbaar als de onderkant van m’n rug eroverheen zit.

      Beantwoorden

  18. Melody62
    Jul 06, 2017 @ 13:56:52

    HIlarisch, helemaal des Rietepietz, nou had ik al buikpijn van iets anders maar je wordt bedankt want die laat zich nu dubbel en dwars gelden.

    De link heb ik heel even beluisterd, brrrrr. Dit soort filmpjes kijk ik dus niet, de manier waarop die ‘uitleggers’ praten vind ik mega irritant (in dit geval is het nog een jonkie dus ach… maar toch) … brrrrrr

    De Nokia …. daarin kan ik je absoluut volgen, waren geweldige toestellen voor het ‘smart’-gedoe ontstond… Toentertijd moest ik niets van aaifoon of samsung weten maar nu heb ik (en blijf ik bij) de laatste, tenzij nokia met een soortgelijk toestel komt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 06, 2017 @ 14:01:09

      Sorry voor de buikpijn dat was niet de bedoeling;-)
      Ja een warhoofd dat meisje die volgens mij zelf ook niet goed weet waar ze het over heeft maar oke, wie ben ik hé!
      Er is vrijwel geen keuze meer in de “oude”soort toestellen, ben al blij dat het zonder abonnement nog mogelijk is want als ik maar de te bellen ben in geval van nood ben ik dit tevreden.

      Beantwoorden

  19. willy
    Jul 06, 2017 @ 12:02:56

    leuk geschreven Riet..

    en met die link is alles voor mij nu veel duidelijker geworden

    groeten

    Beantwoorden

  20. Mrs. Brubeck
    Jul 06, 2017 @ 10:04:55

    Heerlijk logje om de dag mee te beginnen 😀😀
    Als er 1 ding is wat ik echt niet graag doe dan is dat telefoneren. Ik haat het als mijn pheun belt… ♒️😩
    ‘K gebruik “hem” dan ook als klein computertje, schrijf er zelfs al mijn logjes op en wordt daar hartelijk om uitgelachen door B.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 06, 2017 @ 10:10:07

      Je bent een held, lijkt me verschrikkelijk onhandig, ik zoek steeds naar m’n muis als ik iets in moet typen. Vond een sms je al heel karwei op de nokia. Moest daar oor één letter soms 3x op één knopje drukken ,dat is waar maar nu heb ik met één druk op de knop drie letters die ik niet nodig heb, gelukkig wás ik al grijs want het zou nu héél hard gaan!

      Beantwoorden

  21. Marja
    Jul 06, 2017 @ 08:53:38

    Een logje naar mijn hart. Hilarisch. Ik heb ook niks met telefoons. De mijne kan bellen en sms’en. That’s all. Wrijven en aaien lukt me niet. Wel bij Robbert maar niet bij zijn foon.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 06, 2017 @ 09:16:49

      Gelukkig ben ik dus geen eenling, je schijnt ook al geen half uur zonder wifi verbinding te kunnen want dan kun je niet “appen”, poeh, het zal wat, als het dringend is sturen ze maar een sms of kunnen ze bellen. Jongere garde ligt in een deuk over wat ik allemaal overbodige onzin vind, het zij zo .
      Ik ben ook vóór aaien van de partner i.p.v. de telefoon, dat geeft veel leukere respons 😉

      Beantwoorden

  22. Neeltje
    Jul 06, 2017 @ 08:37:27

    Whahahahahahaha! 😂 (vind je het heel erg?)

    Beantwoorden

  23. Villasappho
    Jul 06, 2017 @ 08:22:16

    Kostelijk weer je went er vast snel aan. Photoshop is niet meer gratis Gymp wel.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

