rust roest….

Rust roest ja, maar is af en toe toch best even lekker hoor, dan nemen we bij uitzondering maar eens een glas cola, dat schijnt roest weer heel goed op te lossen.
Met rust bedoel ik dat we even vrijwel niet op de drukkerij nodig zijn want  na een paar héél drukke weken blijken de kaboutertjes hier in huis er ook de kantjes afgelopen te hebben.

En dat met twee ontploffende tuintjes, waar weliswaar weinig onkruid staat omdat het mudje vol staat, maar het is toch wel handig als er nog pad overblijft.
Het weer leende zich er wel prima voor dus eerst maar op de knietjes de voortuin in, de buxushaagjes knippen.
Heel geweldig is het niet geworden maar  ik kan gegarandeerd 2 dagen niet meer op en neer want ; “zij zijn klein en ik ben groot” om de kreet van Calimero  in een nieuwe vorm te gebruiken.
Precies, de bilspieren door het rondkruipen over de piepkleine grindpaadjes die bijna verdwenen waren!

Daarna binnen aan de slag, de vriezer heeft overuren gedraaid met die hoge temperaturen en is toevallig nu bijna leeg…. zucht…. ik wou dat het m’n hobby was, maar dat is het zéker niet.
En nóg zo’n klusje dat je altijd véél te lang uitstelt, de friteuse verversen én schoonmaken, echt “vét”,  en dan bedoel ik natuurlijk niét dat het zo’n  geweldig klusje is, gewoon baggervet!
Ondanks dat we niet zo vaak frituren (of misschien wel juist daarom) moet het tóch zo af en toe gebeuren.

O ja, en achter de was aangerend want de wasdroger  heeft nu écht de pijp aan Maarten gegeven dus moest alles netjes buiten opgehangen worden….. hoe bedoel je rust………..
Laat ik jullie de rest maar besparen, iedereen weet zélf wel wat er allemaal blijft liggen wanneer je veel buitenshuis werkt.
Maar geen zorgen hoor, we hebben natuurlijk wél de momentjes benut dat het weer zich van z’n beste kant liet zien.
Weer eens in het prachtige “te Werve” gewandeld en zo hier en daar onderweg een lunch gescoord, ach het valt met mee met die roest uiteindelijk, het zullen wel sproeten zijn!

 

46 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Jul 03, 2017 @ 17:58:51

    Onze tuin is een halve woestenij. Veel planten en toch ook onkruid. En diverse bomen hebben we al weg moeten halen omdat ze aangetast waren door luis en/of schimmel. 😦

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Jul 02, 2017 @ 12:06:29

    Dat laten liggen is idd wel een ellende als het dan ineens toch moet gebeuren. Wij zijn nu bezig met wat klussen in huis en interne verhuizingen. Ook dan kom je wat verborgen vlokken tegen, maar naast schilderwerk valt er dan ook meteen weer wat te stoffen links en rechts. De tuin waag ik me niet aan. Groene vingers zijn voor vrouwlief, ik ben meer van het beton en zo…

    Beantwoorden

  3. beaunino
    Jul 01, 2017 @ 07:30:10

    Je had mijn Moederdag cadeau van vorig jaar wel even mogen lenen hoor, was je in twee minuten klaar geweest met die buxus. Heerrrlijk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jul 01, 2017 @ 09:08:37

      Het mooiste wordt het toch altijd met “gewoon knippen” ik had een stukje “meegenomen”met de elektrische heggenschaar die ik voor de ligusterheg gebruik maar dat werd toch hier en daar bruine plekken.

      Beantwoorden

  4. ria
    Jun 29, 2017 @ 16:51:54

    Ik heb helemaal genoeg van de tuin. Er is geen beginnen meer aan. Het barst hier overal van de woelmuizen en het kost mij veel te veel om er vanaf te komen afgezien van het feit dat de buren er ook meer zitten en er niets tegen doen.
    Ook het park achter ons zit er vol mee en de schelpenpaadjes die de gemeente heeft aangelegd liggen nog 10 meter van de achterpoort, Dus…….ik zie wel.

    Beantwoorden

  5. John
    Jun 29, 2017 @ 08:58:21

    Was buiten ophangen of in de droger stoppen.. het maakt qua tijd niet zo heel erg veel uit op de lange baan. Was kun je zo ophangen dat het makkelijk vouwt. Dat is tijdwinst die je met de droger weer niet maakt. En je spullen ruiken lekkerder van buiten 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 29, 2017 @ 10:50:14

      Nou ophangen is echt wel veel meer werk hoor
      maar buiten drogen hééft natuurlijk ook voordelen. Je hoeft ook niet álles in de droger te stoppen maar voor sommige dingen werkt de droger beter dan buiten, handdoeken bijv worden véél zachter in de droger en als het regent is het natuurlijk helemaal prettig.

      Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    Jun 28, 2017 @ 21:33:32

    Ja ben maandag ook weer eens flink aan de slag gegaan. Was hard nodig even weer een keer. De vriezer doe ik altijd in de winter dan kan ik zo de laden buiten zetten als het vriest tenminste. Ja de tuin is vaak een aanslag op spieren waarvan je niet vermoed dat je die nog hebt tenminste dat heb ik wel vaak.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 28, 2017 @ 21:37:39

      Ik stop altijd alles bij elkaar in de groentelade van het koeldeel, mé vriesblokken dat gaat altijd goed want zó lang duurt het niet. werkt prima.
      Ja na een paar dagen feesten moet je wel weer even aan de bak;-)

      Beantwoorden

  7. Blog Zonder Naam
    Jun 28, 2017 @ 21:02:25

    Ook bij mij stapelen de klusjes zich op…… tot ik weer in staat ben om deze aan te pakken. Ramen zemen bijv.; gips mag niet nat worden, en linkshandig zemen is vragen om ruiten vol strepen voor een rechtshandige. Of het bed verschonen, het onderlaken is me gelukt! (met één hand) Maar de dekbedhoes moet maar even wachten. En als manlief het toch gedaan wil hebben, zal ik hem geen strobreed in de weg leggen om het zelf eens te proberen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 28, 2017 @ 21:30:34

      Prima plan van die dekbedhoes, gaat niet snel bij mannen maar wij hebben het óók moeten leren! Maar reuze lastig dat het ook nog nét je rechterarm is, logisch dat er veel blijft liggen. Nou ja, die ramen zemen kan wel even wachten..sterkte want het zal wel afzien zijn.

      Beantwoorden

  8. willy
    Jun 28, 2017 @ 19:44:49

    soms komt alles een beetje samen Riet…

    maar zelf tracht ik toch te doseren..

    zo werk ik maximum 2 h in de tuin en laat het werk dan liggen..

    weglopen doet het toch niet..

    groeten

    Beantwoorden

  9. margrietspanjaard
    Jun 28, 2017 @ 15:05:05

    Alles doseren, dan heb je overal plezier van en zo te lezen lukt dat prima 😀

    Beantwoorden

  10. Regenboogvlinder
    Jun 28, 2017 @ 14:12:50

    Ja dat huishouden en de tuin.. het is ondankbaar werk want het komt altijd weer terug.. Ben er ook niet dol op hoor! Maar ja, het moet toch gebeuren als je het netjes wilt houden. Het ziet er weer mooi uit Riet, je tuintje! Zou willen dat ik zo’n klein stukje had… En goed dat je evengoed geniet van het heerlijke weer! Hoop dat we nog weer een mooie periode gaan krijgen hoewel ik dit ook niet erg vind hoor!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 28, 2017 @ 14:16:31

      Gek genoeg heb je minder werk aan een tuin die vil staat met struiken dan aan een “tegeltuin” met veel potten met zomerbloeiers. Zo heel veel tijd steek ik er niet hoor, laat maar lekker groeien en bloeien. Als het dan weer eens de pan uit groeit ff flink snoeien . Het weer moeten we gewoon afwachten maar wát het ook wordt we zullen toch altijd wel dagelijks een wandeling maken.

      Beantwoorden

  11. Koen
    Jun 28, 2017 @ 08:08:44

    Ik moet dringend dat ‘knopje’ vinden dat jij hebt aangezet want ook hier snakt een tuin naar een snoeischaar en een wasmand naar een zwembadje …

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Jun 28, 2017 @ 03:48:20

    Je moet toch niet bevallen Riet. Je bent zo druk bezig met van alles en nog wat 🙂 Pfff had een hoop bij te lezen bij iedereen na deze drukke dagen.

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Jun 27, 2017 @ 23:19:11

    ja, wat moet dat moet, en of het nou leuk is of niet, van uitstel komt afstel en dan is het einde zoek. Soms lijkt het leven wel sport, ik heb gelukkig geen tuin en geen vriezer. En een robotstofzuiger overigens.

    Beantwoorden

  14. terrebel
    Jun 27, 2017 @ 22:03:51

    Zo gaat dat. Wij kunnen zelf wel eens een dagje rust nemen maar het huishouden doet dat helaas niet. Gelukkig geeft een potje strijken mij rust en voel ik mij erg voldaan bij de aanblik van een opgeruimde en schoongemaakte keukenkast.

    Beantwoorden

  15. Mrs. T.
    Jun 27, 2017 @ 21:09:35

    Hard gewerkt dus. Petje af.
    Nog geen last van buxusmot?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 27, 2017 @ 21:20:03

      Nee volgens mij niet , allen één rijtje een beetje verpest omdat ik het met de elektrische heggenschaar wilde proberen .Dat wordt wél bruin, de rest niet . Ik hoop dat het er nog uit groeit.

      Beantwoorden

  16. Petr@
    Jun 27, 2017 @ 20:55:26

    Het is ook groeizaam weer Riet, voor je het weet kun je weer van voor af aan beginnen 😉 Ik zie dat jullie buxushaagje (de voorste op de foto) ook bruine takken krijgt. Dat hebben wij ook in de voortuin, we overwegen hem te rooien en iets anders te nemen. Nou ja overwegen, ik moet mijn man tegen houden, het liefst trekt hij alles er NU uit zonder dat we al iets anders hebben.
    De frituurpan schoonmaken is wel een heel vervelend klusje maar als je nieuw vet hebt proef je dat wel vind ik, mmmm lekker knapperige frietjes haha

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 27, 2017 @ 21:01:51

      Normaal knip ik de heggetjes gewoon met een schaar, de ligusterheg in tussen ons huis en de buren doe ik wél met een elektrische toestand. het stukje dat bruin is geworden nam ik even mee dat elektrische kreng, om te proberen, nóóit meer doen dus. De rest gedaan zoals ik gewend ben en die is goed. Hoop dat de rest nog bijtrekt.
      Wij bakken zélden patat, af en toe wel eens wat bitterballen of een bamihap. Maar daar heb je nou juist zóveel verbrande paneer van….zucht.

      Beantwoorden

  17. Marja
    Jun 27, 2017 @ 20:51:47

    Arme jij. Die haagjes nekken je. En dat vet lost Robbert gelukkig altijd voor me op. Nu mag je even bijkomen terwijl de beloofde buien onze tuinen gaan verwennen.

    Beantwoorden

  18. Matroos Beek
    Jun 27, 2017 @ 20:21:44

    In de zomer vallen al die buitenklusjes lelijk tegen. Ook hier veel achterstallig werk aan de tuin… Meelevende groet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 27, 2017 @ 20:25:46

      Ja klopt, al wij niet zo’n grote achtertuin, het heeft toch op z’n tijd zorg nodig. Gelukkig komt onze schoonzoon vaak het snoeiwerk doen en dat knipt Henk dan weer allemaal klein, een fijne bezigheid voor hem waar hij veel tijd mee zoet is.

      Beantwoorden

  19. Suskeblogt
    Jun 27, 2017 @ 19:51:08

    zelfs in rusttoestand ben je nog druk bezig heb ik zo de indruk. Iedereen rust natuurlijk op zijn of haar eigen manier. 🙂

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

