vakantie-oudje

Er zijn al de nodige bloggers in de “vakantie-stand” maar wij doen eigenlijk niet meer zo aan vakantie. Vroeger natuurlijk wel een beetje want kinderen willen toch wel iets doen tijdens de lange vakantieweken.
Ik pluk nog maar eens een oud logje (uit 2006)  uit het archief, met een vakantieverhaal over “toen we láng geleden” met de kinderen van 10 en 12 jaar écht zouden gaan kamperen…….

……… We zouden dus op stap gaan met 2 sheltertjes waarvan de grootste, die van ons dus, een (niet) sta(an) hoogte van rond de 1.50 mtr had. De kindertent was nóg lager waardoor de kinderen weer terug waren in het “kruiptijdperk “dat ze al járen achter zich gelaten dachten te hebben .

Met een  1-pitsbutagasbrander, om zelf thee te kunnen maken bij het ontbijt en eventueel een blik soep warm te kunnen maken. Met verder  zo min mogelijk bagage zouden we een rondrit door Nederland maken en zo op diverse campings, letterlijk , de tenten opslaan.
De kleding werd zo praktisch mogelijk meegenomen, kinder kleding die op de nominatie stond om vervangen te worden, te klein of versleten, had de voorkeur want die kon gekiept worden en hoefde niet weer vuil mee terug.
Bij het ondergoed kwam ik niet om de wijze lessen van m’n moeder heen, je ondergoed móest in orde zijn want “stel dat je een ongeluk kreeg en in het ziekenhuis terecht kwam met kapot of vuil ondergoed”.
Versleten ondergoed kon dus niet mee maar….. destijds was er nét een nieuwtje in de handel, papieren onderbroeken. Het ei van Columbus voor de kampeervakantie want  2 weken vuil ondergoed van 4 mensen in de auto opsparen word je niet vrolijk van.

Bij ons vertrek was het  mooi weer en we reden de eerste dag naar een, voor mijn doen, verre bestemming! Aan het eind van de dag op de eerste camping met vereende krachten aan de slag om de tijdelijk behuizing te regelen, en natuurlijk had het aardig wat voeten in de aarde eer de tentjes het model hadden dat ze móesten hebben .
Nog even een flinke wandeling in de omgeving en dan naar bed, (of wat daar voor door moest gaan .)

Staande uitkleden was geen optie dus Henk ging zittend uit de broek waarbij tot mijn grote verbazing  meteen “de edele delen” op de slaapzak rolden.
Er was niets te zien van de beeldschone roze papieren onderbroek waarin hij die morgen ( toch al onder protest) van start gegaan was.
Toen ook het overhemd uitging bleek dat rond zijn middel nog een elastiekje hing met wat franje van het roze papier, de rest was in de loop van de dag waarschijnlijk door de wrijving bij het autorijden verdwenen!
We hebben zó ’n lol gehad dat we  het “bijna in de broek deden” van het lachen,….. al  was  dat voor Henk natuurlijk al geen optie meer. 

51 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Jul 03, 2017 @ 18:06:46

    Whahaha, tja niet alle nieuwigheden zijn zo’n goed idee. 🙂

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Jun 26, 2017 @ 10:11:21

    IK heb als kind al zo geleden toen we indertijd nog wollen ondergoed aan moesten…over kriebelen gesproken….

    Beantwoorden

  3. gewoonanneke
    Jun 25, 2017 @ 21:35:07

    O dat zal in diezelfde tijd geweest zijn dat mijn ex met een vriend ging liften door Europa rond 1970 en ook van dat papieren ondergoed had meegenomen erg…… hij kreeg door het mediterranen eten diarree nou dan doet zo’n papieren onderbroek ook niet veel natuurlijk…… Mooi verhaal…Haha dus toch nog maar gauw wat ondergoed aangeschaft zeker…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 25, 2017 @ 21:40:32

      Whahaha, o gottegot, daar moet ik niet aan dénken, diarree in een papieren onderbroek, daar blazen ze zó doorheen natuurlijk.
      Ja we hebben er wel iets bijgekocht maar toch wel de papieren ook opgemaakt, ik denk in hoofdzaak door mij. leuk zo’n tijdsbeeld hé! later zijn ze geruisloos verdwenen.

      Beantwoorden

  4. beaunino
    Jun 25, 2017 @ 21:00:10

    Typisch weer iets voor jullie, die onderbroekenlol. Wij gingen ook in die zomers door Nederland ‘trekken’, maar dan met de caravan. Heerlijke herinneringen. Nu ik ouder word krijg ik steeds meer zin om weer een beetje op de bonnefooi te gaan reizen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 25, 2017 @ 21:04:24

      Ja dat is ons lot hé! 😉 Achteraf natuurlijk wel voorspelbaar! Als het goed weer is en je hebt genoeg geld op zak, zodat je niet zelf hoeft te knoeien met koken, is het wel een heel vrije vakantie.

      Beantwoorden

  5. willy
    Jun 25, 2017 @ 18:45:30

    een hilarisch verhaal Riet..

    begrijpelijk dat papieren onderbroeken geen commercieel succes waren..

    groeten

    Beantwoorden

  6. majaer
    Jun 25, 2017 @ 17:28:56

    Leuk verhaal hoor Riet, het was wel makkelijk na zo’n lachbui van jullie als het mis ging!!

    Beantwoorden

  7. Blog Zonder Naam
    Jun 24, 2017 @ 20:06:50

    Ik vraag me af wat men in het ziekenhuis gezegd zou hebben als er iemand in papieren onderkleding binnengebracht zou worden….. Dan nog liever in wat oudergoed lijkt me…

    Beantwoorden

  8. Villasappho
    Jun 24, 2017 @ 19:57:20

    Heerlijk! Een klein pakje wasmiddel kan ook hè. Of een luchtdichte zak.

    Beantwoorden

  9. Suskeblogt
    Jun 24, 2017 @ 19:34:30

    Goed dat je zo vuile was kon vermijden. Hoe zat het met de rest ? Waren hun onderbroeken ook “verdwenen ?”

    Beantwoorden

  10. Koen
    Jun 24, 2017 @ 19:04:20

    Gelukkig zijn me die papieren onderbroeken bespaard gebleven.

    Beantwoorden

  11. John
    Jun 24, 2017 @ 09:08:48

    Ja, ondergoed moet op orde zijn. Stel je voor dat er idd wat gebeurt en je hebt een kapotte onderbroek of zo aan… Dan lig je mooi voor schut.
    Aan de andere kant, het kan altijd eens gebeuren dat er ergens een gaat je in zit toch..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 24, 2017 @ 12:12:45

      En in iédere onderbroek “zit een gat” natuurlijk;-) Maar ja ,vroeger was dat wel écht een dingetje omdat er á nog geen sprake was van iedere dag schoon ondergoed, daarvoor was het wassen en drogen toch te complex en b. er was gewoon geen geld genoeg om voor iedereen zoveel ondergoed en kleding te kunnen kopen.

      Beantwoorden

  12. powerpointgreetje
    Jun 24, 2017 @ 00:07:03

    errrugggg leuk verslag Riet

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Jun 23, 2017 @ 23:25:13

    Dat is ook wel een verhaal dat verteld mag worden, als een sprookje.

    Beantwoorden

  14. Matroos Beek
    Jun 23, 2017 @ 22:52:23

    Het prachtige, hilarische verhaal heb ik hier luidop voorgelezen onder algemeen gelach. We deden het ook bijna in ons broek. Gelukkig niemand hier met papieren onderbroek…

    Beantwoorden

  15. Regenboogvlinder
    Jun 23, 2017 @ 22:49:51

    Oh Riet wat een kostelijk verhaal… ik zie het gewoon voor me dat elastiek om zijn middel 😉 😉 Ben wel benieuwd hoe dat de rest van de vakantie is gegaan? Zijn ze nog wel gebruikt die dingen?

    Beantwoorden

  16. schrijfselsvanmij
    Jun 23, 2017 @ 22:15:37

    Haha, hilarisch 🙂

    Beantwoorden

  17. matroos
    Jun 23, 2017 @ 21:22:37

    Whaaaaaaaa wat grappig!!Die onderbroeken nooit gebruikt wel papieren washandjes maar die leveren niet zo’n geweldig verhaal op natuurlijk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 23, 2017 @ 21:35:38

      Nee klopt, daar werken ze volgens mij nu in de ziekenhuizen mee. Daar zie je trouwens ook wel “een soort van” papieren onderbroek”maar dáár worden we niet blij van. Maar het wás onwijs grappig hoe het ging.

      Beantwoorden

  18. Marja
    Jun 23, 2017 @ 19:37:05

    Beantwoorden

  19. Marja
    Jun 23, 2017 @ 18:18:18

    Mens, ik kom niet meer bij. Ik heb de link(e) (handel) meteen naar Robbert doorgestuurd. Wat een geweldig verhaal. Pretty in pink of niet.
    Even een eerlijke vraag: “Hoe vaak heb je Henk daarna nog in zo’n broekje weten te kletsen?”

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 23, 2017 @ 18:22:31

      Ik herinner me nóg hoe het eruit zag, gewéldig….. eh leuk! Nee Henk is géén voorstander geworden maar zolang je maar niet de hele dag in de autostoel zat te zweten waren ze toch wel bruikbaar!

      Beantwoorden

  20. Michel
    Jun 23, 2017 @ 18:17:06

    Dat was een mooie oplossing geweest toen ik jaren geleden vergeten was om onderbroeken mee te nemen op vakantie. Gelukkig waren we veel aan het zwemmen en zo dus heb het niet gemist 😉

    Beantwoorden

  21. Mrs. Brubeck
    Jun 23, 2017 @ 18:01:59

    Zelfs ik ken die papieren onderbroeken, ben allang blij dat dat nooit een succes geworden is én dat mijn moeder dat na 1 kamp ook inzag! 😀😀

    Beantwoorden

  22. ellymay47
    Jun 23, 2017 @ 16:55:57

    Dat zijn leuke herinneringen

    Beantwoorden

  23. De Gans (Marije)
    Jun 23, 2017 @ 16:49:56

    Ik stel het mij levendig voor! Hahahahahaha! Wat een komisch gezicht moet dat zijn geweest. Heerlijke herinnering 😀

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

