alweer walletjes

Ja we eten weer van twee walletjes,  er moést een paar uurtjes gewerkt worden  maar…. zoals jullie weten gebeurt dat werken op slechts een paar honderd meter van de Scheveningse boulevard.
Niet m’n favoriete strand maar als extraatje op een dag dat we werken kunnen we ons er prima mee redden.  En wij zijn heus niet de énige hoor die voor, tijdens of na het werk even een blik in  de zee komen werpen…….. overdrachtelijk hé, want de meeste gooien hun lege blikjes keurig in de bakken die er  overal staan.
Ja natúúrlijk heb ik daar een foto van, ik weet héus wel wat belangrijke foto’s zijn  hoor.


Maar we zijn niet de enige zei ik, kijk maar, met vrijwel om de hoek een brandweerkazerne  komen die heren soms óók even kijken,….  of de hartstochten op het strand niet zó hoog oplopen dat er geblust moet worden denk ik….
We komen ze óók vaak tegen bij de supermarkt aldaar. Ik heb begrepen dat, wanneer ze dienst hebben, de groep samen voor een  maaltijd zorgt en tja, je kunt natuurlijk nét zo goed bij het strand wachten op een alarm als in de warme kazerne een paar honderd meter verderop.


De ziekenwagen maakte alleen maar een rondje, net als even later een politieauto en nog wat later een wagen van  douane, ik zag géén apparatuur om kentekens te controleren.
Maar oke, als je tóch “op de weg moet zijn” is het dáár natuurlijk  goed rondjes rijden.
Maar ook op het strand is genoeg te zien, hele groepen kinderen krijgen les in allerlei water  activiteiten  eerst op het strand natuurlijk……..


Maar al gauw gaat het hele spul los voor de eerste aarzelende surfoefeningen.


Ik sta dan al lekker tot m’n enkels in het water om de vermoeide voeten even op te frissen, héérlijk!


We blijven nog een tijdje zitten kijken en knabbelen een broodje zalm en paling weg. Er is genoeg te zien, maar het leukst blijft het toch om die kleintjes lekker bezig te zien terwijl één van de ouders op let. Heerlijk dat kleine krullenbolletje met zijn kasteel. Hij doet erg denken aan onze kleinzoon Maikel toen die zo klein was , jammer, onze Maikel gaat niet meer met oma en opa naar het strand, dát waren nog eens tijden!

55 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jun 26, 2017 @ 10:16:20

    Juist vandaag laat ik lezen hoe ik aankijk tegen zomers geneugten. Strand is leuk in de herfst of zo, maar in de zomer met die hitte? Nee, niks voor mij. Maar ja, Britse huid, dus veel te snel rood…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 26, 2017 @ 10:36:01

      Strand is in de zomer óók heerlijk maar dan moet je de tijd zorgvuldig plannen, het is aan het strand toch altijd wat frissen dan landinwaarts. Ik wordt ook lastig bruin maar in het vroege voorjaar beginnen helpt wel iets, en dan is het nog rustig op het strand.

      Beantwoorden

  2. Paul
    Jun 23, 2017 @ 17:35:37

    Ik ben niet zo van het strand, maar spelen bij het water… Ja, dat vond ik vroeger helemaal te gek. Dammetjes bouwen in een rivier. Ik heb het zelfs als volwassene nog weleens gedaan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 23, 2017 @ 19:05:41

      Ik ook natuurlijk, bij iedere “lichting” kinderen vind ik het kind in mezelf weer héél makkelijk terug.
      OT. Ik kan op jouw site geen reactie venster meer vinden, er staat alleen maar je laatste logje . Is er iets mis of is het de bedoeling.

      Beantwoorden

  3. beaunino
    Jun 21, 2017 @ 19:39:04

    Helemaal in zichzelf, in het moment, 1 met de natuur. Daar kunnen wij volwassenen nog wat van leren. Genieten!!

    Beantwoorden

  4. willy
    Jun 20, 2017 @ 18:39:07

    kinderen op een zomers strand..

    daar kun je blijven naar kijken Riet..

    opvallend is dat de de ouders/grootouders plots ook weer met een schopje en een emmertje willen helpen

    groeten

    Beantwoorden

  5. hanscke
    Jun 20, 2017 @ 18:11:47

    Het knulletje lijkt ook op mijn zoon. Die kon ook zo heerlijk spelen met zand

    Beantwoorden

  6. Hanny
    Jun 20, 2017 @ 18:10:42

    Het knulletje lijkt ook op mijn zoon. Die kon ook zo heerlijk spelen met zand

    Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Jun 20, 2017 @ 16:58:01

    Was weer een superdag! Wat een leuke foto’s zeg! Was vast bloedjeheet…

    Beantwoorden

  8. John
    Jun 20, 2017 @ 08:26:37

    Als ik zee en strand ruik -wat dagelijks is- dan herinner ik me altijd die eerste keren die ik me kan herinneren dat ik kind was en naar het strand ging, Strand en zee hebben de fijnste geur die je je maar kunt bedenken.
    Voor mij dan toch.
    En als kind op het strand heb je altijd plezier. Ik geniet er ook van dat te zien.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 20, 2017 @ 15:14:48

      Ja klopt, de zee moet je ruiken, en op Scheveningen is dan ook nog vaak die specifieke lucht van een rokerij of geteerde tonnen, héérlijk. Maar vmet kleintjes is het strandleven toch het állermooist en je hebt geen omkijken ( na ja wel ogen in je achterhoofd) als ze er spelen.

      Beantwoorden

  9. Michel
    Jun 20, 2017 @ 08:18:28

    Een echt mooi strand en zee mis ik hier in het noorden. Al is het dan geen straf om een keer naar het westen te gaan (niet op drukke dagen).

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 20, 2017 @ 15:12:44

      Maar vanuit het Noorden zit je dan weer makkelijk op de waddeneilanden, als er érgens heerlijk strand is dan dáár wel. Naar het Westen rijden is op een dag dat het strandweer is verschrikkelijk, niet doen, ga lekker naar de Wadden.

      Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Jun 20, 2017 @ 01:37:07

    Heerlijk toch dat je even tussen het werk door of er na naar het strand kan. Ik geef de brandweer ook groot gelijk. Wij hebben afgelopen wek voor het eerst het hondenstrand ontdekt op Noordwijk,. geweldig volledig ingericht op mensen met honden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 20, 2017 @ 15:11:04

      Misschien wel eerder fijn voor de baasjes dan voor de honden want veel honden hebben niet zoveel met het strand. Er valt niets te snuffelen voor ze. Maar lekker uitrennen kan er natuurlijk geweldig, en in het water spelen ook.

      Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Jun 20, 2017 @ 00:07:55

    ja, elke zomer heeft zo zijn charmes, en terugdenken en iets fraais zien bij anderen is ook altijd fijn. Vind ik.

    Beantwoorden

  12. gewoonanneke
    Jun 19, 2017 @ 23:15:26

    Mooie reportage en geniet dagje en er zal inderdaad momenteel genoeg te zien zijn op het strand, lekker verkoeling zoeken, al ben ik totaal geen strandmens, hou niet van zand…… geef mij maar gras.

    Beantwoorden

  13. Mrs. T.
    Jun 19, 2017 @ 22:56:34

    Ik heb meegenoten met je.

    Beantwoorden

  14. margrietspanjaard
    Jun 19, 2017 @ 22:17:09

    Jaaaaaa.?.die laatste…smelt…daar kunje je uren mee vermaken 😀

    Beantwoorden

  15. Marja
    Jun 19, 2017 @ 21:29:00

    Zalig dat jullie het nuttige met het aangename kunnen verenigen. Was het uit te houden aan de kust? Hier is het tropisch.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 19, 2017 @ 21:35:50

      Het was zálig, een klein zeewindje en af en toe een wolkenpartijtje maakte het heel goed te doen. Aan de kust is het bijna altijd wel uit te houden als je niet het heetst van de dag kiest.

      Beantwoorden

  16. De Gans (Marije)
    Jun 19, 2017 @ 21:01:28

    Wat heerlijk zo. Hoe meer walletjes om van te genieten, hoe beter. Ik gun het jullie 💚

    Beantwoorden

  17. Matroos Beek
    Jun 19, 2017 @ 20:59:01

    Heerlijk is dat. Ik woon vlakbij het strand, maar helaas moest ik gaan werken in het hete binnenland. Morgen dan maar dubbel genieten.

    Beantwoorden

  18. Kakel
    Jun 19, 2017 @ 20:28:41

    Die onderste foto is goud waard. Ik denk dat iedereen zich het liefst zo’n plaatje in zijn hoofd bewaart als hij/zij aan het strand denkt.
    Ik zou bést dichter bij het strand willen wonen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 19, 2017 @ 20:35:09

      Ik kon m’n ogen niet van dat jochie afhouden, zó schattig. Ja het fijne van een “beetje in de buurt wonen”is dat je ook een uurtje dat over is kunt benutten, Zodra je er ver voor moet rijden krijg je met fileleed te maken en doe je dat niet voor een uurtje.
      Wij hoeven er gelukkig niet de snelweg voor op al is het toch nog een km of 9 rijden kriskras door Den Haag . Maar die combi met werken is natuurlijk geweldig.

      Beantwoorden

  19. Hartelijke Hot Hulk
    Jun 19, 2017 @ 19:52:02

    Strand is altijd genieten.
    Kan er een boek over schrijven

    Beantwoorden

  20. Melody62
    Jun 19, 2017 @ 19:47:17

    Kortom… genoten in hoofdletters dus.
    Mooiiiioooiiii

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 19, 2017 @ 20:05:09

      Ja hoor, heerlijk zo’n combinatiedag. Ik had alleen geen zwem spiullen meegenomen, jammer, ik had wel even in zee willen plonzen. Het was er zó heerlijk, met een klein zeewindjes goed toeven.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

