rust in de tent

Gelukkig  is er weer rust in de tent én de zon was weer terug vandaag, daar gaan we dan maar  even van profiteren. Nee natuurlijk krijgt Henk niet de kans om “de bejaarde uit te hangen” Kom op zeg, zo’n hekje in een natuurgebied is toch zeker een eitje, je kunt het aan één kant helemaal omlaag drukken.


Nééhee…. ik was niet boos maar keek tegen de zon in en probeerde het eerste schaap over het hek te krijgen, niet over de dam nee,  een dam was er niet en dan moet je wát. Het hek was eigenlijk bedoeld om de schapen nou juist úit het moerassige natuurgebied te houden.


Klopt, honden mogen er ook niet in maar wij wel en je ziet het, mijn kanjer laat zich uitdagen.


Hoe bedoel je : je krijgt ineens zin om te jodelen?  Nee joh, ik hou de planken echt stevig omlaag en laat ze niet stiekem schieten.


Zie je nóu wel, een éitje niks aan de hand, alsof je van de fiets afstapt toch?


Nou nog zien dat ik er weer heelhuids af kom! Ach,  als een 81 jarige dit kan moet ik dat als “jonge blom” ook wel kunnen.
Wie zie ik daar hoofdschudden kijken en denken “zo’n stel oudjes moeten ze niet meer alleen het bos in sturen.”…. nou….. we wáren onder geleide  hoor, en Henk helpt natuurlijk  galant onze begeleidster over het hek, eens een heer altijd een heer……

 

