ze zijn er echt!

Ja hoor, er zijn écht veel lieve mensen, je zou het bijna vergeten bij al die trieste gebeurtenissen  de de media ons voorschotelen.
Hoogste tijd voor een tegengeluid.
Gelukkig maak ik regelmatig prachtige dingen mee. Zoals vandaag toen ik door een biljartmaatje van Henk gebeld werd. Hij heeft mijn telefoonnummer  nadat ik hem “in vertrouwen” heb genomen over de toestand van Henk.

Ik had Henk donderdag zélf voor de deur afgezet bij het gebouwtje waar hij altijd gaat biljarten omdat ik daarna naar de crematie van onze zwager zou rijden, ik wilde natuurlijk wél zeker zijn dat hij daar binnen was.
Hem meenemen leek me geen goed plan, hij is behoorlijk van slag van alles dat hij toch  wel mee kreeg van de terminale fase van onze zwager Jan en zijn dood.
Hij is meer dan anders in de war en waar het kon heb ik hem onwetend gelaten. Maar natuurlijk wilde hij  wél zelf even naar de rouwkamer om afscheid te nemen.

Zijn biljartmaatje  vertelde dat hij érg in de war was donderdag,  dat er weinig van zijn spel terecht kwam en dat hij hoopte dat hij goed thuis gekomen was. Maar het mooiste komt nog,,…….. ze vinden het geen probleem als hij wil blijven komen spelen.  Kijk dát is nou medemenselijkheid. Net als onze werkgever die steeds weer zorgt dat er voor hem geschikt werk is als ze iets voor mij hebben.
Ik hoop heel erg dat het allemaal weer een klein beetje bijtrekt, hij zit nu écht niet goed in z’n vel, dat uit zich de vervelende zweetaanvallen (die veel extra wasgoed opleveren wat natuurlijk niet het ergste is)  en  de extra warrigheid, maar helemaal gerust ben ik daar niet op.

Maar zoals ik zei, ik tel m’n zegeningen met schatten van mensen die met me meedenken en het niet erg vinden als ze er óók af en toe “last van hebben”. Bij het biljarten ga ik hem voortaan maar wat meer halen en brengen, en misschien af en toe even binnen vallen om te zien “hoe het doet”, ik kan toch m’n sleutel vergeten zijn bij een boodschapje doen? Dan móet ik wel die bij hem even halen, óf wachten tot hij uitgespeeld is. Gaat wel goed komen denk ik. Maar voor hoelang nog.