die oudjes toch

Tjongejonge, zó druk bezig geweest in de drukkerij dat ik gewoon  niet in de gaten had dat ik eigenlijk gisteren al een nieuw logje had moeten schrijven. Ik meld het maar even voordat jullie me “op m’n vestje spugen” dat ik te laat ben want dat gebeurt niet zo vaak.
Maar we zijn nu eindelijk door een paar grote klussen heen, wel ff jammer dat het mooie weer nu ineens op is. Attelenooien,  je waait hier aan de kust uit je hemd!

We hadden gelukkig wél een extra lang weekend dus we kwamen ook nog wel even buiten hoor, geen zorgen, zelfs al liep ik (waarschijnlijk daardoor)   tóch weer een verkoudheid op. Snotterdesnotter, bálen, kan óók  een gevalletje verlaagde weerstand zijn, daar wil ik vanaf zijn.
En ik had nog zo’n charmante omslagdoek omgeslagen (heeft Henk gruwelijk de pest aan) maar het mocht blijkbaar niet baten.


Ja klopt, ook  even langs de vliet gewandeld toen de regen nog niet met bákken uit de lucht viel en zelfs nog even op een bankje kunnen zitten in een mager zonnetje. Niet dat ik standaard een boek bij me heb als we wandelen, nee hoor. Maar er staat daar een mini-biep in het gras langs het water en daar snuffel ik wel eens in.

Er staat een boek tussen over de ontvoering van twee 10 jarige meisjes, een waargebeurd verhaal.

Oppervlakkig gezien is het vlot geschreven (voor zover ik dat zonder bril kan zien) dus ik besluit het mee naar huis te nemen.
Aanvankelijk vertellen “de meisjes over hun jeugd” .
Dan komt de ontvoering aan  bod en dán weet ik eigenlijk niet of ik nog wel verder wil lezen.
Hoewel uit het feit dat het boek met hun medewerking geschreven is  blijkt dat ze het overleefd hebben  zijn de details behoorlijk gruwelijk, dit ondanks dat het “beschaafd kinderlijk” beschreven wordt.
Met de vermoorde tienermeisjes in m’n achterhoofd ga ik er nog eens over denken, misschien zet ik het wel weer gewoon terug in de minibiep, met  een boek van mezelf als bonus voor het lenen.

56 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jun 12, 2017 @ 14:10:17

    Juist gisteren las ik vanuit de VS dat daar een jonge vrouw vastgeketend in een metalen container was gevonden. Ze was verkracht en haar man vermoord door een seriekiller die intussen zeven moorden heeft bekend. Hij had het paar twee maanden eerder ontvoerd. De vrouw gebruikt voor zijn eigen plezier en de man afgevoerd. Soms is de werkelijkheid gruwelijker dan de meest spannende boekinhoud. Je kunt je niet eens voorstellen hoe het moet zijn als je van je vrijheid wordt beroofd voor het plezier van een of andere idioot. En van kinderen blijf je uberhaupt af.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 12, 2017 @ 16:01:37

      Ja práát me er niet van. Gelukkig zijn het toch altijd nog incidenten die de krant halen, maar dan nog is het afschuwelijk. In het boek is ook duidelijk dat dit soort mensen heel goed weten hoe ze mensen psychisch onder druk kunnen zetten, afschúwelijk.

      Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Jun 11, 2017 @ 19:43:00

    Lekker hoor, zo’n omslagdoek 🙂
    En ik had het boek terug gezet, want je, zeker nu met de publiciteit, is het wel heel erg echt!!

    Beantwoorden

  3. gewoonanneke
    Jun 10, 2017 @ 22:08:40

    Ik vind het een leuk idee die mini bieb . Ik kom ook niet meer toe aan een boek lezen, toevallig vorige week toen het zo warm was weer in een begonnen en ben nog niet op de helft. Vroeger haalde ik er drie in de week. Maar ja wil ook blogjes lezen, schrijven andere dingen doen…….Zo gaat het gun me gewoon geen tijd om een boek te lezen. Onbegrijpelijk kinderen die kinderen doodmaken. Te erg voor woorden, families voor hun leven getekend door verdriet. Hoop dat je verkoudheid weer een beetje over is. Het was inderdaad wel een overgang steeds.

    Beantwoorden

  4. John
    Jun 09, 2017 @ 08:45:52

    Ik vond die storm wel even lekker. Lekker uitwaaien aan de dijk. Maar dinsdag stond ik toch voor een omgewaaide boom met de auto en dan realiseer je jezelf dat je ook die boom op de auto had kunnen krijgen.
    En moeten loggen??? Je moet niets natuurlijk. 😛

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 09, 2017 @ 19:07:07

      Ik hou ook van storm maar inderdaad, het kan best gevaarlijk zijn. Wij zagen ook veel afgewaaide dikke takken , dat risico is in de zomer véél groter natuurlijk doorad alles goed in het blad zit en veel wind vangt.
      Nee klopt, ik móet niets, maar ik vind een vast ritme wel prettig dus daar probeer ik altijd een beetje in te blijven hangen.

      Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    Jun 09, 2017 @ 00:05:24

    Ik vind de sjaal erg mooi. En tja, wat gebeuren er toch verschrikkelijke dingen. Vroeger en nu.

    Beantwoorden

  6. Corja
    Jun 08, 2017 @ 20:55:30

    Overal zie je ze opduiken, die boekenhuisjes. Ik heb zat boeken die ik daarin kwijt zou kunnen, maar wanneer ik langs zo’n huisje kom, heb ik nooit een eigen boek bij me. Er staat trouwens ook nooit iets bij wat ik zou willen hebben.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 09, 2017 @ 19:18:29

      Klopt, ik zie er ook zelden iets bij staan maar ik moet zeggen dat ik ook meestal niet verder komt dan titels lezen. Maar ik heb nog wel het één en ander dat ik er kwijt zou kunnen, maar daar denk ik dan weer niet aan als we die kant oplopen.

      Beantwoorden

  7. Spontanity
    Jun 08, 2017 @ 18:21:36

    Dat boek klinkt zo spannend!

    Beantwoorden

  8. willy
    Jun 08, 2017 @ 16:25:42

    beterschap Riet..

    mooi initiatief zo’n mini-bieb …..

    of het bij ons een groot succes is, betwijfel ik

    groeten

    Beantwoorden

  9. margrietspanjaard
    Jun 08, 2017 @ 12:51:01

    Is toch een mooie omslagdoek hoor, vind ik 😀

    Beantwoorden

  10. nessy
    Jun 08, 2017 @ 12:17:12

    Rietepiet!! Wat enig dat je nog steeds blogd! Ik ben mn blog (al heel lang)kwijt en heb geen idee hoe ik hem terug krijg. Goed je te zien 🙂 ik ben het Free, kom me eens opzoeken op mn facebook al heet ik daar anders, Nessy Shepherd is de naam, hoop je er te zien, dikke knuffff Free https://www.facebook.com/nessy.shepherd

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 08, 2017 @ 14:56:00

      Ja hoor, ik blog nog als vanouds. Alleen nu bij WordPress nadat ik aanvankelijk óók m’n blog kwijt raakte bij web-log. Gelukkig heb ik uiteindelijk alles terug gevonden.
      Ja natuurlijk weet ik nog wie je bent, van de ezelsbruggetjes meeting! Ik heb zelf geen facebook en dan kun je volgens mij ook geen andere facebook site’s bezoeken, dat gaat dus niet lukken, jammer.

      Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Jun 08, 2017 @ 02:25:30

    Ik vind het leuk hoor die mini=biebs die je overal ziet. Ik zag van de week dat er in leiden nu ook een voorraadkast is waar je overtollig voedsel kwijt kan. Ga er eerdaags eens kijken en misschien dat ik er iets over schrijf.

    Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    Jun 07, 2017 @ 23:11:29

    ja, ik hou me dan toch liever bezig met wat positievere verhalen. Het mooie weer werd enorm afgestraft, wat een geplens.

    Beantwoorden

  13. Petr@
    Jun 07, 2017 @ 23:11:09

    O jee Riet als het maar niet weer op je keel slaat, beterschap ermee.
    Ik vind die omslagdoek erg leuk staan en zeker met die wind heb je hem wel nodig.
    Leuk zo’n bieb, bij ons in de buurt staat er ook een, maar ik heb een e-reader dus ik heb er niks aan haha.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 08, 2017 @ 08:23:44

      Nee dát hoop ik ook, dat blijft toch een beetje kwetsbaar gebied. Gewoon zo lekker makkelijk zo’n omslagdoek, deze ligt altijd in de auto voor het geval ik me op het weer verkeken heb.
      met een -reader heb je gewoon geen biep nodig, dat ik makkelijk.

      Beantwoorden

  14. Regenboogvlinder
    Jun 07, 2017 @ 21:08:04

    Leuk die minibieb langs een wandelpad. En die omslagdoek staat prima hoor, ik houd er ook van! Hoop dat je niet weer ziek wordt! Beterschap ermee!

    Beantwoorden

  15. Kakel
    Jun 07, 2017 @ 20:41:48

    Beterschap, Riet! Ook niet zo vreemd dat je verkouden wordt bij een temperatuurverschil van ruim tien graden… Nee, het lag heus niet aan die omslagdoek. We zouden familie kunnen zijn: gewoon aantrekken wat onze man niet leuk vindt (-:
    Echt een drama wat er met de meisjes gebeurd is. De nachtmerrie van iedere ouder… En dan zulke jonge daders. Ik wou dat ze als volwassenen berecht konden worden. Dat houdt ze van de straat.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 07, 2017 @ 21:10:29

      Ja lastig zo’n verstopte neus als je een toespraak moet houden, maar dat komt wel goed. Ik vind die omslagdoek gewoon praktisch en dan heeft Henk niets meer in te brengen;-)
      Ja dat wou ik ook, maar dan zitten er allemaal watjes achter zo’n tafel en kunnen ze een jaar later hun gang weer gaan.

      Beantwoorden

  16. Matroos Beek
    Jun 07, 2017 @ 20:38:03

    Wat leuk zon bibje… het boek daarentegen zou ik niet lezen. Precies omdat het echt gebeurd is. Het is me te eng en deze dagen ook weer te actueel. Helaas.
    De omslagdoek staat je beeldig. Dat je zelden sokken draagt – en dus geen koude voeten hebt – wijst op een goede bloedsomloop… denk ik… Groeten dokter Matroos.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 07, 2017 @ 21:07:12

      Whahaha, ja klopt, ik heb het zelden koud,
      Ik had niet gedacht dat het boek zó in zou gaan op “de belevenissen” van de meisje, ijzingwekkend! Ja afschuwelijk war er allemaal gebeurt, het zal je kind maar zijn.

      Beantwoorden

  17. Marja
    Jun 07, 2017 @ 19:49:55

    Blote voeten? Ik moet er niet aan denken. Ik trek altijd eerst mijn sokken aan en dan pas de rest van mijn kleren.
    Worden die boeken niet nat in dat kastje?
    Ik vind zo’n omslagdoek juist heel charmant. Niks mis mee, toch?

    Beantwoorden

  18. De Gans (Marije)
    Jun 07, 2017 @ 19:43:09

    Wat zie je er mooi uit met die lekkere sjaal. Dat boek laat ik maar voorbijgaan. Ik durf mijn zoon straks niet meer buiten te laten spelen….

    Beantwoorden

  19. matroos
    Jun 07, 2017 @ 18:38:59

    Leuk hé die mini-biebs,ik kom er ook wel tegen en natuurlijk bij de havens al sinds jaar en dag.Kijk je een beetje uit met kou vatten eh en een omslagdoek en dan blote voeten helpt dan niet echt toch.

    Beantwoorden

  20. Mrs. Brubeck
    Jun 07, 2017 @ 18:29:19

    Een mini-bieb langs het water? Daar heb ik nog nooit van gehoord en ik denk dat dat in België niet bestaat…
    Grappig!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

