over iglo’s gesproken

Ja ja, dat logje met dat iglo filmpje was eigenlijk een beetje een noodgreep. We werken op het moment best veel en dan valt er niet zo veel te vertellen.
Het strand schier er bij in, niet heel erg want Henk heeft niet zoveel zin meer in dat gedoe van aan en uitkleden op een onstabiele ondergrond.
Maar in 2010 deden we dat nog wel regelmatig, meestal met een windscherm omdat er aan zee toch vaak een fris windje staat.
Ik maak het me maar makkelijk ( ja druk,druk,druk)  en kopieer een deel van een logje uit die tijd waarin een ander soort iglo ter sprake kwam……………………………………………………………………………………………………….

We hébben gelukkig nog een ouderwets windscherm want die moderne halve iglo tentjes heb je niéts aan als het gaat om “uit de wind  liggen “.
Het was dinsdag nog héél rustig op het strand maar de enkele strandganger die er was wilde héél graag weten waar wij ons windscherm gekocht hadden want zij konden er nergens meer een op de kop tikken !
We moesten ze teleurstellen, ons windscherm is nog “van vóór tang “, het is gehavend door eerder overmatig gebruik maar werd uit z’n winterslaap op zolder gehaald  toen de nieuw aangeschafte “iglo” niet bleek te bevallen .


Wie hoor ik nou  zeuren dat censuur onzin is en dat Henk die eerste foto aan de verkeerde kant van het windscherm gemaakt heeft ? Oke , jij je zin,  maar dan niét zeuren dat ik die twee bultige dingen bloot in de zon heb liggen hé!

 

40 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Jun 02, 2017 @ 17:39:05

    Kijk, zo’n mooi “ouderwets” strandscherm is toch het mooiste wat er is 🙂 Niks iglo’s

    Beantwoorden

  2. beaunino
    Jun 02, 2017 @ 08:28:06

    Mijn moeder had er ooit een zelf genaaid. Oranje met donkerblauwe bloemen. Zo konden wij ons plekje makkelijk herkennen tussen al de andere oranje exemplaren. Ze had trouwens dezelfde stof gebruikt om nog een inklap-tuinstoel mee te bekleden. Over denk ik.

    Beantwoorden

  3. Melody62
    Mei 31, 2017 @ 17:18:05

    Om er maar een paar spreekwoorden in te gooien:
    “er leiden meer wegen naar Rome ”
    “Aken en Keulen zijn ook niet op 1 dag gebouwd”
    “Roeien met de riemen die je hebt”,…

    Wie vertel ik hier wat, je weet het zelf veel beter dan ik 😉

    Waar ’t gaat is dat jullie genieten waar dat mogelijk is en dat is wat telt toch?

    Beantwoorden

  4. meninggever
    Mei 31, 2017 @ 12:53:03

    Jaja, uit de wind, en het mee stralende zand, dat was bij die schermen wel een handige optie. En je kon er tenminste een beetje fatsoenlijk bloot achter liggen. Werd later anders. In de moderne tijd moet alles weer verborgen worden….zonde…

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    Mei 31, 2017 @ 00:11:58

    Strand blijft heerlijk en zeker als je de rustige plekjes weet te vinden. Maar dat jij zo met die twee bobbels gaat liggen zonnen vind ik wel iets hoor 🙂

    Beantwoorden

  6. willy
    Mei 30, 2017 @ 16:03:49

    het is wel wel lang geleden, dat ik nog eens met een windscherm of een iglo naar het strand ging… Riet

    ik zou me er dood vervelen , denk ik …

    ik hou het nu op een deugddoende strandwandeling

    groeten

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    Mei 30, 2017 @ 14:50:10

    Aha! Dat was dus in die periode dat zo veel mensen klaagden over stank van tenenkaas op het strand.

    Beantwoorden

  8. Villasappho
    Mei 30, 2017 @ 14:48:48

    Hahaha zie je wel alles was vroeger beter!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 30, 2017 @ 17:56:48

      Nou misschien niet álles maar sommige dingen wél! Die iglotentjes zijn prima om je spullen op te bergen maar uit de wind liggen maken ze niet mogelijk, en hier aan de kust is bijna altijd wind, het moet héél warm zijn wil je daar blij om worden.

      Beantwoorden

  9. Regenboogvlinder
    Mei 30, 2017 @ 12:16:00

    Whoehaha het is wel een hilarisch windscherm hoor! Maar je bent echt onzichtbaar.. Ach ik deed het vroeger ook, maar pas vanaf 1992. Herinnert me weer aan iets. Voor het eerst naar GC. Dacht, hier kent niemand me.. dus uit dat topje! Wat denk je, de eerste de beste andere badgasten die langskwamen bij het zwembad waren de ouders van Wendy van Dijk. Zij begon toen net met haar TV carriere. Zij stonden met spijkerbroeken bij ons op de markt.. Ik maakte altijd een gezellig praatje.. Sjeetje, ik wist niet waar ik kijken moest… vond het echt beschamend erg. Maar later hebben we er hartelijk om gelachen hoor!

    Beantwoorden

  10. ria
    Mei 30, 2017 @ 11:57:12

    Loop liever over het strand dan dat ik er ga liggen en dan nog alleen als er bijna niemand meer is.

    Beantwoorden

  11. Koen
    Mei 30, 2017 @ 10:22:12

    Sweet memories 🙂

    Beantwoorden

  12. Spontanity
    Mei 30, 2017 @ 09:19:34

    Strand ja, heerlijk!!!!
    Hoewel tegenwoordig toch veel minder als drie jaar terug.
    Logisch.
    Nu meer van het fietsen.
    Soms ook naar het strand 🙂

    Beantwoorden

  13. Michel
    Mei 30, 2017 @ 09:04:22

    Het is alweer jaren geleden dat ik op een strand gelegen heb (tegenwoordig is het meer wandelen) maar ik kan me voorstellen dat zo’n scherm prettig is. Moest wel even gniffelen, dat risico op psychische schade zal wel meevallen 😂

    Beantwoorden

  14. Petr@
    Mei 29, 2017 @ 23:19:08

    Ja dat zijn de betere schermen Riet, wij hadden vroeger een oranje.
    Ik ga tegenwoordig liever naar het strand als het wat rustiger is, zeker niet als het heet is en het strand net een mierennest is 😉

    Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Mei 29, 2017 @ 22:30:44

    ja, dat is en blijft altijd weer een heel avontuur! Maar als je dan ligt dan lig je ook! En fijne herinneringen zijn aan het web wel toevertrouwd.

    Beantwoorden

  16. Marja
    Mei 29, 2017 @ 21:31:01

    Je weet het weer te brengen met een reuze spannende ontknoping. 🙂

    Beantwoorden

  17. Kakel
    Mei 29, 2017 @ 21:14:02

    Ik kan niet op het strand zitten of liggen. Alleen lopen vind ik fijn. Uiteraard ken ik die windschermen van vroegah. Toen ik nog met mijn ouders naar het strand ging.
    Jij hebt inderdaad behoorlijke knobbels.
    Warme groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 29, 2017 @ 21:38:42

      Als we gaan dan altijd vroeg op de dag, als het nog rustig is en dat is ook heerlijk hoor, net als wandelen in de storm;-) Die iglo tentjes zijn prima om je spullen in te leggen maar uit de wind liggen is er niet bij.

      Beantwoorden

  18. hanscke
    Mei 29, 2017 @ 20:55:46

    Dat is lang geleden dat ik met een windscherm naar het strand ging. Ik ben helemaal klaar met naar het strand gaan. Ik vind er gewoon niets meer aan. Zou ik 40 jaar geleden onbegrijpelijk hebben gevonden

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 29, 2017 @ 21:11:21

      Als je er niet dicht in de buurt woont is op een zonnige dag de lol er wel af als je al in de file staat vóór je het strand bereikt en dan je auto nergens kwijt kunt. Voor osn is dat makkelijker natuurlijk, wij weten de weg.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

