verkoeling, wie?

Ja ja, ik weet het, áltijd hollen of stilstaan in Nederland en nu dus ineens tropische temperaturen!
En ja hoor, natuurlijk vinden veel mensen het dan weer véél te warm.
Die zouden bijna willen ruilen met Ruud en zijn gezin toen die in 2015 nog nabij Boston woonden waar ze in de winter ooit in hun “ijspaleis” trokken.
Misschien voor sommigen nu toch wel héél aanlokkelijke beelden.

51 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Jun 02, 2017 @ 17:36:07

    BBbbbbbrrrrrrrrrrrrrr ……. als ik dan toch kiezen mag, blijf ik wel hier hoor 🙂

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Mei 31, 2017 @ 12:55:13

    Ik ben van de 22-23 graden. Halve zon, geen tropische toestanden. Gewoon normaal Hollands. Tropentemperaturen zijn leuk voor hen die er aan gewend zijn of waren. Juist weer terug van een Duits tripje. Warm daar, scheelde zo maar zes graden met onze woonomgeving. En dat merk je dan. Vooral als je nog wat wilt lopen en shoppen…

    Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Mei 29, 2017 @ 16:41:51

    Il zou zeggen: spring in zee! Om deze tijd van het jaar kan het zeewater heel verfrissend zijn!

    Beantwoorden

  4. willy
    Mei 29, 2017 @ 15:38:34

    mij hoor je niet klagen Riet..

    het zijn wel verfrissende beelden

    groeten

    Beantwoorden

  5. Petr@
    Mei 29, 2017 @ 09:41:00

    Leuk filmpje, ik herinner me het nog, dat je het toen ook plaatste.
    Het heeft hier vanmorgen vroeg gestort van de regen dus nu lekker koel maar het schijnt weer tropisch te worden.
    Je moet je gewoon aanpassen, lekker rustig blijven en met de voetjes in een teiltje water, heerlijk 😉

    Beantwoorden

  6. RenéSmurf
    Mei 28, 2017 @ 23:00:35

    ja, het mooiste wat er is, met deze hitte zo`n video! Dat is nou het fijnste van internet.

    Beantwoorden

  7. Suskeblogt
    Mei 28, 2017 @ 20:02:47

    Sneeuw is niets voor mij. Ik moet ook niets hebben van die korte winterdagen. Zoals het nu is mag het nog een tijdje verder.

    Beantwoorden

  8. Michel
    Mei 28, 2017 @ 16:34:05

    Zo’n iglo schijnt toch warmer te zijn dan je denkt 😉

    Beantwoorden

  9. Kakel
    Mei 28, 2017 @ 14:04:22

    Je moet mij niet hutje-mutje tussen al die strandgasten op Scheveningen leggen. Of in de auto zetten met dit hete weer. Maar klagen hoor je mij niet. Het gaat vanzelf weer over (-:

    Beantwoorden

  10. datzalwel
    Mei 28, 2017 @ 13:02:20

    ik kan me rustig houden , en houdt wel van een beetje warmte, maar de oudste zit op haar werk in een ruimtr zonder airco en dat is nu wel afzien.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 28, 2017 @ 14:18:46

      PPfffttt, ja onze dochter staat ook in een warme winkel zonder airco en mét hete olie om nootjes te branden, daar word niemand blij van denk ik. Voor ons hetzelfde recept, rustig aan dan breekt het lijntje niet.

      Beantwoorden

  11. Melody62
    Mei 28, 2017 @ 11:57:23

    Ik heb niets met deze hitte maar evenmin met die intense kou… ben ik ff blij dat ik niet hoef te kiezen maar me ‘moet’ schikken met waar ik vertoeven moet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 28, 2017 @ 12:57:03

      Ik vind het allebei z’n leuke en minder leuke kantjes hebben. Maar als je “baas over je eigen tijd bent” kun je makkelijk je dag zó inrichten dat je er de leuke kantjes uit pikt.

      Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Mei 28, 2017 @ 02:58:53

    Ik denk dat eel wat mensen er vandaag wel eentje konden gebruiken. OT: ja leuk he die foto. Is redelijk uniek want a: wil ik zelf nooit op de foto en b: zijn we bijna nooit samen op dit soort evenementen en c: dan samen op de foto tja dat is uniek 🙂

    Beantwoorden

  13. Ingrid Mooren-Roovers
    Mei 28, 2017 @ 02:44:49

    Ooo heerlijk…doe mij ook maar zo’n iglo in plaats van tropische temperaturen.

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Mei 28, 2017 @ 00:11:19

    Èrg leuk filmpje…
    Hier was het vandaag 32 graden, voor mij niet te harden, daarbij een afspraak bij de kapper, pfffff……….. Geen volgende keer meer,
    fijne zondag voor jullie

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 28, 2017 @ 08:35:46

      Dat haalden we hier volgens mij niet, maar het was ook wel warm toch!
      Zolang je bij de kapper niet onder een hete kap hoeft te zitten is het nog wel uit te houden dus ik hoop maar dat dát niet nodig was.

      Beantwoorden

  15. ria
    Mei 27, 2017 @ 23:02:23

    Het was hier 31 graden en ná een prachtige ochtend vanmiddag de pech dat vriezer niet goed gesloten is geweest en het alarm af ging. Enfin 1,5 uur later draaide die weer , maar ik draaide bijna door. Wat een ijs en wat een klus pffff….Het was binnen toen nog 26 graden en hou de boel dan maar eens koel.
    Ijspaleis bij de hand:-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 28, 2017 @ 08:33:50

      Had zo’n iglo voor jou toch even handig kunnen zijn om alle bevroren spullen koud te houden;-) Het was in ieder geval geen warm klusje, zo’n vriezer blijft nog wel even koud.

      Beantwoorden

  16. Matroos Beek
    Mei 27, 2017 @ 21:19:49

    Geef mij dan toch maar de hitte… en in de winter de koude… ik pas me aan alle weersomstandigheden aan. Wel een leuke filmpje trouwens… ondanks de claustrofobische iglo.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 27, 2017 @ 21:23:23

      Ondanks dat vooral onze schoondochter helemaal niéts met zoveel sneeuw had hebben ze er toch veel plezier mee gemaakt.Maar ik snap wel dat het gaat vervelen als je 6 weken lang jezelf iedere morgen uit moet graven.
      Ik deal ook met wat het seizoen breng, sneeuw in de winter is heerlijk en zo’n mooi “stranddag”is ook een feestje.

      Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Mei 27, 2017 @ 21:14:46

    Ja ik kan er gelukkig goed tegen dit warme weer. Beetje siësta op zijn warmst, maar ik hoef niet te werken vandaag tenminste niet. Dat scheelt wel. Lekker wezen fietsen, windje erbij. Niks mis mee.

    Beantwoorden

  18. Neeltje
    Mei 27, 2017 @ 20:32:01

    Nee hoor, geen geklaag hier. Gewoon lekker genieten van zomerse temperaturen.

    Beantwoorden

  19. Regenboogvlinder
    Mei 27, 2017 @ 20:15:05

    Ohhh wat lekker zeg.. de kou dan, de sneeuw niet..
    Leuk filmpje Riet.. wat enig toch hè die herinneringen!

    Beantwoorden

  20. Marja
    Mei 27, 2017 @ 20:07:13

    O ja, ik weet het nog. Die diepvrieswinter. Nou, ik had er vandaag wel 5 minuutjes willen zitten, nadat ik een kwartiertje in de voortuin had zitten wieden.
    Maar, ik ben een stoere madam en vanmiddag heb ik zelfs het halve huis gestofzuigd. Dus ….
    Blijft jullie huis lekker koel?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 27, 2017 @ 20:24:23

      Petje af hoor, in de tuin werken!!! poeh…!Kan me voorstellen dat je wel even in een iglo had willen zitten;-)
      We hebben van de winter zonwering op het serredak aan laten brengen, dat was toch wel een beetje broeikas. Scheelt veel merken we nu al. Verder gewoon lekker rustig aan doen. .

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

