opa is terug….

Inderdaad, vandaag kon ik de kleinkinderen  laten weten dat opa weer terug is.
Ze wisten dat opa vorige week  in een onbewaakt uit de deur geglipt was,  en daarna bijna een week onvindbaar was.
Maar vanmorgen stond hij voor de deur, te wachten of iemand hem nog binnen wilde laten om hem met oma te herenigen nadat hij waarschijnlijk een week lang achter de “meiden”aan had gezeten. .

Nee stil nou……, het gaat natuurlijk weer over broer en zus poes van Ruud die  naar de minder voor de hand liggen namen Opa en Oma  luisteren….of niet natuurlijk.

In de week dat Ruud hier was had de “jeweetwel kater” opa kans gezien te ontsnappen toen schoondochter Andrea voor twee dagen op zakenreis moest.
Opa en oma komen normaal wél veel in de tuin maar melden zich na enige tijd weer aan de deur. Maar nu bleef de deur dus dicht door afwezigheid van de vrouw des huizes.  Waarschijnlijk voelt zélf een “jeweetwel kater” in mei, onder die omstandigheden,  nog de lokroep van moeder natuur en zo bleef opa dus onvindbaar toen er allang weer iemand in huis was.

Waar opa uitgehangen heeft…..? We zullen het nooit weten maar oma en opa zijn dus weer herenigd….. iedereen blij!

Tja, kort logje,  deze opa en oma  willen natuurlijk ook even naar buiten maar nemen gewoon zelf de sleutel mee.


53 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Mei 22, 2017 @ 10:40:29

    Ja, ook in poezen en katerland slaat het voorjaar toe…..

    Beantwoorden

  2. willy
    Mei 20, 2017 @ 19:24:00

    je liet me wel schrikken Riet..

    maar eind goed, al goed…

    groeten

    Beantwoorden

  3. ria
    Mei 20, 2017 @ 16:53:32

    Het liedje Ja de kat komt weer de volgende dag enz….heb ik nog met een blinde student Jaap geoefend. Dat liedje kwam later in een schoolboek. Jaap is enkele jaren geleden overleden.
    Leuk verhaaltje . Voor de katers is vreemd gaan héél gewoon doodgewoon.

    Beantwoorden

  4. cornma
    Mei 20, 2017 @ 11:23:12

    Haha, die opa, lekker op avontuur en niemand iets laten weten. Gelukkig is hij weer veilig thuis en heeft weer voor een smakelijk verhaal gezorgd.

    Beantwoorden

  5. beaunino
    Mei 20, 2017 @ 10:38:15

    Ik moest ook even omschakelen hoor:-D
    Eind goed, al goed gelukkig. En wat een heerlijke lenteplaatjes.

    Beantwoorden

  6. RenéSmurf
    Mei 19, 2017 @ 23:58:30

    ja, sommige geheimen blijven geheimen, maar het gaat om het eindresultaat en hoe daar te komen.

    Beantwoorden

  7. Zus
    Mei 19, 2017 @ 22:49:09

    Wat een waaier aan emoties eerst schrik en dan komische opluchting. Maar gelachen heb ik weer. Prachtig geschreven.Wij zijn ook eens een j.w.w.kater kwijt geraakt. Heel erg als je niet weet waar hij is, en wat er gebeurd is.

    Beantwoorden

  8. Suskeblogt
    Mei 19, 2017 @ 20:52:06

    het doet me denken aan een oud liedje dat ik nog op school geleerd heb :
    Die kat kwam weer, die kon niet langer wacht
    Die kat kwam weer, de volgende dag
    Die kat kwam weer, geloof me, het is waar
    De volgende dag was die kat weer daar

    Beantwoorden

  9. Kakel
    Mei 19, 2017 @ 20:27:02

    Opa had gewoon zin in een flinke tippel en geef hem eens ongelijk (-:
    Mooie foto’s, Riet!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 19, 2017 @ 23:06:32

      Ik denk dat opa meer achter “de wijven”aan ging en dan geef ik hem óók geen ongelijk.;-)
      We hebben genoten van die wandeling, het was nog vroeg in de morgen op die heel warme dag.

      Beantwoorden

  10. powerpointgreetje
    Mei 19, 2017 @ 18:37:00

    gelukkig dat opa weer terug is, een erg leuk geschreven verslag,
    fijn weekend toegewenst

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Mei 19, 2017 @ 18:12:25

    Fijn dat hij weer terug is , ook huisdieren zijn toch een soort kinderen.

    Beantwoorden

  12. Spontanity
    Mei 19, 2017 @ 16:59:52

    Wil je me niet meer zo laten schrikken 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 19, 2017 @ 17:07:51

      Ja het komt helaas ook voor bij demente opa’s dat is waar. Henk laat zich gelukkig altijd weer braaf terug naar bed sturen als hij in de nacht wil gaan douchen. Maar de verleiding is altijd te groot voor me als de poezen opa en oma weer iets uitgespookt hebben waarmee ik de lezer op het verkeerde been kan zetten, sorry !

      Beantwoorden

  13. Villasappho
    Mei 19, 2017 @ 15:41:58

    Heerlijke namen en ja herkenbaar Doezel is niet buiten zonder mij durft ie niet echt.

    Beantwoorden

  14. terrebel
    Mei 19, 2017 @ 15:06:40

    O, gelukkig maar! Hoe dan ook maak je je toch zorgen…Fijn weekend, Riet!

    Beantwoorden

  15. Regenboogvlinder
    Mei 19, 2017 @ 14:45:27

    Goed nieuws dat is fijn. Van mij is er ook ooit een poesje weggebleven, 9 maanden was ze en net gesteriliseerd. Haar moeder had het niet meer en wij ook niet, ze was zo superlief en echt een allemansvriend dus waarschijnlijk heeft iemand haar binnen gelaten en binnen gehouden. Maar die onzekerheid is erg..
    Geniet lekker van het mooie weer.. Je had me even ik een verkeer been trouwens, maar heel eventjes hoor ☺️

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 19, 2017 @ 15:10:10

      Ja soms denken mensen dat het een zwerver is al kun je dat meestal wel zien.
      Maar laten we dat maar hopen want het alternatief is minder prettig om aan te denken.
      Ja ik heb het al vaker over oma en opa poes gehad maar dat is dan tóch niet het eerste waar de lezer aan denkt en daar maak ik natuurlijk dankbaar misbruik van;-)

      Beantwoorden

  16. schrijfselsvanmij
    Mei 19, 2017 @ 13:28:55

    Fijn dat hij weer terug is. Mijn lievelingskat Sammie is helaas nooit meer teruggekomen :-

    Beantwoorden

  17. Ingrid Mooren-Roovers
    Mei 19, 2017 @ 12:14:21

    Ik schrik me rot…..

    Beantwoorden

  18. Corja
    Mei 19, 2017 @ 12:08:21

    Gelukkig! Je zette me even op het verkeerde been. En dat was natuurlijk jouw bedoeling. Geslaagd! 🙂

    Beantwoorden

  19. Neeltje
    Mei 19, 2017 @ 11:52:57

    Hahahahaha! 😅

    Beantwoorden

  20. Petr@
    Mei 19, 2017 @ 09:38:22

    Gelukkig dat opa weer terecht is! Wat een doerak!
    Mooie foto’s Riet, de bermen zijn nu zo mooi met al dat fluitekruid en boterbloemen.
    Fijn weekend!

    Beantwoorden

  21. Marja
    Mei 19, 2017 @ 08:48:37

    Pak van m’n hart. Ik weet nog hoe wij bleven zoeken naar onze kat Joris. Hij is nooit gevonden. Dat is heel naar.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 19, 2017 @ 15:01:17

      Ja soms worden ze aangereden of zo, overkwam een poes van Inge ooit. gelukkig had iemand gezorgd voor de dieren ambulance en zo kon Inge met de kinderen toch een soort afscheid nemen. Niet leuk maar beter dan “niet weten”.

      Beantwoorden

  22. Matroos Beek
    Mei 19, 2017 @ 07:56:21

    Het is aanlokkelijk nu voor de katers. Die van mij staat constant te janken om buiten te mogen. Dat mag hij ook, maar enkel onder toeziend oog en aan een lijntje. Dat is hij gewoon. Toch wist hij al een paar keer te ontsnappen, gelukkig telkens weer kunnen vatten. Blij voor jullie dat opa er ook weer is!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 19, 2017 @ 14:59:29

      Onze Beau taalt niet naar buiten, maar die was al gewend om niet “buiten te spelen” toen hij hier kwam. Gelukkig maar want ik zou het vervelend vinden als anderen last hebben van onze kat.

      Beantwoorden

  23. sweetlake
    Mei 19, 2017 @ 07:54:24

    Gelukkig voor Bassie ook want opa is toch wel zijn lieveling. Ik denk dat oma ook wel een beetje extra op opa zal gaan letten voortaan.Konden katten maar praten he want hij zal vast wel het 1 en ander meegemaakt hebben net als Saartje destijds.
    xxsweetlake

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

