verhit

Verhit zoekt het wat oudere stelletje naar een hoekje met wat privacy om even te kunnen doen wat echt niet  kan wachten….. hij glipt  een onverwacht grote ruimte in, zij volgt en  trekt de gordijnen dicht. Als  hij zijn broek losknoopt helpt ze hem met enig ongeduld de broek uit trekken en  hoopt dat zijn gekreun niemand op hun aanwezigheid daar attent maakt…….  eh….. nee…..,volgens mij komt zo toch niet helemaal over wat ik wilde vertellen dus ik begin opnieuw.

Henk heeft  wat nieuwe kleding nodig en in de buurt konden we niet goed slagen en zo stapten we vanmorgen in de tram naar de Haagse binnenstad, lang niet geweest dus ook wel weer eens leuk.
Klopt,  HEMA en C&A hebben we óók in Rijswijk maar dat zijn kleinere filialen, daar hangt  meestal  nét niet  de maat die je nodig hebt in de rekken…. laat staan dat je je fiets  in een kledingrek mag stallen zoals in dit grote filiaal blijkbaar gebruikelijk is.
.

Bij de HEMA is dat het verschil tussen wél en niet lunchen. In de grote Haagse vestiging kun je nog voor een uitsmijter  of broodje bal kiezen en voor warme stamppotten, sate of  een pasta lunch. Bij ons Rijswijks filiaal houdt het wel op met één soort soep, wat harde “gezonde” broodjes en saussijzen/kaasbroodjes.  Je begrijpt, we lunchen smakelijk om de krachten op peil  te houden.

Gelukkig vind Henk winkelen nooit een probleem maar  “broeken passen” is niet écht  zijn hobby. Toch kiezen we ervoor om met drie broeken over m’n arm een paskamer op te zoeken, terug moeten om te ruilen is óók niet alles toch?
We zijn bij C&A en  de “invalide-paskamer ”  is een verrassing, iemand die wél een stiekeme wip zou willen maken  zou zelfs languit op de grond kunnen liggen….áls de gordijnen tot de grond zouden komen dan hé!
Een flinke steun aan de muur  en wel 2×1 meter  groot waardoor ik er ook makkelijk bij kan om het passen minder vermoeiend te maken.

Thuis kleedt Henk zich (nog) altijd zelf aan, duurt wel wat langer maar dan héb je ook wat. Hij heeft zo z’n eigen  trukendoos om op de been te blijven  en dat gaat hem goed af. Maar dat is dan maar één broek aantrekken, nu moeten er drié broeken aan én weer uit, na een uurtje slenteren in de stad  best wel vermoeiend allemaal.
Maar  we jassen  eendrachtig en in snel tempo de broeken er even door, hij maakt de riem en de rits los, gaat zitten op het bankje en ik trek de broek uit, schuif daarna de volgende broek over de voeten tot  aan de dijen en dan kan hij weer even staan om het laatste stukje op te trekken en dicht te maken.
Ach, een kwestie  “passende oplossingen” vinden….. én een broek natuurlijk!
Hélemaal  gelukt en nog heel gezellig óók!

68 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Mei 07, 2017 @ 15:06:33

    Mannen en kleding passen. Het blijft een spannende combi. Maar als het moet dan gebeurt het uiteraard. Broeken zijn dan de lastigste kledingstukken. Maar ja, je wilt wel de juiste maat en zeker de pijpen zijn van belang. Te lang of te kort, dat is akelig. Dus ook ik ga zuchtend ten onder in de drukte soms. Maar ja, daarna gaan ook wij wel ergens iets lekkers eten of zo. Vraag is wel of daarna die broek nog past…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 07, 2017 @ 15:56:07

      De broek past sowieso niet echt goed want er moet áltijd een stuk van de pijpen af. Maar ja de rest moet natuurlijk wel goed zitten, dus dann toch maar dat pashok in met uiteráárd daarna “de beloning”, dat is dan echt verdiend toch?

      Beantwoorden

  2. minoesjka2
    Mei 04, 2017 @ 15:34:23

    Tja, soms heb je gewoon wat nieuws nodig, en dan kan je inderdaad beter het noodzakelijke met het aangename combineren. 🙂
    Fijn dat het goed gelukt is en dat Henk er nu weer even tegen aan kan.

    Beantwoorden

  3. beaunino
    Mei 03, 2017 @ 10:45:54

    Eigenlijk vat jouw verhaal een goed huwelijk in een notendop samen.
    Heerlijk geschreven weer Riet, en fijn dat jullie geslaagd zijn.

    Beantwoorden

  4. Koen
    Mei 03, 2017 @ 05:48:45

    Wat heb je toch een geestige pen … nou ja, toetsenbord 🙂

    Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    Mei 02, 2017 @ 21:29:37

    Ik dacht even … 😉
    Zonder gekheid: fijn dat het gelukt is. Soms ga je winkelen en kom je niets van je gading tegen.

    Beantwoorden

  6. Regenboogvlinder
    Mei 02, 2017 @ 21:03:58

    Wat een uitkomst zeg! En fijn dat jullie geslaagd zijn..
    Ik las ergens dat we toch eens jullie kant op gaan komen 😉
    Komt goed.. en misschien meteen een leuke broek scoren voor Jan..

    Beantwoorden

  7. J@n.
    Mei 02, 2017 @ 18:09:07

    Ik dacht in het begin; wat gaat rietepiets nou doen? 😉
    Maar eh…… wat broeken passen betreft dat zou voor mij een martelgang zijn, daarom haalt Joke er altijd een naar huis en dan haalt ze zelf een stukje van de pijpen, want die zijn altijd te lang en dan is Jan weer ‘het heertje’.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 02, 2017 @ 18:15:23

      Zo deed ik het soms ook voor Henk, maar nu is hij liever niet alleen thuis en gaat liever mee om dat te vermijden. Dat korter maken moet ik helaas ook altijd doen maar dit keer ben ik te lui en bracht ze naar de plaatselijk Turk.

      Beantwoorden

  8. Michel
    Mei 02, 2017 @ 17:28:14

    Samen kom je een heel end ☺️. Ik heb een hekel aan kleren kopen en ben altijd blij als mijn vrouw mee is, die zegt ook gewoon eerlijk als iets me niet staat…

    Beantwoorden

  9. Corja
    Mei 02, 2017 @ 14:28:00

    Wat vind ik dat toch knap van je: zelfs de moeilijkste situaties weet je nog met humor te beschrijven. Leuk om even met jullie mee te mogen gluren in de paskamer. En ik hoop dat de broeken Henk goed staan en dat hij daar nog een beetje plezier aan kan beleven…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 02, 2017 @ 14:37:50

      Humor maakt álles draaglijker dus waarom niet. maar we hádden het ook echt naar ons zin. Ik zit weer goed in m’n vel en dan kan ik er écht goed mee omgaan omdat het zo dankbaar is te zien dat hij het óók naar z’n zin heeft. Dat doet de mindere momentjes snel verbleken. Maar ik schrijf natuurlijk mijn stress wel op de privesite voor de kinderen van me af, dat helpt echt hoor.

      Beantwoorden

  10. Petr@
    Mei 02, 2017 @ 13:03:32

    Haha je zette me even op het verkeerde been Riet! Fijn dat jullie goed geslaagd zijn en jullie kennende 😉 hebben jullie gelijk een heerlijke lunch soldaat gemaakt!
    Kleren kopen, de meeste mannen hebben er een hekel aan en de mijne ook.
    Ik koop alles “op zicht”, anders komt er niets van hem terecht haha.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 02, 2017 @ 13:08:55

      Ging dan écht per ongeluk hoor….;-)
      Deed ik ook vaak hoor, maar hij is tegenwoordig niet graag alleen thuis en gaat dus lieve mee. Dan is het wel zo fijn om daar te kunnen passen.

      Beantwoorden

  11. Ingrid Mooren-Roovers
    Mei 02, 2017 @ 12:39:43

    Ik zag jullie ineens languit op de grond liggen hahah

    Beantwoorden

  12. hanscke
    Mei 02, 2017 @ 10:38:11

    Ha ha, ik kan me jouw begin wel voorstellen, het had nog alle kanten uit kunnen gaan, want waarom zou een ouder stel niet zo verliefd kunnen zijn en daarom een hoekje nodig hebben om, nee niet in het openbaar, maar wat afgeschermd, toch even heel intens te knuffelen en te zoenen zon der direct van dattem.
    En dan begint je eigenlijke verhaal en komt van dattem toch nog heel onschuldig even om de bocht kijken. Mooi hoor.
    Overigens wel fijn dat er nu ruimere paskamers met handgrepen etc. zijn voor mensen die dit nodig hebben.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 02, 2017 @ 11:42:45

      Maar dáár zijn ze toch eigenlijk niet voor bedoeld die paskamers, ik kon het gewoon niet láten om er even die draai aan te geven. 😉
      C&A heeft al veel langer minstens één aangepaste paskamer en dat is fijn. Ik wist het omdat ik er met Marion in haar rolstoel óók altijd gebruik van maakte want zelfs dát past.

      Beantwoorden

  13. Hartelijke Hot Hulk
    Mei 02, 2017 @ 10:09:07

    Bedankt voor de tip.
    Daar moet ik eens met Trees heen.

    Beantwoorden

  14. Spontanity
    Mei 02, 2017 @ 10:03:10

    Zo fijn dat jullie dit samen hebben kunnen doen.
    xxx

    Beantwoorden

  15. Neeltje
    Mei 02, 2017 @ 09:12:35

    Geweldig blog! Liefdevol verwoord.

    Beantwoorden

  16. Blog Zonder Naam
    Mei 02, 2017 @ 04:45:00

    Voor veel vrouwen is winkelen een uitlaatklep voor emoties voor mannen is het over het lgemeen een crime…..
    Zou dat het grote verschil tussen man en vrouw zijn??

    Beantwoorden

  17. gewoonanneke
    Mei 01, 2017 @ 23:38:08

    Haha ja ons eerst op het verkeerde been zetten he…… maar goed dat je geslaagd bent. Mijn Hema heeft is klein en heeft ook alleen harde broodjes en soep en de allerlekkerste cappuccino. Wel goed eigenlijk zo’n speciale kleedkamer daar is over nagedacht.

    Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Mei 01, 2017 @ 23:28:52

    ja, en je kan het ook als sport zien, drie broeken passen en dan de eigen weer aan, dat is topsport!

    Beantwoorden

  19. Leidse Glibber
    Mei 01, 2017 @ 23:26:58

    Ik heb ook een hekel aan kleding kopen en dat terwijl ik zelf (heul, heul heul) vroeger in de herenkleding winkel gestaan heb. 🙂 OT het sportverslag is inderdaad leesbaar omdat ik geen sportverslaggever ben en al helemaal niets met voetbal heb op het EK en WK na 🙂

    Beantwoorden

  20. schrijfselsvanmij
    Mei 01, 2017 @ 22:16:28

    Leuk begin 🙂
    Ik ben ook regelmatig met mijn vader op stap geweest om kleding te passen/kopen. Heel gezellig, omdat ik altijd zorgde voor een hele grote portie tijd èn geduld.

    Beantwoorden

  21. Zus
    Mei 01, 2017 @ 21:48:56

    Riet wat heb ik bewondering voor je. Ik heb ook een wankele man, daar is het moeilijk mee winkelen. Zeker als je zelf al wat ouder en moe bent. Maar af en toe moet je wel, Wij gaan naar een dorp verderop, daar zit een winkel waar we wonderwel kunnen slagen. Waar de dames je nog echt helpen iets leuks te vinden. Als je zoals ik, al zo lang niet gewinkeld hebt, moest er weer inkomen. Maar n inspanning dat het kost. En heel gek, ik vind altijd wel iets leuks voor Theo maar voor mijn figuur is het wat moeilijker. Maar we komen altijd wel met iets “gepast”s thuis. liefs en sterkte .

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2017 @ 21:55:09

      Maar het helpt enorm dat hij het winkelen op zich best wel leuk vindt, passen dan wat minder maar met mijn hulp is het toch prima gelukt.
      Fijn dat jullie nog een winkel hebben waar men je kan helpen, dat scheelt natuurlijk veel. waarschijnlijk staat er ook wel ergens een stoeltje in de winkel . Gelukkig ben ik nog wat jonger dan jij , moet nog 75 worden, en als je rond de 80 bent kúnnen een paar jaar heel veel verschil maken.
      met oudere vrouwenfiguren wordt helaas nog steeds héél weinig rekening gehouden in de mode industrie.
      XXX

      Beantwoorden

  22. Kakel
    Mei 01, 2017 @ 21:29:41

    De broeken erover jassen. Alleen jij verzint dat weer! Ik vond dat je uitstekend begon, je had meteen mijn volle aandacht maar laat dat nou geen uitzondering zijn.
    Het is niet alleen een hilarisch blog, je leest ook de liefde op en tussen iedere regel.
    Lieve groet.

    Beantwoorden

  23. powerpointgreetje
    Mei 01, 2017 @ 21:21:50

    Wat een leuk verslag weer,
    heel fijn dat jullie het gezellig hebben gehad,
    fijne “gezellige” avond toegewenst

    Beantwoorden

  24. Villasappho
    Mei 01, 2017 @ 20:56:17

    Smakelijk begin weer. Snap het helemaal enorme hekel aan kleding kopen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2017 @ 21:12:33

      Ja het was even zoeken hoe ik het verhaal kon vertellen, kun je wel eens hebben hé;-) Ik heb geen hekel aan op kledingjacht gaan maar ik kan ook gelukkig wel gaan op tijden dat het niet zo druk is, dat scheelt een slok op een borrel.

      Beantwoorden

  25. Suskeblogt
    Mei 01, 2017 @ 19:54:38

    broeken passen ik ook niet mijn lievelingshobby, maar soms moet het. Goed dat Henk thuis zich zelf kleedt. Zo blijft hij in beweging.

    Beantwoorden

  26. Marja
    Mei 01, 2017 @ 19:51:51

    De broeken even door jassen. Je bent toch echt een talenwonder. Zo leuk hoe je dit avontuur weer hebt beschreven. Ik kan me niet heugen dat ik in een pashokje heb gestaan. Mijn kleding gaat al decennia mee en de paar nieuwe dingen die ik per jaar nodig heb, bestel ik online.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2017 @ 20:14:33

      Nou zeker géén talenwonder maar dit soort associaties borrelen altijd precies op het goede moment op, maak ik natuurlijk dankbaar misbruik ven;-)
      Ik winkel eigenlijk wel graag zo af en toe , gezellige lunch erbij als het even kan en aan mij heb je geen kind;-)

      Beantwoorden

  27. AnneMarie
    Mei 01, 2017 @ 19:43:46

    Ook ik dacht dat het een andere kant op zou gaan maar dit was gewoon een staaltje teamwork met een prima resultaat. Vast nog iets lekkers genomen op de goede afloop.

    Beantwoorden

  28. Matroos Beek
    Mei 01, 2017 @ 19:07:02

    Leuk geschreven… ik zat in het begin toch aan een ander soort verhaal te denken… Een geslaagde missie. Oef. Het is ook niet bepaald mijn hobby dat passen. Dus altijd snel het hokje in met een stapel kleding en dan maar selecteren.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2017 @ 19:10:12

      Als het niet druk is kan ik je de invalide paskamer aanbevelen, het scheelt echt veel dat je een beetje de ruimte hebt. Maar ja, dat is dan weer oneigenlijk gebruik en kán er iemand misgrijpen die het hard nodig heeft.

      Beantwoorden

  29. willy
    Mei 01, 2017 @ 19:03:22

    ik dacht even die ik op een “verkeerde” site zat Riet..

    “broeken passen”, ik ken niemand die dat als hobby heeft..

    zelf heb ik er een grondige hekel aan..

    maar jullie pakken het wel handig aan..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mei 01, 2017 @ 19:06:20

      Had zómaar gekund, ik was alleen maar even uit de bocht gevlogen;-)
      Inderdaad, broeken passen is lastig, zelfs al je nog wel helemaal stevig op je benen staat. Maar zo ging het reuze snel zonder dat het heel veel inspanning vroeg.

      Beantwoorden

  30. Melody62
    Mei 01, 2017 @ 18:46:58

    Van de nood een deugd maken was jullie al toevertrouwd en terecht zoals nu weer bleek 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

