in tijd van nood…..

……. schil je aardappels met de hakbijl. Of anders gezegd, als je iets niet hébt dat je eigenlijk nodig hebt dan behelp je je zo goed mogelijk  met wat je wél hebt.
En zo’n momentje had ik van de week.

Er zijn nogal wat mensen die  niet zo’n hoge pet op hebben van de sociale cohesie   onder bloggers, het zij zo….. gelukkig weten wij bloggers beter!
Iedere blogger heeft wel voorbeelden van ondervonden  steun, troost of medeleven als dat even nodig is.
Dit keer was het mijn beurt en stond  van de week Aukje voor de deur met een fleurig voorjaarsbloemetje om me een beetje op te fleuren.
Aukje heeft zélf de laatste paar jaar veel meegemaakt  en voelde zich in die tijd gesteund door het kaartje dat ik, onderweg naar Marion, af en toe in de brievenbus liet glijden of een bloemetje aanreikte.

Het was een knus  half uurtje,  (voor Henk is bezoek  tegenwoordig erg spannend) en met een kopje thee kletsen Aukje en ik gezellig bij terwijl Henk in de serre  rustig door gaat met de randjes van de volgende puzzel uit de doos zoeken.
We kakelen drie kwartier in een half uur en ja hoor…. ik vergeet hélemaal om een foto te maken voor een logje….zucht!
Ja ik kan natuurlijk makkelijk alsnog een foto maken van de narcissen die in een prachtig glazen bakje  staan.
Ik zie Aukje ondertussen  in verbijstering naar de foto rechtsboven kijken, heb ik haar af staan loeren voor de deur?
Ze heeft daar niets van gemerkt daar is ze wel zeker van. En dan heeft ze gelijk.
Dié foto is nou het verhaal van “de aardappels en de hakbijl” .

Ik gap van  haar site een recente foto van haar, ze heeft daar dezelfde jas aan en dezelfde zonnebril op als toen ze bij mij voor de deur stond,  dat komt mooi uit.
Ik herinner me dat ik ooit in een logje een foto van onze huisdeur heb geplaatst en zoek die op.
En dan is 1+1+1 gewoon wéér 1 want met een beetje knippen, plakken en knutselen staat Aukje dan inderdaad mét bloemetje voor onze deur.
De laatste keer dat ik bij háár was  vroeg zij haar man een foto te maken….. zij wél!

61 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Mei 01, 2017 @ 14:31:22

    Toen is Tien!

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Mei 01, 2017 @ 14:31:00

    Toen ik toen(plus)jaren geleden in die blogwereld rolde was er een hecht en vrij grote groep mensen die elkaar ook eens in de zoveel tijden zag in the flesh. Mooie herinneringen aan. Maar die groepen vielen uit elkaar. Veel bloggers haakten af,, verdwenen naar de sociale media en lieten een leeg adres achter. Anderen verdwenen door het gelazer bij vroegere aanbieders. Gelukkig bleven de trouwen in de buurt en werden vrienden of goede kennissen. Groot plus van dat blogwerk. Je leert de leuken beter kennen en deelt lief en leed. In alles en over en weer. Alleen daarom wil je dan zolang mogelijk door met bloggen en/of Sociale media vullen. Omdat je bij die laatste oude bekende tegenkomt, maar ook nieuwe contacten die ook weer tot je ‘inner circle’ gaan behoren soms. Dat sociale zit er dus zeker in. En als je dan weet dat iemand even een arm of schouder nodig heeft ruk je uit! Mooi dat het ook bij jou zo goed is aangekomen…..Daar schrijf je voor Rietz!

    Beantwoorden

  3. Kakel
    Apr 29, 2017 @ 18:38:44

    Jullie boffen met elkaar! En jij met je knutsel-inzicht (-:

    Beantwoorden

  4. Ingrid Mooren-Roovers
    Apr 29, 2017 @ 15:55:38

    Die Aukje die boft maar….

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    Apr 28, 2017 @ 23:41:37

    Dit blijven de mooie momenten van het bloggen. Klopt helemaal wat je zegt, al ken je elkaar vaak niet in real life je leeft met elkaar mee. Het is dat de tijd veranderd is maar ook de weblogmeetings waren destijds erg leuk en denk er nog met plezier aan terug. En dat wij ooit nog eens op het malieveld met zijn drieën zouden demonstreren had je ook 20 jaar geleden niet verwacht 🙂 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 29, 2017 @ 07:48:37

      O ja, die meetings destijds voegde echt iets toe. Er zijn heel af en toe nog wel mensen die iets organiseren, Melody bijv. heeft binnenkort iets geregeld maar dat is richting het Noorden en dus véél te ver voor mij.
      Maar ook zonder dat koester ik mijn “lezers”omdat ze , zeker nu, me in het gewone leven blijven betrekken.

      Beantwoorden

  6. Mrs. T.
    Apr 28, 2017 @ 21:27:35

    Het bloggen heeft mij ook heel veel opgeleverd. Een aantal goede kennissen en een zeer goede vriendin. En verder een boel onlinecontacten die voor 97,5% allemaal heel positief zijn.
    Ik ♥ bloggers!

    Beantwoorden

  7. ria
    Apr 28, 2017 @ 20:05:18

    Zo is het Riet .Wij bloggers leven met elkaar en zijn er voor elkaar in lief en leed.
    Heerlijk als je zoals jij zo creatief bezig kunt zijn. Henk is op zijn manier ook bezig.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 28, 2017 @ 20:24:24

      Het kan af en toe écht het verschil maken hé! Ik ben zó blij met alle computermogelijkheden , ik heb er veel afleiding aan en bezigheid nu we toch minder andere dingen kunnen doen.

      Beantwoorden

  8. willy
    Apr 28, 2017 @ 16:21:13

    je bent wel creatief bezig Riet..
    het betere knip – en plakwerk had ik hier echt niet verwacht..
    maar je weet me te verrassen..

    leuk dat je een blogger in de buurt hebt..
    en het sociale aspect van bloggen betwijfel ik niet

    prettige dag

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 28, 2017 @ 16:44:18

      Maar het knutselen in een fotobewerkingsprogramma is écht een leuke hobby hoor, ik doe het vaker.
      Inderdaad heel leuk als een blogger in de buurt blijkt te wonen, ik heb er al eerder een mooie vriendschap aan over gehouden.

      Beantwoorden

  9. majaer
    Apr 28, 2017 @ 15:33:05

    Het is altijd fijn als ze aan je denken wanneer je het even moeilijk hebt, dit is onmisbaar je kan dan weer even verder en voel je je niet zo alleen .

    Beantwoorden

  10. Regenboogvlinder
    Apr 28, 2017 @ 14:12:11

    Oh wat enig zeg! Een blogster die bijna om de hoek woont?
    Slim opgelost zo, leuk! En voor Henk was het een prima afleiding natuurlijk dat hij gewoon zijn ding kon blijven doen! Mooi opgelost!
    Blogland is zo leuk hè…

    Beantwoorden

  11. Petr@
    Apr 28, 2017 @ 13:07:37

    Wat lief van Aukje! Juist de onverwachte dingen kunnen je heel blij maken!
    Je bent een kei in photoshoppen hoor, ik zou zweren dat het een originele foto is en geen knip en plakwerk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 28, 2017 @ 13:15:38

      Dat is het leuke als je redelijk bij elkaar in de buurt blijkt te wonen.
      met foto’s knoeien is gewoon hartstikke leuk maar ik heb niet altijd zélf een idee om iets te maken, nu had ik dat wél.

      Beantwoorden

  12. J@n.
    Apr 28, 2017 @ 11:56:16

    Hé, das raar, even geleden heb ik je blog gelezen en toen stond er die eerste foto niet bij en nu wel………Ik vroeg me al af over welke foto jij het had. Weblog heeft nog steeds rare kuren.

    Beantwoorden

  13. J@n.
    Apr 28, 2017 @ 11:30:48

    Over een bloggersband gesproken, wat te denken van het huwelijk tussen Jeroen (fijne gozer) en Rafael (vlinder) ? Prachtig toch!

    Beantwoorden

  14. John
    Apr 28, 2017 @ 09:17:29

    Ik ondervind het niet zo heel erg op de zelfde manier als jij maar ik weet dat er tussen sommige bloggers een hele hechte band is en dat is alleen maar mooi.
    Ik vind het übergrappig hoe je dit met die foto hebt opgelost. 😀 echt op z’n Rietz

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 28, 2017 @ 09:31:34

      Toch voel ik met jou ook wel een band hoor, maar ook jij woont veel te ver uit de buurt om persoonlijk contact met je te hebben.
      Daar ben je ook véél te druk voor. Maar ook bij jou zie je toch dat als je onverwacht weer een blog stop hebt mensen vragen of alles oke is. Al weet ik ondertussen wel dat het met enige regelmaat voorkomt als je druk bent want dan heb je moeite het blogritme weer op te pakken. Maar ik blijf áltijd in m’n rondje even kijken of er al een teken van leven is. Gelukkig gaat het het met jou ook gewoon goed dus “opkikkertjes”zijn nu even niet nodig;-)

      Beantwoorden

  15. terrebel
    Apr 27, 2017 @ 23:28:50

    Mooi, dat sociale aspect aan bloggen! Ik ben ervan overtuigd dat wij ook in het leven buiten internet zo met elkaar om kunnen gaan. Staan de bloemen er nog lekker fris bij?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 28, 2017 @ 08:07:23

      Hoe bedoel je “kunnen”? Het zijn natuurlijk gewoon dezelfde mensen die in het gewone leven óók sociaal met elkaar omgaan . De aso’s gedragen zich op internet alleen maar nóg asocialer.

      Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Apr 27, 2017 @ 23:28:00

    ja hoor, zo is het verhaal toch compleet! Dat kunnen echte loggers.

    Beantwoorden

  17. Matroos Beek
    Apr 27, 2017 @ 21:59:16

    Het zijn de kleine dingen die het doen. Een cliché, maar met jouw verhaal nogmaals bewezen hoe waar het is.

    Beantwoorden

  18. Marja
    Apr 27, 2017 @ 21:24:34

    Wat een schat om jou spontaan in de bloemetjes te zetten. Jij doet dat dan omgekeerd weer bij haar. Je bent verrassend slim bezig geweest met je hakbijl.

    Beantwoorden

  19. Spontanity
    Apr 27, 2017 @ 19:55:04

    Whaha, ik zat echt eerst even te kijken naar die foto van…huh???
    Knap gedaan 🙂
    En het was echt even fijn je weer te zien.
    En wat leuk om een logje over mij zo te lezen.
    Thanks.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Apr 27, 2017 @ 19:59:41

      Ja wat ben ik dan weer een trul hé, helemaal vergeten om ‘m te maken.
      Moest ik éérst weer op zoek naar de aardappels en de hakbijl;-)
      Ik vond het ook fijn te zien dat jij er weer zo goed uit ziet. Je bent weer “als nieuw”met je korte koppie en zónder bril.

      Beantwoorden

  20. Mrs. Brubeck
    Apr 27, 2017 @ 19:54:06

    Superfijn! Een klein gebaar kleurt je dag! X

    Beantwoorden

  21. De Gans (Marije)
    Apr 27, 2017 @ 19:33:54

    Wat mooi. Soms heb je dat erg nodig, zeker als je veel voor anderen zorgt.
    Mooi gezegd, bezoek is tegenwoordig ‘spannend’… Lieve groet en een virtuele knuffel ❤

    Beantwoorden

  22. Neeltje
    Apr 27, 2017 @ 19:21:50

    Onmisbaar, af en toe een arm om je heen.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

