uit ’t vuistje

Denk nou niet dat we altijd dure terraszitters zijn hé. Soms halen we na gewerkt te hebben gewoon een broodje en eten dat op een bankje op de boulevard op.
Viswinkels genoeg daar bij de haven, blikje bitter lemon erbij en we kunnen er weer tegenaan tot de avondmaaltijd.
Eigenlijk ben ik niet zo’n viseter maar zo op z’n tijd gaat een broodje gerookte zalm er best in.
Voor het broodje van Henk heeft een paling het leven gelaten, klopt, zijn dan weer niét de goedkoopste broodjes  maar oke, we hadden gewerkt dus dan kan dat er wel af.

Gelukkig zijn we geen grote eters want en hebben we ieder aan één broodje genoeg.
Ja hoor, de rommel doen we netjes in de papierbak, die staan er genoeg, zowel op het strand als op de boulevard.
Om de spijsvertering te bevorderen kunnen we ook nog gebruik maken van een soort “stormbaan” op het strand. Je begrijpt, ik ben niet te houden en maak even een rondje over alle attributen….. jammer dat toen nét de batterij van de camera leeg was, dus geen atletisch hilarisch filmpje, zó jammer!
Maar gebruik je voorstellingsvermogen en je ziét hoe ik mezelf aan dat touw  over die klimplank trek …. éitje natuurlijk! Ach, eigenlijk missen jullie dus niets!

40 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Spinnetje
    Apr 04, 2017 @ 21:28:23

    Oja…zelfs zonder filmpje zie ik je zo rennen 🙂
    En zit me gelijk even lekker te maken bij het zien van de broodjes….goed plan om dat ook weer eens te doen. We zijn al even niet meer richting Scheveningen geweest.

    Beantwoorden

  2. Petr@
    Apr 04, 2017 @ 19:55:16

    Groot gelijk Riet, een lekker broodje vis gaat er altijd in!
    Wel jammer dat met de batterij leeg was van je camera, nog maar eens overdoen dan haha, wij willen dat zien!!

    Beantwoorden

  3. Melody62
    Apr 04, 2017 @ 11:49:04

    ja hoor…. zit je dan eindelijk op de bank….ff uitpuffen, hijg hijg hijg, de rammelende maag negerend… denk je ‘ik goi us eem bie rietzzz kiekn’…. wordt hier maar weer bevestigd dat mijn maag inhoud wil…. en dan moet ik het doen met een boterham uit de koelkast ipv zo’n zalig broodje met verse vis…….

    groene jaloeziekleur stijgt uit mijn decolleté *grinnikkkk*

    Beantwoorden

  4. gewoonanneke
    Apr 03, 2017 @ 21:39:07

    Niks lekkerder dan buiten zo’n broodje opeten hoor. Heerlijk. Ja ik zag het je doen in gedachten, record gehaald zeker??? haha.

    Beantwoorden

  5. willy
    Apr 03, 2017 @ 19:10:33

    een lege batterij…mij overkomt dat altijd op een ongelegen moment..Riet

    maar bij jou lijkt het me in dit geval andersom

    groeten

    Beantwoorden

  6. Albert y Mara fotoblog
    Apr 03, 2017 @ 18:14:56

    Zowel voor jou als Henk een heerlijke Hollandse tapa, een broodje (puntje) vis. Dat het je maar gesmaakt heeft. Als we weer eens terug zijn in Holland, dat duurt nog een paar maanden, nemen we de volgende dag bij onze visboer in onze “dolfijne” Hanzestad meestal elk twee broodjes haring. In de tijd dat we er zijn regelmatig.
    En voordat we vertrekken naar Spanje ook, om het af te leren *WINK*.
    Jammer dat je batterypack leeg was. Houden we het filmpje van je te goed?
    Salu2 de Albert y Mara vanuit Los Boliches aan de Costa del Sol

    Beantwoorden

  7. tagrijn
    Apr 03, 2017 @ 16:03:09

    Wat jammer nou toch dat net de batterij van de camera leeg was. En of de duvel ermee speelt: ook nog vergeten een volle mee te nemen. Dat zul je nou altijd zien. Het is me toch wat!!

    Beantwoorden

  8. majaer
    Apr 03, 2017 @ 14:27:28

    Heerlijk hoor zo even op een bankje een broodje eten. Ik ben ook geen vis eter alleen een haring met veel uitjes vind ik wel lekker.

    Beantwoorden

  9. Spontanity
    Apr 03, 2017 @ 12:06:13

    Als wij daar in de buurt zijn gaan we voor de kibbeling van Simonis 🙂
    Meedoen aan de Mudrace misschien iets voor jou Riet?

    Beantwoorden

  10. margrietspanjaard
    Apr 03, 2017 @ 11:50:40

    Nou, bij mij gaan er wel twee broodjes in hoor en dan wil ik best wel even over die hindernisjes springen 🙂

    Beantwoorden

  11. meninggever
    Apr 03, 2017 @ 10:25:00

    Niets zo lekker als een broodje met zoute haring als het kan. Zalm op een toastje is ook niet te versmaden. Met paling heb ik zelf niet zoveel, teveel verhalen over gelezen….::)

    Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Apr 02, 2017 @ 21:14:21

    Ik krijg nu spontaan zin in paling.

    Beantwoorden

  13. beaunino
    Apr 02, 2017 @ 20:41:12

    Wat heerlijk rustig daar. En dan die strakblauwe lucht en die lekkere broodjes. Ik kan bijna niet wachten om ook met pensioen te gaan en hier en daar de handjes uit de mouwen te steken. Geniet maar lekker jullie.
    Zie het levendig voor me hoe jij daar overheen veulent;-)

    Beantwoorden

  14. Kakel
    Apr 02, 2017 @ 20:39:38

    Ik heb liever dat jullie een broodje dode vis eten dan ik (-: Het was zo te zien heerlijk op het strand: een blauwe lucht en een zonnetje. Zeker na een ochtend werken is dat genieten. Dat filmpje houden we toch wel tegoed??
    LIeve groet

    Beantwoorden

  15. hollandswelvaren2015
    Apr 02, 2017 @ 19:41:46

    Ik vind alles lekker behalve schaaldieren minus garnalen,maar ik ben dan ook niet zo’n vlees eter.Zo’n ‘stormbaantje’laten we maar aan de jeugd,wat jij.Wij hebben ons portie buiten spelen al wel dik overtroffen,dat halen ze vandaag de dag toch niet meer in.

    Beantwoorden

  16. Regenboogvlinder
    Apr 02, 2017 @ 14:12:47

    Hmmm jammie, gaat er af en toe best in. Ziet er lekker uit!
    Een broodje paling vind ik lekker en gerookte zalm ook, maar dat weer niet op brood. Verder ben ik ook geen vis- en zeevruchteneter. Ik lust best kibbelingen en een lekkerbekje, maar in een restaurant zal ik nooit vis bestellen.

    Beantwoorden

  17. Ingrid Mooren-Roovers
    Apr 02, 2017 @ 11:28:03

    O,ik dacht dat je zou gaan zwemmen van die vis….

    Beantwoorden

  18. cornma
    Apr 02, 2017 @ 10:50:03

    Ik zie de beelden van een kwiek bewegende en springende Rietepietz voor me. In gedachten doe ik net zo kwiek mee. Gelukkig blijft het bij gedachten.
    Een broodje paling daarentegen is dan weer niet te versmaden.

    Beantwoorden

  19. Villasappho
    Apr 02, 2017 @ 09:17:53

    Liever jullie dan ik. Inclusief de broodjes.

    Beantwoorden

  20. Blog Zonder Naam
    Apr 02, 2017 @ 05:01:40

    Je moet de ‘jeugd’ ergens mee zoet houden als ze niet kunnen ‘interneppen’.

    Beantwoorden

  21. Tessa | 52druppels.nl
    Apr 02, 2017 @ 01:30:14

    haha toch jammer!

    Beantwoorden

  22. De Gans (Marije)
    Apr 01, 2017 @ 21:51:14

    Oh wat lekker! Volgende keer volle camera mee 😉

    Beantwoorden

  23. Renesmurf
    Apr 01, 2017 @ 20:50:24

    Ik zie het al voor me, zo beeldend kan je schrijven!

    Beantwoorden

  24. Suskeblogt
    Apr 01, 2017 @ 20:28:53

    zo’n broodje vis zie ik ook wel zitten. En dat filmpje zie ik ook zo voor me.

    Beantwoorden

  25. Matroos Beek
    Apr 01, 2017 @ 20:04:13

    Ik zie het helemaal voor me! De volgende keer hoop ik dat we je echt in actie zien.

    Beantwoorden

  26. Marja
    Apr 01, 2017 @ 19:57:59

    Jammie! Als jullie nou gewoon die broodjes nemen, ben ik bereid om het beleg op te peuzelen. Deal?

    Beantwoorden

  27. Neeltje
    Apr 01, 2017 @ 19:57:50

    Haha, ik zie het voor me. Enne, ook een mooi plekkie!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

