gemengd

Komt wel eens voor dat ik éigenlijk geen tijd heb om een logje te schrijven.  Dan  kwakken ze van de drukkerij even snel een haast klusje binnen, een paar  duizend stroken  papier waar zes kaarten op gedrukt zijn die dan zigzag gevouwen moeten worden….”gisteren klaar als het ff kan”! Doen we hoor,  lekker muziek je erbij aan en karren maar.

Wat zeg je? Oh wat voor muziekje  we dan draaien. Nou in ieder geval geen LP, dan moeten we te vaak opstaan maar we hebben ook zat CD’s. Van pop tot klassiek en nog veel  ertussenin. Ja hoor dat kan best dat je zowel van pop als van klassiek houdt. Zo  kan het gebeuren dat na  Racoon  de CD van  Micheal Bolton aan de beurt komt.
Allebei pop zeg je?  Zou kunnen maar in dit geval niet waar.

Michael Bolton maakte ook “my secret passion”,  een CD met allemaal bekende aria’s uit de klassieke wereld. Hij kreeg die geheime passie nadat hij ooit meewerkte aan een liefdadigheidsconcert waar hij “met friends”  én Pavarotti zong.  Dat de “friends” er meer een dronkemansriedeltje van maken….ach,wie kan het schelen als het geld voor een goed doel opbrengt, maar Michael Bolton ( met de wapperende lange haren)  gooit er toch een aardige uitsmijter uit.
Nou ja luister zelf maar even hoe hoe “de popzanger”zich handhaaft  naast Pavarotti. In ieder geval is zijn “secret passion” één van mijn favoriete CDtjes.

45 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Apr 03, 2017 @ 10:27:54

    Bij werk dat in feite ‘moet worden gedaan’ gebruik ik zelf andere muzieksoorten dan daar waar mijn creativiteit wordt gevraagd. Het moet niet teveel afleiden en als ik ga meezingen is het helemaal fout in het laatste geval. Maar muziek is wel goed voor de stemming vaak en als die stemming er niet naar is pas ik de muziek even aan. Om nog meer de donkerten van de geest te bevoorraden. Gelukkig maar zelden voorkomend fenomeen….

    Beantwoorden

  2. cornma
    Apr 02, 2017 @ 10:46:58

    Bolton heeft een mooie warme klank in zijn stem en eigenlijk mis ik dat een beetje bij Pavarotti. Mijn voorkeur bij de drie tenoren gaat altijd naar Placido Domingo.

    Beantwoorden

  3. kwan
    Apr 01, 2017 @ 10:35:27

    Zijn secret passion is jouw guilty pleasure 😉

    Beantwoorden

  4. Petr@
    Mrt 31, 2017 @ 17:03:41

    Echte arbeidsvitaminen! Knap gedaan door Bolton, maar het is ook niet mijn eerste keus 😉

    Beantwoorden

  5. majaer
    Mrt 31, 2017 @ 14:35:13

    Ik weet het smaken verschillen, maar dit is niet mijn muziek gelukkig kan jij er van genieten en vele met jouw.

    Beantwoorden

  6. Regenboogvlinder
    Mrt 31, 2017 @ 14:00:44

    Zeker niet verkeerd. Die Michael heeft een prachtige stem. Ik houd ook wel van klassiek muziek, nog maar kort mee geleden, 2 jaar of zo, ermee bekend geraakt. Maar ik houd meer van de muziek dan van de zang.. met name cello, bas en piano…

    Beantwoorden

  7. Veendammerman
    Mrt 31, 2017 @ 08:29:50

    Ik heb ook heel wat zitten vouwen, nieten, sorteren en snijden in de drukkerij waar ik werkte. Als wij vormgevers even niks te doen hadden, hielpen we een handje. Ik vond het leuk om te doen, maar vooral omdat het tijdelijk was.
    Nooit gedacht van Bolton dat ie zo kon zingen. Volgens mij was er jaren geleden ook een Nederlandse versie op, dat popartiesten opera gingen zingen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 31, 2017 @ 08:34:11

      Ja zo gaat dat ook bij de drukkerij waar wij werken, als het nodig is moet iedereen een handje bijsteken. Ik heb het jaren gedaan omdat ik er ook jaren gewerkt heb als snijder/afwerker.
      Ja wat een geluid zit er die Bolton hé, de CD my sycret passion weet me altijd te raken, meer dan een Pavarottie.

      Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam
    Mrt 31, 2017 @ 04:45:58

    Ach ja, jaren geleden heefr Lange Frans ooit eens opera gezongen. Compleet fonetisch hoorde ik hem zingen over…. appelstroop????

    Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Mrt 31, 2017 @ 00:05:05

    Kan me indenken dat je hier van kan genieten tijdens het werken. OT ik even druk met alle reacties nav de rel rond de ontmaskering van de filmproducenten. Gaat aardig ver momenteel met zelfs soortement dreigmails, maar je kent me dat moet je bij mij niet doen werkt juist averechts 🙂

    Beantwoorden

  10. gewoonanneke
    Mrt 30, 2017 @ 23:46:41

    Ik ben helemaal niet van de klassieke muziek zo al is het wel een beetje veranderd maar heb wel een CD van Pavorotti en friends. Wat zullen die kaarten gauw gevouwen zijn haha……

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 31, 2017 @ 08:24:08

      Klassieke muziek heeft nét als popmuziek héél veel verschillende stijlen. Ik weet er veel te weinig van om mezelf écht liefhebber te kunnen noemen want ik kom eigenlijk ook niet verder dan alleen de populair klassieke stukken. Maar dié hoor ik dan ook graag. Je hebt gelijk, het werk vlotten prima, Henk is dan op z’n best en zit lekker mee te zingen.

      Beantwoorden

  11. Renesmurf
    Mrt 30, 2017 @ 23:18:54

    Het raakt mij niet, ik vind het meestal maar overdreven. Ik zou de radio niet uitzetten als het voorbij kwam, het heeft wel wat.

    Beantwoorden

  12. Kakel
    Mrt 30, 2017 @ 21:49:55

    Wel grappig. Allebei de liedjes (dat klinkt ietwat gewoontjes) zijn gezongen door Amira, een meisjes van 9 jaar dat Idols gewonnen heeft.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 30, 2017 @ 21:59:18

      Daar kijk ik nooit naar maar ik heb het wel eens ergens langs zien komen. Wonderlijk dat zo’n jong kind voor zoiets kiest want het past natuurlijk niet echt bij zo’n jong kind, een beetje onnatuurlijk. Zal bij Andre Rieu geweest zijn dat ik het zag. Maar daar gaan we vast (veel) later nog wel iets van horen als ze de leeftijd heeft klassieke stukken te zingen want de basis zit er nu als in goed in.

      Beantwoorden

  13. Suskeblogt
    Mrt 30, 2017 @ 20:28:11

    Ik hou van verschillende soorten muziek dus kan dit er ook nog bij hoor.

    Beantwoorden

  14. Spontanity
    Mrt 30, 2017 @ 19:35:21

    Met een grote glimlach zitten luisteren, F A N T A S T I S C H !!!!

    Beantwoorden

  15. Zus
    Mrt 30, 2017 @ 19:10:01

    Riet, Bedankt voor de tip ,Voor mij is het een topper, Verdorie de kippenvel stond tot op mijn kruin. Ik vind het kunst .Nou ben ik wel fan van Pavarotti. Maar die andere man, die ik niet ken en die vond ik ook geweldig. Heb er van genoten. Knuf.

    Beantwoorden

  16. Marja
    Mrt 30, 2017 @ 17:18:08

    Muziek terwijl u werkt. Lekker gevarieerd. Michael doet het echt geweldig.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 30, 2017 @ 17:23:48

      Ja dat werkt heerlijk hoor, Henk zit dan meestal mee te zingen en geniet van het bezig zijn. Ik ben ook gek op die CD met al die aria’s.Je hoort echt dat hij geboeid is door die muziek.

      Beantwoorden

  17. willy
    Mrt 30, 2017 @ 17:12:35

    aan cd’s van Pavarotti ontbreekt het me niet Riet

    maar het is wel lang geleden dat ik er nog eens naar luisterde..

    eigenlijk hou ik meer van de radio, net zoals in het liedje van Stef Bos

    groeten

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 30, 2017 @ 17:19:35

      Ik heb dan weer niets van Pavarotti want opera is toch minder mijn ding, ik hoor dan liever concertmuziek. Maar natuurlijk óók veel popmuziek met een voorkeur voor de jaren60/70 muziek.

      Beantwoorden

  18. beaunino
    Mrt 30, 2017 @ 17:09:27

    Moest m even op youtube bekijken maar hij handhaaft zich inderdaad bést! Volgens mij houden veelzijdige mensen ook van veelzijdige muziekstijlen.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

