snotneus

Jullie zitten toch niet allemaal te snotteren hé, dat ik eens één keer een logje oversla  moet kunnen en is geen reden om te huilen. Laat dat snotteren nou maar aan mij over want uiteindelijk had ik een flinke aanvaring met een snotneus.
Nee niet met  éne meneer Jesse Klaver al wordt die in de wandelgangen ook wel een snotneus genoemd. Of dat terecht is kan ik niet helemaal beoordelen maar ik ben geneigd daar geloof aan te hechten. Als mijn vader vroeger iemand een snotneus noemde bedoelde hij dat die iemand  “een beetje wijs voor z’n leeftijd” zat te kakelen terwijl hij  (nog) geen benul van het werkelijk leven kon hebben.

En nee ik had ook geen aanvaring met deze snotneus,
Volgens wiki: “ Een olielamp is een soort kruikje met een daarin vloeibare  brandstof  en een pit, gebruikt voor verlichting  of om een vlammetje  te bewaren.
De brandstof bestond uit dierlijk of plantaardig vet  of  minerale olie. ……
Als men het tegenwoordig over een olielamp heeft, wordt vaak de antieke  aardewerken of  metalen vorm bedoeld: de soort die men met z’n  mouw zou kunnen opwrijven in de hoop een goede geest  op te roepen zoals in het verhaal van  Aladin.”

Echt, aan zo’n goede geest ben ik wel toe want mijn vlammetje stond er een paar dagen een beetje flakkerend bij terwijl er toch héél veel  aan mijn snotneus werd gewreven….. maar helaas, weinig goede geesten.
Vást de verkeerde brandstof gebruikt, ik smeerde met vettigheid, dat had natuurlijk olie moeten zijn. Misschien wel wonderolie! Maar ja, of wonderolie nou wel zo verstandig is als je ook veel moet hoesten….. ik wéét het niet, dat kon wel eens een verre van geestige bijwerkingen hebben.
Maar oke, ik ben er weer, als de geesten me in de steek laten doe ik zélf  wel weer een poging om geestig te zijn, ik wrijf nog maar eens wat vettigheid onder m’n rode snotneus!

61 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. majaer
    Mrt 21, 2017 @ 14:05:57

    Vervelend hoor zo’n snotneus.Onze kleindochter was er dit weekend anderhalf jaar met een snotneus en tandjes die doorkwamen, dus een behoorlijke natte boel was het

    Beantwoorden

  2. roadlaura1969
    Mrt 20, 2017 @ 17:50:23

    O jeetje heeft de griep je in de grip gehad of ook niet minder een fikse verkoudheid.
    Beterschap Rietepietz misschien een Grok voor het slapen gaan.

    Beantwoorden

  3. tagrijn
    Mrt 20, 2017 @ 15:54:22

    Ook heel erg: een snotneus met een druiloor.

    Beantwoorden

  4. Petr@
    Mrt 20, 2017 @ 15:28:16

    Even afkloppen, maar ik ben nog niet verkouden of ziek geweest deze winter!
    Snotterigheid moet vaak ook slijten, dus smeer nog maar wat wonderolie onder je schrale neus 😉

    Beantwoorden

  5. Leidse Glibber
    Mrt 20, 2017 @ 12:38:00

    Gelukkig ben je weer beter en ondanks je snotneus je humor niet verloren. OT die eerste zangeres zingt echt mooi he, viel mij 5 jaar geleden direct op en leuk dat ze via Leiden europa ingetrokken zijn en nog graag terugkomen.

    Beantwoorden

  6. Blog Zonder Naam
    Mrt 20, 2017 @ 03:08:36

    Die snotneus i.d.d erg aanstekelijk/ Voor de derde keer dit jaar snotverkouden, met de daarbij behorende hoestbuien. ( die lijken op kinkhoest, waarbij je zelfs in je eigen gehoest kunt stikken) En het ergste is dan nog dat er onderhand geen medicijn meer helpt en dat de dokter doodleuk zegt: ‘dat moet uitzieken’ Ja gezellig, maar ik zit er maar mee. Waarschijnlijk net even te weinig weerstand door te weinig nachtrust en teveel handjes geschud bij de vele verjaardagen van de afgelopen dagen…. Hatsjoe….. Proost!

    Beantwoorden

  7. beaunino
    Mrt 19, 2017 @ 22:56:19

    Mijn vader noemde mij regelmatig een snotneus. Gelukkig ben je er alweer bovenop. Hier staat het bloggen ook op een laag pitje. Ben me nl. aan het oriënteren op een nieuwe vloer e.d.
    Liefs x

    Beantwoorden

  8. Renesmurf
    Mrt 19, 2017 @ 20:53:40

    Ik vind snotneuzen maar vies, altijd al gevonden. Afkeer er van. En iemand zo noemen vind ik best beledigend.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 19, 2017 @ 21:07:17

      Het was vroeger zeker als belediging bedoeld, tegenwoordig is het erg mild vergeleken bij waar men elkaar voor uit scheldt. Maar een echte snotneus is inderdaad geen frisse toestand.

      Beantwoorden

  9. Desire
    Mrt 19, 2017 @ 20:04:25

    Ai jai … tis wat met die snotneuzen. Ben er zelf ook nog steeds niets door, tijdens de kerstdagen (voor mijn doen) een flinke griep gehad en nu nog steeds de nasleep. Af en toe ruik en proef ik helemaal niets, nothing, nada!
    Maar voor jou beterschap met je rode snotneus 😉

    Beantwoorden

  10. hanscke
    Mrt 19, 2017 @ 16:45:28

    Ook ik ben weer behoorlijk aan het snotteren. Ik had eerst mijn twijfels of het nu hooikoorts of verkoudheid was. Nu met al die regen is er geen twijfel meer.

    Beantwoorden

  11. gewoonanneke
    Mrt 19, 2017 @ 15:57:56

    Kreeg ook vorige week opeens flinke snotneuzen, was er verder niet ziek van alleen lastig. Hoop niet dat het weer op je stem slaat me dat hoesten erbij. Beterschap er mee.

    Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Mrt 19, 2017 @ 14:19:43

    Snotneuzen zijn niet leuk. Beterschap.

    Beantwoorden

  13. meninggever
    Mrt 19, 2017 @ 13:50:55

    Mijn tot voor kort nog maar drie dagen durende verkoudheden werden ineens bijna drie weken. 2017 maakte nieuwe baccillen aan die me aardig parten speelden. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. Dat mijn longen nog in het lijf verkeren is een wonder. Ik wens jou ook alle gezondheid toe. Heb je nodig. De lente komt er aan…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 19, 2017 @ 14:11:20

      Dankjewel, ja ik kan wel een beetje extra gebruiken;-) Hoop dat ik niet wéér zo’n lange nasleep heb als vorig jaar. En tja die longen, alles piept en reutelt, je weet wel, gierend naar bed en fluitend weer op.

      Beantwoorden

  14. Veendammerman
    Mrt 19, 2017 @ 11:24:08

    Ik had vanmorgen ook een snotneus maar dat komt waarschijnlijk door de hooikoorts of één of ander stofje dat mijn neusgat invloog 😉 Beterschap, de lente is bijna daar!

    Beantwoorden

  15. Regenboogvlinder
    Mrt 19, 2017 @ 11:16:57

    Gatsie.. niet leuk! Maar je krabbelt ongetwijfeld gewoon weer op, want dat is Rietepietz ook! Beterschap X

    Beantwoorden

  16. Suskeblogt
    Mrt 19, 2017 @ 10:59:43

    Verkoudheden zijn snel te vinden met dat “afwisselend” weer. Liep ik donderdag in mijn hemd te zweten, nu is het weer rillen met je jas en sjaal aan. Beterschap !

    Beantwoorden

  17. matroos
    Mrt 18, 2017 @ 23:24:08

    Tja het is zo gepiept een koudje vatten,maar gelukkig schrijf je niet met je neus.Beterschap!

    Beantwoorden

  18. Matroos Beek
    Mrt 18, 2017 @ 23:16:03

    Ach vervelend. Een voorspoedig herstel verder!

    Beantwoorden

  19. terrebel
    Mrt 18, 2017 @ 21:43:41

    Geestig logje, Riet! Zo’n ouderwets olielampje zou ik wel willen hebben bij onze vakantiehuisjes in Frankrijk.

    Beantwoorden

  20. leegschrift
    Mrt 18, 2017 @ 21:31:19

    Sterkte Rietepietz. Het stukje is er niet minder mooi om. Ik heb er werkelijk van genoten.

    Beantwoorden

  21. Villasappho
    Mrt 18, 2017 @ 20:38:50

    beterschap neem wat fruit en rust dan ben je er zo weer zonder druiper.

    Beantwoorden

  22. Kakel
    Mrt 18, 2017 @ 20:28:51

    Rietepietz, je bent net een echt mens (-:
    Ik herinner me nog dat ik in de lift stond in het bejaardenflat waar mijn oma woonde. In de lift stond een oude dame die daar ook woonde en een tante van mij. Wat de oorzaak was, weet ik niet meer, maar wel dat de oude vrouw “Snotneus!” riep tegen mijn tante. Die was toen al zeker 45 jaar oud (-:
    Fijn je weer te lezen!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 18, 2017 @ 20:48:52

      Ja hoor, niets menselijks is me vreemd, zelfs een snotneus niet.
      Vroeger werd het veel vaker gezegd, het wás een scheldwoord maar ondertussen is het bijna “liefjes”vergeleken wat ze er tegenwoordig uitgooien!

      Beantwoorden

  23. Marja
    Mrt 18, 2017 @ 20:14:38

    Heel slim om die wonderolie niet te gebruiken. Ik ken nog een mop over een ventilator in een kroeg en de verkeerde deur …..

    Beantwoorden

  24. Spontanity
    Mrt 18, 2017 @ 18:06:31

    En ik maar wachten de 15e, de 16e en de 17e, maar je bent er weer!!
    xxx

    Beantwoorden

  25. willy
    Mrt 18, 2017 @ 17:44:09

    ik hoop maar dat dit logje niet besmettelijk is Riet…

    beterschap gewenst

    Beantwoorden

  26. Hartelijke Hot Hulk
    Mrt 18, 2017 @ 17:30:26

    Je lijkt wel een mens!
    Sterkte meissie!

    Beantwoorden

  27. Zus
    Mrt 18, 2017 @ 16:45:06

    Beterschap, Rietepietz. XXX Ik dacht dat de winter wel voorbij was, Maar de verkoudheid nog niet zie ik. Ik hoop dat je mij niet aangestoken hebt, haha.

    Beantwoorden

  28. Neeltje
    Mrt 18, 2017 @ 16:12:47

    Anders heb ik nog wel een rode neus voor je! 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

