inspiratie

Het was natuurlijk een onzin logje dat vorige, als zo vaak bij jullie Rietepietz. Ja ik kán natuurlijk het wereldleed uitputtend gaan beschrijven maar volgens mij voegt dat niet zoveel toe.
Nee ik kies dan toch (te) vaak voor een beetje verstrooiing , ach wat heet kiezen, het overkomt me gewoon.
Als ik onderweg die joggers aan van álles zie duwen  kan ik maar nauwelijks binnen houden “die staat muurvast knul, die krijg je niet om”.

Vaak kom ik per wandeling wel drie blogonderwerpen tegen die strijden “om de eer” hier een plaatsje te krijgen. Het vreemde is dat de andere onderwerpen dan niet  meer aan de bak komen, daar is gewoon de jus af lijkt het wel als ik aan  één onderwerp ben gaan schrijven.
Luxe probleem natuurlijk want menig blogger  vraagt zich van tijd tot tijd af”waar moet ik nú weer eens een logje over maken”, ja toch?

Klopt, ik heb eigenlijk nooit een “writersblog”, schrijf wél bewust maar  om de andere dag een logje, té leuk om in de reacties een bescheiden “chatroom” te hebben en dat vraagt tijd, interactie  weetjewel.
Daarbij wil ik natuurlijk ook m’n linkjes niet verwaarlozen  al houd ik het aantal min of meer strak in de hand, daar kom je echt niet  zómaar tussen hoor , ik dank dan weer wél de hemel op de blote knietjes  dat niet ál “mijn linkjes”  dagelijks bloggen zoals een paar wél doen.

Bewáár me, nee hoor, geef gerust een beetje toe  aan een dipje, of zet gewoon 1x per week een logje als je dat gewend bent, wie ben ik om je daarover op de vingers te tikken. Anderen  zijn soms een tijdje hyperactief om dan ineens weer te vergeten dat er zoiets als blogjes schrijven bestaat, ook helemaal prima zolang je maar  niet ziek  bent. Eh….. waar zou ik het vandaag nou eigenlijk over hebben, o ja, over inspiratie, heb jij er wel eens gebrek aan?
O je wilt nog weten welk onderwerp er verloren ging?  dit zagen we óók tijdens die wandeling maar daar heb ik nu geen verhaal meer bij.

53 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Spontanity
    Mrt 10, 2017 @ 15:59:25

    Hier lukt het ook vaak niet hoor.
    Misschien kunnen we daar samen eens over gaan brainstormen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 10, 2017 @ 17:02:20

      Whahaha, tja, ik heb er zelden een probleem mee, moest nu ook weer kiezen uit meerde onderwerpen, vooral die kleintjes zouden makkelijk iedere dág een logje opleveren maar ja, of dát nou door iedereen gewaardeerd zou worden is dan weer een ander verhaal. Maar brainstormen is leuk al moet je het natuurlijk nog altijd zelf doen.

      Beantwoorden

  2. Tessa | 52druppels.nl
    Mrt 10, 2017 @ 05:58:17

    Hier lukt het nauwelijks nog om te bloggen. Of tuurlijk lukt dat wel, tijd maken kan altijd. Maar ben nu zo lekker druk met heel veel andere dingen die leuker of belangrijker lijken. Weet eigenlijk niet precies wat het is. Hoeft ook niet, t geet zo at t geet… 😀

    Als er weer meer tijd is beloof ik dat ik eerst weer ga bloggen en pas heel lang daarna ga nadenken over douwen tegen bomen 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 10, 2017 @ 12:57:02

      Gewoon zélf prioriteiten tellen natuurlijk, loggen is niét verplicht en met een peuter én een nieuw kindje onderweg heb je gewoon méér dan genoeg om handen, en daar moet je vooral van genieten want dát komt niet meer terug. Ik kijk wel altijd even op m’n rondje of er iets staat , dat is een nadeel als je eenmaal tussen mijn linkjes staat;-)

      Beantwoorden

  3. Blog Zonder Naam
    Mrt 10, 2017 @ 04:35:38

    Jonge ganzen… dat is behoorlijk vroeg voor de tijd vn het jaar. Waarschijlijk zijn papa en mama gans tijdens de vorst een lekker dicht tegen elkaar aangekropen, met dit resultaat.
    Hier in de polder nog geen jong grut gespot.

    Beantwoorden

  4. willy
    Mrt 09, 2017 @ 19:51:25

    gebrek aan inspiratie ?

    dat heeft iedereen wel eens Riet

    en dat verhaal over dat “jong spul”, dat hou ik van jou te goed

    groeten

    Beantwoorden

  5. roadlaura1969
    Mrt 09, 2017 @ 19:00:05

    Leuk lente zegt het gelijk bij mij !

    O ik behoor ook tot de wankel kandidaat blogster, van prut,prut 😉

    Beantwoorden

  6. cornma
    Mrt 09, 2017 @ 11:06:07

    Er is genoeg waar ik over zou willen schrijven, maar ik doe het niet, omdat sommige zaken gewoon te privé zijn. Het vervelende daarvan is dat er dan best wel veel tijd tussen twee blogs kan ontstaan.
    Die gansjes zijn wel super schattig.

    Beantwoorden

  7. Ingrid Mooren-Roovers
    Mrt 09, 2017 @ 10:31:01

    Ahh,wat lief! Nu al?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 09, 2017 @ 12:38:10

      Ja vroeg hé, ik had ze eerst nog bij de aso’s willen zetten omdat ik ook nog een foto heb waar ze uitwaaieren over de weg en zo de weg blokkeren ….. maar die kleintjes zó schofferen ging me toch tever;-)

      Beantwoorden

  8. Petr@
    Mrt 09, 2017 @ 09:24:05

    Ach wat een schatjes! Volgens mij zijn het de eerste jonge pulletjes dit jaar.
    Ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.
    O ja ik heb ook regelmatig gebrek aan inspiratie of ik heb het wel maar is het eigenlijk toch niet geschikt. Kijk, mooie foto’s heb ik altijd wel maar ik wil een beetje variatie op mijn blog, dat valt soms niet mee.
    Ik bewonder jou om je oog voor grappige onderwerpen waar je over kunt bloggen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 09, 2017 @ 12:36:36

      Leuk hé, ik was ook wat verbaasd dat ze er al zijn maar zag gisteren toch ook weer ergens anders zo’n stel trotse ouders.
      Nee ik heb zelden gebrek aan inspiratie, er is altijd wel iets waar ik een verhaaltje van kan breien, altijd zéér informatief en .diepgravend natuurlijk;-)
      Ik zie gewoon vaak dingen waar ik iets geks bij denk, en dan past dat altijd wel in een logje.

      Beantwoorden

  9. Neeltje
    Mrt 09, 2017 @ 08:48:05

    Leuk blog! 🤗

    Beantwoorden

  10. John
    Mrt 09, 2017 @ 08:47:36

    JA, ik kan wel een hele periode bloggen, en dan opeens een pauze houden. Vaak omdat ik het dan echt te druk heb of omdat er iets speelt zoals afgelopen september toen mijn vader plotseling overleed. Ik kom ook dagelijks genoeg onderwerpen tegen maar toch kan het gebeuren dat ik deze kwijt ben op het moment dat ik wat ga schrijven.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 09, 2017 @ 12:32:37

      Jouw patroon herken ik inderdaad ondertussen, ik snap ook wel dat je hoofd niet naar loggen stond na het overlijden van je vader. Door het verleden had dat voor jou nog veel meer impact dan het toch al zou hebben.

      Beantwoorden

  11. Veendammerman
    Mrt 09, 2017 @ 08:16:08

    Het leuke van bloggen vind ik de combinatie van lezen en schrijven en dat er af en toe iets humoristisch voorbij komt is altijd welkom 😉

    Beantwoorden

  12. Renesmurf
    Mrt 08, 2017 @ 23:57:53

    En zo smurfen wij voort! Ja, de één zus en de ander zo, en dat is het leuke aan webloggen.

    Beantwoorden

  13. Leidse Glibber
    Mrt 08, 2017 @ 23:35:13

    Vastigheid is inderdaad het sleutelwoord of dat nu een keer per week, om de dag of elke dag is. Je lezers moeten weten wanneer ze iets kunnen verwachten.

    Beantwoorden

  14. terrebel
    Mrt 08, 2017 @ 22:51:18

    Er zit voldoende materiaal in mijn hoofd om jaaaren vooruit te kunnen met logjes schrijven. En dat is er van uit gaande dat ik zes stukjes per week plaats. Mijn Engelstalige stukjes nog niet eens meegeteld. Had ik als kind al, zo’n vol hoofd. Voordeel is dat ik mij nooit verveel. Nadeel is dat mijn hoofd altijd vol zit. 😉 Leuk, een blogje over bloggen!

    Beantwoorden

  15. ria
    Mrt 08, 2017 @ 22:48:46

    Het moet me gewoon uit de mouw vallen. Soms gebeurt het enkele keren na elkaar
    en dan weer helemaal niet.

    Beantwoorden

  16. majaer
    Mrt 08, 2017 @ 22:44:48

    Heerlijk weer dat jonge grut, en ook ik ben ook geen regelmatige Blogger en dat hoeft ook niet. Ik heb ook niet altijd ideeën om te schrijven

    Beantwoorden

  17. Villasappho
    Mrt 08, 2017 @ 22:37:04

    Het leuke is dat je mensen kan volgen maar niet op alles hoeft te reageren. Ik ben ermee gestopt dat reageren om te reageren. Alles met plezier en dat heb ik heel vaak wel in je reacties.

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Mrt 08, 2017 @ 22:29:50

    wil mijn blog toch graag een beetje levendig houden….

    Beantwoorden

  19. powerpointgreetje
    Mrt 08, 2017 @ 22:29:09

    Het laatste jaar heb ik voor mijn doen weinig ppsjes gemaakt,
    op de manier hoe ik ze samenstel kost veel inspanning als je nog maar met een oog kunt zien……

    Beantwoorden

  20. Matroos Beek
    Mrt 08, 2017 @ 21:43:21

    Het komt als het komt bij mij. Een voelt een beetje als een ei leggen. Ik leg niet dagelijks, maar toch regelmatig.

    Beantwoorden

  21. waarloopjijwarmvoor
    Mrt 08, 2017 @ 21:21:09

    Ik ben ook een zeer onregelmatige blogger. Mijn insteek was omalledn maar positieve gepassioneerde mensen aan het woord te laten maar er is van alles bijgekomen. Veel over wandelen, pelgrimeren. Ben nu met de opleiding boor wandelcoachned bezig en dat kost veel tijd dus het bloggen miet even wachten. Wat ik wel graag doe is jouw ontspannende blog te lezen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 08, 2017 @ 21:49:12

      Dat is leuk om te horen, klopt, ik ben meestal niet ál te serieus, het is voor mij ook afleiding en vooral contact met de “buitenwereld”. Best leuk hoor al die verschillen want iedere blogger heeft zo z’n eigen charmes.

      Beantwoorden

  22. matroos
    Mrt 08, 2017 @ 20:57:29

    Mijn ritme is dat ik geen ritme heb,probeer het wel maar soms loopt het al gelijk weer in de soep.Inspiratie tja dat komt met golven,zomers maak ik samenvattingen en schrijf ik alles in office want dat kan zonder verbinding.Later voeg ik er dan foto’s bij.Dat bij andere lezen hou ik wel bij zeker in de winter.Ook las ik wel eens een pauze in dan het ik het in het echte leven een beetje druk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 08, 2017 @ 21:01:50

      Zo werkt iedereen op z’n eigen manier, een onregelmatig ritme is ook een ritme toch? 😉 Ik vind de regelmaat van om de andere dag prettig maar dat is voor iedereen anders.

      Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Mrt 08, 2017 @ 20:34:32

    Soms schiet me een idee voor een logje zomaar te binnen, maar daar ik niets opschrijf ben ik die terug vergeten tegen dat ik thuis kom. Soms ben ik bang om in herhaling te vallen, maar dat gebeurt niet zoveel. Nu blog ik alleen nog als ik vind dat ik iets te vertellen heb. Dat kan soms enkele dagen duren, maar ik lig daar niet meer van wakker.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 08, 2017 @ 20:56:51

      Ik onthou alleen “het idee”, schrijven doe ik pas als ik een nieuw logje moet maken, gewoon voor de vuist weg.
      Dat werkt voor mij het beste.
      Nou écht te vertellen heb ik niet vaak, als ik dáár op moet wachten komen er weinig logjes;-)

      Beantwoorden

  24. gewoonanneke
    Mrt 08, 2017 @ 19:50:53

    Herkenbaar hoor soms te veel ideeën in mijn hoofd en soms even geen puf en inderdaad wil ook graag bij andere reageren. Het is toch actie en reactie. Dus niet iedere dag een blog meer dat scheelt haha

    Beantwoorden

  25. Marja
    Mrt 08, 2017 @ 19:50:26

    Schattige prulletjes. Wat zijn die ouders bezorgd, hè.
    Ja, ik heb wel eens gebrek aan inspiratie. Mijn hoofd is vol genoeg, maar ik kan niet zomaar alles over familie of vrienden schrijven. Dus dat blijft onder de pet.
    Ook meld ik niet elk fysiek wissewasje. Wie zit daar nu op te wachten?
    Zo positief mogelijk bloggen. Dat is mijn doel.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 08, 2017 @ 19:57:40

      Ik ben altijd blij dat ik maar héél weinig nodig heb om er een logje uit te halen, (altijd éven boeiend natuurlijk;-) ) nee ik heb ook genoeg zaken waar ik niet over log, over de familie zeker géén dingen die waar ze zelf ook niet over zouden schrijven.
      En de wereldproblemen aan de orde stellen heeft zó weinig zin. ja zo positief mogelijk al bén ik wel eens bloedje serieus! Ook niets mis mee op z’n tijd.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

