homo …wátte?

Tja, kwam ik van de week een videofilmpje  tegen waarvan ik maar niet kan beslissen of het om te lachen of om te huilen is.
Er is iemand bezig met mensen interviewen in Barneveld, dat ligt in de biblebelt  ja, dat klopt!
Wat we te zien krijgen in het filmpje is écht om te huilen  maar op de één of andere manier vind ik het óók weer hilarisch en moet er om lachen….. ja hoor eens ik ben ook maar een “homo sapiens” ……. !

Volgens Wiki: “De mens (wetenschappelijke naam:  Homo sapiens) is een tweevoetige primatensoort   uit de  familie Hominidae.”

Tja, ik heb gelukkig een kind dat wetenschapper is en  wéét  dat natuurlijk!  Eh…. oh, jij hebt géén wetenschapper in de familie maar weet dat óók !   Zó jammer  die opschepperij..
Maar oke, niet iederéén is  blijkbaar  zo  “wetenschappelijk georiënteerd” bleek in de video  waar ik het over heb.
Maar kijk eerst even, dan weet je  “waar we het over hebben”…..

Ja het is ronduit schandalig  hoe mensen met de hand op de bijbel “het homo zijn” veroordelen.  Er  zijn natuurlijk wel meer geloven waar homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt maar het christelijke geloof,  waarin gelukkig slechts  een klein deel die opvatting deelt,  is makkelijker  aan te pakken.
Zó dapper was die reporter nu ook weer niet, héél Nederland zou over hem heen vallen wanneer hij een dergelijk interview onder bijv. moslims zou houden. Het zou op z’n minst “niet van respect getuigen”!

Ik realiseer me  heel goed dat er natuurlijk veel méér mensen aangesproken zijn door de reporter, en ga er van uit dat een flink deel het woord wél kende en zich niet uit de tent liet lokken.
Maar dié waren niet interessant voor zijn doel, wanneer je een bepaalde indruk wilt wekken laat je uiteraard álles weg dat niet in het beeld past. Daarom heb ik ook nooit zo’n hoge pet op van “filmpjes met de waarheid op het internet”, maar dit terzijde.
En tóch moest ik er ook om lachen, omdat de verwarring van  het genoemde woord met het veronderstelde  woord  de antwoorden gewoon komisch maakt.

Waar ik wél een beetje mee zit is of ik er blij van kan worden dat ik tot een “tweevoetige primatensoort” ben  gebombardeerd……
“De primaten of opperdieren (Primates) vormen een  orde  van de zoogdieren, waartoe alle   halfapen en  apen  (waaronder de mens  worden gerekend.
Tjongejone…..  durven ze wel in die Wiki!

56 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Sjalotje
    Jun 29, 2017 @ 17:10:24

    En bedankt, en typisch gevalletje van koffiespetters op het scherm.
    `Heers en oordeel` hoewel triest, moet ik er om lachen want uiteindelijk zitten zij in een mentale gevangenis. Lekker op de biblebelt laten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jun 29, 2017 @ 17:47:22

      Ja precies, ik had er ook gemengde gevoelens bij van triest tot hilarisch .
      Maar het is natuurlijk wel een gevalletjes “suggestief bezig zijn” , mensen op het verkeerde been zetten is meestal niet zo moeilijk, ik probeer het regelmatig al is het meestal op een goedmoedige manier.

      Beantwoorden

  2. roadlaura1969
    Mrt 09, 2017 @ 18:53:16

    Voor sommige mensen is het wel goed om eens van dat hoge paard af te komen en of ze nu hebben geknipt in dit filmpje maakt mij niet uit, ik heb hartelijk kunnen lachen om de antwoorden en hoop dat als ze het terug kijken ze minder denigrerend op het woordje “homo” reageren en zich “dom” genoeg voelen dat ze het totale woord niet begrepen hadden

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 09, 2017 @ 18:58:54

      Nou het filmpje is natuurlijk niet representatief voor iedereen die in de biblebelt woont dat is wel duidelijk , je ziet steeds dezelfde mensen terug. het is zeker niet netjes om het zo te zien maar inderdaad . deze paar mensen staan aardig in het hemd.

      Beantwoorden

  3. gewoonanneke
    Mrt 08, 2017 @ 20:00:18

    Ja de domheid ligt op straat. Mijn vriend is natuur-historicus hm hm met als specialiteit de ontwikkeling van ons van aap tot mens. En de prehistorie Hij kan er heel veel over vertellen en doet dat ook haha. Heb wel een keer gezegd en dat was vloeken in de kerk dat ik het verhaal van Adam en Eva wel mooier vond haha

    Beantwoorden

  4. meninggever
    Mrt 08, 2017 @ 13:21:49

    Ook onder moslims zijn deze vragen wel eens gesteld. Met alle gevolgen van dien. De interviewers mochten vaak blij zijn dat ze niet in elkaar werden geslagen. Zo groot is de afkeer van homo’s. Dat geldt ook voor het door de Orthodox-Christelijke landen in Oost-Europa. Ook daar is de afkeer van homo’s en lesbo’s groot. Zo groot dat ze er net als hier tegenwoordig, in elkaar geslagen kunnen worden om hun voorkeur of erger. Het is en blijft een ellende met al die volgelingen van die zgn. ‘heilige boeken’…

    Beantwoorden

  5. Regenboogvlinder
    Mrt 06, 2017 @ 18:04:55

    Echt niet zo netjes om mensen in de maling te nemen zo hè.. 😉

    Beantwoorden

  6. Corja
    Mrt 06, 2017 @ 17:27:38

    De interviewer heeft het buskruit ook niet uitgevonden. Hij heeft het voortdurend over homo sapien (Kent u een homo sapien?). Hij denkt dus dat dat het enkelvoud is van homo sapiens. Tragisch. Zeker in dit geval, als je mensen erin wilt laten lopen. Drama in het kwadraat dus

    Beantwoorden

  7. Blog Zonder Naam
    Mrt 06, 2017 @ 14:47:12

    Ik woon dus in Giessenburg, gelegen in het Alblasserwardse gedeelte van de ‘biblebelt’, en dar wonen heel veel homo sapiens, wat heet, het stikt ervan! Nou ja, ik zal er maar openlijk voor uitkomen: IK ben er zelf een!! Yes, Eindelijk uit de kast!!

    Beantwoorden

  8. tagrijn
    Mrt 06, 2017 @ 14:19:09

    Hun gedachtegoed is zielig maar ook het feit dat ze niet weten wat een homo sapiens is. Dus groet ik met een rijmpje:
    tot ziens
    homo sapiens

    Beantwoorden

  9. cornma
    Mrt 06, 2017 @ 11:15:49

    Oh, dit is echt erg. Hebben die mensen überhaupt onderwijs gehad?

    Beantwoorden

  10. willy
    Mrt 06, 2017 @ 10:49:35

    homo sapiens
    velen zullen niet weten wat er bedoeld wordt..
    maar “homo” kent iedereen wel …
    en de makers laten alleen maar zien wat in hun kraam past…

    maar ze hebben zichzelf klaarblijkelijk wel in de kijker gezet en dat was allicht hun bedoeling

    groeten

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Mrt 06, 2017 @ 01:33:34

    Ik heb er ook smakelijk om gelachen, maar aan de andere kant is het ook schandalig dat de mensen niet weten waar ze het over hebben.

    Beantwoorden

  12. beaunino
    Mrt 05, 2017 @ 15:30:43

    Wat zullen ze zich verschrikkelijk hebben gevoeld naderhand. En wat zullen ze zich geschaamd hebben. Hopelijk nog het meest om hun eigen bekrompen visie.

    Beantwoorden

  13. Ingrid Mooren-Roovers
    Mrt 05, 2017 @ 12:01:10

    Ik heb het ook gezien….geweldig hè.Of ook weer niet natuurlijk….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 05, 2017 @ 14:18:06

      Ja precies, je hebt dus hetzelfde probleem als ik, het is om te janken dat er mensen zijn die zo denken maar hilarisch in elkaar gezet. Hoe ze heftig staan te ontkennen dat ze “mensen”in hun familie hebben;-)

      Beantwoorden

  14. schrijfselsvanmij
    Mrt 05, 2017 @ 09:26:17

    Ik hou mijn hart vast op 15 maart ….

    Beantwoorden

  15. John
    Mrt 05, 2017 @ 08:52:28

    Het filmpje is al een poosje te vinden op internet en ja, makkelijk punten scoren op deze manier.
    Buitenom dat het makkelijk scoren is om alleen deze resultaten te laten zien is het een beetje belachelijk dat er nog mensen problemen hebben met homoseksuele medemensen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 05, 2017 @ 09:27:02

      Het was van de week ook op TV , vanddar dat het me opviel.
      Ja verschrikkelijk natuurlijk dat mer zélfs binnen het christelijke geloof nog een groepje mensen is die er zo over denken. Behalve dat is het heel vreemd dat er jaarlijks heel veel mensen bij komen die vanuit een ander geloof het homo zijn niet accepteren en daarmee de klok weer jaren terug zetten. Maar zowel de politiek als deze reporter durven daar de vingers niet aan te branden, dat mag eigenlijk niet benoemd worden en groeit van kwaad tot erger.

      Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Mrt 04, 2017 @ 21:52:30

    Ik vind het ronduit een slecht filmpje, iedereen die weet dat homo sapien een mens is, en dat zit in ons dat zijn we gewoon en ze moeten niet zo flauw doen. Duidelijk zijn in plaats van vaag zijn.

    Beantwoorden

  17. Veendammerman
    Mrt 04, 2017 @ 21:22:36

    Triest dat mensen anno 2017 nog problemen hebben met homo’s of lesbiennes… Ik vind dat zelf totaal niet interessant of belangrijk, maar goed… Het is wel een grappig filmpje, maar net wat je zegt, het is vast gemanipuleerd want dat is maar een koud kunstje als het gemonteerd wordt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 04, 2017 @ 21:27:35

      Precies, je geaardheid is uitsluitend belangrijk bij de partnerkeuze en dié hebben echt snel in de gaten of er sprake is van gelijkgestelde zielen.
      Filmpjes worden sowieso geplakt dus er uit laten wat onwelgevallig is is erg makkelijk.

      Beantwoorden

  18. Suskeblogt
    Mrt 04, 2017 @ 21:05:28

    Mijn voorvaderen behoorden tot de homo erectus (rechtlopende mensch) maar daar zullen ze in Barnevelt wel niet wakker van liggen.

    Beantwoorden

  19. Marja
    Mrt 04, 2017 @ 20:39:54

    Ik had het filmpje niet gezien, maar natuurlijk is het gemanipuleerd. Oenen vind je overal, ook tussen de kippen.
    Laat iedere homo sapiens vooral van de homo sapiens houden.

    Beantwoorden

  20. Mrs. T.
    Mrt 04, 2017 @ 19:54:45

    Dit was inderdaad ongetwijfeld een grote knippartij om tot een ‘opvallend’ filmpje te komen. Tja … zo werkt het blijkbaar.

    Beantwoorden

  21. Melody62
    Mrt 04, 2017 @ 19:18:28

    ik zag het vorige week op tv voorbij komen….. als het werkelijk niet zo zielig was zou het hilarisch zijn . Als dit de maatstaf is voor de intelligentie van de gemiddelde Nederlander dan snap ik eens veel meer maar huiver ik nog meer voor de toekomst…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 04, 2017 @ 19:25:26

      Laat het je troosten dat er natuurlijk gezocht is naar reacties die de maker goed van pas kwamen, het zijn maar een paar mensen die steeds weer terug komen. Maar er zijn helaas wel mensen die net als deze mensen denken.

      Beantwoorden

      • Melody62
        Mrt 08, 2017 @ 17:37:29

        Ja ik weet het, heb dat ook tegen mezelf gezegd… Het programma gaf alleen maar weer eens aan, alsof ik die bevestiging nodig zou hebben nee dus, dat tv-makend Nederland denkt dat de tv-kijkers imbecielen zijn.

        Beantwoorden

  22. Hartelijke Hot Hulk
    Mrt 04, 2017 @ 18:54:14

    Ja klopt, een sjoemelfilmpje!
    En ik dank God op mijn knieën dat ik een H……….ulk ben.

    Beantwoorden

  23. Matroos Beek
    Mrt 04, 2017 @ 18:48:51

    Wat zo erg is, is inderdaad dat die mensen enkel zijn ingegaan op het woordje homo – en dat ze daar dan nog moeite mee hebben ook… dat ze de betekenis van homo sapiens niet kennen, tot daar. En ja helaas, men toont hier natuurlijk enkel de beelden van mensen die in hun filmpje passen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Mrt 04, 2017 @ 19:15:14

      Ja ik scherm niet graag met de kreet dom als iemand iets niet weet, we zijn nou eenmaal niet alwetend maar toch, hier óu toch eigenlijk wel een lampje moeten gaan branden dat het niet om homoseksualiteit gaat. Maar dat maakt het dan juist ook weer belachelijk, hij legt het ze bijna in de mond dat homo sapiens “een mens”is maar die “hebben ze niet in hun familie” . Maar hun opvattingen over het homo zijn zijn zeker niét om te lachen.
      Ja zo werkt het als je “iets wilt bewijzen” je laat gewoon weg wat niet welgevallig is. Gelukkig weten verstandige mensen dat wel.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

