snipperen

Néé…. ik heb geen snipperdag hoor, integendeel. Vorig jaar had ik in een overmoedige bui al eens álle ordners uit de kast getrokken om de zooi eens door te spitten. Toen heb ik er zéker wel tien overjarige velletjes uitgetrokken maar toen kwam er iets tussen, en nog iets….. en nóg iets….. en voor ik het wist stonden alle ordners weer netje op een rijtje in de kast, ja wél netter dan daarvoor dus toch winst.

oudpapier Maar ja, ondertussen moet ik een nieuw velletje er ongeveer  met een schoenlepel in werken dus met een diepe zucht nog maar eens alles op tafel gezet. zeur niet, bij mij gaat niets digitaal, dat wéét je toch.
Als er al  een leuk stapeltje  ligt dat verscheurd moet worden vind ik de perfecte manier  manier om er even tussenuit te knijpen….., ik wil een papierversnipperaar en wip even bij de Blokker in het dorp binnen!
Hé, een te klein filiaal, hebben ze niet maar ze willen wél op de site kijken.  Maar het meisje kan geen papierversnipperaar vinden op de site, ze probeert het op “papiervernietiger”, ook niet.  Dan maar even naar het winkelcentrum….. ik kán gewoon niet meer zonder, snap dat dan! Uitstel als je “nét lekker op dreef bent”? Dat zou ik toch nooit doen!
oudpapier1Het zoeken naar een papierversnipperaar levert niets op maar ik kom thuis met een shredder….. dit is Nederland ja,  die het klusje moet klaren! Hoewel klusje…ondertussen ligt er al een tweede stapeltje dus zeg maar klus.
oudpapier3Uitvinding hoor, de shredder  zet  z’n tanden erin en maakt korte metten….eh… lange slierten van al die papieren die ik veel te lang bewaard heb.
Het worden niet echt snippers maar daar kan ik mee leven, het is allemaal verjaard en het is zóveel dat je knap zult moeten zoeken om er nog iets bruikbaars uit te halen!

oudpapier2Volgens mij gaat niémand zich in deze zak storten om nog iets aan elkaar te plakken, nog even dichtbinden en hij verdwijnt in de kliko want die zit toch nooit vol.
Niet te geloven dat een flinke stapel A4tjes zóveel slierten oplevert, nog maar even een beetje proppen denk ik.
oudpapaier4

 

“Shredder” jij óók al? O nee, jij regelt natuurlijk alles online, joh… je weet niet wat je mist!!!

52 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Regenboogvlinder
    Feb 06, 2017 @ 14:07:19

    Haha.. lekker bezig! Ik shredder ook zo ongeveer sinds een jaar nu. Als ik mijn admin doe kijk ik altijd of ik uit zo’n map toch nog iets kan missen en dan komt hij tevoorschijn. Wij noemden het op het werk altijd een shredder maar ik heb gewoon een papiervernietiger die ik bovenop mijn afvalbak zet en die de slierten allemaal opvangt. Let op, je kunt nooit meer zonder 😉

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Feb 05, 2017 @ 15:13:15

    Naast mij staat al 17 jaar een papiertotsliertjesmaker. Gekocht toen ik kantoor aan huis ging houden. Handig ook om af en toe wat flauwekul weg te werken. Binnenkort mag hij weer aan de slag als ik een ladenkast ga uitruimen. Bedrijfje gestopt, weg met de dossiers en de troep. Handige dingen hoor. En ik kocht de mijne bij Office Center/Staples…voor een relatiief prikkie…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 05, 2017 @ 15:19:13

      Maar vast véél duurder dan de mijne, omdat hij niet lang mee hoeft te gaan kocht ik de goedkoopste die er op de markt is bij de Action, 13 eurootjes, hoe kúnnen ze het er voor maken. En het werkt prima al zal hij niet het eeuwige leven hebben.

      Beantwoorden

  3. Jokezelf
    Feb 05, 2017 @ 10:50:01

    Ik shredder al een jaar tot mijn grote genoegen. Daarvóór moest ik alles met de hand verscheuren. En ik had véél papier, niet te kort; van mijn ouders, van mijn overleden echtgenoot, van zijn ouders en zijn tante (wat hij jaren bij elke verhuizing gewoon had meegezeuld), en van mijzelf. Dus ik shredder nu elke week een uurtje of twee. Hij gaat lekker!

    Beantwoorden

  4. Leidse Glibber
    Feb 05, 2017 @ 01:36:09

    Heb 10 jaar als accountmanager voor een papierversnipperbedrijf gewerkt. Toen ik er uit moest vond ik het jammer, nu ben ik nog elke dag blij dat ik niet elke dag door het hele land heen hoef 🙂

    Beantwoorden

  5. hanscke
    Feb 04, 2017 @ 14:45:03

    Nee zo’n ding heb ik niet. Ik ben wel zorgvuldig in het vernietigen van informatiegevoelige dingen. Pasje knip ik heel zorgvuldig in allerlei snippers en dan doe ik ze ook nog in verschillende vuilniszakken. Want echt, ze zijn heel goed in het napluizen heb ik wel eens in een serie op tv gezien. Stel dat er eens een onderzoek tegen mij gestart gaat worden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 04, 2017 @ 15:09:03

      Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast , ik doe ook niet zómaar weg als er persoonlijke gegevens op staan. Vandaar dat de zak snippers ook niet bij het oude papier gaat want daar zitten mensen nog wel eens in om te sorteren.

      Beantwoorden

  6. Albert y Mara fotoblog
    Feb 04, 2017 @ 10:14:19

    Vorige week hier in Spanje ook heel veel papieren opgeruimd. Die ene kast begon uit te puilen. We kennen dus net zoals jij het probleem. Wat weg kon ging in de papiercontainer, en waren ze belangrijk dan maakte m’n lief even een scan voor op zijn MacBook Pro. Neem veel minder ruimte in.
    Grtz Mara

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 04, 2017 @ 15:07:15

      Klopt, digitaal neem geen ruimte in maar ja, ik doe nou eenmaal niets digitaal en heb alles liever ouderwets op papier.
      Maar ik kan er nu weer járen tegenaan na deze fikse opruiming.

      Beantwoorden

  7. Kakel
    Feb 03, 2017 @ 20:58:47

    Voor shredderen heb ik mijn personeel (-: Mijn man regelt dat, ha! We scheuren altijd naam- en adresgegevens van post die bij het oud papier kan. Maar soms is het zoveel dat shredderen beter is. Gemak dient de mens!

    Beantwoorden

  8. margrietspanjaard
    Feb 03, 2017 @ 20:21:11

    Ik ken het alleen vanuit mijn arbeidsverleden, maar mis het soms ook wel

    Beantwoorden

  9. willy
    Feb 03, 2017 @ 19:57:48

    een papierversnipperaar heb ik niet Riet..

    en nu bijna alles digitaal gaat , zie ik het nut er niet van in..

    maar moest het echt nodig zijn, dan kom ik wel even langs …

    een pak mattentaarten, breng ik je dan beslist mee..

    groeten

    Beantwoorden

  10. Ingrid Mooren-Roovers
    Feb 03, 2017 @ 13:47:11

    Ik heb wel zo’n ding,een andere dan en sinds die tijd zijn alle papieren weg en doen we alles digitaal…heerlijk! Maar ik ga niet zeuren hoor…..

    Beantwoorden

  11. Neeltje
    Feb 03, 2017 @ 08:50:27

    Opgeruimd staat netjes, je brengt me op een idee! Bedankt!

    Beantwoorden

  12. John
    Feb 03, 2017 @ 08:21:39

    Jawel, ik Shredder ook hoor. JE krijgt altijd papieren waarvan je toch net niet wil dat een ander ze zou kunnen gebruiken voor gegevens. Dat, of verbranden. Dat doe ik ook wel eens namelijk.

    Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    Feb 02, 2017 @ 23:09:22

    wij hebben ook zo’n apparaat en een keer per jaar gaat alle post en brieven waar onze naam en gegevens op staan door dat ding heen

    Beantwoorden

  14. Petr@
    Feb 02, 2017 @ 23:03:04

    Hier gaat ook steeds meer digitaal, maar niet alles.
    Ik neem het mee naar mijn werk, gooi ik het daar in de versnipperaar, slim he? 😉

    Beantwoorden

  15. Melody62
    Feb 02, 2017 @ 22:38:11

    gelukkig ben ik niet van de bewaarderige …..dus onze 3 mappen zijn en blijven netjes en dun 😉
    0

    Beantwoorden

  16. RenéSmurf
    Feb 02, 2017 @ 21:53:27

    Nee, geen schredder hier, ik bewaar alles en als ik dood ben zoeken ze het maar uit. In dozen.

    Beantwoorden

  17. Marja
    Feb 02, 2017 @ 20:46:30

    Niet bij het restafval! Foei.
    Papier wordt bij ons apart opgehaald. Wij moeten alles 10 jaar bewaren i.v.m. de zaak. We versnipperen niet. We dumpen gewoon. Wie alles zo graag wil weten, die gaat zijn gang maar.
    Fijn dat jij zo blij bent met je nieuwe speeltje.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 02, 2017 @ 20:52:36

      Doe ik ook nooit met gewoon papier, maar dit wil ik niet bij het oude papier open en bloot aan de weg zetten. Ik zat nog in de vorige eeuw;-)
      Ik heb Henk het apparaat laten bedienen, dat is toch mannenwerk;-)

      Beantwoorden

  18. Suskeblogt
    Feb 02, 2017 @ 20:41:18

    Handig zo’n schredder. Ben je zeker van dat niemand je vernietigde papier nog kan ontcijferen.

    Beantwoorden

  19. Mrs. Brubeck
    Feb 02, 2017 @ 20:38:19

    Hier ook alle papier 1x per maand opgehaald, ik doe de moeite niet om te vernietigen, behalve de bankuittreksels…

    Beantwoorden

  20. Villasappho
    Feb 02, 2017 @ 20:22:40

    Ik heb ook nog een stapeltje die wil je ook vast wel ff doen dan he?

    Beantwoorden

  21. matroos
    Feb 02, 2017 @ 20:18:07

    Oh ik heb ook zo’n ding en 1x per jaar krijgt hij papier te eten.Ik vind het eigenlijk een vervelend werkje.

    Beantwoorden

  22. Matroos Beek
    Feb 02, 2017 @ 20:13:45

    Ik ben het type die alles dubbel doet. En digitaal én op papier… voor de zekerheid. Dus zo’n ding zou wel iets voor me zijn. Maar neen, ik doe het toch niet. Ik doe aan ontspullen. En dan heb ik er weer een apparaat bij. Meestal scheur ik de papieren (of ook niet), dan gaan ze in een doos, en zo naar de papiercontainer.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 02, 2017 @ 20:17:22

      Scheuren gaat niet zo makkelijk meer en wil niets wegdoen met complete informatie. Deze kan nu mooi in de familie rondgaan , heb je toch maar af en toe nodig dus kun je daar met meerdere gezinnen gebruik van maken.

      Beantwoorden

  23. Veendammerman
    Feb 02, 2017 @ 20:10:23

    Veel dingen gaan digitaal, maar ik heb nog steeds veel papierwerk in mijn ordners en spit dat eens per twee jaar door.

    Beantwoorden

  24. gewoonanneke
    Feb 02, 2017 @ 20:06:08

    In de kliko ??? Foei Riet, het is oud papier. Ik had vroeger al mijn bankafschriften bewaard vanaf dat ik mijn eerste bankrekening had. Die heb ik allemaal door de versnipperaar gehaald. Avonden bezig geweest maar het ruimte lekker op. En de voetbal was er goed mee met al dat oude papier…..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Feb 02, 2017 @ 20:13:38

      Ja normaal hou ik inderdaad alle papier apart maar dit heb ik liever in de bak zodat het ongezien in de vrachtauto gaat, ik heb geen bak voor papier, dat staat dus gewoon aan de kant van straat om opgehaald te worden en daar lopen vaak mensen in te rommelen op zoek naar stapeltjes kranten voor sportverenigingen, klein spul laten ze liggen. Dus daarom wil ik het niet op straat hebben, moet maar kunnen voor deze keer.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

