alweer interactie

Ja klopt, ik maakt alwéér een staaltje interactie mee  waar jullie natuurlijk weer in mee gaan delen. Het blijft bijzonder voor me dat er toch heel wat mensen de moeite nemen om te reageren op een site die  verre van “informatief, diepgravend, intelligent, cultureel enz.” is.
In grote lijnen zijn de meeste bloggers toch wel “schrijvers” maar de uitzondering bevestigd als gewoonlijk de regel.

Enige tijd geleden stond er een reactie op een oud logje over Henk z’n diensttijd  van Peter Jansen. Hij schreef dat hij dat logje van mij had gelinkt op zijn site en dan ga ik natuurlijk even kijken. Hij bleek  een site te hebben waarop hij zelf maar heel weinig schrijft, in plaats daarvan laat hij  andere aan het woord over een onderwerp dat zijn belangstelling heeft, de vroeger “verplichte diensttijd“!

Zo linkt hij dus ieder bericht dat  over de militaire dienstplicht gaat op zijn site .
Maar omdat hij bij mij zonder zijn link had gereageerd kwam ik daar pas achter  toen ik in een mailtje gevraagd had op welke site  het logje dan wel gelinkt was…. Tja, een zó lang getrouwde vrouw  wil natuurlijk altijd weten waar haar man uithangt, dat is het behoud van je huwelijk!
Dat wil niet zeggen  dat Henk aan de riem ligt hoor, als ik maar weet waar hij is.

Ik heb hem toch ook over Peter vertelt? Ook  dat ik van de week wéér een mailtje van hem kreeg waaruit blijkt dat hij zich een beetje heeft ingelezen bij Rietepietz.
Hij gag me  een heel aardig compliment én een link waarvan hij dacht dat ik er misschien iets mee kon in een logje.
Nou gebruik ik natuurlijk meestal “eigen werk” maar soms kan ik ook best iets met wat “er op mijn pad komt”  in dit geval een link om New York te beleven zonder eerst 7 uur te moeten vliegen….wat niet mijn hobby is zoals jullie weten.

Zoon Ruud woont op 4 auto uren van van New York en komt er regelmatig, de half broer van  onze kleinzoon (Sebastian), Santiago, woont in New York omdat hij daar op een kunstacademie zijn ding doet. Het is dus niet onmogelijk dat ik,  in  een  live stream  van New York,  Santiago voorbij  kan zien wandelen, oke, oke,  natuurlijk  niet héél waarschijnlijk,

Toen Henk een paar jaar geleden even van de riem mocht  in New York  was  had zo’n live stream natuurlijk  wel makkelijk geweest.
Dan had ik vanuit Rijswijk een oogje op hem kunnen houden in de big Apple, er gaat toch een heel oud  verhaal rond over wat er allemaal verkeerd kan gaan als mannen zich aan appels vergrijpen.
Als je op de foto klikt kun je even in New York rondkijken.

big-apple1

47 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jan 29, 2017 @ 13:07:47

    Ik doe al aan Facebook, Linkedin, Twitter en sinds kort ook Instagram. Daar kan ik fotos en filmpjes delen en laten zien waar ik ben en met wie. Ik Whatsapp met mensen die me dierbaar zijn, ik mail, sms, zit op YouTube en zo meer. Dus alle technieken komen ook bij mij voorbij. Groot voordeel, heel actueel, nadeel, als je alles echt wilt bijhouden ben je 48 uur per dag bezig…..

    Beantwoorden

  2. Kakel
    Jan 25, 2017 @ 19:44:47

    Ik heb nog nooit eerder zo’n livestream gezien, wat leuk! Het viel me op dat er vooral veel voetgangers liepen en yellow cabs reden. Sjonge, jonge, ben ik zomaar in New York geweest. Nooit gedacht dat ik het nog eens zover zou schoppen (-:

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 25, 2017 @ 19:49:39

      Ik kijk er eigenlijk niet heel erg van op omdat Ruud wel eens zijn telefoon op skype laat mee lopen in de auto, kan ik meekijken onderweg;-)
      Ja heel veel taxi’s, zal wel met gebrek aan parkeerruimte te maken hebben , te duur om je auto mee te nemen, moet ik zoonlief eens vragen.

      Beantwoorden

  3. roadlaura1969
    Jan 24, 2017 @ 18:57:34

    Leuk dat er op deze manier een connectie ontstaat Rietepietz 😊

    Beantwoorden

  4. willy
    Jan 24, 2017 @ 14:45:01

    leuk geschreven en zo kom ik ook eens in de big Apple Riet…

    ik zou het daar wel eens ter plekke willen zien..

    maar zo’n lange vliegtuigreis, zie ik niet zitten..

    groeten

    Beantwoorden

  5. Melody62
    Jan 24, 2017 @ 13:46:22

    Al hoe indrukwekkend de beelden op tv over die stad ook moge zijn…. het staat niet op mijn verlanglijstje van te bezoeken plekken 😉

    Maar jij boft maar met zulke ‘ contacten’

    Beantwoorden

  6. cornma
    Jan 24, 2017 @ 11:32:22

    Twee van mijn broers hebben netjes hun dienstplicht vervuld, maar echtgenoot, als nummer vijf in een rij van zes broers, hoefde niet i.v.m. broederdienst.
    New York lijkt me heel claustrofobisch met al die hoge gebouwen. Niets voor mij.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 24, 2017 @ 14:38:36

      Jij zat dik in de broer, ik had er twee die ook allebei in dienst geweest zijn.
      Ik kan me wel vinden in jouw opvatting over New York, ik wil er nog gratis heen, het lijkt me helemaal niks.

      Beantwoorden

  7. John
    Jan 24, 2017 @ 07:59:18

    Oei, dat is nogal een verschil met het dorpje hier. Goed dat ik hier woon en niet daar, hoewel ik er best eens zou kunnen rondlopen.
    Leuk hè die interactie.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 24, 2017 @ 08:02:05

      Ik verbaas me er steeds weer over, zó grappig dat mensen hier zonder dwingende noodzaak te recht komen.
      Ik heb totáál geen behoefte aan een bezoekje daar, wat ik ervan zie is oerlelijk en nodigt helemaal niet uit.

      Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Jan 24, 2017 @ 01:10:11

    Gelukkig regent het daar ook. 🙂

    Beantwoorden

  9. Petr@
    Jan 23, 2017 @ 22:42:09

    Brrrr ben heel blij dat ik niet in de stad woon en zeker niet in New York.
    Het is wel een technisch hoogstandje, leuk dat je op zo’n manier er aan bent gekomen.

    Beantwoorden

  10. gewoonanneke
    Jan 23, 2017 @ 22:27:38

    Ja ver weg en toch dicht bij. Heb het ooit met een vriend gehad die was op vakantie in Griekenland waar ook een webcam van het strand stond. Zo kon ik precies zien waar hij zat. Zo grappig eigenlijk.

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Jan 23, 2017 @ 22:09:27

    Het is toch een wondere wereld, de wereld van het internet! Leuk om over te surfen. Iemand in de gaten houden hoef ik gelukkig niet te doen.

    Beantwoorden

  12. schrijfselsvanmij
    Jan 23, 2017 @ 21:38:08

    NewYork: geweldig! Echt, wij voelden ons daar prima tijdens de ruim 4 dagen dat we er waren. Middelste heeft er – ivm stage – 9 weken mogen wonen en vond dat ook geweldig.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 23, 2017 @ 21:44:36

      Mijn zoon is er ook graag voor een paar dagen en doet dat ook wel regelmatig met z’n gezin. En natuurlijk heeft hij Henk , toen die een weken bij hem logeerde ook meegenomen naar New York. Als familie uitje leuk natuurlijk maar dat weet je al.;-)

      Beantwoorden

  13. Regenboogvlinder
    Jan 23, 2017 @ 20:53:17

    Wat een geweldige site zeg.. en dat is dus echt live?
    Leuk zo’n contact met van die handige tips 😉

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Jan 23, 2017 @ 20:49:50

    Vanuit mijn luie stoel zomaar even een glimp van NY kunnen oppakken,
    vooral heel veel gele taxi’s, dankjewel

    Beantwoorden

  15. Marja
    Jan 23, 2017 @ 20:21:02

    Leuk om zo’n reactie te krijgen.
    Dienstplicht, iets waar onze zonen gelukkig niets meer mee te maken hadden. Robbert werd in 1967 vanwege astma afgekeurd, maar mijn broer moest in de jaren 70 wel dienen. Mijn vader moest op zijn beurt in 1940 ver onder de radar blijven.
    Was ik toch zo maar eventjes in NY. Heerlijk vanuit mijn luie stoel. Wat een hoop taxi’s rijden daar.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 23, 2017 @ 20:27:08

      Het verbaast me steeds weer dat zoveel mensen me vinden zonder dat ik er moeite voor doe. Henk was rond 54/55 aan de beurt. Soms denk ik wel eens dat die dienstplicht zo gek nog niet was, de grootste raddraaiers werden er makke lammetjes.
      NY is een peperdure stad en je bent er betrekkelijk snel uitgekeken volgens mij..

      Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Jan 23, 2017 @ 20:09:59

    Potjeverdulleme, was ik zomaar even in New York!

    Beantwoorden

  17. Veendammerman
    Jan 23, 2017 @ 19:46:30

    Werd die man die een appel plukte niet aangemoedigd door een vrouw? 😂 Ik was blij dat ik niet in dienst hoefde, maar voor sommige mannen was het een hele bijzondere tijd.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 23, 2017 @ 19:54:57

      Daar heb je gelijk in, maar dat was ik niet natuurlijk;-)
      Het patroon van de dienstplicht was vaak hetzelfde, niet willen, maar als er niet onderuit te komen was dus eerste het afzien bij de “opleiding” en later hadden ze de grootste babbels dat “ze het geschoten hadden”, oftewel een luizenleventje, hadden. Henk was daarin geen uitzondering;-)

      Beantwoorden

  18. matroos
    Jan 23, 2017 @ 19:18:47

    Heb de site van Peter Jansen even door gebladerd,tis niet aan mij besteed maar de schipper vind het misschien wel wat. NY ga er nu zeker niet heen(was het toch al niet van plan) met humpty dumty trumpty aan het roer.Die webcams vind ik altijd wel leuk.

    Beantwoorden

  19. Matroos Beek
    Jan 23, 2017 @ 19:01:46

    Wat leuk om zomaar even mee te kunnen reizen naar NY!

    Beantwoorden

  20. Suskeblogt
    Jan 23, 2017 @ 18:34:45

    Leuk zo’n livestream. Opvallend weinig fietsers is wat me opvalt.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

