Levi= sneeuwwacht

sneeuwwacht Ja goed gezien, Ik ben Levi en kom jullie even bij praten over mijn eerste baantje.
Jullie kennen het fenomeen strandwacht toch wel? Je weet wel, dat zijn  héle mooie jongens die in strak gesneden zwembroekje  op het strand in de gaten houden of er geen mooie meisje in nood zijn in de zee.
Nou een mooie jongen ben ik wel, maar dat strak gesneden zwembroekje  is in deze tijd van het jaar aan het strand toch wat minder.
Is ook niet nodig want, behalve op 1 januari, is er  nu toch niemand in zee.
Maar  omdat er  flink winter voorspeld is in Nederland  ben ik een paar dagen ervaring op gaan in een sneeuwgebied in Duitsland. Al zál hier de alarmfase wel weer vréselijk overdreven zijn, (mijn oma grootje zegt altijd “eerst zien dan geloven”) je moet wát als je voorbereid wil zijn op barre weersomstandigheden.
Vanaf mijn hoge uitkijkpost hou ik als sneeuwwacht de boel goed in de gaten, dat zien jullie wel.
En al gauw zie ik een klein meisje dat onverantwoord met een slee bezig is , als dát maar goed gaat….

sneeuwalarm
En nee… daar kun je op wachten, natuurlijk is even later de slee nergens meer te zien en staat dat kleine ding bijna tot haar heupen  in de sneeuw…….

sneeuwalarm1
Ik breng haar snel in veiligheid onderaan de  sneeuwhopen waar ze even van de schrik kan bekomen. En ik stel  haar gerust, die verloren extra muts vind ik ook wel terug hoor!

sneeuwgered

Ik zóu haar het liefst eerst even bij haar ouders afleveren maar dan zie ik dat haar moeder zélf al helemaal vast staat in de sneeuw…… blijf even zitten kleintje, dan ga ik je moeder even redden……

te-hulp-komen
Geen paniek mevrouwtje, blijf rustig staan om geen lawine te veroorzaken….. Levi de sneeuwwacht komt eraan…….

alarm-jen
PPfffttt…. hard werken hoor, maar als iedereen veilig is ga  ik nog even snel een afdaling maken voor m’n eigen plezier….. grüß Gott.

sneeuwpret

68 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gewoonanneke
    Jan 19, 2017 @ 20:11:53

    Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt en wat zijn ze al weer groot zeg. Wat een schatjes hoor zo.

    Beantwoorden

  2. majaer
    Jan 19, 2017 @ 16:17:20

    O wat heerlijk die sneeuw en Levi vermaakt zicht prima en let goed op zijn zusje heerlijk toch.Ik hoop dat wij hier ook eens een laag sneeuw krijgen in Zeeland.
    Ik kijk er naar uit.

    Beantwoorden

  3. ria
    Jan 19, 2017 @ 15:19:54

    Er ligt hier nog steeds sneeuw, alhoewel niet veel meer en delen van de paden weer spekglad. In mijn achtertuin zou Levie nog wel een kleine sneeuwpop kunnen maken en bewaken:-)

    Beantwoorden

  4. roadlaura1969
    Jan 19, 2017 @ 14:07:38

    Wat een enige blog ! Levi neemt zijn sneeuwwacht heel serieus de stoere bink 👍

    Beantwoorden

  5. Kakel
    Jan 18, 2017 @ 20:22:01

    Wat een pak sneeuw is daar gevallen! Emmers diep zakken ze er in weg. Toch een enorme troost dat Levi zich als sneeuwwacht ontpopt. Zo jong en dan al een Danoontje Powerrrrr! Zeg maar gerust een SuperSneeuwMan.
    En Amber begint ook al een dame te worden; echt een schatje!
    Lieve groet.

    Beantwoorden

  6. Lotus Lilly
    Jan 18, 2017 @ 18:43:07

    Wat een fantastisch leuke fotos

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 18, 2017 @ 19:11:53

      Aangeleverd door de moeder van de kindjes, onze kleindochter. Ik hoop héél erg dat we hier ook nog sneeuw krijgen zodat we ook even met ze kunnen dollen.

      Beantwoorden

      • Lotus Lilly
        Jan 18, 2017 @ 19:43:41

        Wat een feest zal dat voor de kinderen zijn geweest. In ons dorp is het een sprookje vwb de sneeuw in de bomen..je valt bijna over de fotograferende mensen heen, helaas te weinig sneeuw op de grond om een sneeuwpop te maken. Mijn kleuter – 6 jaar- heeft tot nu toe maar 1 x in zijn leven in de NL sneeuw kunnen spelen. Wie weet, ik houd er wel van 🙂

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jan 18, 2017 @ 19:52:24

          Zij waren een paar dagen in Duitsland, bij ons ligt er geen sneeuw, vandaag wél prachtige witte bomen door aanvriezende mist. Prachtig en ik snap die fotografen wel, het is een sprookje. Maar we blijven duimen natuurlijk.

          Beantwoorden

  7. Spontanity
    Jan 18, 2017 @ 17:23:50

    Het kleine ding, tot haar heupen in de sneeuw 🙂
    Aldus Levi.

    Beantwoorden

  8. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 18, 2017 @ 15:32:17

    Meid wat mooi!
    Die gaat echt richting Hulk

    Beantwoorden

  9. Suskeblogt
    Jan 18, 2017 @ 15:00:04

    als er tussen die twee niet iets moois groeit dan weet ik het niet meer.

    Beantwoorden

  10. Mammalien
    Jan 18, 2017 @ 14:51:30

    A, sneeuwpret, heerlijk!

    Beantwoorden

  11. IngridMoorenBlogs
    Jan 18, 2017 @ 11:51:01

    Haha…geweldig! Dat is tenminste sneeuw…..

    Beantwoorden

  12. Rebelse Huisvrouw
    Jan 18, 2017 @ 09:38:38

    Heerlijk, al dat plezier in de sneeuw!

    Beantwoorden

  13. John
    Jan 18, 2017 @ 08:57:04

    Leuke foto’s ! Voor die gasten is sneeuw natuurlijk vreselijk leuk en hebben ze beren lol. Ik vond het als kind ook echt leuk. Tot ik 16 km door de sneeuw naar school moest en ook weer terug. Toen werd de afkeer aangewakkerd en inmiddels heb ik niets meer met sneeuw. 🙂
    Maar die gasten daar is het leuk voor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 18, 2017 @ 09:20:35

      Ja zo werkt dat, reuze leuk om te spelen maar als het overlast meebrengt is de lol er een beetje af. Zoonlief prijst zich gelukkig dat de staat waar ze nu wonen ook wat minder sneeuwgevoelig is , ze hebben een paar jaar erg veel met sneeuw moeten dealen.

      Beantwoorden

  14. Marja
    Jan 18, 2017 @ 08:40:28

    Prachtige foto’s. Je bent een echte held, Levi.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 18, 2017 @ 09:18:42

      Hoi tante Marja, zó jammer dat ik niet her met m’n grootjes in de sneeuw kan ravotten, nou ja, dat dénken ze dan hé, dat ravotten zal zo’n vaart niet lopen denk ik. 😉

      Beantwoorden

  15. Melody62
    Jan 18, 2017 @ 00:40:27

    Haaaaaaaaaa die Levi wat ben je toch een dappere dodo….. mazzelaars die familie van jou…..

    maar ehhhh….als je terug bent kom je dan ff langs mij want mijn honden moeten hoognodig een lange wandeling maken en vooral eentje waarbij ze veilig zijn in de bescherming van een sneeuwwacht, want ja dat ben ik zelf natuurlijk helemaal niet he….

    Je grootje heeft mijn telefoonnummer wel dus ik reken op een belletje van jou hoor 😉 De honden liggen al op de mat te wachten

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Jan 18, 2017 @ 00:02:54

    Niet alleen die kleintjes zijn zo leuk in de sneeuw, ik ben ook leuk in de sneeuw alleen het is mij niet gegund , hier ook geen vlokje. 🙂 🙂

    Beantwoorden

  17. RenéSmurf
    Jan 17, 2017 @ 23:32:49

    Daar ligt echt een fijn pak sneeuw! Hier blijft het ook maar liggen, maar de wegen zijn goed begaanbaar.

    Beantwoorden

  18. powerpointgreetje
    Jan 17, 2017 @ 23:18:11

    Alweer een heel leuk en mooi geschreven verslag met prachtige foto’s,
    mijn compliment Riet

    Beantwoorden

  19. terrebel
    Jan 17, 2017 @ 21:52:10

    Goed bezig, Levi! Heb je ook een vaatje rum mee?

    Beantwoorden

  20. Villasappho
    Jan 17, 2017 @ 21:48:04

    wat een heerlijk verhaal, leuk hoor!

    Beantwoorden

  21. Mrs. Brubeck
    Jan 17, 2017 @ 21:33:17

    Je log tovert ondanks mijn verdriet een glimlach op mijn gezicht, dank je …

    Beantwoorden

  22. Matroos Beek
    Jan 17, 2017 @ 21:31:19

    Wat een mooi verhaal over deze knappe redder in de sneeuw; heerlijk!

    Beantwoorden

  23. Mrs. T.
    Jan 17, 2017 @ 21:27:28

    Het is maar goed dat jij er bent Levi!

    Beantwoorden

  24. matroos
    Jan 17, 2017 @ 19:48:19

    Oh wat heerlijk die sneeuwpret met redder en geredde.

    Beantwoorden

  25. willy
    Jan 17, 2017 @ 19:25:25

    Levi.. je bent een sneeuwwachter naar mijn hart ..

    je staat iedereen onversaagd met raad en daad bij

    en je eigen afdaling heb je meer dan verdiend…

    zoveel sneeuw zal hier wel niet vallen

    misschien toch maar strandwacht worden

    groeten

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 17, 2017 @ 19:28:13

      Dag tante Willy, dat denkt mijn grootje ook, wel heel jammer, maar misschien dan inderdaad maar strandwacht, dan kan grootje ook mee want die woont niet zo heel ver van het strand.

      Beantwoorden

  26. Petr@
    Jan 17, 2017 @ 19:21:08

    Zo Levi dat is nog eens een topbaan, letterlijk en figuurlijk!
    Je bent een echte held!
    Maar eigenlijk hoop ik niet dat we hier ook zo’n dik pak sneeuw krijgen 😉

    Beantwoorden

  27. Veendammerman
    Jan 17, 2017 @ 18:57:41

    Wat een held! Na zoveel behulpzaamheid is het sleetje rijen echt verdiend 😉 Maar kan Levi ook ingehuurd worden, voor het geval dat er iets gebeurt met onze buurtkinderen?

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

