meedenken?

De heer in ’t verkeer is vaak een dame! Ken je de slogan? Dat wil natuurlijk niet zeggen dat álle vrouwen in het verkeer een dame zijn. (net zo min als alle mannen heer in ’t verkeer zijn)
Vanmiddag had ik daar een duidelijk voorbeeld van, hoewel, ik kan misschien beter spreken van “geen inlevingsvermogen”of “onverschilligheid” bij deze mevrouw.

We wilden een vers gebakken visje halen omdat we tóch op Scheveningen waren en daar een vaste visboer hebben. Die viswinkel ligt  aan een drukke weg, altijd weinig parkeerruimte maar….. gelukkig heeft de viswinkel mét een magazijn dus 2 plaatsen die als “oprit” gelden. Alle klanten maken daar gebruik van omdat het toch altijd even snel afhalen is.

Als men samen is  blijft er meestal één man/vrouw in de auto zitten, ten eerste om bij een passerende politieauto uit te stralen “kijk mij eens géén langparkeerder zijn” en ten tweede om op te kunnen krassen als er een “rechthebbende” bij zou willen.
parkerenZo ook deze middag, ik zie dat er een piepklein plekje vrij is, wél lastig parkeren omdat er een brede bus voor staat en de weg druk en smal is, parkeren levert dus oponthoud voor anderen op. Haast maken beïnvloed je nauwkeurigheid meestal flink.

Ik moet dus ook een stukje  terug als het verkeer het weer toelaat  en iets dieper insteken waarna het lukt het, gelukkig ook piepkleine,  kontje van onze Suus er netjes in te draaien terwijl ik me toch een beetje zit te verbijten omdat de vrouw in de auto niet reageert.
Voor zover ik het in de spiegel kan zien heeft zij ruimte genoeg om een halve meter achteruit te rijden wart het voor mij véél makkelijker zou maken.

parkeren1
Zelf  maak ik in zo’n geval, als het kan,  graag wat ruimte voor iemand die zich in een klein gaatje moet wringen.  Zo voorkom je onnodig oponthoud voor het andere verkeer én je maakt een vriendelijk gebaar naar een medeweggebruiker. Kleine moeite groot plezier lijkt me.

Behalve dat verkleint het óók nog de kans op parkeerschade, zeker als het vrijdag de dertiende is ( zoals vandaag) zou ik géén risico nemen, echt een dag om het gas en rempedaal te verwisselen toch? Als ik uit de auto ben zie ik dat de vrouw  zelfs méér ruimte had dan ik dacht …… lekker meegewerkt hoor vrouwmens, en nee, ik vind je geen dame in het verkeer, écht niet !!!!

parkeren2

79 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. JaBu Standards
    Jan 17, 2017 @ 07:28:20

    We zouden het elkaar soms een stuk makkelijker kunnen maken, simpel door een beetje rekening met elkaar te houden. Helaas ik zie het ook steeds minder om me heen, dat rekening houden met elkaar…… Jammer!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 17, 2017 @ 10:22:01

      Dat ben ik helemaal met je eens, gelukkig woon ik nog in een tamelijk dorpse woonkern waar een een beetje op elkaar letten en voor elkaar zorgen nog normaal is. Maar in de echt grote teden is dat dus al veel minder.

      Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Jan 16, 2017 @ 20:40:59

    Ja sommige mensen zou je toch in het verkeer, ben ook wel eens helemaal ingebouwd dat ik er amper meer uit kon rijden. Een beetje nadenken in het verkeer zou alles zo veel gemakkelijker maken.

    Beantwoorden

  3. willy
    Jan 15, 2017 @ 18:31:57

    je hebt je er wel knap ingeparkeerd Riet…

    hoffelijk is inderdaad anders…

    zelf zou je die dame ook niet op aangesproken hebben, , je weet nooit of je met een agressief iemand te doen hebt

    prettige avond

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 15, 2017 @ 19:36:42

      maar niet in één keer, ik moest een keer extra steken, maar het was ook best krap. Nee je kunt het iemand niet verplichten en we stonden allebéi op een plaats waar je helemaal niet mág parkeren.

      Beantwoorden

  4. margrietspanjaard
    Jan 15, 2017 @ 17:52:17

    Rietepietz, ik bak helemaal niets van dat inparkeren…het boeit me ook niet…iknzoek net zo lang tot ik zeeën van ruimte heb en ga vervolgens lopen naar mijn bestemming en hoop later de auyo weer terug te vinden 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 15, 2017 @ 18:04:49

      Whahaha, maar…. als je zoals hier zo ruim zou staan, zou je dan niét even achteruit rijden als je ziet dat iemand er nog tussen kan , en zelfs heel makkelijk als je dat halve metertje achteruit kan?

      Beantwoorden

  5. majaer
    Jan 15, 2017 @ 15:29:27

    Dit klinkt erg bekend, want er zijn er die veel parkeer ruimte nemen om er weer makkelijk uit te kunnen rijden, zowel mannen als vrouwen

    Beantwoorden

  6. meninggever
    Jan 15, 2017 @ 12:48:56

    Inparkeren is niet iedere vrouw in het verkeer gegeven. Wellicht stond ze juist zo omdat ze anders bang was niet meer uit te kunnen parkeren bij het wegrijden. Ik had gisteravond ook zo’n situatie. Op bezoek bij lieve vriendjes. Om de hoek bij hen een plekje, voor me een Suzuki Alto, toch een mini-autootje, dat twee plekken innam en achter me een Opel die keurig in een enkel vak stond. Mijn compacte blauwe ging zwierig het gat in. Maar waarom dat kleine Jappie zo krom stond? Het bleek later dat zij er dan in een keer uit kon wegrijden. Medegaste op het feestje waar ook wij waren. Ze kon niet echt goed inparkeren. Zelfs niet mer de 3.20mtr grote vestzakJapanner…Vrouwen….pff…

    Beantwoorden

  7. Suskeblogt
    Jan 14, 2017 @ 21:28:54

    Ik heb genoeg dames me laten overgaan op het zebrapad om te weten dat er tussen dat vrouwvolk wel dames zitten. Ieder voor zich denken de meeste chauffeurs en rijden gelijk cowboys. Aan de chauffeur leer je de mens kennen.

    Beantwoorden

  8. IngridMoorenBlogs
    Jan 14, 2017 @ 18:01:03

    Vrouwen zijn soms met hun gedachten heel ergens anders Rietepietz….

    Beantwoorden

  9. roadlaura1969
    Jan 14, 2017 @ 17:14:26

    Eerst compliment dat jij er sowieso in gaat, mij lukt dat niet Rietepietz ❗

    Die mevrouw in deze kwestie idd niet vriendelijk nog behulpzaam foei 😬

    Beantwoorden

  10. beaunino
    Jan 14, 2017 @ 16:36:58

    Ze zat vast diep in gedachten verzonken, zo niet dan was het bijzonder a-sociaal.

    Beantwoorden

  11. Tessa | 52druppels.nl
    Jan 14, 2017 @ 15:10:31

    Haha, ik denk dat het geen onwil is, maar onkunde. Ik ben zelf ook niet zo’n geboren chauffeur dus kan me er iets bij voorstellen… 😀

    Beantwoorden

  12. RenéSmurf
    Jan 14, 2017 @ 13:28:39

    ja, ik ga ook niet aan de kant voor iemand met rare manoeuvres, dat doet diegene immers zelf.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 14, 2017 @ 15:40:32

      Dat valt me van je tegen René, in deze situatie is dat gewoon onhebbelijk. Ze hoeft niet aan de kant maar alleen haar auto iets minder asociaal ruim neer te zetten en ze zát er al in. In zo’n geval hoeft men het mij zelfs niet te vragen en denk ik even mee.

      Beantwoorden

  13. hanscke
    Jan 14, 2017 @ 12:20:34

    Ik was uitgestapt en had het haar persoonlijk even gevraagd. Gewoon om te testen hoeveel lef ze heeft om niet goedwillend te willen zijn.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 14, 2017 @ 15:36:39

      Ik steek geen energie in dat soort mensen. Waarschijnlijk zou ze zélf op de achterste benen staan als haar iets dergelijks overkwam. En het is me gelukt al hád ze het makkelijker voor me kunnen maken.

      Beantwoorden

  14. Regenboogvlinder
    Jan 14, 2017 @ 11:12:02

    Nou keurig gedaan Riet! En inderdaad, kleine moeite, groot plezier! Wat een dom mens.. maar wie weet zat ze gewoon op die plek zogenaamd om weg te kunnen wijden en kón ze helemaal niet rijden.. Tja dat denk ik dan weer 😉

    Beantwoorden

  15. schrijfselsvanmij
    Jan 14, 2017 @ 08:53:50

    Hè wat een flauw mens!

    Beantwoorden

  16. John
    Jan 14, 2017 @ 07:25:12

    Tja, sommige vrouwen zijn inderdaad geen dame in het verkeer. Ik ken genoeg voorbeelden. Maar wat jij hier laat zien zie je echt vaker. Hebben ze zeeën van ruimte maar nee. Of mensen die zo gaan staan dat ze eigenlijk 2 andere wagens belemmeren er ook te staan. Het is wat hè 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 14, 2017 @ 15:33:25

      Ja zélf natuurlijk op de makkelijkste manier erin gereden en blijven staan zonder erbij na te denken dat ze éigenlijk twee plaatsen in beslag nam want toevallig is onze Susuki heel kort. Een wagen van het type waar zij in reed had er niet eens tussen gepast.
      Maar dan niet reageren terwijl ze ziet dat ik een keer extra moet steken om ertussen te komen, ik vind het héél onnadenkend.

      Beantwoorden

  17. Zus
    Jan 13, 2017 @ 21:38:03

    Ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.

    Beantwoorden

  18. waarloopjijwarmvoor
    Jan 13, 2017 @ 20:59:59

    Je hebt haar toch wel even “bedankt” voor de medewerking hoop ik

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 13, 2017 @ 21:20:18

      Nee, toen ik weer naar buiten kwam was ze weg mét haar man die ook in de winkel stond en vóór me was. Ik ben niet zo’n opgewonden standje zolang er geen ongelukken gebeurd zijn.

      Beantwoorden

  19. Kakel
    Jan 13, 2017 @ 20:59:53

    Weet je nog dat de autoverzekering goedkoper werd voor vrouwen omdat ze veiliger rijden en dat een kerel dat niet pikte en ermee naar de rechtbank ging.
    Die vond het discriminatie. Ik kan er nóg boos om worden.
    Egoistisch om niet even iets naar achteren te rijden, tsssk!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 13, 2017 @ 21:18:35

      Ja dat was een bittere pil;-) Maar er zijn tegenwoordig ook vrouwen die behoorlijk aso in het verkeer zijn hoor, inhaalslag denk ik. Dit zal waarschijnlijk onnadenkendheid geweest zijn , maar oke, ik ben wél een dame dus ik laat het hier maar bij;-)

      Beantwoorden

  20. matroos
    Jan 13, 2017 @ 20:29:35

    Nou ze zit achter het stuur en nu hopen dat ze je blog leest want ze zat misschien wel te inter- Meppen.

    Beantwoorden

  21. Marja
    Jan 13, 2017 @ 20:18:20

    Ik hoop dat ze een heel goed excuus had. Bijvoorbeeld dat haar man de sleutels uit het contact had gehaald of dat ze geen rijbewijs heeft. Want in alle andere gevallen vind ik haar een aso.

    Beantwoorden

  22. Villasappho
    Jan 13, 2017 @ 20:14:52

    wat een kuttekop

    Beantwoorden

  23. powerpointgreetje
    Jan 13, 2017 @ 20:10:44

    Ik had het toch even aan die mevrouw gevraagd,
    begrijp ook niet dat ze dit zelf niet in de gaten had….

    Beantwoorden

  24. Veendammerman
    Jan 13, 2017 @ 19:51:57

    Sommige mensen… denken gewoon niet even verder.
    Binnenkort gaan wij naar het zuiden des lands en dan is het wel even wennen omdat iedereen toch iets feller rijdt als ons hier in het noorden. Al wordt er hier ook wel wat afgejakkerd hoor, door zowel mannen als vrouwen 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 13, 2017 @ 19:59:58

      Vertel mij wat, wij rijden vrij vaak van Rijswijk naar Scheveningen en dan niét over de snelweg dus dwars door Den Haag. Dan moet je héél snel kunnen anticiperen op mensen die zich in hun auto heer en meester van de weg voelen.

      Beantwoorden

  25. Spontanity
    Jan 13, 2017 @ 19:36:44

    heel onaardig.
    Daar had ik zeker wat van gezegd!
    Heeft geen zin, maar ik ben dan ook geen dame.

    Beantwoorden

  26. Matroos Beek
    Jan 13, 2017 @ 19:30:15

    Grrrr… wat een irritant mens. Onbegrijpelijk dat iemand zoiets niet ziet of aanvoelt. Ik zou voor jou en ieder ander zeker een stuk achteruit rijden!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 13, 2017 @ 19:35:21

      Dat doe ik zelf natuurlijk ook, geen moeite toch en zóveel makkelijker op zo’n drukke weg. En dat voor een vróuw, die toch meestal veel socialer zijn dan mannen. Nou de uitzondering…enz…

      Beantwoorden

      • Matroos Beek
        Jan 13, 2017 @ 21:00:12

        Volgens de analyse van mijn echtgenoot kon de vrouw waarschijnlijk NIET achteruit rijden, enkel vooruit… door een blokkade in de nek… door een defect in de versnelling… wie zal het zeggen…

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jan 13, 2017 @ 21:46:37

          Dan hoort ze niet achter het stuur thuis zou ik zeggen. Ik heb zelf ook schade aan m’n nekwervels en een niet ál te beweeglijke nek maar dan leer je natuurlijk op je spiegels rijden.
          Ik rij zelf inderdaad ook niet graag achteruit over grote stukken, maar maar een metertje is geen probleem.
          In ieder geval kon ze prima achteruit rijden omdat ze eerder weg was dan ik en, zoals op de foto te zien is, kan ze niet meteen naar voren gereden zijn omdat mijn auto dan in de weg stond.

          Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 13, 2017 @ 19:40:01

      Tja, zo gaat het vaker met taal;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

