‘vet”nieuwjaar

Het plakklusje schiet aardig op maar het woord “plakken” kreeg ook nog heel een andere dimensie.
Natuurlijk wil ik weer van alles tegelijk doen en wat vlees laten sudderen kan  best ondertussen.
We nemen het niet zo nauw met afwassen als we het druk hebben dus het is wat rommelig op het aanrecht als we het eten op willen scheppen!  Je hebt het plaatje op je netvlies hé!

Oeps, daar ik raak de steel van de hapjespan…..  die op een klein sudderplaatje staat en……..uit het evenwicht spetterend op het aanrecht stuitert….. maar gelukkig niét op de grond valt.
Een deel van de jus ligt  op het aanrecht dus ik redder snel met keukenpapier het aanrecht en lig  daarbij bijna in spagaat op de vloer omdat ook dáár een paar flinke spetters vettigheid blijken te liggen.
balleriMijn rubberen pantoffelzolen maken het er niet beter op en dus nóg meer redderen terwijl ik als een prima ballerina zonder tutu heen en weer beweeg in mijn pogingen toch vooral niet onderuit te gaan.

Het moet maar even zo anders word het eten koud, kan het mooi even drogen!
Alles lijkt weer helemaal oke in de gezellig “sfeerverlichte  keuken als we de borden en het bestek weer in de keuken brengen…ppfffttt!
De volgende morgen in het daglicht  zie ik pas …… dat over de frontjes van de brede keukenladen grote klodders  vette jus gelopen hebben…. die nú opgedroogd zijn ….., wat een “vet” begin van het nieuwe jaar, maar gek hé, daar zat ik éigenlijk niet zo op te wachten!

plaatje van internet

 

69 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jan 09, 2017 @ 15:04:39

    Ook hier gingen af en toe wat zaken om of over de vloer. Het ergste was net voor de kerst een kop koffie die onze lieve Pixel op de grond mikte. Vloerkleed vol vlekken, die er niet meer uitgingen. Dat werd vervangen. Soms ben je dan net even minder blij met je dierenliefde…

    Beantwoorden

  2. Kakel
    Jan 08, 2017 @ 16:17:15

    Je hebt goddank niets gebroken. Hoogstens je traanbuizen.
    Ik kan me herinneren dat mijn yogalerares een dergelijk verhaal van een collega hoorde. Die collega was niet meteen aan het opruimen geslagen, maar eerst even een wandeling gaan maken. “Dat vind ik toch zó knap van haar,” zei de yogajuf.
    Ik dacht: elke imbeciel die zin heeft in een wandeling, maakt ‘m ná het opruimen. Maar misschien dat ik gewoon niet in de wieg gelegd ben voor ontspanning. Dat kan ook (-:

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 08, 2017 @ 16:29:57

      Nou ja, ik deed het dus allebei maar dat was per ongeluk. het deel dat ik gezien had deed ik direct, de zooi op de lade fronten zág ik pas de andere ochtend en daar ben ik achteraf wel blij om. Als het iets is dat géén kwaad kan ben ik ook wel in staat om éérst andere dingen te doen en dán pas te ruimen, de zooi loopt echt niet weg.
      Maar vettigheid valt niet mee te spotten, dat kun je maar beter meteen opruimen anders gebeuren er ongelukken.

      Beantwoorden

  3. hanscke
    Jan 08, 2017 @ 10:39:49

    Ik ben blij dat het niet in onze keuken gebeurde. Ik vind het zo’n naar werk om als iets onder het vet zit op te ruimen. toch zal ik binnenkort mijn keuken ook weer eens uit moeten soppen, want vetdeeltjes gaan overal zitten, ook als je niet met vet morst.

    Beantwoorden

  4. minoesjka2
    Jan 07, 2017 @ 18:08:10

    Oei …………….. haastige spoed is dus zelden goed ……….. dat wordt poetsen …….

    Beantwoorden

  5. sweetlake
    Jan 07, 2017 @ 07:08:09

    uiteindelijk wel een goed begin …want geen van jullie is uitgegleden gelukkig Pffff En je keukenkastjes zijn meteen blingbling na de sop beurt zo al aan het begin van dit jaar ! 🙂 Met biotex krijg je heel gemakkelijk het vet van je kastjes trouwens.
    XXsweetlake

    Beantwoorden

  6. terrebel
    Jan 06, 2017 @ 21:49:30

    Oeps! Maar blij dat jij nog heel bent, fijne blogcollega! Doe je voorzichtig?

    Beantwoorden

  7. Zus
    Jan 06, 2017 @ 21:48:59

    Wat een smeerboel heb je er van gemaakt , zo zonde van lekkere stooflapjes.
    Dan kon je bij jou van de grond eten.Want ballet !! niet meer aan beginnen.

    Beantwoorden

  8. willy
    Jan 06, 2017 @ 17:44:34

    alle begin is moeilijk Riet

    dit kan alleen maar beteren

    groeten

    Beantwoorden

  9. IngridMoorenBlogs
    Jan 06, 2017 @ 17:35:14

    Daar zit je zeker niet op te wachten…..

    Beantwoorden

  10. Mammalien
    Jan 06, 2017 @ 17:03:02

    Gelukkig is het veel donker, deze tijd van het jaar!

    Beantwoorden

  11. Mrs. T.
    Jan 06, 2017 @ 16:46:53

    He gats, balen zeg.

    Oh, een sudderplaatje, dat klinkt heerlijk naar vroeger.

    Beantwoorden

  12. Regenboogvlinder
    Jan 06, 2017 @ 15:18:42

    Vet bestaat nog steeds, voor gaaf etc.. Ik moest er zo aan wennen.. maar goed, er komt wel weer wat anders ook..
    Jouw keuken heeft meteen een goeie beurt gehad, dus die kan er wel weer even tegen. Uitgeplakt voor het werk inmiddels? 😉

    Beantwoorden

  13. beaunino
    Jan 06, 2017 @ 14:56:42

    Vette pech noemen we dat hier!

    Beantwoorden

  14. Petr@
    Jan 06, 2017 @ 09:26:15

    Haha ik zie het voor me Riet, je kon schaatsen in de keuken 😉
    1 voordeel: alles heeft gelijk weer een goede beurt gehad

    Beantwoorden

  15. John
    Jan 06, 2017 @ 08:18:49

    Een ongeluk zit soms in een klein pannetje. Vet wil je echt niet morsen of omstoten. Net als havermoutpap. Dat geeft ook een ongelooflijke klerezooi weet ik helaas uit ervaring.
    Gelukkig valt bijna alles schoon te maken en dan ziet het er weer spik en span uit.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 06, 2017 @ 14:00:59

      Maar een deel had ik dus niet gezienomdat het niet heel helder verlicht was, dát was de andere morgen helemaal gestold…zucht, balen hoor, zoveel te lastiger schoonmaken. Havermout kook ik nooit meer dus dáár heb ik geen last van.

      Beantwoorden

  16. Matroos Beek
    Jan 06, 2017 @ 00:31:05

    Er zijn zo van die dagen dat alles je ontglipt, met of zonder vettigheid 😉

    Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    Jan 06, 2017 @ 00:17:52

    Toch link voor hetzelfde geld maak je een schuiver.

    Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Jan 05, 2017 @ 23:25:09

    Ja, pas als je er last van krijgt gaan afwassen, en schoonmaken net zo! Het wordt wel weer netjes en ook wel weer vuil. En doe voorzichtig.

    Beantwoorden

  19. gewoonanneke
    Jan 05, 2017 @ 21:49:43

    Zo herkenbaar haha……. zou me zo kunnen gebeuren zag het helemaal voor me ….
    alles tegelijk doen. Ach komt vast wel weer goed als jullie uit geplakt zijn.

    Beantwoorden

  20. Michel
    Jan 05, 2017 @ 21:35:07

    Ha, ik zie het haast voor me… Lekker glibberen dus 😉 maar zo te horen heb je verborgen talenten als ballerina 😂😂😂

    Beantwoorden

  21. Marja
    Jan 05, 2017 @ 20:46:34

    O, gatverdakkie. Dat vind je met de Pasen nóg terug. En voor dit vette plakklusje krijg je niet eens betaald …..

    Beantwoorden

  22. schrijfselsvanmij
    Jan 05, 2017 @ 20:38:37

    Ai ai, never a dull moment daar bij jullie 😀

    Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Jan 05, 2017 @ 20:34:01

    Aan ballet doen in een keuken terwijl je aan het koken bent kan alleen maar narigheid teweeg brengen. 🙂

    Beantwoorden

  24. Melody62
    Jan 05, 2017 @ 20:13:00

    oopssssss had jij me daar ff een portie mazzel…….. iets wat een leeftijdsgenoot van jou niet en op de 1e hulp belandde met een gebroken heup op 2e kerstdag

    brrrr

    maar ehhh…. als je poetsdrang hebt kom je maar hoor, mijn keuken is ook aan een beurtje toe….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 05, 2017 @ 20:38:06

      Dat is pas écht oeps, verschrikkelijk. Ja op deze leeftijd ben je kwetsbaar als je valt. Ik neem dus maar geen risico door bij jou te gaan soppen, je moet het noodlot niet tarten!

      Beantwoorden

  25. matroos
    Jan 05, 2017 @ 20:07:50

    Getver,gelukkig ging je pirouette goed en je spagaat bijna.Weet je wat ook zo’n zooi geeft gebroken eieren

    Beantwoorden

  26. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 05, 2017 @ 19:19:48

    VET man! Uuhhhhh vrouw!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

