wegwerken

Mebben muwwie me ….. momentje….., slik…. hé hé, ‘k moest even  het laatste stukje roomboterstaaf  doorslikken. Hard werken hoor om de laatste restjes weg te werken van alle cadeautjes en/of inkopen  uit 2016.
vlizovalEn dan mogen we eindelijk weer over tot de orde van de dag…. nou ja, nog éven de boom aftuigen, altijd beter dan je partner,  het miniatuur straatje opbreken en dat allemaal over het vlizotrapje weer naar de zolder brengen in de hoop dat we daar ook dit jaar de nek niet op breken geen héél ver gezocht scenario als je samen 155 bent.

Dat stond althans zo in de planning…. mja,  ook in 2017 stellen we ons weer flexibel op waar het de drukkerij betreft en  na één telefoontje ligt onze planning met één welgemikt gebaar in de prullenbak. We halen een flinke plakklus op die we thuis kunnen doen en dat zal aanpoten worden, geen probleem.

Omdat de uitvallende kerstboom ondertussen wél een probleem wordt krijgt die nog even voorrang, er ligt nu zo’n dikke laag dennennaalden dat ik de neiging heb de langlauf latten maar weer te voor schijn te halen om even een afdaling te maken.  Uiteindelijk staat het kerstdorp óók nog dus de sfeer is helemaal oke om de latten onder te binden.
Nou ja een “afdaling” lukt ook zonder langlauf latten wel want,  attelenooien is die zooi glad op het parket, als je éven net oplet heb je je eerste schuiver in 2017 te pakken.
kerstboom-aftuigenKunnen we niet hebben natuurlijk dus we tuigen nog even snel samen de  samen  de kerstboom af, de rest krijgt uitstel van executie, en ach, het staat ook nog wel gezellig hoor die verlichte huisjes in deze tijd. maar nu  ben ik weg…. ff plakken!

plaatjes van het internet gegapt.

 

61 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Jan 09, 2017 @ 15:07:12

    OP de 2e januari werden boom en dorpje plus alle bijbehoren lampjes en zo meer opgeruimd en weg geborgen. Altijd weer een klusje, maar we moeten de boel dan weer schoon en ruim hebben voor de volgende gebeurtenis, mijn verjaardag. Die dit jaar in totaal vier dagen lang werd gevierd. Maar nu is alles weer normaal. We kunnen het nieuwe jaar echt beginnen. Al dan niet met klusjes…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 09, 2017 @ 16:25:44

      O ja, dat is een handicap als je dan ook nog een verjaardag hebt te vieren. Ook nog veel mensen vrij dus komen ze allemaal. Onze zoon is een dag na kerst jarig, dat was in het pre koelkast- en papierenluiertijdperk ook niet altijd even handig.

      Beantwoorden

  2. Regenboogvlinder
    Jan 06, 2017 @ 15:15:56

    Ohhh wat erg dat ze die kerstbomen zo slecht behandelen. Weg ermee..
    Ik heb mijn boompje ook weer in de tuin staan, in zijn mand nog steeds hoor..
    Als hij het redt mag hij volgend jaar weer voor kerstboom spelen!
    Lekker hè, alles weer opgeruimd! 🙂

    Beantwoorden

  3. beaunino
    Jan 06, 2017 @ 14:52:45

    Ik moet er nog aan beginnen…zo geen zin in.

    Beantwoorden

  4. Melody62
    Jan 05, 2017 @ 20:14:19

    ach zolang je iets wegwerkt ruimt het toch aardig op toch 😉

    Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Jan 05, 2017 @ 19:03:32

    De “oudjes” hebben het maar druk met hun werkzaamheden, maar lekker toch om zo bezig te zijn. Ja ik heb ook zo’n trap, heb wel gezegd tegen mijn zoon dat ik boven een soort greep ga maken want het is een rare stap zo die zolder op en dan heb ik wat houvast als ik de zolder op ga.

    Beantwoorden

  6. Leidse Glibber
    Jan 04, 2017 @ 23:48:09

    Plak ze . Ik ben ook nog niet toegekomen aan het aftuigen van de boom, zal wel eind van de week worden.

    Beantwoorden

  7. ria
    Jan 04, 2017 @ 23:24:03

    Opgeruimd is netjes Riet. Dus begint bij jullie de drukke tijd pas nu
    En weet je Riet wij zijn mensen met een oud lijf en nog oh zo’n jonge geest 🙂

    Beantwoorden

  8. roadlaura1969
    Jan 04, 2017 @ 17:41:08

    Jullie zijn vlijtig de drukkerij gaat voor en dat vind ik knap hoor , aan mentaliteit geen gebrek.
    Ook al ligt het parket bedekt 😉

    Beantwoorden

  9. IngridMoorenBlogs
    Jan 04, 2017 @ 10:23:27

    Je moet het jaar rustig beginnen rietepietz….

    Beantwoorden

  10. John
    Jan 04, 2017 @ 08:33:52

    Dat is toch wel een flink nadeel van die bomen. Dat ze uitgedroogd worden door hen waar ze staan 😛 en zo al hun naalden verliezen.
    Goed dat de tegenpartij voor een echte neppert gekozen heeft anders waren we nu nog aan het discussiëren of er wel of niet een boom moet komen. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 04, 2017 @ 15:51:23

      Tja als de keuze is géén boom of een nepperd is de keuze snel gemaakt natuurlijk. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zélf vergeten ben de boom water te geven toen hij nog in de tuin stond…uit het oog uit het hart, binnen denk ik er wel aan maar ja, dan is het al te laat.

      Beantwoorden

  11. Koen
    Jan 04, 2017 @ 06:31:20

    Onze huisjes blijven nog even staan – met lichtjes. Daarna verhuizen ze naar het ‘Hollandse hoekje’ in de kamer en trekken ze het hele jaar bekijks van visite.

    Beantwoorden

  12. terrebel
    Jan 03, 2017 @ 23:19:16

    Geestig! Gelukkig maar dat over iets meer dan 11 maanden het hele kerstbomencircus van voren af aan begint…;-)

    Beantwoorden

  13. RenéSmurf
    Jan 03, 2017 @ 22:09:41

    ja, de rest kan je alsnog nog wel opbergen, het ergste is in elk geval achter de rug. En donkere dagen zijn er nog steeds.

    Beantwoorden

  14. Matroos Beek
    Jan 03, 2017 @ 21:54:02

    Ook hier vandaag alles opgeruimd… ’t is weer voorbij…

    Beantwoorden

  15. Petr@
    Jan 03, 2017 @ 21:14:48

    Ja heerlijk he alles weer normaal. Wij hebben nog wel wat vreterij 😉 weg te werken, 4 kerstpakketten hadden we dus nog even dooreten haha.
    De boom staat buiten, lekker alles opgeruimd.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 03, 2017 @ 21:37:07

      Ons kerstpakket bestond uit een leuk bedragje om zelf te besteden, daar maken wij dan weer voor de kleinkinderen een kerst gratificatie van , daar worden wij dan niet dik van;-) onze boom zit de groene kliko, opgeruimd staat netjes. De rest heeft geen haast, ff geen tijd voor.

      Beantwoorden

  16. willy
    Jan 03, 2017 @ 20:33:42

    ik heb hier in de woonkamer een vrij grote kerstboom .. Riet

    jaarlijks halen de gemeentediensten die ophalen (niet de nep bomen),; maar nu is dit pas op 19 januari voorzien..

    en wat moet ik inmiddels met dat ding ?

    en daarvoor ga ik met de gemeente een boompje opzetten

    prettige avond

    Beantwoorden

  17. Suskeblogt
    Jan 03, 2017 @ 19:44:02

    zoals je bij mij kon lezen ben ik ook voor de gewone gang van zaken. Nu nog enkele recepties afwerken en we zijn er definitief vanaf.

    Beantwoorden

  18. Mrs. T.
    Jan 03, 2017 @ 19:16:51

    Manlief is donderdag vrij en hij ruimt dan alles op. Heerlijk!

    Beantwoorden

  19. Marja
    Jan 03, 2017 @ 19:15:49

    Heerlijk herkenbaar verhaal. Ik kreeg ook permissie van Robbert om alles af te tuigen. Vaak wil hij wachten tot na de 6de. Nu gelukkig niet. Opgeruimd staat netjes.
    Even rekenen …. wij zijn samen 127. En alles moest hier een trap af i.p.v. op. Ik schoof de dozen vanuit de keuken door de kelderdeur en Robbert ving ze beneden op.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 03, 2017 @ 19:20:05

      teamwork is gewoon het toverwoord in dit soort gevallen, in je uppie moet je véél te veel trappen lopen, we moeten hier natuurlijk éérst alles naar de eerste etage zeulen.
      Jullie komen pas kijken dus;-) sttt… wat een jonkies nog;-)

      Beantwoorden

  20. Villasappho
    Jan 03, 2017 @ 19:05:17

    Ik heb mn boom nog hangen altijd beter dan mn vriend:D

    Beantwoorden

  21. Mammalien
    Jan 03, 2017 @ 18:47:56

    hehe, gelukkig weer januari! Wat een werk allemaal 🙂

    Beantwoorden

  22. matroos
    Jan 03, 2017 @ 18:18:03

    We zijn hier ook al weer vol in ‘bedrijf’anders is januari zo saai ahum.Zo’n vlizotrap wordt wel een uitdaging als de jaren gaan tellen.

    Beantwoorden

  23. Kakel
    Jan 03, 2017 @ 18:06:05

    Volgens mij is ieder mensch blij dat de feestmaand voorbij is. Gewoon weer alles normaal. Onze boom staat nog. Het is een nepperd dus het komt niet zo krap.
    Lieve groet.

    Beantwoorden

  24. Michel
    Jan 03, 2017 @ 18:04:31

    Wij hebben na de kerst van die miniatuur huisjes en kraampjes gekocht en die laten we nog even staan… Als het straks echt winter wordt is het nog steeds toepasselijk en zo kerstachtig zien ze er ook niet uit? 155? Wij zijn maar 83 samen 😁

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 03, 2017 @ 18:20:46

      Dat is de beste tijd om ze te kopen, dan zijn ze altijd behoorlijk afgeprijsd, je hebt gelijk, niets mis mee om ze als winterplaatje te laten staan.
      Ja klopt samen ruim 155 en die 83 van jullie samen neemt Henk bijna alleen voor zijn rekening, hij is 80, de rest komt op mijn conto! Maar in m’n hoofd wil het maar niet ouder worden dan pakweg 35 😉

      Beantwoorden

      • Michel
        Jan 03, 2017 @ 18:24:49

        Je bent zo oud als je je voelt toch! In elk geval fijn dat er wat leeftijden betreft zo’n verscheidenheid is qua bloggers.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Jan 03, 2017 @ 18:29:32

          Het leuk van bloggen is dat leeftijd daar vrijwel onbelangrijk is. Ik verstop het niet maar kreeg ooit het leuke compliment “ben je echt al op die leeftijd, je schrijft zo “jong”. Het ligt dus meer aan wat je schrijft en hóe je schrijft of lezers graag komen lezen.
          Ik heb vrij veel lezers die rond de leeftijd van mijn kinderen (dat zijn vijftigers) zijn en soms nog veel jonger, héél grappig en ik voel me erg thuis tussen m’n lezers.

          Beantwoorden

          • Michel
            Jan 03, 2017 @ 20:04:20

            Jaren geleden schreef ik nog blogs bij “punt.nl” en toen had ik volgens van 15 tot geloof ik 75, erg leuk! Heel gevarieerd en ook mooi om je zo af en te in iemands gedachten te verplaatsen die veel jonger of ouder is.

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Jan 03, 2017 @ 20:35:31

              helemaal mee eens, het is leuk om elkaar leefwereld een beetje mee te krijgen en ik ken mijn lezers meestal vrij goed omdat het overwegend toch wel “schrijvers”zijn en dan leer je ze beter kennen.

              Beantwoorden

  25. Hartelijke Hot Hulk
    Jan 03, 2017 @ 17:30:14

    Hoorde van Treeske haar schoonzoon dat zijn hond op een oude kerstboom lijkt. Als hij zich uitschudt hangen enkel zijn ballen er nog aan en de piek.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

