UIT/IN

Ja het laatste logje in 2016 al is het mogelijk dat ik de nieuwjaarswens nog voor 12 uur klaarzet zet op de 31ste. dus ik wens iedereen  natuurlijk een gezellige jaarwisseling.
Eh nee, ik ga geen overzicht van het logjaar houden want het was gewoon alweer een geweldig logjaar. Nee ik  amuseer me even met wat (volgens de krant) in 2016 IN was maar nu UIT is en wat naar men denkt in 2017 IN  zal zijn.
Het meeste kan ik gelukkig overslaan, zoals  “Gewei aan de muur/ koekoeksklok ” wie het leuk vindt mag hoor, maar hier zul je  zijn ze allebei UIT in welk jaar dan ook.
Draden / draadloos….. ? is ook al járen lang hetzelfde “draadje los” bij Rietepietz.

in-uit
Een heleboel is voor mij gewoon “niet ter zake doend” óf al jarenlang hetzelfde, zoals “grijze muis/ over de top”, ik kan alleen maar hopen dat ik ergens middenin hang met een toch wel sterke neiging naar grijze muis.

Ook helemaal niks UIT/IN  aan mindfullness/ gezond verstand gebruiken, voor zover aanwezig gebruik ik sinds jaar en dag uitsluitend m’n gezonde verstand, waarom zou dat ooit uit geweest zijn.
Voor de volgende geldt dat ook “draaikontenpolitiek/ recht voor z’n raap” waarom zóu ik me in gedraai storten, al heb ik  bij  “recht voor z’n raap” toch een voorkeur om niet te kwetsen.
“Volgers/vrije geesten” tja, zelfs in de blogwereld volg ik niemand en sta als eigenwijs bekend, duidelijk eens een vrije geest altijd een vrije geest.

Er staan nogal wat namen tussen die ik, óf niet ken, of liever niet zou willen kennen en nee, die ga ik niet opzoeken want als ze voor mij UIT zijn kunnen ze dat beter blijven.
“Etiketjes op kinderen plakken/kinderen kind laten zijn” ook daar is wat nu IN zal zijn voor mij altijd al normaal geweest. Kinderen worden me nu wat te vaak gebruikt. In scheidingen  om de ex te pakken, terwijl de kinderen toch al de joker krijgen toebedeeld omdat ze “reizigers tussen twee huizen” moeten worden, geen wonder dat ze soms onhandelbaar worden waar dan weer interessant klinkende etiketjes voor worden gemaakt
Ze worden ingezet bij  fondsenwerving voor goede doelen en moeten volwassenen overtuigen dat roken ongezond is en zo kan ik nog wel even doorgaan’…wat mij betreft gewoon “not done” en het  zou nooit IN geweest moeten zijn.

uit-in

Het gaat weer véél te lang worden dus ik moet me beperken, ik ga voor de Hollandse nuchterheid, de bonensoep en je hersens gebruiken. En natuurlijk voor een badpak om  geestelijke volksgezondheid niet onnodig onder druk te zetten.
Lief zijn voor elkaar mag wat mij betreft nét zo goed op de sociaal media als in real life.
Maar  de grootste mazzel voor mij  is dat de  “hangjongere” UIT  is  en ” lieve oude mensen” IN  zijn.
PPfffttt…. ik ontsnap dit jaar door het oog van de naald en wacht met angst en beven op wat eind 2017  UIT/IN is, als dát maar goed afloopt voor me!
 

49 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hanscke
    Jan 01, 2017 @ 19:46:21

    Ik heb het lijstje gemist dus ik ben erg blij met jouw blog, want ik ben helemaal gek van deze lijstjes ha ha, gewoon voor de fun.

    Beantwoorden

  2. Jokezelf
    Jan 01, 2017 @ 12:16:32

    Bonensoep! Yeah! Gelukkig nieuwjaar; ik ben vooral bezig met ‘uit’, omdat ik ben verhuisd naar een kleiner appartement; er moet van alles weg en als er onverhoopt wat ‘in’ komt, moet ik van mezelf iets anders wegdoen. Zorgen, zorgen, maar ook wel lekker opgeruimd 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Jan 01, 2017 @ 12:58:37

      Zal niet meevallen om “weg te doen” , meestal hangen er toch veel herinneringen aan. Maar wel een heleboel afleiding zo’n verhuizing, december is toch een heftige maand voor mensen zoals jij die nog maar nét uit een rouwproces komen bovendrijven.Gelukkig wordt nu alles weer een “beetje normaal”.

      Beantwoorden

  3. Regenboogvlinder
    Dec 31, 2016 @ 21:55:04

    Ik vind het ook altijd een grappig lijstje! Maar ik doe er ook niet aan mee.. trek me daar echt niks van aan.. Maar Boerin Bertie is wel een echte Robinson.. Dus dat die IN is snap ik! Lekker je eigen weg gaan Riet.. Doe ik ook hoor!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 31, 2016 @ 22:08:18

      Er staat héél veel in waar ik alleen maar vraagtekens bij, zijn veel programma’s die ik niet ken.Boerin bertie, Robinson, ik ken het allemaal niet.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Jan 01, 2017 @ 17:25:20

        Dat heb ik ook hoor.. veel heb ik ook niet meegekregen. Zo weinig TV gekeken. Maar Expeditie Robinson wilde ik dit jaar weer graag zien, dus opgenomen. En boerin Bertie kende ik niet, want Boer zoekt vrouw dus niet gezien.. maar zij deed daar dus aan mee.. en nu is ze dus IN 😶

        Beantwoorden

  4. datzalwel
    Dec 31, 2016 @ 15:12:21

    Fijne jaarwisseling voor jullie.

    Beantwoorden

  5. roadlaura1969
    Dec 31, 2016 @ 14:13:41

    Heerlijke blog en er is niks origineler als jezelf dus lekker blijven zo !

    Verder wens ik jou Rietepietz en Henk een fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2017 🎉

    Beantwoorden

  6. beaunino
    Dec 31, 2016 @ 12:00:57

    Ik zie het al: 2017 wordt helemaal mijn jaar;-))
    Fijne jaarswisseling Riet, en bedankt voor dat je er voor me was. X

    Beantwoorden

  7. Rebelse Huisvrouw
    Dec 31, 2016 @ 09:11:58

    In of uit – het is bespottelijk ja. Gewoon doen waar je je lekker bij voelt. Ik wens jullie een mooi en goed 2017 Rietepietz!

    Beantwoorden

  8. John
    Dec 31, 2016 @ 08:52:34

    Goed dat je niet over het blog jaar terug kijkt maar gewoon jezelf blijft. Aan in of uit doe ik niet. Met mijn Pc heb ik alles nog steeds ouderwets be-draad omdat dat de meest stabiele connectie geeft. Ik doe overigens ook niet aan mode en blijf in alles wat ik doe gewoon mezelf.
    Ik wens jou, jullie, dus jou en Henk een fijne jaarwisselingen en goed 2017.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 31, 2016 @ 12:16:47

      Ja hoor, al die grillen die er zo in het jaar voorbijkomen heb ik niéts mee. Inderdaad ook hier nog de pc gewoon bedraad alleen de laptop kan ik via het wifi netwerk vanaf de pc draadloos gebruiken. Dankjewel, hetzelfde voor jou en de “tegenpartij”. ( ik blijf het een orinele naam vinden voor de partner;-) )

      Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Dec 31, 2016 @ 04:17:19

    Hoe het jaar ook verloopt, wat ze ook verzinnen, wat er ook uit of in gaat. JIJ blijft altijd in. Prettige jaarwisseling en alvast de beste wensen voor jou en Henk in 2017

    Beantwoorden

  10. RenéSmurf
    Dec 30, 2016 @ 22:13:22

    IN of UIT deert me niks, het één en al smurf hier, ongeacht wat anderen er van vinden. Het is voor de vermaak, zoals alle lijstjes.

    Beantwoorden

  11. ria
    Dec 30, 2016 @ 21:43:56

    Lekker fijn gewoon je eigen weg gaan zonder lijstjes dat is mijn ding:-)

    Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Dec 30, 2016 @ 21:28:08

    Dat in-lijstje staat mij wel aan. 😉

    Fijne jaarwisseling!

    Beantwoorden

  13. Michel
    Dec 30, 2016 @ 19:15:37

    Dat soort lijstjes is vooral wel grappig om te lezen, maar vaak komt er niet zoveel van uit volgens mij.
    Hier doen we ook steeds onze eigen zin, los van welke mode dan ook 😉
    Fijne jaarwisseling!

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Dec 30, 2016 @ 18:51:33

    Wens jullie een fijne jaarwisseling toe
    en alle goeds voor 2017,
    Greetje

    Beantwoorden

  15. Hartelijke Hot Hulk
    Dec 30, 2016 @ 18:27:06

    Gelukkig dat jij nog GEZOND verstand hebt.
    Bij mij ontbreekt dat af en toe.

    Beantwoorden

  16. willy
    Dec 30, 2016 @ 18:03:41

    soms hoor ik het woord “hangouderen” weleens vallen Riet…

    maar dat risico loop je niet..

    een prettige jaarwisseling gewenst

    Beantwoorden

  17. Kakel
    Dec 30, 2016 @ 17:55:35

    En dan te bedenken dat er rijen mensen zijn die zich werkelijk druk maken om wat IN of UIT is. Om over het dragen van de “juiste” mode maar te zwijgen. Ik koop alleen wat ik leuk vind! Dat die boerenkoolsmoothie het niet lang zou maken, daar had ik al een donkerbruin vermoeden van (-:
    Ik wens je géén goed uiteinde, Riet, ik zou niet durven!
    Fijne jaarwisseling en laat ze rollen die oliebollen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 30, 2016 @ 18:05:17

      Whahaha, nee met mijn uiteinde is niets! Ja net als de dure spijkerbroeken met gaten, dat heb minstens nét zoveel gaten in je hoofd. Smoothies zijn gewoon tóch al niet mijn ding, vrachtensap is oke maar daar groente doorheen mengen lijkt me niets. Jij ook een fijne jaarwisseling maar dat komt vast wel goed.

      Beantwoorden

  18. Melody62
    Dec 30, 2016 @ 17:37:45

    nou ja zeg, dacht ik toch heel even dat jij van je geloof afgevallen zou zijn… maar nee dus niet, gelukkig ! (zucht van opluchting)

    Blijf jij gewoon lekker jezelf, dan ben je nooit uit maar altijd in…

    Beantwoorden

  19. gewoonanneke
    Dec 30, 2016 @ 17:20:47

    Ik vraag me altijd af wie die lijstjes maken en waarom het enig nut heeft. Maar voor mij ben je IN hoor ook als ze je misschien volgend jaar UIT als etiket opplakken daar trek jij je volgens mij helemaal niets van aan. Kinderen kind laten is voor mij wel een prioriteit, weg met al die prinsjes en prinsesjes……;) Fijne jaarwisseling

    Beantwoorden

  20. Matroos Beek
    Dec 30, 2016 @ 17:18:38

    Ik wens jullie een goede jaarwisseling. Kijk niet teveel naar wat in en out is, maar blijf je hart volgen. Zoals je nu al doet… De snel wisselende trends zijn niet meer bij te houden en maken meelopers alleen maar ongelukkig. Laat dat eens IN zijn: niet meedoen aan IN en UIT 😊

    Beantwoorden

  21. Marja
    Dec 30, 2016 @ 16:27:19

    Draadloos gezond verstand gebruiken en als vrije geesten lief zijn voor elkaar, dat gaat mijn huis-tuin- en keukenman en mij wel lukken. Ook de Hollandse nuchterheid hebben wij aan boord en kinderen laten wij altijd kind zijn. Met ons natuurlijke haar zijn wij al helemaal klaar voor 2017.
    Fijne, rustige jaarwisseling en tot blogs. xxx

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 30, 2016 @ 16:32:41

      ja ik had al het idee dat jullie wel ongeveer in onze lijn liggen want ook hier de natuurlijke haren en een huis-tuin-en keukenman;-)
      Niks mis toch? Jullie ook een fijne jaarwisseling en tot blogs in het nieuwe jaar.

      Beantwoorden

  22. Koen
    Dec 30, 2016 @ 15:31:30

    Vorig jaar stond ‘Rietepietz’ nog UIT – plots was ze daar en ook in 2017 blijft ze IN.

    Beantwoorden

  23. matroos
    Dec 30, 2016 @ 15:04:22

    Wens je een goede jaarwisseling en een goed (blog)jaar.

    Lijstjes ik heb er werkelijk niets mee,enkel voor de boodschappen is het handig.Sta ik niet telkens ‘uit’ in de winkel en verloopt het vlot.Doe nooit aan modegrillen mee en vaar mijn eigen koers.

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

