vrouwenlogica?

kerstboom16Zó…. de kerstboom staat te glimmen op het plekje waar hij al jarenlang staat te glimmen. Ik heb me er stiekem een beetje  makkelijk van af gemaakt dit jaar.

Of heb ik het nou voor Henk makkelijk gemaakt dit jaar, dat zou óók nog kunnen!
Een kerstboom uitzoeken is zo eenvoudig nog niet vind ik en Henk heeft daar dan wel eens onder te lijden.

Dit keer ging ik dus niet mee om de boom uit te zoeken en stapte Henk in bij dochter en schoonzoon ( die wel iets van bomen  af weet) om naar een tuincentrum te rijden en kon hij kiezen.

Uiteindelijk weet hij na al die jaren heus wel waar hij niét mee thuis moet komen toch?

-We hebben niet zoveel ruimte dus de boom mag niét te breed zijn aan de onderkant.

-Hij moet wél een beetje vol zijn….maar ook weer niet té vol!

-Mag ook geen uitstekende, of scheefstaande  takken hebben als het even kan.

-Vooral géén grote lege  stukken tussen de takken en natuurlijk een beetje mooie belijning, zeg maar, een mooi recht en regelmatig modelletje.

-O ja en zeker  géén kunstboom, die komt er hier niet in………..

Géén gezicht zo’n  onnatuurlijk kaarsrecht boompje waarin geen takje scheef zit!

 

45 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Corja
    Dec 18, 2016 @ 20:59:23

    Heel tactische zet, Riet, klasse! Boompje ziet er leuk uit. 🙂

    Beantwoorden

  2. Blog Zonder Naam
    Dec 17, 2016 @ 04:53:38

    En…… Hoe vond jullie je-weet-wel-kater zijn nieuwe klimpaal met speeltjes?
    Ik wacht zelf eigenlijk zo lang mogelijk met het zetten van de ‘kunstboom’, ter voorkoming van kapot getrapte en vermiste kerstballen…… Ik vindt ze zelfs tot er in de zomer nog terug op de meest onlogische plaatsen.

    Beantwoorden

  3. cornma
    Dec 15, 2016 @ 11:53:02

    Hahaha, jij hebt niet echt grote eisen, wat jij wilt is toch heel normaal? Een kerstboom moet nou eenmaal perfect bij je passen: niet te lang, mooi slank en geen vreemde uitsteeksels. Precies zoals jij dus. 🙂

    Beantwoorden

  4. Petr@
    Dec 14, 2016 @ 23:40:59

    Het doet me deugd dat je een echte boom hebt Riet!
    Wij hebben uiteraard ook een echte, hier ook geen plastik ding.
    Ik snap je helemaal hoor, jouw model is mijn model. Niet te groot, niet te klein en vooral niet te breed.
    Laat de poes de boom met rust of klimt hij er in, als zijnde een kerstengeltje?:-)

    Beantwoorden

  5. terrebel
    Dec 14, 2016 @ 21:16:13

    Woehaha! Mooi staaltje vrouwenlogica inderdaad, Riet. Maar toch is het duidelijk wat jij wilt: een echte boom die er exact zo uitziet als een kunstboom. Helder, toch? 😉

    Beantwoorden

  6. Melody62
    Dec 14, 2016 @ 13:01:39

    een echte boom hebben wij al eeuwen niet meer gehad….. komt er ook niet want binnen enkele uren knalt mijn hoofd uit elkaar en krab ik me suffer dan de kat doet brrrrr
    Een kunstboom kun je buigen zoals je hem hebben wilt en de (duurdere, dat dan weer wel) zien er zo levensecht uit dat je het verschil niet ziet, sterker nog, amper voelt bij het aanraken.
    Maar ja, ook die komt er hier niet meer in want a) we hebben de ruimte niet en b) onze beide heren, ondanks hun gevorderde leeftijd, dollen nog te vaak en te veel samen dus dat zou een boom niet overleven, laat staan de inhoud.

    De ruimte die ik wel heb vul ik in met andere kerstspullen…

    Maar goed, hoe dan ook…. jij hebt het weer getroffen met een boom helemaal naar je zin. nu maar hopen dat Beau er met zijn pootjes vanaf blijft

    Beantwoorden

  7. meninggever
    Dec 14, 2016 @ 11:45:57

    Wij doen het al een paar jaar rustig aan. Klein kerstdorpje met lampjes, wat aankleding voor de tafels, twee kleine versierde boompjes en wat buitenlicht. Heel bescheiden en voldoende sfeervol. Je moet wat met twee jonge katten in huis…..:)

    Beantwoorden

  8. John
    Dec 14, 2016 @ 08:18:09

    Wat ben ik blij dat wij aan die ellende niet meedoen. Ik zie wel eens stelletjes een boom uitzoeken.. Nou, dat zou bijna een reden voor een scheiding kunnen zijn.

    Beantwoorden

  9. Leidse Glibber
    Dec 14, 2016 @ 01:31:04

    Je hebt gelukkig weinig wensen 🙂 Hier (helaas) wel een kunstboom maar dat komt omdat ik hem al direct na 5 december opzet en een paar dagen voor kerst een grote kerstborrel heb. In het verleden hadden we een echte boom en zaten dan na de kerstborrel de kerstdagen met een kale boom en een huis vol naalden. 😦

    Beantwoorden

  10. powerpointgreetje
    Dec 14, 2016 @ 00:52:22

    Hier een kunstboompje, ben er reuze blij mee, nooit geen echte meer, mijn man is er allergisch voor

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Dec 13, 2016 @ 22:43:17

    Nee, als je toch een boom doet doe dan ook een echte, maar wel zo mooi mogelijk!

    Beantwoorden

  12. Matroos Beek
    Dec 13, 2016 @ 20:43:55

    Helaas hier geen echte boom meer. Mevrouw hier had tijdens de kerstdagen last van jeukende ogen, hoofdpijn en loopneus. Bleek het allergie voor kerstboom te zijn… Het komt me wel goed uit want ik heb een hekel aan het opzetten. Ik maakte me er altijd snel vanaf en het leek nooit nergens naar. Nu enkel nog een takje en wat lichtjes.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 13, 2016 @ 20:48:34

      Dat hoor je steeds meer dat het een allergische reactie geeft. Nou ja daar zijn de “neppers”natuurlijk een uitkomst voor. Het is ook niet mijn meest favo karweitje maar als het dan weer staat is het toch wel erg gezellig.

      Beantwoorden

  13. Kakel
    Dec 13, 2016 @ 20:39:01

    Hou op (-: Ik heb in een vorig leven in een bloemenwinkel gewerkt en daar werden ook kerstbomen verkocht. Dat was de ergste ka-uu-té klus van het jaar. Koud, natte handen, hars dat eraan kleefde en op iedere boom was wel iets aan te merken. Zoals je begrijpt (-:

    Beantwoorden

  14. Regenboogvlinder
    Dec 13, 2016 @ 19:49:09

    Precies zo als ik altijd een boom beoordeelde voor ik hem kocht.
    Maar Henk heeft het goed gedaan hè.. mooi maatje en jij hebt hem mooi versierd.
    Ik ga zaterdag aan de slag.. nu even te druk met andere dingen pffff

    Beantwoorden

  15. Suskeblogt
    Dec 13, 2016 @ 19:47:54

    Mooie boom hoor. Hij ziet er redelijk echt uit ondanks al die ballen rondom. 🙂

    Beantwoorden

  16. Mrs. T.
    Dec 13, 2016 @ 19:19:55

    Hier wel een kunstboom en we zijn er erg blij mee. Sorry. 😉

    Beantwoorden

  17. willy
    Dec 13, 2016 @ 18:09:49

    voor die wel bepaalde plek,wilde je de ideale kerstboom..Riet

    en nu je die hebt is hij te perfect…

    tot daar toe; maar of Henk dit logisch vindt weet ik zo nog niet..

    zelf zou ik daar een boompje over opzetten

    groeten

    Beantwoorden

  18. ariadnesdraad
    Dec 13, 2016 @ 17:56:18

    Goeie keus van Henk, hij staat mooi, die boom!

    Beantwoorden

  19. Mrs. Brubeck
    Dec 13, 2016 @ 17:54:00

    Ik bespaar je onze jaarlijkse “boomcrisis”… 😂😂

    Beantwoorden

  20. Marja
    Dec 13, 2016 @ 17:31:29

    Hahaha. Ja, dat is vrouwenlogica. Niets scheef, compleet perfect, maar vooral natuurlijk ….. Kom hier dan maar niet langs, want wij hebben al heel lang geen echte boom meer. Robbert hoefde er alleen maar naar te kijken en kreeg al vlekken. Super allergisch voor naalden en hars. Zelfs van potpourri met nep dennengeur krijgt hij het benauwd.
    Je boom is prachtig. Complimenten voor Henk.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 13, 2016 @ 17:36:20

      Ja ik realiseer me best dat ik “redelijk inconsequent” ben;-) en oit zal het wel teveel gedoe worden zo’n echte boom. Maar tegen een allergie valt niet te knokken natuurlijk.
      Met een beetje pech heeft Amber ook die allegie, sinds de boom in huis is heeft ze last van vlekken en bulten;-(
      Ik zal de complimenten over brengen……pauze stipjes…… zijn neus krult!

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

