overdruk

Het kwam me goed uit  dat Beau  even een logje verzorgde want in kattenuitspraken  zou ik zeggen; “we lopen een beetje achter ons eigen staart aan”, we hebben het druk, druk, druk  druk,  en dan druk  ik me nog netjes uit!
Onder anderen met een drukkerijklusje waar een beetje druk om de ketel stond.
kerstspulEn het is al 11 december dus werd ik met m’n neus op de feiten gedrukt, kerstmis komt eraan, ik dan kan ik  m’n snor niet drukken voor de drukte die dát weer meebrengt.
Gelukkig hoef ik  geen kerstboom achterover te drukken, die stond al een paar dagen in de tuin.
Ik ga me nu dus maar eens druk maken met de kerstboom versieren, helaas geen logje vandaag maar jullie zouden natuurlijk niet willen dat ik onder de druk bezwijk.
Trouwens, jij bent vast  óók al druk doende om  een kerststempel op je huis te drukken, dus ook bij jou zal het bloggen wel een beetje in de verdrukking raken.  Succes!

kerst

65 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Dec 21, 2016 @ 22:46:45

    Je drukt je weer geweldig uit, Rietepietz. 🙂
    En dit jaar drukken we waarschijnlijk onze snor. Of we moeten de komende dagen nog de geest krijgen om nog te gaan versieren.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 22, 2016 @ 08:31:41

      Ach het hoeft niet héél veel te zijn, een kerststukje, een takje hier en daar is al voldoende om toch de sfeer te maken. Niets is zo kaal vergeleken bij alle andere huizen. Maar ik snap wel dat je hoofd er niet erg naar staat, misschien toch maar proberen mooie herinneringen aan deze kerst te maken.

      Beantwoorden

  2. meninggever
    Dec 14, 2016 @ 11:48:12

    Ik ben van het gesjouw, van zolder naar beneden, en vrouwlief kleedt aan….Na de kerst omgekeerde oefening, zij kleedt uit (de kamer in dit geval) en ik sjouw weer naar zolder en berg op. Intussen oogt alles bescheiden kerst-sfeervol. Lekker hoor…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 14, 2016 @ 14:26:45

      Zo wás het hier ook altijd maar de jaren gaan tellen voor een 80 jarige en die laat ik niet meer een vlizo trapje op en af gaan met dozen. Dat doe ik nu nog zelf maar hoelang dát nog veilig is moeten we maar zien.

      Beantwoorden

  3. Paul
    Dec 12, 2016 @ 23:00:36

    De kerstboom staat al, en ik heb geen kookverplichtingen dit jaar, dus ik ga een rustige kerst tegemoet!

    Beantwoorden

  4. Spinnetje
    Dec 12, 2016 @ 21:52:42

    Gelukkig! Ben niet de enige waar iets met een goede planning in de soep loopt….zit de versiering al in de boom?

    Beantwoorden

  5. gewoonanneke
    Dec 12, 2016 @ 21:44:42

    Ja ik was voor dit weekend al begonnen en klaar. Worden ook nog drukke weken dus heb ook weinig tijd. Veel plezier met het versieren en het werken…..

    Beantwoorden

  6. Regenboogvlinder
    Dec 12, 2016 @ 18:56:18

    Whahahah.. je hebt het toch maar druk gehad met dit logje al is het geen gedrukt logje. IK heb de kerstboom naar binnen gehaald. Hij staat te acclimatiseren in de kelderkast. Als ik woensdag naar Jan ga zet ik hem binnen. Kan hij nog weer even meer zijn best doen met wennen aan de binnenkant van het huis. En als ik terug ben kan de verwarming wel aan. Kerstversiering al wel wat opgezocht maar nog niet alles. Ik houd het ook bescheiden, doe ik zaterdag!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 12, 2016 @ 19:30:16

      Ja ik liep eigenlijk voor op m’n eigen schema, omdat we altijd onverwacht opgeroepen kunnen worden om te werken heb ik het dan maar liever klaar.
      Het kan hier soms raar lopen;-) maar de boom staat en de huisjes ook, nu allen nog de kerstkaarten en de zooi opruimen.

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Dec 12, 2016 @ 19:58:37

        Haha.. maar het is je toch gelukt! Altijd fijn als het weer klaar is. Ik wil nog een klus klaren, vandaag, morgen of overmorgen.. mijn zorgverzekering. Denk dat ik het weet en als de kogel door de kerk is wordt het ook weer rustig in mijn hoofd wat dat betreft! 🙂

        Beantwoorden

  7. majaer
    Dec 12, 2016 @ 17:55:31

    Nu de boom staat hier ook met alle andere leuke kerstversiering in huis Nu nog de boodschappen voor de kerst, maar daar hebben we nog even tijd voor. Ik vind het altijd een gezellige tijd de kerst

    Beantwoorden

  8. beaunino
    Dec 12, 2016 @ 16:53:02

    Er zullen nu toch wel een aantal lezers enigszins bedrukt zijn dat jij je snor hier drukt Riet;-)

    Beantwoorden

  9. willy
    Dec 12, 2016 @ 15:28:56

    druk..overdruk Riet

    dat klinkt bijzonder overtuigend

    maak je niet druk , zou ik zeggen

    Beantwoorden

  10. ria
    Dec 12, 2016 @ 15:05:37

    Hij drukt zijn snor. Zij sluit haar ogen. Kan ook toch?
    Ik ben kerstdrukvrij. Na de kerst gaan de kerstboompjes opgevouwen terug in de ene en de rest kiep in de andere doos en klaar.

    Beantwoorden

  11. Suskeblogt
    Dec 12, 2016 @ 14:46:00

    Ik maak me niet druk over kerstmis. Voor je het goed en wel beseft zijn we nieuwjaar.

    Beantwoorden

  12. tagrijn
    Dec 12, 2016 @ 14:38:14

    Sterkte in de kerststrijd! Wel altijd een gezellige drukte. Ik reis vrijdag voor kerst al naar mijn zus en zwager waar met kerst altijd de Grote Bijeenkomst van de familie is. Gezellig om dat dan mee voor te bereiden. Daarentegen heb ik met oud en nieuw full house met logees. Dan mag ik voor eten, drinken en slaapplek in de herberg zorgen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 12, 2016 @ 15:07:12

      Poeh, dat is hard werken in je uppie. Maar waarschijnlijk zullen er ook dan wel helpende handen voor jou zijn . Heel gezellig zo’n familiebijeenkomst, dat hoort toch wel een beetje bij Kerstmis.

      Beantwoorden

  13. Villasappho
    Dec 12, 2016 @ 11:34:01

    Mn snor drukken is iig al gelukt.

    Beantwoorden

  14. cornma
    Dec 12, 2016 @ 10:19:40

    Zolang er nog gezondheidsdruk is, maak ik me niet druk over Kerst. Ik zie wel of er alsnog iets kersterigs verschijnt hier in huis.
    Best grappig trouwens, om een stukje te lezen, dat eigenlijk geen stukje is.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 12, 2016 @ 15:11:18

      Ja ik dacht laat ik het makkelijk maken en géén logje schrijven;-) is geloof ik niet helemáál gelukt hé!
      gezondheid heeft natuurlijk prioriteit maar waar het kan is het toch wel gezellig om wat kerstsfeer te creëren. Ik maak het ook niet heel gek hoor, de huisjes en de boom is meer dan genoeg.

      Beantwoorden

  15. Petr@
    Dec 12, 2016 @ 09:26:19

    o wat hebben wij mensen het toch druk haha.
    We maken ons druk, dat vooral.
    De boom is gezet (maar voordat hij in die onhandige standaard zit #%¥$)
    Ik heb een kerststuk gemaakt en hier en daar wat lichtjes, daar laat ik het bij, ik vind het al snel teveel allemaal.

    Beantwoorden

  16. John
    Dec 12, 2016 @ 08:28:43

    Hier geen kerststempel op het huis. Als ik ergens jeuk van krijg… 😉 Maar ieder z’n plezier natuurlijk. Straks weer die week waar boodschappen doen een werkelijke crime wordt.. Blij als het 2 januari is. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 12, 2016 @ 08:41:55

      Je bent één van de weinige maar ook daar is niets op tegen, scheelt een hoop werk en stress, van die boodschappen heb ik dan weer weinig last.Je kun tegenwoordig zóveel dingen ruim van te voren halen dat ik meestal weinig boodschappen heb die dagen.

      Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    Dec 12, 2016 @ 03:31:55

    Er ligt duidelijk een zware druk op jullie in deze drukke tijd, maar maak je niet druk.

    Beantwoorden

  18. Matroos Beek
    Dec 12, 2016 @ 00:24:19

    De uitdrukking je snor drukken, kende ik niet… Klinkt leuk, maar gebruiken vrouwen die uitdrukking ook…? Tenzij ze een snor hebben?😉
    Hier ook even concentreren op andere zaken dan bloggen. Druk dus, met of zonder snor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 12, 2016 @ 08:38:04

      Typisch, dat is toch naar mijn idee een erg bekende uitdrukking, inderdaad zóu dat in de ideale situatie alleen voor mannen gelden. Maar menig oudere vrouw zóu het toch kunnen als ze het gevecht niet aan gaan met de overbeharing. Ik had in ieder geval één tante die het zou kunnen.

      Beantwoorden

      • Matroos Beek
        Dec 12, 2016 @ 15:39:45

        Naar het schijnt zou dit gezegde in Vlaanderen (B) weinig of niet gebruikt worden… ik woon nu al zestien jaar in NL, maar ik had het nog nooit gehoord… een mens leert wat bij via het bloggen. En je uitleg hierover vind ik kostelijk!! 😂We kennen ze allemaal, de tantes met de prikkende baard en/of snor…. brrr…

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Dec 12, 2016 @ 15:44:18

          Deze tante had een baard waar menig man jaloers op zou zijn en ze schoor zich gewoon zoals mannen dat doen. het is een erfelijke ziekte die ik gelukkig onder controle kreeg door elektrisch epileren, ook niet écht lollig maar toch beter dan écht m’n snor kunnen drukken.

          Beantwoorden

  19. schrijfselsvanmij
    Dec 11, 2016 @ 22:41:32

    Kerstversiering is klaar: kleine boompjes, adventsstuk, schaal met kaarsen en een Amaryllisbol

    Beantwoorden

  20. RenéSmurf
    Dec 11, 2016 @ 22:06:01

    Als de druk van de ketel is dan drukt iemand zijn snor, maar wie weet ik niet.
    Mijn woning is altijd in smurfsfeer, het hele jaar door.
    Maar ik kan andermans kerstmeuk wel altijd waarderen.

    Beantwoorden

  21. terrebel
    Dec 11, 2016 @ 21:51:06

    Ben al klaar met de kerstversiering in huis. Kostte mij ruim vijf minuten! 😉 (Voordeel van een klein huis). Ik heb het graag druk én ik ben graag lui. Heerlijk!

    Beantwoorden

  22. Kakel
    Dec 11, 2016 @ 21:28:43

    Vandaag de kerstkaarten geschreven. Ook geen sinecure. En zo hebben we het allemaal op onze eigen manier druk. Ik denk als ze vanaf de maan op ons neerkijken, niemand begrijpt waar we ons zo druk om maken…

    Beantwoorden

  23. Mrs. T.
    Dec 11, 2016 @ 19:51:07

    Vandaag de kerstboom gezet. En enorm zitten hannesen met in de knoop geraakte lampjes.

    Beantwoorden

  24. Marja
    Dec 11, 2016 @ 19:20:44

    Dochter die hier gisteren asiel zocht, vader die we vandaag bezochten, nou nog op zoek naar die kerstboom…. Hoewel we morgen eerst kennismaken met haar nieuwe vlam die blijft lunchen. Dus we zien wel….. Druk, druk, druk.

    Beantwoorden

  25. Hartelijke Hot Hulk
    Dec 11, 2016 @ 18:43:37

    Sorry, ben net klaar met drukken. Het was een hele hoop!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

