hondenleven

kb

Ja ik meld maar even zélf  hoe het met me gaat want m’n personeel negeert me gewoon een beetje. Ja ik, je weet wel, Beau de stresskater  die hier alweer een jaar geleden  asiel aanvroeg. Ik moest het met onwetend personeel stellen en ze éigenlijk nog een beetje opvoeden.
Zoals jullie hier al zien moet ik maar zien dat ik een slaapplekje kan vinden, nou heb ik niet veel nodig hoor en als ze maar opletten dat ze niet tegen m’n staart aan gaan zitten hang ik  hier prima.
Maar als de  “huismeester” op de bank zit mag ik graag een plekje op z’n schoot zoeken, we hebben wel iets samen, als hij zich rustig houdt tenminste.

kb3
Zolang hij geen herrie maakt  heb ik het daar naar m’n zin,  maar je wil niet wéten wat een lawaai er soms uit die mensen kan komen, dat noemen ze dan niezen en hoesten…. moet ik niéts van hebben!
Je hoort wel van poezen die een mandje krijgen om in te slapen…. tja, dat dubbeltje is hier nog niet gevallen blijkbaar, geeft niet hoor, ik kan me wel behelpen.

kb4
Op dit geïmproviseerde tafeltje zit mijn personeel vaak een beetje te werken,  zoals vorige week  toen ze heel veel  mapjes zaten te plakken en te vouwen.
Maar meestal ligt er iets op dat ze een legpuzzel noemen, hártstikke leuk om mee te spelen natuurlijk maar alléén voor m’n personeel, ik mag dat dan weer niet.
Flauw hoor, als ze niet met de puzzel spelen leggen ze er iets overheen en zetten er van alles op om te voorkomen dat ik er mee ga spelen!

kb1
Maakt me niks uit want doosjes zijn óók leuk en als het te donker is zet ik m’n lichtjes aan en daag ze uit om me weg te jagen….. dat dúrven ze helemaal niet!

kb6
Wel vervelend dat de huismeesteres altijd  probeert óók iets met een lichtje te doen, lig ik nét lekker te slapen….. zie ik weer een lichtflits. Ik blijf natuurlijk gewoon liggen,  ik was hier het eerst dus als ze hier wil spelen moet ze maar wachten tot ik weg ben.

kb7
Nee joh, ik bén een kater, ik héb geen kater want die pilsjes heeft de huismeester opgedronken….. verhip zou ik dan tóch “de kater” zijn die hij aan als die pilsjes drinken overhield?
Nou ja, ik heb het eigenlijk best naar m’n zin hier, “kat in ’t bakkie “toch?

kb2

60 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. depetvantruus
    Dec 21, 2016 @ 22:51:59

    Wat geweldig dat je je draai gevonden hebt in huize Rietepietz, Beau. En je durft zelfs op hun schoot te liggen. Dat doet Nickie geeneens.
    Een aai over je bol van mij. 🙂

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Dec 14, 2016 @ 11:51:25

    Kijk, echt goed personeel zorgt voor mandjes, speeltjes, krabpalen, kussens op werkplekken van die verzorgenden, twee bakken die regelmatig worden verschoond, elke dag een keer of wat lekkere brokjes en vers water. Mocht er nog wat zalm, rosbief of haring in huis zijn willen de koninklijke hoogheden dat ook nog wel even komen verorberen. Maar ze willen vooral rustig kunnen slapen overdag opdat ze in de nacht het personeel bezig kunnen houden…..:)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 14, 2016 @ 14:29:10

      Ja zo hóórt het wel en dat deden wij ook vol goede moed maar alle geode bedoelingen worden gewoon genegeerd door het mormel;-) Onze slaapkamer deur gaar dus dicht voor hem, er valt niet te kiezen tussen ons bed en een mand, als de mand niet goed genoeg is heeft hij dikke pech. Maar hij klaagt niet hoor!

      Beantwoorden

  3. gewoonanneke
    Dec 12, 2016 @ 21:46:45

    Zo grappig dat die katten altijd in een net te klein doosje willen liggen.Misschien een beschut gevoel. En een kant en klaar mandje is vaak te min dan.

    Beantwoorden

  4. ria
    Dec 12, 2016 @ 15:22:20

    Je hebt wel een beetje veel noten op je zang hoor Beau. Je baasjes doen wel voor jou en zien niet om. Kijk naar mij ik ben een straatkat en erg blij dat er geregeld wat kattevoer onder een struikje wordt gestrooid, waar de twee hondjes geen weet van hebben en slaap ook stiekem op een zogenaamd vergeten matje onder het afdak van het tuinhuis. Wat zeur je nou Beau.

    Beantwoorden

  5. Suskeblogt
    Dec 12, 2016 @ 14:47:41

    onze kater Ginger is gelukkig als een kind als hij een nieuwe schoendoos krijgt. Daar kun je hem de eerstvolgende dagen niet uit krijgen.

    Beantwoorden

  6. minoesjka2
    Dec 11, 2016 @ 16:52:58

    Ja, Beau dat personeel tegenwoordig ………… maar goed, uit ervaring weet ik dat als je maar lang genoeg zeurt ze altijd wel overstag gaan 🙂 En ach, op zijn tijd zijn ze ook wel erg lief 🙂

    Beantwoorden

  7. Spinnetje
    Dec 11, 2016 @ 15:54:11

    Heel herkenbaar! Hier staan zachte warme mandjes, speciaal gekocht voor de poesenbeesten…en waar liggen ze….bovenop de doos met het kerstservies erin, de kussend op bed of op het kastje voor de tv. Dat kijkt ook zo lekker met een half scherm.

    Beantwoorden

  8. hanscke
    Dec 11, 2016 @ 14:24:36

    Vooral de laatste vind ik zo treffend.
    OT: ja hoor hallelujah en Rufus heb ik gezien.

    Beantwoorden

  9. cornma
    Dec 11, 2016 @ 12:17:08

    Ik ben niet echt een kattenmens, maar dit vind ik een heerlijk stukje om te lezen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 11, 2016 @ 12:54:48

      Nou eigenlijk ga ik óók liever zonder huisdieren door het leven maar zowel katten als honden zal ik nooit in de steek laten als er een probleemgeval is, en dit wás een probleemgeval. En het is natuurlijk wel levendig als je een dier in huis hebt.

      Beantwoorden

  10. Blog Zonder Naam
    Dec 11, 2016 @ 05:18:03

    Zoooo, dat is niet voor de poes, zo’n mooi slaapdoosje……

    Beantwoorden

  11. Kakel
    Dec 10, 2016 @ 20:16:20

    Ik heb gegierd om die bovenste foto en dan de kop “Hondenleven” erboven. Een béétje kater zou zich onmiddellijk genaaid door het leven voelen maar deze Beau draait er zijn kattenstaartje niet voor om. Tevreden als hij geworden is met zijn d(r)agelijks bestaan, en dat begrijp ik best!
    Lieve groet.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 10, 2016 @ 20:30:46

      Hij kan zó gruwelijk lui liggen, en op schoot zich helemaal overgeven aan handen die zijn koppie aan alle kanten verwennen. Nee heeft ons hélemaal naar zijn pootje gezet dat is wel duidelijk.

      Beantwoorden

  12. Regenboogvlinder
    Dec 10, 2016 @ 18:32:51

    Wat zielig dat die kat niet eens een mandje van zichzelf heeft! Maar een doosje vinden katten ook geweldig! Leuk verhaal katje! Laat je niet op je kop zitten hoor door die huismeesters 😊😆

    Beantwoorden

  13. schrijfselsvanmij
    Dec 10, 2016 @ 14:34:42

    Katten, heerlijke wezens! Ooit hadden we ook zo’n mooie zwarte, een heel eigenzinnig beestje, afkomstig van een boerderij. Quibus heette hij, die naam paste zo ontzettend goed bij hem 🙂

    Beantwoorden

  14. majaer
    Dec 10, 2016 @ 14:26:07

    Ach Beau je heb het zo slecht nog niet in je doosje, en het personeel valt wel mee toch!! Ik zag dat je lekker vertroeteld werd op schoot wat wil je nog meer.

    Beantwoorden

  15. beaunino
    Dec 10, 2016 @ 09:24:47

    Hi Makker, ik weet het, het blijft behelpen. Ben benieuwd wanneer ze hier eindelijk die kerstboom eindelijk eens voor me opzetten en weer eens een vers visje voor me klaarmaken. Altijd maar die saaie zakjes. Tja, zoals ik al zei: het blijft behelpen.
    Triest. In en in triest is het.
    Sterkte Beau!
    Liefs, Spook

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 10, 2016 @ 12:39:58

      Ooit , toen ik hier pas was wilde ze me paaien met een vers gekookt visje…. bbrrr… niks voor mij hoor maar als jij het lekker vindt zou je personeel daar best wat meer werk van mogen maken. Kun je niet wat verleidelijk gaan zitten kijken? En met zo’n kattenpootje kun je nou eenmaal geen “vuist”maken, tjongejonge, wat moet dat worden met ons poezenbeesten. Leuk kennis met je te maken SpookXX

      Beantwoorden

  16. John
    Dec 10, 2016 @ 08:40:23

    Wat is het toch met katten en doosjes. De kat hier doet precies het zelfde. Zelfs doosjes die fysiek te klein zouden zijn daar past hij in.
    Ach, als ze het maar goed hebben denk ik dan 🙂 en dat hebben ze zeker.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 10, 2016 @ 12:35:06

      Ja doosjes en rare plekjes, daar zijn katten gek op. Maar is leuk om te zien hoe het nerveuze wrak zich herstelt, hij is aardig aanhankelijk geworden al zullen we altijd rekening moeten houden met hoe we hem benaderen.
      maar er zit geen cent kwaad bij, zelfs in dikke stress sloeg hij niet z’n nagels uit.

      Beantwoorden

  17. Leidse Glibber
    Dec 10, 2016 @ 02:19:43

    Wat hebben onze huisdieren het toch slecht he. Soms denk ik wel eens ik wil terugkomen als hond of kat maar dan wel bij baasjes zoals als ons 🙂

    Beantwoorden

  18. Matroos Beek
    Dec 10, 2016 @ 00:16:21

    Ik slaap boven op de kast in mijn rieten mand. Van daaruit heb ik zicht op de keuken en de woonkamer én vooral op iedere beweging van mijn baasjes. Soms lig ik in hun relaxstoel. Overal waar zij zitten, wil ik liggen. Zo’n doosje vind ik ook leuk, voor even. En jou vind ik ook leuk. Zou graag met je spelen maar weet niet hoe dat moet. Ik ben een binnenkat en enig kind, dus ik ken verder geen andere katten. Hou je verder goed. Pootje van Storm 😽

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 10, 2016 @ 12:30:12

      Goh, we hebben wel veel gemeen dan, ik ben óók een binnenkat en nú in m’n uppie heer en meester. Bij mijn vorige personeel had ik nog 2 “broers” maar die waren meestal buiten dus die mis ik eigenlijk niet. Ook de kindertjes die daar ineens over de vloer kropen mis ik niet, ze waren hier kort geleden op bezoek en toen wist ik metéén weer waarom ik “het daar niet meer trok”, ppfffttt, wát een drukte makers.
      dankjewel voor je uitgebreide antwoord en leuk kennis te maken met je Storm.

      Beantwoorden

  19. RenéSmurf
    Dec 09, 2016 @ 23:45:42

    Het is een kattenwereld, als je dat maar weet!

    Beantwoorden

  20. Petr@
    Dec 09, 2016 @ 23:33:23

    Nou Beau wat heb jij het slecht, bijna nog slechter dan ik.
    Ik heb niet eens een mandje, maar geen nood ik eis het hondenkleed gewoon op, knappe hond die mij weg krijgt. Mijn nagels zijn scherp hoor!
    Belachelijk dat je niet eens met de puzzel mag spelen, kinderachtig zeg, ze kunnen toch gewoon opnieuw beginnen?
    We zitten in hetzelfde schuitje helaas.
    Pootje van Pippi

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 10, 2016 @ 12:25:24

      Ja ik snap het óók niet, heb pas 1x zo’n in elkaar gepast plaatje op de grond gegooid , zó verdreven om dan steeds alles af te dekken. Maar ik zorg gewoon dat ze niet verder kan door in dat doosje te blijven liggen, heeft ze tóch het nakijken. Pootje terug van Beau!

      Beantwoorden

  21. terrebel
    Dec 09, 2016 @ 22:32:46

    Wat een heerlijk ‘kattenlog’, Riet! Kostelijk!

    Beantwoorden

  22. Mrs. T.
    Dec 09, 2016 @ 21:41:23

    Heerlijke beesten en ik wed dat ze in het eggie echt zo redeneren.

    Beantwoorden

  23. willy
    Dec 09, 2016 @ 21:03:19

    zeker geen hondenleven..

    maar een mandje zijn ze je wel verschuldigd…

    het is niet eenvoudig om goed personeel aan te werven

    ik zou het maar laten zoals het is

    je hebt tenslotte negen levens..

    en zij niet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 09, 2016 @ 21:23:29

      De eerlijkheid gebied met te zeggen dát ze een mandje hadden, én nog een soort hangmat …maar ik vertikte het om daarin te gaan liggen. Dat hebben ze dus terrug gegeven aan m’n vorige personeel want daar lopen lopen nog twee katers rond.

      Beantwoorden

  24. Melody62
    Dec 09, 2016 @ 19:58:10

    rommeldebommeldebolderkolder….. wordpress herkent ons niet dus hebben we ons vrouwmens ff haar flap afgejat ….

    Zeg beste Beau, jij snapt het wel he. Al dat 2 benige grut doet soms echt wel hun best maar als wij ze niet blijven bijschaven komt er niets van terecht.

    Ach joh, laten we het hen maar vergeven, zij kunnen immers niet zonder ons?

    En mocht je hulp nodig hebben dan gil je maar hoor, komen wij met z’n 6-en gelijk aangevlogen

    Noah, Brega, Precious, Tuffer, Buffer en Knuffer.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 09, 2016 @ 21:09:40

      Nou het lukt me prima hoor, ik mopper wel maar heb het ondertussen aardig voor elkaar hiet. Maar dat laat ik ze natuurlijk niét merken;-) Maar toch bedankt voor de morele steun!

      Beantwoorden

  25. Henriëtte
    Dec 09, 2016 @ 19:56:17

    Die heeft het prima voor elkaar, met z’n personeel! 😉

    Beantwoorden

  26. Marja
    Dec 09, 2016 @ 19:41:36

    Volgens mij heb je niets te klagen, Beau. Je hebt schattig personeel en geen drukke peuters meer om je heen. Geniet gewoon lekker van je doosje en mauw niet zo.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 09, 2016 @ 19:51:16

      Ja ja ja…. ik wéét het natuurlijk wel, ze zijn best aardig hoor.ik laat me ook steeds vaker knuffelen en zit ’s morgens vroeg al druk miauwend op ze te wachten…en dan krijg ik natuurlijk eerst een aai over m’n koppie. Ze weten al aardig hoe ze met me om moeten gaan want ik blijf natuurlijk een kater met een gebruiksaanwijzing!

      Beantwoorden

  27. Villasappho
    Dec 09, 2016 @ 18:58:10

    Och och geen mandje? Schandelijk je zal vast ook van dat tweederangs voedsel krijgen. Ik ben geen schoot kater eis mijn plek op de bank en slaap onder een dekentje. Dat wel eens geprobeerd? Ook fijn misschien dat dat eraf kan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 09, 2016 @ 19:11:35

      Nou een beetje gek zijn ze wel hoor, hadden ze een bontachtig soort hangmatje dat je aan de verwarming kan hangen, mooi dat ik dáár niet in ging liggen hoor, ik ben wél een kater een geen mietje. Het liefst zou ik bij ze op bed liggen maar sinds ze door hebben dat ik dat soms stiekem deed doen ze de deur dicht, tjongejonge wat een tuig hé dat personeel. Meestal lig ik op de bank, daar liggen wel dekentjes maar daar lig ik op, niet onder. ;als ze tenminste niet te vaak gewassen worden want zo’n vers dekentje is maar niks! Nou ja, er zitten ook niet zulke mooie stippen op als op de jouwe’-)

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 09, 2016 @ 19:12:56

      p.s., ik krijg wél koninkijk eten er staat tenminste “royal”op

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

