dank U Sinterklaasje

Ja hoor, wat ons betreft hebben Sint uitgezwaaid dus ik ga jullie niet meer lastig vallen  met dit onderwerp …. ná dit logje dan hé!
Maar wat wás het leuk om het met de kleintjes te mogen vieren, dát zijn toch wel de krenten in de pap.
pietenNatúúrlijk kwam de Sint opdraven, niet met één zwarte Piet maar met twéé. (en als ze blijven zeuren zijn het volgend jaar misschien wel drie) Als Sint van alle kanten gefotografeerd en gefilmd wordt maakt hij “een Beatrixje” en zegt; “ik hoop niet dat we nu alweer op facebook komen, daar sta ik al zóvaak op”. Ik voel me natuurlijk niet aangesproken want ik héb geen facebook.
We hebben in totaal vier gelovige  druktemakertjes  die op het moment dat Sint over de drempel stapt op slag  hun spraakvermogen verloren lijken te hebben.
De spanning is op de snoetjes af te lezen en ze lijken een nieuwe variant gevonden te hebben van de reclameslogan “alleen voor beschuit kom ik eruit”, te weten….., “alleen voor een cadeautje kom ik naar Sint en Piet” en daar handelen ze ook naar.

pakjespiet
Allemaal even schattig, en de cadeautjes vallen in goede aarde. Natuurlijk wordt er gezongen en Sint met z’n Pieten van een veilige afstand uitbundig uitgezwaaid waarna álle kindjes op wonderbaarlijke wijze hun stem terug vinden! Nog een geluk dat ze niet  tussen het papier geraakt zijn.

Ook wij zijn zeer verwend, Sint had blijkbaar regelmatig aan de schoorsteen staan luisteren op een moment dat er een LP op  draaitafel lag en daarna in de voorraad gesnuffeld. Voor de zéér oudere jongere was ruim ingekocht.
Een dubbel LP van Johnny Cash, iets waar Henk altijd voor in is, en van de Beatles de LP Magical mystery tour voor mij.  Je begrijpt,  de sfeer was vandaag  in huize Rietepietz als ergens in een héél ver verleden.  Dánk U Sinterklaasje!

lp

61 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. cornma
    Dec 07, 2016 @ 10:50:45

    Wat fijn om te lezen dat het een geslaagd feest is geworden. Johnnie Cash zou ook hier met open armen ontvangen worden. Leuk.

    Beantwoorden

  2. beaunino
    Dec 07, 2016 @ 06:03:42

    Zo leuk om te zien altijd hoe die kleintjes reageren. Ik zat vroeger op Kylians school ook in het Sint committee om er maar niets van te hoeven missen.

    Beantwoorden

  3. Spinnetje
    Dec 07, 2016 @ 01:23:11

    The Cash…dat heb ik lang niet gehoord…maar vinyl is vandaag de dag nog steeds erg hot 🙂
    Schattige foto…de laatste. Heb het weekend ook genoten van de kinderen op het dorp die netjes in de rij stonden om mee te mogen in de “pieten trein” en zo een rondje over het winkelcentrum reden in het treintje. Met natuurlijk daarbij een handje pepernoten.

    Beantwoorden

  4. Kakel
    Dec 06, 2016 @ 21:43:26

    Geweldig toch, onze Sinterklaastraditie. Laat niemand daar met zijn handen aankomen (-: Prachtig zoals Levi is “vermomd” maar ik herken ‘m lekker toch. Zelfs van de zijkant zie je de ernst op zijn gezichtje staan. Zo lief.
    Heel terecht dat jullie zo goed bedeeld zijn. Ik ben dit jaar blijkbaar heel stout geweest…
    Lieve groet.

    Beantwoorden

  5. Mrs. T.
    Dec 06, 2016 @ 21:25:35

    Wij hadden het gisteren ook zo tof! Morgen een paar foto’s.

    Beantwoorden

  6. gewoonanneke
    Dec 06, 2016 @ 21:04:59

    Ik had het even gemist en dacht al, helemaal geen blog van Riet over Sinterklaas dat kan toch niet. Niet goed opgelet dus. Nou gelukkig was het weer een feestje en inderdaad met die ukkies die nog geloven is het gewoon het leukste. En Johnny Cash heerlijk hoor. Weer een mooie herinnering gemaakt.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 08, 2016 @ 11:19:53

      Nee natúúrlijk sla ik Sint niet over, al was het dan dit keer een 8 jaar oud filmpje, maar voor veel lezers gewoon splinternieuw. Ik wilde niet wéér een Pieten statement maken zoals de laatste paar jaar.

      Beantwoorden

  7. terrebel
    Dec 06, 2016 @ 20:35:45

    Met Johnny Cash én The Beatles kan de avond natuurlijk niet meer stuk. Dat de kinderen óók lol hebben is mooi meegenomen…

    Beantwoorden

  8. Spontanity
    Dec 06, 2016 @ 19:23:22

    Goh!
    Jullie draaien dus nog vinyl??

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 06, 2016 @ 20:57:04

      Ja zeker, we konden onszelf vroeger niet zo héél veel LP’s veroorloven dus wát we hebben konden we gewoon geen afstand van doen. Een enkele hebben we later op CD gekocht maar lang niet allemaal en dus draaien we nog met enige regelmaat een plaatje, schijnt weer hélemaal hip te zijn.

      Beantwoorden

  9. willy
    Dec 06, 2016 @ 14:10:05

    geschenken voor iedereen en met de nodige spanning voor de kleinkinderen….

    een heerlijk familiegebeuren Riet

    Beantwoorden

  10. Regenboogvlinder
    Dec 06, 2016 @ 12:09:29

    Wat leuk dat er zo’n uitgebreid feest van gemaakt is! Prachtig om met kleintjes te vieren! En zelf ook verwend worden is heerlijk! Geniet lekker van jullie nieuwe platen!

    Beantwoorden

  11. schrijfselsvanmij
    Dec 06, 2016 @ 11:09:09

    Wat leuk, die opeens tijdelijk sprakeloze en nog zo gelovige ukjes 🙂

    Beantwoorden

  12. Rebelse Huisvrouw
    Dec 06, 2016 @ 09:00:25

    Wat is het toch heerlijk hè, de spanning van die kleintjes. Wat dat betreft verheug ik me nu al op kleinkinderen! 😂😂

    Beantwoorden

  13. Petr@
    Dec 06, 2016 @ 08:59:32

    Het feest is des te leuker als er gelovigen bij zijn, dat geeft het iets extra’s.
    Jullie zijn goed verwend!
    Ben je weer helemaal goed bij stem dat je lekker kan meegalmen?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 08, 2016 @ 11:22:09

      Klopt helemaal, want het natuurlijk een kinderfeest maar eh…. mensen die het kind in zich weten te bewaren mogen óók altijd meedoen;-)
      De stem heeft echt blijvende schade opgelopen dus als ik ga zingen wordt niemand daar blij van!

      Beantwoorden

  14. John
    Dec 06, 2016 @ 08:16:57

    Hehe, ik zie echte zwarte pieten voorbij komen. Elk log wat ik hiervoor bezocht hadden witte- of roetveegpieten.
    Jullie zijn muzikaal verwent. Dat is wel het leukst denk ik. Muziek hoort bij het leven.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 06, 2016 @ 16:14:15

      Ik vond die “andere Pieten” een aanfluiting en die negeer ik gewoon. Bij ons komt alléén de enige echte zwarte Piet erin.
      Zo leuk dat de jongelui het het draaien van plaatjes weer helemaal zien zitten, ze vonden het zó leuk dat wij dat nog regelmatig doen en zo kwamen ze op het idee onze bescheiden collectie wat aan te vullen.

      Beantwoorden

  15. Villasappho
    Dec 05, 2016 @ 23:35:43

    Mooi cadeautje en wat een heerlijke reactie toch die kleine

    Beantwoorden

  16. Leidse Glibber
    Dec 05, 2016 @ 23:21:15

    Was dus weer een heel gezellige Sinterklaas zoals het hoort. Off topic, wat betreft die Zieternietuitpieten, ik heb dit jaar voor het eerst het Sinterklaasjournaal niet gevolgd en dat zegt wat hoor.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 06, 2016 @ 16:16:04

      Ik ook niet, zag gisteren een klein stukje op TV van een Sintviering en wist niet hoe snel ik om moest schakelen. Ik hoop dat de kijkcijfes ó slecht zijn dat ze volgend jaar die onzin wel uit het hoofd laten.

      Beantwoorden

      • Leidse Glibber
        Dec 07, 2016 @ 02:40:50

        Dat had ik dus ook zowel de intocht als het feest op 5 december zelf zijn voor mij tv programma’s die ik niet wil of mag missen. Een daar tussendoor natuurlijk alle Sinterklaasjournaals. De intocht ging nog wel, maar de Sinterklaasjournaals en zeker het programma van 5 december waren ronduit bagger en hadden niets meer met het feest te maken.

        Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Dec 05, 2016 @ 23:19:33

    Is toch een heerlijk kinderfeest, die spanningen op hun smoeltjes
    en hoop dat ZE volgend jaar weer niet opnieuw beginnen te zeuren over zwarte piet, pffff………

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 06, 2016 @ 15:31:21

      Het blijft dat dat bij iedere generatie weer terug te zien, heel bijzonder.
      Dat hoop ik ook van harte al héb ik het idee dat de voorstanders het niet meer pikken dat als voor racist neergezet worden. En terecht.

      Beantwoorden

  18. RenéSmurf
    Dec 05, 2016 @ 23:18:17

    En zo is iedereen weer een fijne herinnering rijker, in heel het land.

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Dec 05, 2016 @ 23:01:53

    Wat gezellig en spannend voor de gelovigen. 🙂 Kadotjes open maken, ik zie bijna de blosjes voor me.Wij mogen nog maar Sint kan ook niet overal tegelijk zijn hé.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 06, 2016 @ 15:28:30

      Ja die blosjes wáren er natuurlijk en de pakjes open scheuren hadden ze héél snel door, dat leek aanvankelijk zelfs wel het leukste deel, pas later gingen ze echt naar de cadeautjes kijken en hadden we geen kind meer aan ze.

      Beantwoorden

  20. Leidse Glibber
    Dec 05, 2016 @ 22:58:43

    Bij ons kwam de Sint al op zaterdag bij de kleinkinderen in Bleiswijk. Het blijft het mooiste feest van het jaar. En………….vanavond heb ik stiekem de kerstboom opgezet, maar de lampjes gaan pas morgen aan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Dec 08, 2016 @ 11:24:18

      Jij hebt natuurlijk óók gelovige kleinkinderen , fééstje hé! Heel slim om het in het weekend te vieren, kunnen ze lekker spelen met hun nieuwe speeltjes en heb je geen kind aan ze.
      Ik zal het aan niémand doorvertellen;-) je bent snel, mooie kerstkaart.

      Beantwoorden

  21. Matroos Beek
    Dec 05, 2016 @ 22:00:27

    Echt gezellig lijkt me dat!

    Beantwoorden

  22. Marja
    Dec 05, 2016 @ 21:45:11

    Heerlijke ouderwetse plaatjes. Staat de plaat al op?

    Beantwoorden

  23. Suskeblogt
    Dec 05, 2016 @ 21:28:48

    Die plaat van the Beatles heb ik ook, die hoor ik ook nog steeds graag. Hier komt de sint normaal gezien op 6 december maar gisteren was het reeds pakjesdag.

    Beantwoorden

  24. Forever38.com
    Dec 05, 2016 @ 21:25:23

    Wat een heerlijk feest is het toch he ? En heel aandoenlijk hoor, die foto van dat kleine pietje dat z’n cadeautje komt halen !

    Beantwoorden

  25. Hartelijke Hot Hulk
    Dec 05, 2016 @ 21:18:28

    Dus Henk heeft goed geCashed.
    Dat verdient hij!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

