luisterend oor

De doofheid van Henk is écht wel “een dingetje” hoor. De KNO art heeft al eerder gezegd dat het een erg lastige gehoorschade is waaraan  ook hoorapparaten niet veel verbetering kunnen brengen.
De huidige hoorapparaten zijn weer “afgeschreven” plons,  € 3ooo, — in de vlakspoeler.

Er blijkt nog  wel een mogelijkheid tot nauwkeuriger onderzoek bij het non profit instituut  Kentalis dat héél veel know how in huis heeft op dat gebied. Het zou me niet verbazen als  de huidige apparaten heel stiekem vertaal instrumenten zijn die  een deel van mijn woorden in het Swahili vertalen, en Henk spréékt helaas geen Swahili.

Dus… 6 weken geleden verwijzing naar Kentalis…. voor afspraak bellen…. maar dat gaat zomaar niet…moet éérst de verwijzing opsturen… krijg ontvangstbevestiging met de boodschap “we laten het weten wanneer er plaats is” en hoor vervolgens niets meer…. tot

j.l. vrijdag telefoon, men heeft een afzegging en we mogen het gaatje opvullen.
We moeten naar het Westeinde ziekenhuis  (zo heet het niet meer maar je kent me, Riet houdt niet van verandering)  hartje Den Haag, klein parkeer terrein voor een heel groot ziekenhuis  maar lastige  OV verbinding dus …karren maar.

Járen niet geweest gelukkig maar, globetrotters als we zijn, rijden we na een kwartier  het parkeerterrein op.  We vinden zelfs nog snel een parkeerplaats, Kentalis zoeken gaat minder vlot, eerst parkeerterrein weer helemaal teruglopen, in de hal van het ziekenhuis nérgens een verwijzing….. maar eens vragen…. oeps… zit in een ander gebouw wordt ons gewezen….. ! We lopen braaf zoals ons gezegd is om het gebouw aan de overkant heen en vinden de deur…. waar een bordje op staat “s.v. p. ingang andere kant van het gebouw…..  terug naar voorkant.

Na het invullen van veel formulieren toch op tijd naar binnen, daar  is een vriendelijk dame  één en al oor voor Henk. Via de koptelefoon krijgt hij piepjes te horen terwijl hij “de knop” mag bedienen. De hoge tonen staan zó hard ( hij hoort rechts zelfs 100 DB niet) dat ik ze ruim een meter verderop wél kan horen maar Henk laat de knop onberoerd.

hoorcurve

Als de dame met woordjes gaat testen laat ze mij meekijken, het is rampzalig wat hij bakt van de woordjes die over de koptelefoon binnenkomen. Hij blijkt ineens wél Swahili te spreken want nu kan ik hém niet verstaan,  de klanken lijken er vaak niet eens op, geen wonder dat ik hij me zo vaak niet goed verstaat.
Het verlies dat hij heeft in de hoge tonen, is extreem hoog en  dat laat  veel klanken verdwijnen.
We moeten maar niet hopen dat nieuwe apparaten méér dan 50 % verschil gaan maken zegt de dame, maar álle beetjes helpen met wéér nieuwe technieken.  néé jongelui, kapot gehoor is niét meer te repareren en een flinke handicap voor jou en je omgeving.

Met de belofte dat de mevrouw contact op neemt met de audioloog mogen we naar buiten…. en dán blijken ze ineens het parkeer terrein verlegd te hebben… óf de auto is  gestolen!
Zucht, bij onze zoektocht tussen de gebouwen hebben we even niet opgelet waar we het parkeerterrein hebben achtergelaten, tjongejonge…. je moet die oudjes ook niet alleen op stap sturen of eh… zouden je oren ook met richtingsgevoel te maken!

Advertenties

61 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. IngridMoorenBlogs
    Nov 02, 2016 @ 11:01:57

    Haha…….niet leuk voor Henk natuurlijk!

    Beantwoorden

  2. hanscke
    Okt 30, 2016 @ 15:49:49

    Mijn gemaal heeft er ook last van dat parkeerterreinen stiekem verlegd worden als hij ergens binnen is. Hij wordt ook steeds dover. Zit dus kennelijk toch echt verband tussen.

    Beantwoorden

  3. minoesjka2
    Okt 29, 2016 @ 19:45:52

    Wat een gedoe he zo’n ziekenhuis ………… nou ja, als Henk er maar baat bij heeft.

    Beantwoorden

  4. meninggever
    Okt 28, 2016 @ 13:13:50

    Gehoorschade is meestal definitief. Zeker als het werk/omgeving-gerelateerd is. Mensen die op Schiphol werk(t)en en daarbij geen gehoorbeschermers dragen/.droegen mogen rekenen op een sterke achteruitgang van hun gehoor op latere leeftijd. Dart geldt ook voor die jonge helden die bij popconcerten tegen de boxen aan gaan staan. Denk maar eens aan Andre Hazes. Stokdoof geworden voor zijn dood. Dan valt er weinig meer te zingen. En die was nog lang niet oud. Het is een vervelende handicap. Mijn schoonma (88) is nu ook stevig doof en gesprekken met haar leiden vaak tot vermoeidheid of grote misverstanden….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 28, 2016 @ 13:40:34

      Ja je hebt duidelijk ook ervaring in de omgang met iemand die doof is, inderdaad érg vermoeiend. Gewoon doodzonde dat zoveel jongelui zich niet realiseren waar ze mee bezig zijn, en dan niet eens op het werk maar gewoon “voor de lol” . Daar gaan ze later nog dik spijt van krijgen.

      Beantwoorden

  5. RenéSmurf
    Okt 27, 2016 @ 23:15:04

    Ik ben altijd onder de indruk van je details, zo herkenbaar hoe je omschrijft hoe je de juiste ingang toch hebt gevonden. En de auto vast ook wel weer.

    Beantwoorden

  6. beaunino
    Okt 27, 2016 @ 22:48:58

    Mijn vader hoorde ook steeds slechter. Ik hoop maar dat het voor Henk wat beter kan worden. Je raakt er ook zo geïsoleerd door, vooral in de gesprekken met meerdere mensen. Ben zo blij met onze witte auto;)

    Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Okt 27, 2016 @ 15:41:37

    Voor beiden is het vervelend als een van de partners doof is of wordt. Goh die Henk.. Nee voor de jeugd is het ook niet goed om En heel veel mensen ontkennen het inderdaad. Ik had het idee (althans dochter zei dat wij (ex+ik) allebei doof werden) dat ik eens zo’n test moest doen. Nee, hij niet, was nergens voor nodig. Dus op naar Schoonenberg. Mijn gehoor is nog niet echt slecht te noemen, niet om er iets aan te laten doen in ieder geval. Verontrustend is wel dat het verschil in % ‘horen’ van beide oren wel groter is dan normaal. Daar moet ik voor naar een KNO arts, maar in overleg met de huisarts wacht ik daar nog maar eventjes mee.
    Gaan jullie nou weer voor nieuwe hoorapparaten?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 27, 2016 @ 18:35:41

      Ja Kentalis gaat de audioloog adviseren van wélke het beste resultaat kunnen verwachten . De zorgverzekeraar betaalt géén reparaties meer als de apparaten ouder dan 5 jaar. Henk doet er meestal zo’n jaar of 7 mee (dit was z’n derde set) . Meestal beslist de audicien wat je neemt maar dié heeft natuurlijk een financieel belang en verkoopt het liefst waar hij het meest aan verdient. Ja hoor je veel dat mensen er niet aan willen, het moet ook niet té vroeg maar als het hinder op gaat leveren voor je omgeving is het toch wel zinnig om er werk van te maken. Ik heb laatst zo’n test in de winkel daar gedaan, heb het gehoor van een 62 jarige 😉

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Okt 27, 2016 @ 19:15:20

        Dus ze worden wel vergoed dan? Gelukkig maar.
        Zo dat is mooi, ik heb daar niks over gehoord.
        Mijn ex had met 35 jaar al gehoorschade vanuit de bouw opgelopen. Daarna altijd gehoorbescherming gebruikt maar die beschadiging zit er en daar is niks meer aan te doen.
        En de jeugd, ja, die moeten nog meer gewaarschuwd worden!

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Okt 27, 2016 @ 19:19:31

          Omdat hij altijd dure toestellen nodig heeft zullen we wel wát bij moeten betalen maar minder dan we gewend waren, de vorige moesten we totaal € 1800, — zelf betalen nu volgens mij uitelijk minder dan de helft.

          Beantwoorden

  8. Blog Zonder Naam
    Okt 27, 2016 @ 12:44:50

    Ik twijfel ook wel eens aan mijn gehoor….. Ik hoor anderen soms de meest rare dingen zeggen. Misschien moest ik me maar oostindisch doof houden.

    Beantwoorden

  9. Desire
    Okt 27, 2016 @ 09:34:05

    Wel lastig, gehoorproblemen. Mijn zoon heeft tinnitus (een constante piep of ruis in zijn oren) en wordt daar af en toe gek van. Afleiding zoeken en heel zachte muziek in zijn oren brengt wat verlichting. Of het richtingsgevoel door doofheid wordt aangetast is mij niet bekend maar je evenwicht wordt er wel door verstoord … oei, de volgende stap kan zo maar achter een rollator zijn 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 27, 2016 @ 11:06:47

      Ook héél vervelend zo’n onverklaarbare piep, kán soms een gevolg zijn van teveel geluidsoverlast maar vaker is het niet te herleiden. Tja die aanstormende rollator…. we hébben er de leeftijd voor natuurlijk maar gelukkig redden we het nog met hand in hand lopen, en zo elkaars rollator zijn;-)

      Beantwoorden

  10. Rebelse Huisvrouw
    Okt 27, 2016 @ 08:59:48

    Akelig, het hoorprobleem. Ik houd mij hart vast voor deze jonge generatie – het lawaai waar zij in zitten is beslist niet goed. De oordopjesindustrie gaat gouden tijden tegemoet! Dat van die parkeerplaats is heel herkenbaar. Héél herkenbaar. Zucht…😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 27, 2016 @ 11:03:59

      Ja precies, dat is ook de reden dat ik er maar weer eens een “ervaringsdeskundig” logje tegenaan gooi. Veel jeugd heeft het idee dat een nieuw oor tot de mogelijkheden behoort, maar dán laten ze zich toch “een oor aannaaien”in de DJ industrie.
      Ik voel me helemaal getroost, dat er zoveel mensen het probleem herkennen…. en dan nog meestal véél jonger dan ik, als iéts kan troosten…dan dát wel;-).

      Beantwoorden

  11. Leonoras life
    Okt 27, 2016 @ 07:06:23

    Doofheid is echt een heel ernstig probleem. Ik hoop dat er nog iets mee te doen valt zodat manlief er nog baat bij heeft. Toch moest ik lachen. Je kan zo heerlijk schrijven. Ik als beelddenker zie in gedachten hoe jullie de vermiste parkeerplaats zoeken. Hillarisch 😂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 27, 2016 @ 08:23:07

      Ja helemaal waar, Henk heeft al bijna 20 jaar hoorapparaten nodig dus de mogelijkheden tot verbetering zijn wel een beetje uitgeput. Het beperkt dan wel je sociale leven meer en meer. Maar oke, we zijn ook op een leeftijd dat we onszelf niet meer dagelijks onderdompelen in het bruisende leven;-)

      Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Okt 27, 2016 @ 03:22:12

    Ik sta met mijn oren te klapperen van deze blog. Ennuhh niet meer weten waar de auto stond is nog onopvallend op te lossen. Ik had zaterdagavond mijn fotokoffer in ene gratis kluisje gelegd.Handig hoor zo’n kluisje, even persoonlijke code intikken en lekker zonder camerakoffer de zaal in. Tot je terugkomt en niet meer weet welke kluis je had gebruikt, daar had ik in de haast even niet opgelet. 😦

    Beantwoorden

  13. powerpointgreetje
    Okt 26, 2016 @ 23:11:04

    Ach….ik heb ook moeite met doffe geluiden of als er iemand is die erg binnensmonds of zacht praat. Heb een paar jaar geleden een gehoortest laten doen,
    uitslag: was aan een gehoorapparaatje toe.
    Dacht bij mijzelf: nu dus nog beslist niet……..
    En heb nog steeds geen gehoorapparaatje..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 27, 2016 @ 08:20:10

      Nee aanvankelijk heeft iemand met gehoorschade zelf niet het idee dat het nodig is, dát merkt alleen de omgeving die steeds meer z’n best moet doen om verstaanbaar te zijn. ook Henk verstopte zich aanvankelijk óók achter “maar jij praat ook zo onduidelijk” maar ik heb het hem op enig moment laten zien door te praten als hij m’n gezicht niet kon zien, tóen had hij pas door dat hij meer lip las dan hoorde. Je doet jezelf en je omgeving tekort met té lang wachten met hulpmiddelen.

      Beantwoorden

  14. Mrs. T.
    Okt 26, 2016 @ 22:35:06

    Zo dat is behoorlijk heftig.
    Maar hij doet er teminste iets aan. Mijn vader hoort zo slecht maar vindt dat geen probleem met als gevolg dat wij ons af en toe mateloos irriteren aan zijn ontzettend harde spraak en het feit dat hij continu door gesprekken heen komt omdat hij ons niet hoort praten.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 27, 2016 @ 08:14:16

      Oeps, dát is heel lastig, en hij doet zichzelf én zijn omgeving te kort.Zelfs al kunnen hoorapparaten niet het héle probleem oplossen brengen ze wél verbetering. Misschien dan toch maar “wie niet horen wil moet maar voelen” en niets herhalen …omdat hij niet doof is toch?

      Beantwoorden

  15. Paul
    Okt 26, 2016 @ 22:00:12

    Poeh, vervelend voor Henk. Het lijkt me eenzaam. Hopelijk kan hij goed zien, en zich zo vermaken met een boek, wandeling of tv.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 27, 2016 @ 08:11:23

      Ja het is héél vervelend temeer daar z’n zicht óók niet optimaal meer is. Maar gelukkig wil hij wel gebruik maken van alle mogelijkheden die er zijn en heeft dus ook een ringleiding waardoor hij de TV nog wel kan volgen.

      Beantwoorden

  16. Kakel
    Okt 26, 2016 @ 21:40:33

    Dan zal Henk zich vaak eenzaam voelen in gezelschap. Of schrikken als iemand ineens voor hem staat. Mijn oma was doof. Goed articuleren helpt maar je kijkt elkaar niet altijd aan als je praat. Haar opbellen was een ramp voor haar. Als ik eraan denk, krijg ik weer met haar te doen.
    Ik hoop dat er nog een oplossing mogelijk is voor Henk. Ik gun het hem ♥
    Tegenwoordig maak ik een foto van de verdieping waar ik m’n auto gezet heb. Ik heb al zo vaak lopen zoeken.
    Lieve groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 21:45:50

      Ja klopt, we gaan ook steeds minder naar gelegenheden met veel geroezemoes. En áls we gaan speel ik een beetje “tolk/vertaler” zodat hij er nog iéts van meekrijgt. Telefoon neem ik altijd aan want hij verstaat het al jaren niet.
      Slimme zet, maar dit was gewoon buiten met twee verschillende parkeerterreinen voor bezoekers en personeel, weet ik dat ze die af en toe omgooien;-)

      Beantwoorden

  17. margrietspanjaard
    Okt 26, 2016 @ 20:29:42

    Zooooooo herkenbaar….waar staat de auto ? Waar was die wachtkamer nou ? (Na toiletbezoek) etc. 🙂 en gehoorproblemen…..lastig, net als zichtproblemen, maar ja…het is niet anders…gelukkig gaan de ontwikkelingen door 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 20:31:54

      Pak van m’n hart, ik dacht écht dat het alleen mij overkwam;-) zal wel een vorm van “ouderen pesten zijn dat ze dan even de boel omgooien!
      Ja techniek gaat hard maar voor ons net niet hard genoeg denk ik.

      Beantwoorden

  18. Marja
    Okt 26, 2016 @ 19:54:10

    Al is mijn gehoor prima, toch merk ik dat ik al jaren steeds meer moeite heb in gezelschap of met achtergrondgeluiden. Het gehoor is zo kwetsbaar en niet alleen je oren zelf, maar ook de mogelijkheid om belangrijke dingen te ziften en te herkennen.
    Gelukkig heb ik nooit van herrie gehouden. Hier dus geen speakers op disco-niveau.
    Fijn dat je de auto toch weer hebt teruggevonden.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 20:14:28

      Klopt, het gehoor is best wel gecompliceerd en er zijn ook nog wel wat “zij ingangen” die ook roet in de gehoorgang kunnen gooien. Uiteindelijk slijt álles aan het menselijk lichaam en dus ook in je hoofd.
      We hebben nog nét geen hulptroepen in hoeven roepen maar ja, best lullig als ze het personeelsterrein met het bezoekersterrein ff snel omgooien 😉

      Beantwoorden

  19. safealove
    Okt 26, 2016 @ 18:01:58

    Tjonge, wat heb je dit weer heerlijk humoristisch geschreven! Met een lach op mijn gezicht gelezen, terwijl het natuurlijk best heel lastig is allemaal.. doof, stress en de weg kwijt..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 20:06:17

      Wij hebben al héél lang door dat humor vrijwel alles makkelijker maakt, tja doofheid niet natuurlijk maar met de gevolgen omgaan scheelt een slok op een borrel hoor.
      En dat wij altijd gekke dingen meemaken …. we wéten niet beter.

      Beantwoorden

  20. Mrs. Brubeck
    Okt 26, 2016 @ 17:43:16

    Wat vervelend voor jullie, want dat belangt heel je omgeving aan. Wij maken het nu met papa van B mee, conversaties voeren met hem zijn echt lastig. Maar hij wil er niks aan laten doen, ontkent zijn probleem en dat is heel vervelend.
    Ik hoop dat er voor jullie toch beterschap komt!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 20:04:05

      Nee beterschap zit er niet meer in, zelfs hulpmiddelen hebben hun beperking maar misschien dat de techniek nog iéts verbeterd is.
      Zo herkenbaar, ook Henk vond aanvankelijk ( járen geleden) dat wij veel te onduidelijk spraken, aan zijn gehoor mankeerde niets. Bij hoorzaken staan vaak testmogelijkheden die je zélf even kunt doen. Trouwens, ook op het internet is wel een test te vinden die een redelijke indicatie kan geven. Toen henk en ik dat ooit eens allebei deden kwam dáár wel uit hoe hij ervoor stand.

      Beantwoorden

  21. willy
    Okt 26, 2016 @ 17:18:44

    een vriendelijke dame met een luisterend oor…

    dar viel dus mee,maar niet direct goede vooruitzichten voor Henk…

    zelf heb ik het nog niet meegemaakt dat ze de parking verlegd hebben…

    maar dat ze mijn wagen op een andere plaats geparkeerd hebben wel…

    Joost mag weten hoe ze dat doen 🙂

    prettige dag

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 19:58:24

      Nee geen beste vooruitzichten maar dat kwam niet onverwacht hoor, zijn gehoor wordt al járen alleen maar slechter.
      Ja gebeurt óók wel eens dat we de auto niet vinden waar we hem ( dachten) achtergelaten te hebben;-)
      Hier waren 2 parkeerterreinen, één voor personeel en leveranciers en één voor bezoeker . Die hebben ze blijkbaar even stiekem omgeruild;-)

      Beantwoorden

  22. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 26, 2016 @ 17:02:51

    Volgens mijn omgeving ging mijn gehoor er ook op achteruit.
    Feit was gewoon, zij gingen zachter praten!
    Toch moest ik ook naar de orendokter, die mij verzekerde, dat er wat kalkaanslag op mijn gehoorbeentjes zat.
    Op mijn suggestie om er dan wat Antikal in te spuiten, ging hij niet in.
    Zeker een te goedkope zorgoplossing?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 19:54:57

      O ja…. zó herkenbaar, Henk zei jaren geleden ( vóór zijn eerste hoorapparaten) ook altijd dat zijn oren niet mankeerden maar dat ik zo onduidelijk sprak;-)
      haal je toch zélf een spuitfles antikal;-)

      Beantwoorden

  23. majaer
    Okt 26, 2016 @ 17:01:27

    Wat vervelend ik hoop dat er iets goeds uitkomt, want het is behoorlijk irritant als je slecht hoort ik heb toen een week met dichte oren gelopen ik was blij dat ik weer wat hoorde. Maar jullie waren weer behoorlijk hectisch bezig las ik.
    Ik heb 3 dagen geen internet gehad ik heb nu een nieuwe modem dus ik ben er weer.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 19:51:36

      Het ziet er niet héél hoopvol uit, maar we zijn ondertussen natuurlijk wel gewend aan zijn doofheid, niét prettig, dat niet maar we doen het er maar mee. Ook een soort van “doof zijn” als je geen internet hebt;-)

      Beantwoorden

  24. Villasappho
    Okt 26, 2016 @ 15:56:04

    Tja ik waarschuw mensen om me heen wsnt ik vind het irritant hun muziek te horen. Meestal schrikken ze wel soms moet ik niet zeiken. Achja die ene ziel die het van me aanneemt…
    Vervelens Rietepietz maar denk dat er niets aan te doen is.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 19:43:37

      Ik begrijp niet waarom muziek zó knetterhard moet staan dat je er oorbeschermers voor moet hebben om je oren heel te houden. 50 jaar geleden werd er in bedrijven nog niets aan gehoorbescherming gedaan en dat heeft bij Henk’s gehoor veel schade toegebracht.

      Beantwoorden

  25. gewoonanneke
    Okt 26, 2016 @ 15:23:12

    Die zin dat die dame een en al hoor is haha. Die is goed. Maar wel lastig hoor zo weinig kunnen horen lijkt me. Je mist toch een hoop dingen dan. Hoop dat het toch nog een mogelijkheid is. Nou ja dan gewoon de parkeerplaats verleggen, hoe durven ze……. haha prachtig verhaal behalve dan de doofheid

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 15:44:10

      Ja hij mist veel, vooral in gezelschap.
      Het doet ook mijn stem geen goed dat ik altijd harder moet praten dan ik eigenlijk kan én veel moet herhalen, ook wat ánderen zeggen om hem nog bij een gesprek te kunnen betrekken.
      Ja we blijven natuurlijk wel de stoetels die we altijd zijn.

      Beantwoorden

      • gewoonanneke
        Okt 26, 2016 @ 15:53:20

        Ach Riet ik heb het al als ik C en A inloop en de verkeerde uitgang neem ben ik helemaal de weg kwijt… gewoon lekker blijven stuntelen hoor. Een of een gaat meestal nog wel maar inderdaad in gezelschap is het lastig. Ik hoor dat van mijn vriendin ook die een gehoorapparaat heeft. Ook dan nog blijft het in een gezelschap lastig.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Okt 26, 2016 @ 19:47:58

          We komen er gelukkig altijd wel weer uit en zien er dan de lol wel van in.
          Bij Henk geeft op het moment ook één op een al vaak een probleem vandaar dat we nog wat verder zijn gaan zoeken.

          Beantwoorden

  26. Melody62
    Okt 26, 2016 @ 15:22:33

    Afschuwelijk dit….. en een zorgprobleem waar mi nog steeds veel te weinig aandacht voor is…
    Ik hoop maar dat er een zo goed mogelijke oplossing gevonden zal worden….
    Want ja gehoortransplantatie bestaat nog steeds niet net als oog-rug-etc transplantaties

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 26, 2016 @ 15:28:25

      Nee, weg is weg wat het gehoor betreft en veel jongelui gaan er zó nonchalant mee om! De regels voor de vergoeding van de zorg zijn nu wél gunstiger dan ze waren metgeen bijbetaling voor eenvoudige toestellen en minder bij betalen bij de toestellen met meer mogelijkheden. Bij de vorige moesten we € 1800, — bij betalen van de
      € 3000,–

      Beantwoorden

      • Melody62
        Okt 27, 2016 @ 13:51:12

        ik weet het…zo triest….. en dan staat vandaag een stuk in de krant over dat we ons moeten realiseren dat we heel goede ouderenzorg in ons land hebben…. weer een of andere ondoordachte uitspraak van 1 van die oetlullen daar bij jou in de buurt…. gelukkig ben jij niet ontvankelijk voor besmetting van hun stupiditeit.

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Okt 27, 2016 @ 14:36:15

          Als je het vergelijkt met bijv. Zimbabwe ongetwijfeld…..;-) Maar het zóu kunnen dat we dit keer toch minder zélf hoeven bij te betalen omdat de regeling veranderd is, zelfs voor de apparaten in de duurdere caterorie zoals we die tot nu toe hadden . We gaan het zien.

          Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: