mikpunt

Heb je wel eens hé, dat je je  het  “mikpunt” voelt van een groep onbeschofte horken!
Dat ze je belagen met z’n allen  en hard schreeuwend laten blijken dat  ze je éigenlijk  gewoon niet zien staan, dat  je in de stront kan zakken als het aan hen ligt.

Nou ja, zó’n vaart liep het nog niet toen we van de week even bij de havenafslag wat kibbeling wilde halen  maar de grote groep meeuwen die krijsend  boven de haven cirkelden léek het op mij gemunt te hebben.

shit2
Zodra ik het autoportier opende voelde ik nattigheid en de shit in een m’n nek lopen…..ieks….. ! Dat kon zélfs niet even voor een foto blijven zitten, gátver!
Op de jas  zat óók een klodder, die beesten moeten héél goed kunnen rekenen met welke “sluitertijd” ze moeten werken als ik gesnapt moet worden bij het uitstappen.
Dat de ruit daarbij niet helemaal gespaard kan blijven is duidelijk.

shit1
Pas als we na een strandwandeling en een smakelijk bakje kibbeling terug komen zien we dat het maar goed is dat onze Suus géén  open dakje heeft…..
Tja meeuwen…….., ze hebben óveral schijt aan, zelfs aan Rietepietz!

shit

 

48 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. minoesjka2
    Okt 20, 2016 @ 17:39:46

    Smerig he ………… hoop dat je je jas nog schoon hebt gekregen.
    Ik heb zo’n plakkaat wel eens op een linnen broek gekregen …….. totaal verpest, die broek, het was helemaal uitgebeten en ik heb die broek weg kunnen gooien….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 20, 2016 @ 18:07:55

      Als je het er niet direct uit kunt halen heb je inderdaad dikke kans dat je een uitgebeten vlek krijgt. Maar mijn jas is redelijk schoon geworden en staat tóch op de nominatie om vervangen te worden.

      Beantwoorden

  2. Suskeblogt
    Okt 20, 2016 @ 16:42:18

    in feite hebben we geen drones nodig om oorlog mee te voeren, die meeuwen zijn even goed in het lossen van hun shit op het doel.

    Beantwoorden

  3. gewoonanneke
    Okt 19, 2016 @ 22:21:45

    He getver zeg. Nou gelukkig niet op je bakje kibbeling. Hoor wel eens dat ze zelfs zo brutaal zijn dat ze dat uit de bakjes proberen te pakken…..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 20, 2016 @ 08:39:24

      Had mét open dakje dus helemaal mis kunnen gaan;-)
      Ja klopt, van de zomer pikte een meeuw een stukje krentenbol uit Amber’s handje toen we éven niet opletten, ’t kind was t;e verbouwereerd om te huilen want het ging zó snel!

      Beantwoorden

  4. RenéSmurf
    Okt 19, 2016 @ 20:09:28

    Ja, het is maar net wat je leuk vindt om op de foto te zetten. Ik ben iets minder van de poep.

    Beantwoorden

  5. willy
    Okt 19, 2016 @ 19:19:17

    shit happens Riet

    of het belang van de de sluitertijd …

    heel leuk geschreven

    groeten

    Beantwoorden

  6. cornma
    Okt 19, 2016 @ 12:03:34

    Hè jakkes. Je zou eigenlijk altijd een paraplu op moeten steken als je daar in de buurt bent.

    Beantwoorden

  7. beaunino
    Okt 19, 2016 @ 10:40:34

    O bah wat vies, dat had jij weer natuurlijk. Die meeuw dacht ook: ik wil ook wel eens op dat blog van Rietepietz;)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 19, 2016 @ 12:53:09

      Ze liggen daar altiijd op de loer die krengen en hebben me al eens eerder een loer gedraaid al kwamen ze daar zélf niet in actie. onder het logje staan “gerelateerde logjes”en daar staat “shit”bij , een geweldige actie van mij zonder meeuwenstront maar tóch met een heleboel troep in de auto.

      Beantwoorden

  8. Hartelijke Hot Hulk
    Okt 19, 2016 @ 09:51:00

    Heb diep medelijden met je ik in een weer leuk geschreven blog.

    Beantwoorden

  9. Villasappho
    Okt 19, 2016 @ 05:21:03

    poepgoeie blog, mn collega’s lagen dubbel.

    Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Okt 18, 2016 @ 23:07:29

    Volgens mij hebben meeuwen geen sluitspier maar een soort radar zodra ze iets zien spuiten ze leeg.

    Beantwoorden

  11. margrietspanjaard
    Okt 18, 2016 @ 22:53:21

    Ja, ik weet het niet hoor…bij onze wandelingen door de bossen worden we momenteel bekogeld met van die stekelige tamme kastanjes, is ook geen pretje, wel afgewisseld met eikels, dat dan weer wel 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 19, 2016 @ 12:42:03

      Zou ik tóch voor kiezen, is minder smerig dan zo’n lading meeuwenshit, zó smerig als dat je nek in loopt…bbrrrrr!
      Met een beetje dik haar voel je zo’n kastanjebolster niet zo heel erg hoop ik;-)

      Beantwoorden

  12. datzalwel
    Okt 18, 2016 @ 20:05:59

    Jakkes, ik heb ooit iemand horen zeggen die ook het mikpunt was, “daarom ben ik zo blij dat koeien niet vliegen “. Schrale troost maar toch 🙂

    Beantwoorden

  13. Kakel
    Okt 18, 2016 @ 19:59:42

    Een meeuw met sluitertijd. Ik heb zelden zo hard gelachen. Riet, je blijft zelfs mij verbazen (-:

    Beantwoorden

  14. Regenboogvlinder
    Okt 18, 2016 @ 19:48:28

    Hoe krijgen ze het voor elkaar hè… de vlerken! 🙂

    Beantwoorden

  15. Marja
    Okt 18, 2016 @ 19:32:33

    Jakkes. Wat een schijtlijsters. Fijn dat we ze hier niet hebben.

    Beantwoorden

  16. Lotus Lilly
    Okt 18, 2016 @ 19:04:03

    Getver! de bandieten 🙂

    Beantwoorden

  17. hanscke
    Okt 18, 2016 @ 17:03:35

    Ach, je had het op dit uitje dus niet getroffen met de medebewoners van deez aard die wel zeer doeltreffend te werk gingen. Maar ja toch is het motto leven en laten leven!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 18, 2016 @ 17:57:11

      Gelukkig was het niet écht een uitje, we hadden gewerkt en zijn dan op Scheveningen, dé gelegenheid om na het werk even daar rond te hangen.Het is ook niet de éérste aanvaring met meeuwen!

      Beantwoorden

  18. Petr@
    Okt 18, 2016 @ 16:48:26

    He bah Riet, dat was wel in de roos haha.
    Gelukkig zat het niet in je bakje kibbeling want dan had je gratis saus 😉

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

