elkaar begrijpen

Ja zó belangrijk  in een huwelijk dat je elkaar begrijpt, desnoods zónder woorden maar áls er gesproken wordt op de juiste manier weten te interpreteren.
Sorry voor het “ruime achteraanzicht” maar ter verduidelijking deze foto……

doekje
Vanaf de buitenkant door het keukenraam vraag ik  aan Henk die in de keuken bezig is; “kun je me even een oude theedoek  aangeven,  ligt in het  kastje hier  rechtsonder”.
Kijk dan begrijpt hij me perfect wanneer hij uit het linker keukenkastje een oude theedoek tevoorschijn tovert want hij begrijpt dat wat voor zijn Rietepietz  nu even rechts is voor hém dus links is……….

……of eh…… reageert hij zo omdat hij wel weet dat vrouwen altijd rechts zeggen terwijl ze links bedoelen ………!

Nee jóh….. zo is Henk helemaal niet, wij begrijpen elkaar alleen maar héél erg goed!

48 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Zus
    Okt 09, 2016 @ 16:06:13

    Haha, Heel herkenbaar, Ik heb het al vroeg geleerd. Ben katholiek opgevoed en de hand waarmee je een kruisje maakt is je rechter hand, zei m’n moeder dan.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 09, 2016 @ 16:20:25

      Wat rechts en links is heb ik nooit problemen mee gehad, dat is maar goed ook want aan kruisjes maken deden we niet thuis;-) Maar het enige dat vaak fout gaat is als ik het moet benoemen, ik bedoel rechts…. wijs ook naar rechts maar zég dan vaak links…..
      Toch een beetje vreemde toestand hé!

      Beantwoorden

  2. Kakel
    Okt 09, 2016 @ 12:28:16

    Een mooi achteraanblik hoor, niets mis mee!
    Mijn dochters beste vriendin had nul fouten in de CIto-toets in groep 8. Is met gemiddeld een 9 geslaagd op het gymnasium en kan links en rechts niet uit elkaar houden. Ik bedoel maar (-: Ik heb haar een trucje geleerd: je handen recht voor je houden: vingers gewoon omhoog, duimen naar opzij. In je linkerhand lees je de L.
    Lieve groet
    PS ik kon dit blog helemaal niet lezen. Moest een code invoeren. Begreep er niets van..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 09, 2016 @ 12:52:25

      Ja volgens mij hebben veel mensen last van het verwoorden van links en recht. Zo weet ik prima wat rechts en links is maar zég prompt links als ik rechts bedoel, ik wijs dan weer wél naar de goede kant;-)

      Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 09, 2016 @ 12:55:30

      P.S. Ik had in het beheer zitten knoeien en per abuis de boel op prive gezet,had ik gelukkig al snel door en kon de boel dus weer openbaar zetten.

      Beantwoorden

  3. Suskeblogt
    Okt 08, 2016 @ 20:19:02

    Soms beginnen we op hetzelfde moment over hetzelfde onderwerp. Best akelig soms. Precies we een tweeling geworden zijn.

    Beantwoorden

  4. RenéSmurf
    Okt 08, 2016 @ 18:30:53

    Hij pakt gewoon wat je wenst! Heel goed.

    Beantwoorden

  5. Regenboogvlinder
    Okt 08, 2016 @ 16:28:01

    Wat mooi Riet, dit is wel een heel goed voorbeeld van elkaar begrijpen hahaha. Maar.. ik moet zeggen, zelfs Jan en ik begrijpen elkaar vaak zonder woorden.. bijzonder hè, zo pril als het is. 🙂

    Beantwoorden

  6. Blog Zonder Naam
    Okt 08, 2016 @ 05:06:31

    ….. en dan kijk ik alleen maar naar her beruchte “rijtje van vijf”en lees:
    Jong gekeerd…… Mannen!
    Inderdaad, met dit soort training moet je vroeg genoeg beginnen

    Beantwoorden

  7. ariadnesdraad
    Okt 08, 2016 @ 00:39:54

    Hèhè, dankje Riet ! Ik ben dus helemaal in orde, lees ik hier 🙂

    Beantwoorden

  8. beaunino
    Okt 07, 2016 @ 21:25:55

    Da’s gewoon je reinste telepathie!

    Beantwoorden

  9. majaer
    Okt 07, 2016 @ 13:12:28

    Wat heerlijk dat jullie elkaar zo goed begrijpen en helemaal op elkaar in gesteld
    zijn.

    Beantwoorden

  10. terrebel
    Okt 07, 2016 @ 13:02:09

    Heerlijk dit, Riet! 🙂

    Beantwoorden

  11. datzalwel
    Okt 07, 2016 @ 12:00:18

    Wat een opluchting, ik heb het dus niet alleen. Mooi dat jullie zo goed op elkaar ingespeeld zijn 🙂

    Beantwoorden

  12. IngridMoorenBlogs
    Okt 07, 2016 @ 11:35:10

    Haha…geweldig!! Hoe lang heeft dat geduurt? Wij hebben het na 32 jaar nog niet helemaal onder de knie…

    Beantwoorden

  13. Mrs. Brubeck
    Okt 07, 2016 @ 11:02:00

    Schitterend!
    Ik begrijp je helemaal! 😀

    Beantwoorden

  14. Petr@
    Okt 07, 2016 @ 09:54:45

    Haha Riet, ja dat krijg je als je zo lang samen bent, je begrijpt elkaar zo goed, soms zelfs zonder woorden.

    Beantwoorden

  15. Leidse Glibber
    Okt 06, 2016 @ 23:08:40

    ach je raakt aan elkaar gewend. Als ik naar links zeg wijs ik naar rechts of Hill gaat vanzelf al de andere kant uit dan ik noem en het komt altijd goed. 🙂

    Beantwoorden

  16. Melody62
    Okt 06, 2016 @ 22:28:26

    hihi zo herkenbaar dit… mijn (v)echtgenoot leest vaak mijn gedachten en zegt dan (totaal onverwacht overigens) iets dat aansluit op wat ik enkele seconden eerder dacht….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 07, 2016 @ 07:07:52

      Ja óók herkenbaar, ach, na zoveel jaar huwelijk kén je elkaar wel een beetje natuurlijk. Ik heb me, 2 logjes terug
      , nog op het hobby terrein begeven van jouw echtgenoot;-)

      Beantwoorden

  17. powerpointgreetje
    Okt 06, 2016 @ 22:01:52

    ’t is toch heel mooi dat jullie mekaar zo goed begrijpen, fijne avond verder voor jullie beiden:)

    Beantwoorden

  18. ria
    Okt 06, 2016 @ 21:37:51

    Mijn man wees altijd met de linkerwijsvinger naar links als ik rechtsaf moest.Tot ik daardoor twee keer bijna een ongeluk veroorzaakte. Nóóit meer achter het stuur gezeten met hem naast me. Hij moest rijden of kon alleen gaan.;-)

    Beantwoorden

  19. gewoonanneke
    Okt 06, 2016 @ 21:28:39

    Mooi als ie je begrijpt zonder woorden. Is je spraak trouwens helemaal weer in orde gekomen, ik hoor je er niet meer over dus ik ga er uit van wel. Moest er opeens aan denken. Trouwens mijn zus wist ook vaak het verschil niet tussen links en rechts was heel onhandig toen ze rijles kreeg haha…..

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 06, 2016 @ 21:37:30

      Ja vreemd hoor, ik wijs naar de juiste kant…en zég het dan verkeerd maar inderdaad, dat hebben veel vrouwen geloof ik.
      M’n stem is geen 100% en geeft nog wel wat problemen . De ene dag is beter dan de andere , als ik zacht kan praten gaat het aardig maar helaas moet ik nog altijd harder praten dan goed is voor m’n stem die echt geleden heeft Maar ik doe het er maar mee.

      Beantwoorden

  20. Corja
    Okt 06, 2016 @ 21:27:36

    Schitterend. Heel mooi, dat jullie elkaar zo goed begrijpen. En links en rechts uit elkaar houden valt ook niet echt mee! 🙂

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

