jong geleerd….

Nou zo kan die wel weer hé, genoeg gelachen  want natuurlijk ergeren we onszelf óók wel eens.
Dat het mooie weer van de laatste weken niet op iederéén een louterend effect had bleek  óók in het Delftse hout.
Tjonge jonge, wat zijn sommige mensen toch asociaal.

bbq
Zelfs de barbecue hebben ze achter gelaten zie je nog net links op de foto. In aanmerking genomen dat al die zooi vól is meegesjouwd was het léég natuurlijk nog makkelijker mee te nemen. Maar dat was niet eens nodig want kijk eens  waar de afvalbak stond.

bbq3
En  een zelfde bak stond er net zo ver van de boom af aan de linkerkant.

bbq-bakEr staat trouwens een hele rij van deze bakken met kindertekeningen langs de grasrand  en wij zagen er maar één die vol was.
We hoorden de stadswachten die er bij stonden praten over “dat studenten wel vaker te bedonderd zijn hun enz enz…  “.
Delft is inderdaad stad met een universiteit, tja  dit is geen  erg hoopgevend beeld van de latere hoogopgeleide boegbeelden. Studeren…..?  Ik zou zeggen, ze hebben eerst  nog héél veel te leren, over fatsoensnormen dan welteverstaan.

Ja natuurlijk zijn er gelukkig ook studenten die het wél goed doen,  maar het “onder moeders vleugels uit zijn” bekomt ze dus niet allemáál evengoed.
bbq4Ik vestig m’n hoop dan maar op de generatie studenten van over een jaar of 7, de kinderen die al deze afvalbakken hebben voorzien van wervende teksten om het afval toch vooral niet te laten slingeren.
11 jaar oud, en dán al weten hoe het hoort.  Zéker ” jong geleerd” en nu maar hopen dat het ook “oud gedaan” gaat opleveren!

41 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Leidse Glibber
    Okt 05, 2016 @ 22:40:05

    Is echt niet te snappen he dat mensen zo’n zooi achterlaten.

    Beantwoorden

  2. meninggever
    Okt 04, 2016 @ 09:09:43

    Ieder voor zich en de alles regelende overheid voor ons allen, met dat devies zijn veel jonge mensen opgegroeid. Ook ouders ruimden de troep wel op van de prinsjes en prinsessen. Dus waarom verwachten we dan ineens een ander gedrag als ze dan eens echt ‘uit’ zijn? Kijk eens bij evenementen, op parkeerplaatsen, in bossen, parken. Overal hetzelfde beeld. En de kinderen beginnen er mee, die kwakken nu al alles overal op straat. Zonder enige correctie van de ouders. Nee, wel op GroenLinks stemmen maar tegelijk diezelfde natuur die deze stroming zo graag beschermt verpesten…..

    Beantwoorden

  3. gewoonanneke
    Okt 03, 2016 @ 10:20:36

    Ik geef je weinig kans hoor, volgens mij hebben ze gewoon allemaal een periode dat het ze geen bal kan schelen waar ze hun rotzooi neergooien al hebben ze het nog zo goed geleerd thuis en op school. Ik help je het hopen. Het is bijzonder ergerlijk hoor en als je er wat van zegt kan je als je niet oppas ook nog een grote mond krijgen….

    Beantwoorden

  4. kwan
    Okt 03, 2016 @ 07:37:36

    Ik snap dat eigenlijk ook niet… Neem altijd een vuilniszak of plastic tas mee juist om rommel gemakkelijk naar de vuilnisbak te kunnen vervoeren.
    Jammer, hoor! Vind het wel interessant om te lezen in de reactie dat géén vuilnisbakken juist voor minder losse troep zorgt! Wat zou daar het idee achter zijn?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 03, 2016 @ 08:30:29

      In principe heb dat natuurlijk al bij je als je etens/drinkenswaren mee neemt, je moet dat toch óók ergens in dragen zou ik denken. Misschien worden mensen te gemakszuchtig wanneer er wél bakken staan, zodra die vol zijn lijkt het meer gerechtvaardigd de zooi dan maar neer te gooien want “dan moeten ze die bakken maar tijdig legen” , zoiets zal er wel achter zitten.

      Beantwoorden

  5. Regenboogvlinder
    Okt 02, 2016 @ 19:55:04

    Het is denk ik ook wel iets van alle tijden hoor..
    Vroeger zag je ook heus wel zooi in parken of bijvoorbeeld wat ik me herinner in het zwembad en Amsterdamse Bos. Maar ergerlijk is het.
    In de bossen rondom de Pyramide hebben ze juist alle vuilnisbakken weggehaald. Scheelt weer personeel. En het gevolg is dat er veel minder ‘losse troep’ in het bos ligt dan eerst. Het lijkt wel of ze het dan niet durven..

    Beantwoorden

  6. willy
    Okt 02, 2016 @ 17:54:56

    schandalig dat men dit doet

    en eens er vuil ligt, lijk het voor sommigen een uitnodiging om er nog wat bij te gooien..

    onmiddellijk opruimen die troep…

    prettige zondag

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 02, 2016 @ 18:57:15

      Ja zo gaat het inderdaad meestal, ligt er eenmaal iets lijkt de rem eraf te zijn.
      Maar dit was gewoon téveel om even in het voorbij gaan op te ruimen en ik neem aan de de stadswachten, die er al bij waren, wel hulptroepen op gepiept zullen hebben.

      Beantwoorden

  7. cornma
    Okt 02, 2016 @ 11:57:49

    Mensen van alle leeftijden gooien rommel op straat of gewoon de natuur in. Waarom? Joost mag het weten en misschien weet hij het ook wel, maar ik snap er niets van. Zelf heb ik altijd een plastic tasje in mijn tas om eventuele rommel in te doen en dat gaat thuis netjes in de vuilnisbak.

    Beantwoorden

  8. beaunino
    Okt 01, 2016 @ 09:31:38

    Gelukkig is het bij Kylian een automatisme dat hij dingen op straat in de vuilnisbak gooit. Nu in zijn kamer nog;-)

    Beantwoorden

  9. safealove
    Okt 01, 2016 @ 07:43:43

    Wat een zooitje! Is toch een kwestie van opvoeding?! Het vanzelfsprekend maken om je rommel zelf op te ruimen..

    Beantwoorden

  10. ria
    Sep 30, 2016 @ 23:05:50

    Wordt de jeugd nog wel opgevoed?

    Beantwoorden

  11. RenéSmurf
    Sep 30, 2016 @ 22:36:39

    Ja, dat is een nadeel van de mensheid, men maakt overal altijd zo`n troep. En dan bezuinigen ze ook nog op de schoonmaakdiensten en dat maakt het er niet beter op.

    Beantwoorden

  12. schrijfselsvanmij
    Sep 30, 2016 @ 21:46:22

    Raar maar waar: mijn moeder gooide echt altijd rommeltjes/papiertjes/kauwgum op straat en ik echt nooit. Vreselijk vond ik het als zij dat deed, ik zei er ook altijd wat van maar zij bleef dat doen. Geen idee waarom.

    Beantwoorden

  13. Mammalien
    Sep 30, 2016 @ 19:38:42

    Hier vlak bij ons huis ook af en toe zo’n picknick rommel. Naast de vuilnisbak inderdaad. Ik denk dat ze die tekening op het gras moeten plakken ipv op de bak. Ze zien m vast niet staan…

    Beantwoorden

  14. powerpointgreetje
    Sep 30, 2016 @ 19:32:01

    stelletje aso’s, erger me er vreselijk aan,
    ook als ze de vuilniszakken en andere troep uit de auto gooien en het in ’t groen
    langs de kant van de weg terecht komt

    Beantwoorden

  15. datzalwel
    Sep 30, 2016 @ 18:57:58

    Echte aso’s.Je ziet het ook in de buitengebieden onder het fietsen worden gewoon de lege blikken in de berm gegooid. Stockholm was een verademing,
    , zo schoon was het in de stad. Toch eens vragen hoe ze dat klaarspelen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 30, 2016 @ 19:05:08

      Je begrijpt het niet hé, waarschijnlijk is meer handhaven een oplossing. En natuurlijk moeten ouders het hun kinderen wél goed leren. Het valt hier in Rijswijk eigenlijk wel mee en ook in het Delftse hout is het toch overwegend wel netjes maar zó’n uitschieter verpest de hele goede indruk.

      Beantwoorden

  16. Marja
    Sep 30, 2016 @ 17:53:22

    Vreselijke aso’s. Ik kan me dood ergeren aan zulke lui. Helaas zal je altijd dit soort mensen houden. Ze missen een gen, vrees ik.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 30, 2016 @ 18:00:11

      Ze missen fatsoensnormen, ik begrijp er écht niets van en gelukkig is m’n kroost er ook erg op gespitst dat rommel niet op straat terecht komt. Het gaat natuurlijk in veel gevallen goed hoor anders moest je met een polsstok over straat 😉

      Beantwoorden

  17. Kakel
    Sep 30, 2016 @ 17:22:12

    Het is helaas van alle tijden. Toen ik bij de Engelse bank werkte – rond 1800 – ging ik eens tussen de middag met een collega een ommetje maken. Die gooide haar leeggegeten frietbakje op de grond, terwijl we langs een afvalbak liepen. Ik vroeg nog of ze last van haar linkerarm had. Ze begreep ‘m niet. Geduldig legde ik het uit. ‘Wat maakt dat ene bakje nou uit?’ zei ze. Op mijn uitleg dat als iederéén er zo overdenkt alles een puinhoop wordt, vond ze te vermoeiend. Dat was onze eerste en tevens laatste ommetje.
    Ik zal niet zeggen: “Dat doet mijn dochter niet.” Ik kan het alleen maar hopen…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 30, 2016 @ 17:57:49

      Als je van jongst af aan erop gewezen bent wéét je toch niet beter? Ik vind het raar om iets op de grond te laten vallen, of dat nou binnen of buiten is.
      Wel een goeie van je , van die arm, ik wil nog wel eens iets oprapen en aan de eigenaar overhandigen met de mededeling, alstublieft, ik bent iets verloren. Maar meestal zie je het niet gebeuren.

      Beantwoorden

  18. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 30, 2016 @ 17:09:16

    Nope!
    Gaat niet gebeuren Rietz.
    Op de lagere school krijgen ze heel goede milieu lessen.
    Op het voortgezet onderwijs waarschijnlijk niet meer, want dat zijn de grootste rotzooimakers.
    Ze hebben allemaal zakgeld, kopen raak en de verpakkingen ervan komen op straat. Zo ook de sigarettenpeuken.

    Beantwoorden

  19. majaer
    Sep 30, 2016 @ 17:08:08

    Ik help het je hopen dat de volgende generatie het wel doet???
    Maar het is schandalig om je rotzooi zo achter te laten.
    Als je een beetje opvoeding heb gehad, dan komt het niet in je op om dit allemaal te laten liggen.

    groetjes en een fijn weekend Ik krijg mijn kleinkinderen dit weekend

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

