gezeik…..

En die  titel bedoel ik dit keer wél letterlijk want met al dat buitenleven  kom je toch momenten tegen waarbij je ontdekt dat je blaas niét van elastiek is.
En dan héb ik het nog niet eens over kwaaltjes als een  eventuele “verzakking” waarbij  je geheid nattigheid voelt als je alléén maar even trampoline wilt springen.
Maar oke,  trampoline springen is géén eerste levensbehoefte  dus niet iedereen kent dat probleem.

Bij het wandelen houden we dus wel rekening dat we hier en daar waar plaatjes tegenkomen waar de blaas weer tot normale proporties terug gebracht kan worden  als je begrijpt wat ik bedoel. Ja voor mannen is er al gauw een dikke boom te vinden maar wij vrouwen zijn op dat gebied toch een beetje ondergeschoven kindjes.
Als het zou móeten  kan ik natuurlijk wel door de knietjes zakken achter een dikke boom maar op mijn leeftijd heb je geen énkele garantie dat je dan “na gedane zaken” ook weer overeind kan komen zonder dat de brandweer uit moet rukken.

bbq2
In het Delftse hout hebben we sowieso al geen probleem omdat er zelfs twee restaurantjes zijn maar er is méér.  Uiteindelijk is zo’n grote plas water óók een aanmoediging die de blaas prikkelt  en  bij een dagje waterpret ga je niet in je badpakje even naar een restaurant zoeken als je hoge nood hebt.

Dat hóeft ook helemaal niet want er staan in het grasveld om de vijver heen een paar “glanzend zilveren” toiletcabines.
Nou ja aan de buitenkant dan hé, hoe het er van binnen uit ziet wéét je dan nog niet.
Ik voel me moreel verplicht dat voor jullie even te onderzoeken al lijkt het me doodeng omdat alles “vanzelf”gaat.
Wat nou als de deur niét vanzelf open gaat als ik eruit wil….. moet de brandweer er tóch  aan te pas komen. Het groene lampje brandt…….. eh……. zou jij erin durven?
Ik wel, maar alléén omdat Henk buiten staat natuurlijk.

46 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Okt 04, 2016 @ 09:14:43

    In veel van die bosgebieden is het probleem wat minder groot. Bomen en struiken zat in geval van nood. Maar er zijn zelfs binnensteden waar het lastig is de blaas te legen indien dringend nodig. Nu de V en D verdwenen is blijkt het aantal locaties voor dat doel ook afgenomen met een flink percentage. En bij veel andere zaken slaat men aardig munt uit de behoefte om even opgelucht adem te kunnen halen.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Okt 04, 2016 @ 15:23:47

      Ja V&D voorzag zeker in een “behoefte”, in onze regio kende ik alle dames die toiletten beheerden en maakte vaak een praatje met ze als ik op Marion moest wachten. Gelukkig heeft Marion hier geen last meer van.

      Beantwoorden

  2. Rebelse Huisvrouw
    Sep 29, 2016 @ 21:03:24

    Grinnik: ‘Op mijn leeftijd heb je geen énkele garantie dat je ook weer overeind kan komen zonder dat de brandweer uit moet rukken’!!!

    Beantwoorden

  3. ria
    Sep 27, 2016 @ 22:29:34

    Ik moet gelijk gaan plassen van het lachen:-)

    Beantwoorden

  4. Blog Zonder Naam
    Sep 27, 2016 @ 22:29:32

    Ik had al wel eens gehoord van een nachtspiegel…… laten we dit glanzende gebouw dan maar een dagspiegel noemen….

    Beantwoorden

  5. Suskeblogt
    Sep 27, 2016 @ 22:24:29

    En geen raampje om door te kruipen moest de deur niet meer open kunnen.

    Beantwoorden

  6. majaer
    Sep 27, 2016 @ 15:09:37

    Als je echt nodig moet dan trotseer je je angst en ga je er voor. Wel een heldendaad in zo’n klein hokje. Maar er stond versterking voor het geval het mis ging, je Henk

    Beantwoorden

  7. terrebel
    Sep 27, 2016 @ 11:14:36

    Dapper! Als je wil kan ik je voorstellen aan een buurvrouw van mij die in Thailand heeft gewoond en daar heeft geleerd staande te plassen. Het is een techniek…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 27, 2016 @ 15:08:54

      Whahaha, ik zou ook bij de scheveninges vissersvrouwen te rade kunnen gaan, het verhaal gaat dat zij onder die lange rokken óók gewoon de boel ter plekke lieten lopen . Is denk toch niet mijn ding, ik stel prijs op privacy en comfort;-)

      Beantwoorden

  8. margrietspanjaard
    Sep 27, 2016 @ 10:30:22

    Ik ben ook niet zo’n held met automatismes…erg wantrouwig, zou je ook kunnen zeggen en wild plassen is ook al niet mijn favoriete ding, maar verre wandelingen wel en daar zit dan wel net de crux 🙂

    Beantwoorden

  9. safealove
    Sep 27, 2016 @ 09:45:28

    Haha.. Wat heb je dit humoristisch gebracht! Ik zie de brandweer al uitrukken..
    Het trampoline-probleem herken ik wel. 3x springen en dan verschrikt naar het toilet moeten rennen..
    Gelukkig zag de cabine er redelijk schoon uit, toch?!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 27, 2016 @ 15:05:40

      Dan heb je mazzel, ik hou het echt niet droog als ik trampoline spring, na de eerste sprong is er al geen hóuden meer aan, zelfs al bén ik net geweest.
      ja deze was gewoon brandschoon, ik was echt verbaasd.

      Beantwoorden

  10. John
    Sep 27, 2016 @ 07:41:59

    Ha ha ha zonder dat de brandweer hoeft uit te rukken.. Geweldig. Ik lig bijna dubbel van het lachen.
    Ik ben nooit bang en doe alles wat ik wil proberen. Dat scheelt een berg. Gaat het mis heb ik pech. 🙂

    Beantwoorden

  11. Leidse Glibber
    Sep 27, 2016 @ 00:42:00

    Missie met succes geslaagd 🙂

    Beantwoorden

  12. Mrs. T.
    Sep 26, 2016 @ 22:47:52

    Ziet er inderdaad keurig uit zeg. Staan ze er al lang?

    Beantwoorden

  13. schrijfselsvanmij
    Sep 26, 2016 @ 22:41:47

    Ik moet altijd en overal plassen, liefst ergens op een schone wc. Ai, en toen ging ik een hele dag naar Pinkpop …. met vooroordelen. Maar niet getreurd: de wc was schoon 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 27, 2016 @ 15:00:34

      Dat is dan wél een vrrassing, ik had dat tijdens de vierdaagse, erg tegenop gezien juist voor het sanitaire gebeuren, niet dat die chemische toiletten héél geweldig zijn maar het viel wél alles mee.

      Beantwoorden

  14. Kakel
    Sep 26, 2016 @ 22:00:38

    Ja hoor, daar durf jij in! Het eerste wat ik dacht was dat het er zo schoon uitzag. Waarschijnlijk is deze plee not niet door de Reswekse jeugd ontdekt. Wat duidelijk een zegen voor de mensheid is (-: Waarschijnlijk had ik voor alle veiligheid toch bij voorkeur in het wild geplast. Als ik ergens goed in ben, is het daar in.
    Heerlijk logje, Riet ♥

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2016 @ 22:06:49

      Het zag er inderdaad erg schoon uit, anders had ik óók meteen weg geweest want zó hoog was de nood nou ook weer niet. Ik ben niet zo goed in wild plassen en doe dat bij alleen in uiterste nood als het anders niet zou lukken de boel droog te houden….. wat trouwens óók nog geen zekerheid is is als ik wél ga wildplassen 😉
      Ja onsmakelijke logjes kun je wel aan me over laten;-) onder het log bij de drie gerelateerde logjes staat “winterkost”ook heel smakelijk.

      Beantwoorden

  15. RenéSmurf
    Sep 26, 2016 @ 21:21:07

    Nou, dat zijn mooie dingen, die mogen op veel meer plekken komen. gratis en schoon!

    Beantwoorden

  16. beaunino
    Sep 26, 2016 @ 21:03:46

    Kijk, dat geeft de burger weer moed!!

    Beantwoorden

  17. datzalwel
    Sep 26, 2016 @ 20:59:16

    Ik ben één keer op zo’n chemische kast geweest langs de snelweg en weet nu precies hoe lang ik mijn adem in kan houden 😦 Maar het voornaamste, ik was het wél kwijt pfff.

    Beantwoorden

  18. Marja
    Sep 26, 2016 @ 19:59:03

    Wat ben jij dapper!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 26, 2016 @ 20:42:28

      Nou in m’n uppie zou ik óók niet zo dapper zijn hoor, maar nu kon Henk altijd nog de deur aan de buitenkant open maken ( hoopte ik) en ánders nog altijd 112 bellen om te zeggen dat z’n vrouw vast zat op de wc;-)

      Beantwoorden

  19. Regenboogvlinder
    Sep 26, 2016 @ 19:28:57

    Nou zeg, je kunt inderdaad de pot op, toch erg fijn om te weten hè. Ik heb die wc’s echt nog nooit ergens gezien behalve langs de snelweg in Duitsland. Maar die zien er niet allemaal zo netjes uit hoor.. Wat een openbaring Riet! Geweldig 😉

    Beantwoorden

  20. Villasappho
    Sep 26, 2016 @ 18:50:15

    Met Rietepietz naar toilet je maakt mn dag goed!

    Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

