ach, ach, ach….

Ja tjongejonge,  dit gaat een meelijwekkend verhaal worden hoor!
Over  hoe twee oudjes zuchten onder  de grappen en grollen van de zomer 2016, je wilt het niet wéten maar dat helpt je niets want je krijgt het tóch voor de kiezen. 
Alle hitteplannen ten spijt trekken deze oudjes er toch dagelijks op uit want binnen zitten kan altijd nog toch?
Het is heerlijk fiets weer natuurlijk maar ja,  fietsen vraagt toch meer inspanning dan verantwoord is voor ouderen, ja wéhel!
Dus we rijden bijvoorbeeld met de auto naar Meijendel want als je érgens lekker in de schaduw kunt wandelen dan dáár wel.  Je kunt er úren wandelen, eh ja, dat  het kán  wil niet zeggen dat we dat ook dóen.  We zijn er wél uren,  snuiven de heerlijke dennengeur op, gaan even lekker op een bankje zitten als de fut er even uit is en …hé kijk nou…. dát is gevaarlijk…..

dsc00535
Op het bankje waar we even gaan zitten ligt vergeten een bril op een notitie boekje, met het zonnetje erop zijn brillenglazen natuurlijk puur een brandstichter, zeker met papier in de buurt. Ik kijk even in het boekje maar daar staat helemaal niets is behalve wat nummers, misschien  iets met een fietsroute ?
Tja, áls het een route is komt de eigenaar wel terug zodra hij/zij het boekje én e bril mist, we brengen de spullen dus niet naar het boswachtershuisje maar leggen de bril ónder het boekje zodat het geen kwaad meer kan.

dsc00536
Als we na weer een een stuk wandelen tegen een volgend uitblaasplekje  aangelopen zijn zien we een UFO , of iets dat er op lijkt…..

dsc00538
Terwijl we zitten te kijken wordt de hele rand knipperend  rood en lijkt de UFO de motoren aan het opstarten te zijn…. maar nee, niks niet ufo natuurlijk, het nieuwe  (nou ja voor ons nieuw want we waren er lang niet geweest)  afhaalsysteem voor je bestelling in  het pannenkoekhuis in Meijendel.
Trouwens,  de soepkommen worden geserveerd op borden die óók ufo-waardig zijn, de twee borden passen zelfs niet op één dienblad. Het lukt ons de boel zonder knoeien naar een heerlijk plekje onder de bomen in de tuin te brengen.
Een mega kom tomatensoep die tegen goulashsoep aanhangt, we laten het ons smaken en de anderhalve gewone witte boterham gaat erin als koek. Na nóg een kleine tippel rijden we met de airco aan naar huis, ja ik zéi het toch………. áfzien is het met die bejaarden in de hitte, en dan was dit natuurlijk niet de énige dag afzien, ziélig hé!

dsc00539

41 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meninggever
    Sep 19, 2016 @ 15:36:26

    Terwijl de zomer weer een beetje op normaal niveau opereert kijken wij ook terug op dagen vol hitte. Waarop wij gingen wandelen en fietsen. Omdat we niet wilden toegeven aan die hittebeperkingen. Gewoon doorlopen. Topsport! Met een stappenteller op de smartphone. Tussen de 18-22.000 stappen gedaan bij 25-31 graden. Net gek. Maar best trots. Het scheelde me nu al 4 kilo aan wintergewicht…ook een leuk en bijkomstig voordeel….

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 19, 2016 @ 15:43:51

      Dat kan ook best hoor, als je vroeg op de dag, of juist heel laat op de dag wandelt gaat dat prima. Natuurlijk niet aldoor in de volle zon én tijdig je rust nemen dan komt het helemaal goed. ja wandelen is dé manier om af te vallen al helpt het dan natuurlijk wel als je ook een oogje houdt op wat je eet.

      Beantwoorden

  2. gewoonanneke
    Sep 18, 2016 @ 21:32:28

    Heerlijk hoor je hebt helemaal gelijk om er zo van te genieten samen. Wanneer heb je nou zulk prachtig weer in september.

    Beantwoorden

  3. Suskeblogt
    Sep 18, 2016 @ 11:57:20

    Gelukkig zijn de temperaturen ondertussen weer “normaal” te noemen.

    Beantwoorden

  4. ria
    Sep 15, 2016 @ 17:10:36

    Nee ik ken het systeem niet. Nou ja wie weet krijg ik het nog wel eens te zien. In de middaguurtjes mag ik niet in de zon, dus lekker op het overdekte terras met ventilator aan. ’s morgens vroeg en straks na het eten ga ik aan de wandel.
    Toch heerlijk de dennenlucht 🙂
    Groetje, Ria

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 15, 2016 @ 18:11:05

      Wij blijven ook meestal uit de zon op de warmste uren hoor, véél te vermoeiend!
      Ik denk dat dit systeem wel vaker voor zal komen, maar als je niet héél veel in restaurants komt kan het even duren eer je het tegen komt!

      Beantwoorden

  5. Mammalien
    Sep 15, 2016 @ 14:13:08

    Mijn man heeft zijn zonnenbril op sterkte in de sauna laten liggen. Maar niemand heeft hem gevonden. En stelen lijkt me ook geen goed idee gezien de sterkte van de glazen..

    Beantwoorden

  6. John
    Sep 15, 2016 @ 08:53:26

    Die tomatensoep lijkt me heerlijk. Ja, wie een notitie boekje en een zonnebril vergeet zal er vast wel weer om komen. Althans, dat lijkt me best logisch.
    Jullie oudjes redden het best wel met deze temperaturen. Alleen die fantasie hè 😛

    Beantwoorden

  7. Jokezelf
    Sep 15, 2016 @ 08:34:48

    Het is verschríkkelijk! Wat jullie allemaal moeten doorstáán op een doordeweekse dag! 🙂

    Beantwoorden

  8. Leidse Glibber
    Sep 15, 2016 @ 00:46:54

    Alert hoor van je om die bril eronder te leggen, voor je het weet is heel Meijendel afgebrand. Wij hebben dit jaar eigenlijk voor het eerst de airco in de auto regelmatig an gehad, een uitkomst hoor.

    Beantwoorden

  9. Corja
    Sep 14, 2016 @ 22:32:50

    Arme Riet, ik heb erg met jullie te doen. Laten we maar hopen dat het snel slecht weer wordt, zodat jullie er niet meer op uit hoeven om lekker te wandelen en buitenshuis soep te eten.
    Jullie doen het heel goed! Lekker erop uit in de schaduw. Wat ruikt het nu heerlijk in het bos hè?!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 15, 2016 @ 08:05:00

      Ja wat treurig he voor ons dat warme weer;-) Die soep buiten de deur is me vaak te zout maar op het monet is wat extra zout nooit weg!
      Genieten hoor, vooral omdat er in Meijendel veel dennenbomen staan wordt je daar gewoon “een snuiver”;-)

      Beantwoorden

  10. RenéSmurf
    Sep 14, 2016 @ 22:18:50

    Ja, je kan het zo zwaar maken als je zelf wilt! En je leert elke dag.

    Beantwoorden

  11. Kakel
    Sep 14, 2016 @ 20:52:52

    Dat knipperlichtsysteem voor als je bestelling klaar is, zagen wij voor het eerst in Noorwegen in 2009. Vonden we toen een briljant idee. Heeft er lang over gedaan om naar NL over te waaien.
    Meijendal ken ik niet maar als het op het Vroesenpark in Rotterdam lijkt, heb ik er beeld bij.
    Heb lekker op de fiets gezeten vandaag. Wind door de haren, rijwindje…Heerlijk! Klagen doe ik wel als het weer regent (-:

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2016 @ 21:09:24

      Het is daar waarschijnlijk al in gebruik sinds de nieuwbouw een paar jaar geleden.
      Tja ik ken het Vroesenpark dan weer niet maar ik denk dat ze niet helemaal vergelijkbaar zijn omdat Meijendel tegen de duinen aan ligt en dus ook veel duingebied heeft. Dat hebben we nu dus overgeslagen want dáár is het nu bloedjeheet;-)
      Ja uitstekend fietsweer maar fietsen is niet meer zo ons ding, m’n stuitje heeft daar iets op tegen;-)

      Beantwoorden

  12. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 14, 2016 @ 20:15:05

    Zeer zielig
    Heb vet medelijden

    Ik heb mij de laatste dagen gedragen als een poes.
    Liggen
    Luieren
    Likken (aan ijsje)

    Beantwoorden

  13. Marja
    Sep 14, 2016 @ 20:07:40

    Heerlijke nostalgie. Wij fietsten in de jaren 60 heel vaak door Meijendel. Knap dat jullie niet achter de ventilator blijven zitten. Ik ben gewoon thuis gebleven.

    Beantwoorden

  14. Regenboogvlinder
    Sep 14, 2016 @ 19:50:54

    Het is zwaar dit weer, maar als je je lekker rustig houdt is het goed te doen.
    Jullie zijn wereldredders… zou het ook eng gevonden hebben om die bril erbovenop te laten liggen. Dit soort dingen zien jonge mensen volgens mij niet, die gevaren die erachter kunnen liggen..

    Beantwoorden

  15. margrietspanjaard
    Sep 14, 2016 @ 19:40:56

    ja, je moet creatief zijn met dit soort dagen 🙂

    Beantwoorden

  16. majaer
    Sep 14, 2016 @ 18:00:29

    Wat heb je weer een heerlijk verhaal geschreven. Vroeger gingen wij altijd al naar Meyendal met onze ouders lang geleden dus:)
    Leuk hoor die UFO en een lekker goulash soepje gaat er wel in.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2016 @ 18:18:53

      Mij hoor je niet klagen hoor over dit cadeautje;-) Wat leuk dat je Meijendel kent, er is in al die jaren niet héél veel verandert en het is er nog steeds fijn wandelen en fietsen. De soep was een verrassing, vóór de verbouwing vond ik het gebodene er maar matig, dit was heerlijk.

      Beantwoorden

  17. Melody62
    Sep 14, 2016 @ 17:31:11

    is er nood (op hand) dan is Riet dichtbij…

    en ja die ufo ken ik….. is ook in meervoud in de dierentuin in Emmen aanwezig 😉 Mocht je daar ooit met mij komen hoef ik je in elk geval daaraan al niet meer voor te stellen *grinnik*

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 14, 2016 @ 17:42:32

      het was jammer dat er in het boekej geen telefoonnummer stond als had ik even gebeld , dan hadden ze minder ver weg geweest .
      Ik kende het systeem nog niet maar het werkt prima;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

