portret

Zeggen ze toch wel eens, van mensen die vervelend of eigenwijs zijn.
“wát een eigenwijs portret” bijvoorbeeld.
Eh….. ja, ik kan het niet ontkennen, ik heb het óók wel eens naar m’n hoofd geslingerd gekregen……je begrijpt het niet hé!  Als je nou  één lief schattig oud vrouwtje kunt noemen dan toch… preciés!
Maar goed, sinds zaterdag héb ik een portret waarop ik zéker niet als eigenwijs uit de pen kwam vloeien, meer  een beetje  als chagrijn als je ’t mij vraagt.
tekeningNormaal zou ik het ook niet in m’n hersens halen om te gaan poseren, dat is gewoon niét mijn stiel, maar als je al een uur loopt te slenteren op, het overigens heel gezellige  strandwalfestifal,  ben je blij dat je even kunt zitten.
De tekenaar beloofde in 10 minuten klaar te zijn  en dat dééd hij ook…….
Zo te zien  ben ik tijdens dat uur slenteren behoorlijk afgevallen, of de man heeft me willen matsen en me wat slanker gemaakt.
Evengoed tóch knap werk,
-in 10 minuutjes-uit de vrije hand-met een “model”dat geen drie tellen stil zit-en veel afleiding zoals een muziekkorps dat net niet zuiver speelt.
Bij de bakker is men bezig aan 8 meter slagroomtaart en zodra die klaar is wordt die gratis onder de passanten uitgedeeld. Nu ik zo afgevallen blijk  ga ik maar een flinke punt halen,

40 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Melody62
    Sep 14, 2016 @ 17:32:25

    Laat ik stellen …… het blogportret met de naam Riet mag er wezen, niets teveel niets te weinig, precies goed, dus NIETS aan veranderen aub.

    Beantwoorden

  2. VoorHetBlogGezet
    Sep 14, 2016 @ 07:56:22

    Ik vind het onwijs gaaf als iemand zoiets in 10 min. neer kan zetten! 😊

    Beantwoorden

  3. Mammalien
    Sep 13, 2016 @ 16:48:46

    Goh, dat wil ik ook, zo makkelijk afvallen!

    Beantwoorden

  4. majaer
    Sep 13, 2016 @ 14:42:58

    Knap getekend en zeker in zo korte tijd. Je lijkt mij hier een iets smaller gezicht te hebben als op je echte foto’s, maar het is een mooi tekening

    Beantwoorden

  5. schrijfselsvanmij
    Sep 13, 2016 @ 12:02:39

    Een beetje smalletjes (beter zo dan andersom 😀) de ogen wat hangend, maar voor de rest puik werk en dat voor maar 2,50€

    Beantwoorden

  6. willy
    Sep 13, 2016 @ 10:50:11

    om iemand te portretteren met je begaafd zijn

    en dat was die man duidelijk wel

    te slank ? daar zou ik niet kwaad voor zijn

    en die taart,zal wel gesmaakt hebben

    groeten

    Beantwoorden

  7. cornma
    Sep 13, 2016 @ 10:17:48

    Knap! Je ziet meteen dat jij het bent. Hij heeft je eigenlijk een beetje gefotoshopt zeg maar. Eigenlijk vind ik je echte, iets bollere, koppie mooier, maar hé, voor slechts 2.50, gewoon leuk.
    Ik kwam er net achter dat je mij ook in de spam zat. Ben je soms stout geweest, dat je overal in het strafhok terecht kwam?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 13, 2016 @ 14:02:03

      Ik ben natuurlijk zóveel afgevallen dag ik gewoon door het spamfilter kon glippen. Ik zie mezelf óók liever met wat meer vlees op de botten hoor, ben lang genoeg veel te mager geweest.
      Er zijn meer lezers die ineens de spam in de gaten moeten houden, nou ja, het zal wel weer overwaaien.

      Beantwoorden

  8. John
    Sep 13, 2016 @ 08:05:52

    Toch leuk ondanks je humeur 😛 en dat je een beetje slanker overkomt vind je vast niet zo heel erg.
    Er zit een truuk achter om zo snel te kunnen tekenen. Echter om iemand precies te laten lijken heb je meer tijd nodig.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 13, 2016 @ 13:59:02

      En volgens mij was ik juist reuze in m’n hum zaterdag.
      Ik wou dat ik die truuk beheerste, bij mij lijkt een getekende boom nog niet eens op een boom;-)
      Ik vind het sowieso knap gedaan, al krijg ik 10 dagen de tijd dan rolt er nóg niet dit uit.

      Beantwoorden

  9. powerpointgreetje
    Sep 12, 2016 @ 23:30:08

    hahaha…..knap getekend, spam, vind dat je er mooi op staat, mag je best trots op zijn.
    Jij zat trouwens ook bij mij in de spam, heb hem er uit gehaald.

    Beantwoorden

  10. RenéSmurf
    Sep 12, 2016 @ 23:26:39

    Ja, toch een knappe tekening, en dat binnen zo`n korte tijd. Het werkt met een truuk die hij goed onder de knie heeft. Ook een vorm van amusement.

    Beantwoorden

  11. Mrs. T.
    Sep 12, 2016 @ 22:49:33

    Ik vind hem heel erg mooi!

    Beantwoorden

  12. Leidse Glibber
    Sep 12, 2016 @ 22:32:37

    Ik moet heel eerlijk bekennen dat hij wel mooi is maar dat jij wel een voller gezicht hebt.

    Beantwoorden

  13. Kakel
    Sep 12, 2016 @ 21:55:00

    Hahaha, terwijl jij daar zit komt de fanfare langs (-: Ik vind dat de man een sterk staaltje tekenen vertoont voor 10 minuten. In 10 uur zou ik nog niet hetzelfde bereiken. Jij bent wel helemaal jij, Riet. Ik had je zéker herkend als ik je in een etalage had zien hangen!
    Warme groet

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2016 @ 22:12:52

      ja het was er best rumoerig maar dat deerde de man blijkbaar niet, ik zou dit resultaat nog niet in 10 dagen kunnen bewerkstelligen;-)
      De groeten mogen wel iets minder warm vandaag, ik drijf uit m’n interlockje met m’n lappie op schoot;-)

      Beantwoorden

  14. Regenboogvlinder
    Sep 12, 2016 @ 21:47:10

    Je bent het wel, maar wel een beetje triest en mager ja.
    Ik heb ooit een karikatuur laten tekenen, echt zeker 20 jaar geleden, je haalt me eruit hoor. Maar daarbij trekt de tekenaar je sterke punten uit proporties.. Ik heb me toch een kin… niet normaal…

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2016 @ 21:51:21

      Je kunt in 10 minuten natuurlijk geen écht goed portret verwachten en ik kijk sowieso meestal niet echt vrolijk als er niets te lachen valt , zeker niet als ik moe ben en dat was ik daar best wel. Maar ik vond het leuk genoeg om er een logje over te maken.

      Beantwoorden

  15. Zus
    Sep 12, 2016 @ 21:41:07

    Ja Riet, Hij heeft een knap staaltje tekenen laten zien.Een beetje minder ruimte tussen neus en bovenlip,en iets kortere kin en je bent het helemaal.Alleen die treurige blik. die past niet bij jou. Maar met zo’n stuk taart in je hand was dat toch zo opgelost denk ik? ;-))))

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2016 @ 21:47:55

      Zeker in zo korte tijd is het knap gedaan, gewoon met een balpen op een kartonnetje op schoot. Het hoofd is inderdaad iets lang waardoor ik te mager lijk maar oke, voor 2,50 euro hoor je mij niet klagen.
      Tja die ogen, als ik moet poseren weet ik niet hoe ik moet “kijken”, voor een foto heb ik dat tegenwoodig aardig onder de knie maar 10 minuten is een ander verhaal al is het voor de tekenaar héél kort, voor mij was het te lang.
      De taart was héérlijk!

      Beantwoorden

  16. ria
    Sep 12, 2016 @ 21:20:28

    Zo fijn even op jou blog bijgelezen en gekeken. Inderdaad zag ik je bij mij in de spam.en kon zo toch je reactie lezen.Het was maar één keer dat je er in zat.
    Leuke tekening en mooi kopje haar.:-)

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2016 @ 21:24:53

      Fijn dat je me weer opgediept hebt, ik had het benauwd in de spam hoor;-)
      Voordeel dat je niet héél veel logjes zet dus dan zijn er ook minder reacties. het was op veel site’s bal.
      En het leuke was dat de man er maar 2,50 voor vroeg, zó weinig voor iemand die zó goed kan tekenen.

      Beantwoorden

  17. Marja
    Sep 12, 2016 @ 20:36:56

    Wat ontzettend knap om zoiets in 10 minuten op papier te zetten. Het lijkt best goed, alleen zit je een beetje met je ogen te knijpen. Ander brilletje nodig?
    Was die taart nog goed gebleven met die hitte?

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2016 @ 20:44:06

      Zeker weten, en gewoon even op een kartonnetje op schoot. Ik poseer gewoon zó slecht en ja, de oogleden hangen tegenwoordig een beetje, dát heeft hij wel goed gezien;-)
      De taart werd toen we heen gingen nog opgemaakt dus was nog prima toen wij er na anderhalf uur wéér langs kwamen, was smullen

      Beantwoorden

  18. Hartelijke Hot Hulk
    Sep 12, 2016 @ 20:24:19

    Wat zit je haar leuk 😊

    Beantwoorden

  19. datzalwel
    Sep 12, 2016 @ 19:45:20

    Ik vind die tekeningen altijd leuk, en inderdaad ga jij maar gauw een lekkere punt halen want smaller moet je niet worden. Hij heeft je toch goed getroffen.Smakelijk !

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2016 @ 20:05:33

      heel knap hé, ik kan zelf helemáál niet tekenen dus ben al snel onder de indruk.. Volgens mij kun je me er inderdaad goed uithalen al hoop ik dat ik wat minder triest uit m’n ogen kijk in het echt;-)

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

