mijn “genen”?

Voor ” genen” maakt het geen fluit uit hoeveel water er tussen een oma en kleinzoon zit, en je kúnt als kleinzoon wat van oma’s genen hebben,  of je daar nou blij van wordt of niet!
Maar als oma wil je dat natuurlijk wel wéten!
De afstand tussen die twee is dan weer makkelijk digitaal te overbruggen met een skype belletje en een camera.

Ter controle heb ik even gefilmd zodat jullie me kunnen helpen een oordeel te vormen, heeft het kind iets van me…..volgens mij niet hoor, bij mij gaan kartonnen dozen gewoon in de papierbak, Sebastian doet er héél andere dingen mee, zélfs piano spelen en dat kán ik helemaal niet eens.
Bij het zien van dit filmpje is de vraag of er nog een generatie ná Sebastian komt best reëel, want een ongelukje met de “voorplantingsfabriek” is toch niet helemaal denkbeeldig, gelukkig voorkomt z’n vader (die natuurlijk wél mijn verstandige genen heeft) dat Sebastian de trap op gaat.

33 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. tagrijn
    Sep 12, 2016 @ 14:52:14

    Wat nou?? Ik dacht echt dat ‘dat kan ik niet” niet in jouw woordenboek voorkwam! Pianospelen wordt lastig, maar met je benen in een kartonnen doos
    (of met twee benen in één doos) kun jij heus wel. Op de fiets wordt het wel wat lastiger misschien.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 12, 2016 @ 15:11:11

      Tja, toch een pagina in mijn woordenboek die er blijkbaar uitgescheurd is, muzikaal gezien ben ik een nul;-) en dus zónder dozen kan ik óók al geen piano spelen!
      Je hébt wel fietsen voor één stijf been, dan draait er maar één trapper, maar met twee onbeweeglijke knieën gaat fietsen toch wel lastig worden;-)

      Beantwoorden

  2. Mammalien
    Sep 12, 2016 @ 11:57:27

    Haha, wat een leuk kind. Maar eh… of hij op jou lijkt? Heb jij ook van die ongelukkige benen dan?! 🙂

    Beantwoorden

  3. hanscke
    Sep 11, 2016 @ 21:31:16

    ha ha, de appel valt niet ver van de boom wat het showelement aangaat. Je zou het zelf verzonnen kunnen hebben.

    Beantwoorden

  4. Mrs. T.
    Sep 11, 2016 @ 20:07:16

    Wat grappig zeg. Hij loopt ook meteen op z’n robots. 😉
    Hij speelt goed!

    Beantwoorden

  5. majaer
    Sep 11, 2016 @ 18:56:10

    Zo te zien staat er je nog heel wat te wachten, hij speelt best goed en kan met die robobenen direct de film in

    Beantwoorden

  6. datzalwel
    Sep 11, 2016 @ 15:25:38

    Robo cop in de dop 🙂 Een echte Rietepietz,Wat heerlijk zo.

    Beantwoorden

  7. Regenboogvlinder
    Sep 11, 2016 @ 11:35:20

    Binnenkort ook weer even Facetimen met zoon en Co…, nooit lang maar gewoon even de koppies weer zien en horen waar ze mee bezig zijn is fijn.
    Wat een talent zeg.. hoe bedenkt een kind om zijn benen in kartonnen dozen te doen? Dat soort dingen heeft hij gewoon van jou, dat kan niet anders. En ook zijn pianospel.. ik zie meteen, als je toch zo kunt spelen. Dat had voor mij wel iets langer mogen duren! 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 11, 2016 @ 13:16:27

      ja het voegt toch behoor wat toe als je ze ook kunt zien tijdens een gesprek. Alleen voor jonge kinderen is het vaak een beetje te “statisch”maar als je die dan lekker hun gang laat gaan kun je ze toch een beetje volgen.
      Sebastian is gewoon muziek en er staan al heel wat muziekfilmpjes van hem in m’n logjes, maar toh nooit erg lang, ik ben altijd bang dat ik de lezers verveel;-)

      Beantwoorden

      • Regenboogvlinder
        Sep 11, 2016 @ 19:21:42

        Zeker voegt het iets toe.. maar voor mij hoeft dat niet te lang. Ik heb een vriendin op GC wonen, die Skypet dagelijks met diverse mensen, zou er gek van worden. Dat wil ik dus niet, dus ik heb mijn Skype ook zelden openstaan. Maria veranderde een jaar of 4. Wilde niet aan de telefoon komen en ook niet op video. Dus altijd even heel kort. Natalia zat zowat in de camera en dat doet ze nog steeds. Zit graag vooraan als ik in beeld kom. Leuk hoor.
        Welnee joh, die korte filmpjes zijn hartstikke leuk en een paar minuten moet toch kunnen? 😉

        Beantwoorden

        • rietepietz
          Sep 11, 2016 @ 19:42:43

          Nee ik skype verder nooit, maar voor Amerika is het natuurlijk een uitkomst om toch een beetje bij hun leven betrokken te kunnen blijven. Ze slepen de laptop gewoon mee door het hele huis zodat we het huis ook een beetje kennen zonder er ooit geweest te zijn. Maar Sebastian is ook meestal in geen velden of wegen te vinden als we skypen, zodra Ruud Nederlands gaat kletsen gaat Sebastian “z’n eigen ding doen” en dat vind ik prima hoor. Ruud wil nog wel eens veel te vertellen hebben dan ben je zó een half uur verder maar dat is natuurlijk niet dagelijks maar hóógstens 1x per week en zelfs dat lang niet altijd .

          Beantwoorden

          • Regenboogvlinder
            Sep 11, 2016 @ 21:36:56

            Dan heb je meer contact met je zoon dan ik.. Ach we appen nog wel eens tussendoor, maar zo vertellerig is hij niet. Ik hoor soms weken later pas als er iets bijzonders gebeurd is. Ik maak me er niet druk om hoor, is altijd al zo geweest. Alleen als er iets met de kinderen is of de dieren dan hoor ik het meteen. En die eersten vind ik het allerbelangrijkste. Haha, hij vlucht dan gewoon? Zou Maria ook doen als ze het merkte denk ik als hij met mij per video contact heeft. Ze houdt er gewoon niet van.. is nogal extrovert.. nou ja, ieder mens/kind heeft wat hè..

            Beantwoorden

            • rietepietz
              Sep 11, 2016 @ 21:44:35

              Sebastian is gewoon te beweeglijk om lang stil te zitten en vaak speelt hij gewoon in zijn kamer.Ruud is wel een “prater” maar (net als ik) gewoon nogal breedsprakig, dus vaak weet je na een half uur nóg niet veel;-) maar soms hoor ik ook drie weken niets hoor en daar zit ik niet mee, dan heeft hij het drukker dan druk

              Beantwoorden

  8. John
    Sep 11, 2016 @ 10:10:46

    We kunnen nog wat verwachten van die kleinzoon van jou Riet. Leuk, en ik ben benieuwd naar wat er allemaal komen gaat 😀 Een overzeese (schrijf ik dat goed?) Kerstman of zo.
    😀

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 11, 2016 @ 10:34:41

      Volgens mij is hij “er gek genoeg voor”;-) maar het zal zo’n vaart niet lopen denk ik, kerst is daar toch weer anders dan hier.
      Ik heb géén idee of “overzeese” goed is, de spellingscontrole slaat niet aan dus zal het wel goed zijn. Maar mócht het fout zijn lig ik daar niet wakker van, ik ben wel de láátste die over foutjes mag vallen want ik maar er zelf nogal wat;-)

      Beantwoorden

  9. Kakel
    Sep 11, 2016 @ 06:31:07

    Dat is toch ge-wel-dig Riet! En een typisch gevalletje van je DNA doorgeven. Tijdens het pianospel zag ik jou en Henk rechtsonder in beeld zitten (-: Wat een geweldige kleinzoon heb. Hij heeft waarlijk talent als muzikant en komiek (-:
    Zonnige zondag!

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 11, 2016 @ 09:56:52

      Ik neem zómaar aan dat het ondertussen voor jou ook een vertrouwd beeld is, Roos in beeld en jullie aan het beeldscherm gekluisterd;-)
      Het is niet álles maar toch wel heel veel meer dan niets.

      Beantwoorden

  10. Leidse Glibber
    Sep 10, 2016 @ 23:38:16

    Dat piano spelen ja dat is een punt maar die grap mert di kartonnen dozen zou zomaar door jou gedaan kunnen zijn. 🙂

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 11, 2016 @ 09:55:01

      Klopt, dat heeft hij écht niet van mij, en ik ben bang dat je wat de dozen betreft wel gelijk hebt, als het kind hier zou wonen hadden we misschien wel een wedstrijdje gedaan wie er het hoogst de trap op kwam;-)

      Beantwoorden

  11. Renesmurf.nl
    Sep 10, 2016 @ 22:54:12

    Wie goed kijkt ziet altijd wel iets natuurlijk. Maar met die dozen, dan hoef je niet ver te kijken, dat is overduidelijk.

    Beantwoorden

  12. Zus
    Sep 10, 2016 @ 21:56:41

    Wat een leuk joch is het toch, hij veranderd nu sterk he? je kunt zien dat hij al een echte puber is.Natuurlijk heeft hij genen van jou en van zijn Opa !!!Die kleinzoon van ons heeft idd op de PC een muziekinstrument gemaakt. waar hij echt muziek uithaalt. Ik vind het zo leuk dat ik dit nog mag beleven.En ik merk dat jij dat ook vindt van de jouwe.Zo zijn omaas 😉

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 10, 2016 @ 22:00:00

      Ja zo hóren ma’s ook te zijn natuurlijk;-)
      Sebastian is inderdaad ineens een puber aan het worden. Maar aan de éne kant is hij heel vroeg wijs en aan de andere kant kan hij , zoals hier, nog héérlijk kinderlijk zijn.
      Genieten hé met dat jonge spul en wat leren ze dan weer veel van hen,

      Beantwoorden

  13. Melody62
    Sep 10, 2016 @ 21:50:25

    niet belast? hmmmmm volgens spatten jouw genen van dat kind af 😉
    En in mijn optiek ook nog alle reden om trots op te zijn ook.

    en wat zijn spel betreft…. verrekte jammer dat hij daarginder zit, voor ons dan he

    Beantwoorden

  14. Marja
    Sep 10, 2016 @ 20:16:50

    Haha. Heel verstandig om hem geen trappen te laten lopen met die robotbenen. Wat een heerlijk joch en wat lijkt hij toch “gemakkelijk” piano te spelen.
    Leuk om jullie ook in beeld te zien.

    Beantwoorden

    • rietepietz
      Sep 10, 2016 @ 20:41:44

      Hij dacht dat het wél makkelijk kon maar gelukkig vond zoonlief het ook al geen goed plan;-) maar dan gewoon wél achter de piano ermee .
      Het lijkt me heerlijk als je zo makkelijk muziek kunt maken en hij kán ook niet zonder muziek.
      De minivleugel die ze nu hebben heeft te lijden gehad van de verhuizing, was al een oudje en er komt binnenkort een heel moderne “digitale”piano , daar gaat hij vast weer van alles aan ontdekken.

      Beantwoorden

Rietepietz is gék op reacties ,dus .....ga je gang ! je hoeft het niet noodzakelijk met me eens te zijn!

